Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 640
Hei. Jeg leter etter en strømforsyning / trafo til en Digitech Whammy II pedal, og det har vist seg å være ikke helt enkelt. Den skal være 9V AC, minimum 780mA og ha en barrel-tilkopling på 2,5mm. Jeg har googlet og trålet elfa, men jeg finner nada.

Noen som har forslag til hvor noe slikt kan finnes, eventuelt produktnavn/nummer eller en UPC?
https://www.aliexpress.com/i/3301500...Adapt=Msite2Pc løp å kjøp på aliexpress, de kan fikse andre koblinger å, vet ikke om du trenger senter positiv eller senter negativ. evt kjøp ett sted og lodd på egen jack
slem klone
lumbricus's Avatar
Trådstarter
Det der er en AC/DC, dvs vekselstrøm til likestrøm. Hvis det var en slik jeg ville ha finnes det tusenvis å velge mellom som har betraktelig bedre kvalitet enn den der.

Jeg trenger AC/AC, 230VAC (det som kommer fra vegg) til 9VAC.
Er du litt nevenyttig med elektro er det veldig enkelt å lage selv.
Her er et eksempel på transformator: https://www.ebay.com/itm/17457353166...Bk9SR4SE1fWgYg
Alle adaptre jeg fant, ser ut til å bare være DC. (har ikke lett så nøye da).
slem klone
lumbricus's Avatar
Trådstarter
Jeg vet at det er mulig å lage selv, men det er siste utvei. Jeg vet alle delene jeg trenger, men siden dette er til en kunde vil jeg helst ha noe ferdiglaget, gjerne med alle de nyttige tingene som stopper overspenning, sikring og slikt.

Da må jeg ha trafo for 230v, ikke 220v, siden det vil gi +0,4v mer på utgangsspenning.
Ah ja ser det nå, lang dag, dog har jo ringkjerner til vettug penge, evt andre trafoer, bare å velge,

evt her, men feil jack

her er riktig link
Sist endret av mrracerhacker; 29. juni 2023 kl. 16:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forskjellen mellom 220 og 230V er liten. Vi hadde jo 220V tidligere, og jeg har framdeles mye utstyr som er laget for 220v. De virker utmerket på 230V.
slem klone
lumbricus's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den ser ut som det jeg leter etter. Barreljack kan jeg sikkert finne et annet sted og sette på. Takker så meget.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Forskjellen mellom 220 og 230V er liten. Vi hadde jo 220V tidligere, og jeg har framdeles mye utstyr som er laget for 220v. De virker utmerket på 230V.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det. Forskjellen på direkte transformert spenning vil være 4.54% på 230V på utstyr for 220V. Ved 9V vil det være 0,4V. Men jeg aner ikke hvor følsom det den skal koples til er. Sannsynligvis går det helt greit med +/- 0,9V (10%), men uten den informasjonen må jeg behandle all den data jeg har som absolutt, fordi dette er en gammel gitarpedal som vil koste ~ 4-5-6000,- å erstatte.
Sist endret av lumbricus; 29. juni 2023 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.