Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 9310
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er det nødvendig å stå fram d? De kunne vel bare hacket kontoen min her og funnet personalia om meg?
Vis hele sitatet...
Du misset nok det underliggende poenget. Dere nyter selv godt av å kunne ytre seg ganske så anonymt om temaer man ikke ellers ville ha snakket om.
Ja jeg vet de har sine svin på skogen. Jeg forsvarer ingenting, bare ville ha fram akkurat dette.
Alle i tråden her viser jo bare at de snakker piss og at de ikke har peiling

Anonymous er i utgangspunktet fredlige demonstranter som møter opp utenfor stortinget. Det at NOEN utfører angrep tar de organsierte nettsidene/forumet der de samler seg AVSTAND fra.


AnonNorway.org stiller seg ikke bak data-angrep eller andre ulovlige handlinger, og vi fungerer ikke som koordineringsbase for DDoS— i motsetning til hva enkelte vil ha det til. Enkeltpersoner som utnevner seg selv til talsmenn for alle anonyme — eller som får ordene lagt i munnen på seg — kan bare uttale seg på egne vegne.
Vis hele sitatet...

Når det er sakt så synes jeg DOS ikke er farlig i det hele tatt. Sivil ulydighet har ALLTID verdt en del av politikken. spesielt når det kommer til saker som DLD
Sist endret av Rammlied; 8. april 2011 kl. 01:30.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
utgangspunkt – punkt der noe begynner.
Anonymous (used as a mass noun) is an Internet meme originating 2003 on the imageboard 4chan.

Du tar med andre ord feil.

Det du siterer går også neppe under «ta avstand fra». De formulerer det «stiller seg ikke bak», som er mer nøytralt.
Til alle dere som sitter og kritiserer "anon" sine handlinger, er dere helt korka i hodet ? Dette har ingenting å gjøre med hærverk,hacking,cracking and what so ever. Hvis dere leser media, ser dere at aksjonene bringer saken frem gang på gang, synts det er kjempeflott at det kaster lys over saken. I dagens samfunn er media ett av det mer kraftfulle virkemidlene vi har.

Ta en titt på dere selv, dere har jo allerede akseptert innføringen av DLD, og brudd på grunnlovs paragrafen. Sitte her og rakke ned på folk som faktisk prøver å gjøre noe.

Kjempeflott at ihvertfall NOEN prøver å gjøre noe..
Sitat av arisnaub Vis innlegg
Til alle dere som sitter og kritiserer "anon" sine handlinger, er dere helt korka i hodet ? Dette har ingenting å gjøre med hærverk,hacking,cracking and what so ever. Hvis dere leser media, ser dere at aksjonene bringer saken frem gang på gang, synts det er kjempeflott at det kaster lys over saken. I dagens samfunn er media ett av det mer kraftfulle virkemidlene vi har.

Ta en titt på dere selv, dere har jo allerede akseptert innføringen av DLD, og brudd på grunnlovs paragrafen. Sitte her og rakke ned på folk som faktisk prøver å gjøre noe.

Kjempeflott at ihvertfall NOEN prøver å gjøre noe..
Vis hele sitatet...
Det er jo de som støtter disse ulydighetene som er "korka".

Hvor var dere når man protesterte FØR det ble vedtatt? Det å komme i ettertid å grine er jo bare tåpelig.
Dette kan ikke endres annet enn i en rettssal nå, og den tiden kommer.
Det er ingen hensikt å ha DLD i media mer. Det skulle vært i media lenge før det ble vedtatt, og ikke en uke etterpå.

Jeg tipper at det er få her som har akseptert innføringen av DLD, men å angripe en nettside for å få mediadekning for en sak som er tapt er jo bare tåpelig. Men som sagt så er det ikke sikkert det er helt tapt - Det kommer en rettsak.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det er jo de som støtter disse ulydighetene som er "korka".

Hvor var dere når man protesterte FØR det ble vedtatt? Det å komme i ettertid å grine er jo bare tåpelig.
Dette kan ikke endres annet enn i en rettssal nå, og den tiden kommer.
Det er ingen hensikt å ha DLD i media mer. Det skulle vært i media lenge før det ble vedtatt, og ikke en uke etterpå.

Jeg tipper at det er få her som har akseptert innføringen av DLD, men å angripe en nettside for å få mediadekning for en sak som er tapt er jo bare tåpelig. Men som sagt så er det ikke sikkert det er helt tapt - Det kommer en rettsak.
Vis hele sitatet...
Jeg leser og aksepterer din mening, og jeg kan ikke si at jeg er 100% enig, men ja, jeg skjønner hva du mener. Det jeg ikke skjønner er åssen saken kunne bare bli stemt frem og vedtatt uten å bry seg om de som faktisk er Norge , Folket. Did anyone say Demokrati ?
Grimdoc: http://no.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet

Det ser vel ut som det er et par flere på mot DLD en for DLD, eller hva? Det at de som visstnok er flere på stortinget skal herske over alle andres meninger og bare gi faen i dette, blir så altfor dumt. Vi har politikere i dette landet(les: AP og stoltenberg) som hopper hver gang EU sier hopp. Kanskje nok med å slikke ræv for EU snart?

Kjør på med DDOS, skader ingen og gir masse mediaoppmerksomhet.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Grimdoc: http://no.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet

...

Kjør på med DDOS, skader ingen og gir masse mediaoppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at de fleste er i mot. Det er intet nytt.
Det som er greia er at mediaoppmerksomhet ikke har noen innvirkning nå som det faktisk er vedtatt. Det er kun rettssaken som kan endre dette nå.
Og da hjelper ikke ddosing, ettersom man ikke trenger mediaoppmerksomhet.
Jeg må bare legge til i posten min at dette er utrolig fint gjort av dem.
Sist endret av Fusjon; 8. april 2011 kl. 19:03.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Knutmoore, mener du at vi skal gå berserk og gjøre opprør da? Nei, vi er for sivilisert til å leke blitzere for en filleting som dette, når det skjer mye annet i verden som vi burde støtte.
Vis hele sitatet...
JA, det er akkurat hva jeg mener, da noe annet ikke ser ut til og funke.
Filleting? Dette er ikke noen filleting, dette er overvåkning av det norske folk som i mine øyner er veien mot et diktatur

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Men som sagt så er det ikke sikkert det er helt tapt - Det kommer en rettsak.
Vis hele sitatet...
Kommer det en rettsak? Når?
skulle likt å vite litt mer om 'anonymous' jeg også! Men man vet kanskje ikke så mye om dem, navnet sier kanskje alt! Er de hackere? Å sende trafikk til sider kan vel ikke kanskje kallles hacking vel?
Det de fikk til mot han Aron Barr virka da ganske "avansert" i følge "who are we" videoen på http://www.anonops.tk/ Anonymous har min stemme. Og om DDoS angrepene bare er starten.


"FREEDOM IS MORE IMPORTANT THAN ANY COMPANY, PERSON, OR GAME CONSOLE."
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Organiserte? De er en gjeng prepubertale unger som trykker på en knapp i et program (LOIC) og kaller seg frigjørere, bare fordi de vil være med i mengden.
Anon opererer jo kun som et kaos, i håp om at alle gjør det en eller flere skriker om.
Vis hele sitatet...
Hele Anonymous-opplegget bygger på at de ikke skal være styrt av en leder og at alle er likeverdige. Dagbladet skrev en lang og interessant artikkel om temaet nå nettopp. Jeg synes de får frem hensiktene bak det de gjør ganske fint der. At de er "over-hyped" kan jeg kanskje si meg enig i, da de egentlig ikke gjør noe annet enn å skaffe ti minutters mediaoppmerksomhet rundt en sak. Det med at alle gjør det en skriker om blir forklart fint i artikkelen, men jeg kan jo oppsummere det de skrev; siden de er uten en offisiell leder står alle fritt til å fremme en sak de brenner for. Videre er det bare å se hvor mange "anons" som hopper på toget og bidrar til saken. Hvis målet er noe mange brenner for blir det vellykket og de får gjennomført det de ville, om ikke kjeder folk seg og det ender med et resultat som bare ser helt amatørmessig ut.
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Kommer det en rettsak? Når?
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10022018
StoppDLD lover rettssak - og muligens ICJ Norge (uten å ha noen kilder), men det virker som de er litt med.

Sitat av Filosofen Vis innlegg
Hele Anonymous-opplegget bygger på at de ikke skal være styrt av en leder og at alle er likeverdige. Dagbladet skrev en lang og interessant artikkel om temaet nå nettopp. Jeg synes de får frem hensiktene bak det de gjør ganske fint der. At de er "over-hyped" kan jeg kanskje si meg enig i, da de egentlig ikke gjør noe annet enn å skaffe ti minutters mediaoppmerksomhet rundt en sak. Det med at alle gjør det en skriker om blir forklart fint i artikkelen, men jeg kan jo oppsummere det de skrev; siden de er uten en offisiell leder står alle fritt til å fremme en sak de brenner for. Videre er det bare å se hvor mange "anons" som hopper på toget og bidrar til saken. Hvis målet er noe mange brenner for blir det vellykket og de får gjennomført det de ville, om ikke kjeder folk seg og det ender med et resultat som bare ser helt amatørmessig ut.
Vis hele sitatet...
Jeg vet helt fint hvordan Anonymous opererer. Det kan man enkelt se ved å bare joine IRC-kanelen deres, eller følge med på forumene de bruker.
Ikke så velorganisert akkurat. Uansett hva DB skriver.
I bunn og grunn er det få som brenner for noe i anon, det gjelder bare å fyre opp det lettpåvirkelige flertallet, som ofte gjør som de mer seriøse sier - uten at de mer seriøse alltid har rett.
"Anonymous" har vist vært her også!

Sitat av mo3 Vis innlegg
"Anonymous" har vist vært her også!

Vis hele sitatet...
Yes. Dette hjelper saken. Litt hærverk her og der gjør underverker.

Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sa at jeg skulle svare Blåskimmelost med et skikkelig svar et par dager tilbake, men det har allerede blitt gjort av mange andre som formulerer seg bedre en det jeg får til
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Organiserte? De er en gjeng prepubertale unger som trykker på en knapp i et program (LOIC) og kaller seg frigjørere, bare fordi de vil være med i mengden.
Anon opererer jo kun som et kaos, i håp om at alle gjør det en eller flere skriker om.

Samt at de mangler kunnskaper om hva DLD egentlig gjør.
Jeg er mot DLD på et prinsippielt grunnlag, men blir ikke med i en fjortisgerilja på internett av den grunn, bare fordi noen på IRC eller et forum (4chan, anonops) sier det.

Jeg blir rett og slett litt trist når StoppDLD (som er seriøse) blir koblet mot anon på NRK-nyhetene. Det er en stor feilkobling.
(Jada, jeg vet at anon-tullingene har en gruppe på FB som heter nesten det samme).
Vis hele sitatet...
De er faktisk ganske flinke til å ordne opp og dele informasjon i tillegg til at det bare er masse randoms som ingen vet hvem er.
Anon har fått til det de ønsket, nemlig å få litt blest om DLD i media. Det var ikke en pøkk med artikler i media ang. vedtaket den 4. april, før Anon begynte å DDoS-e serverne litt lengre ute i uka.

Om det strider imot visjonen dems er jo ikke tvil, men i sånne sammenhenger syntes jeg det er greit.
Anon er vell egentlig imot Co$ det er jo det som er hoved fienden deres i utgangspunktet. De har egentlig 2 Hoved operasjoner som kalles Operation Scientology (ikke helt sikker på hvordan det skrives) og Operation Skynet som er Ytringsfrihet på nett. Operation Payback og Openration Norway(?) kommer vell i ettertid de har jo haugevis me operations mot blant anna Sony og div.. Op.Norway går vell under Operation Skynet. Correct me if i'm wrong
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av anaxyd Vis innlegg
Anon har fått til det de ønsket, nemlig å få litt blest om DLD i media. Det var ikke en pøkk med artikler i media ang. vedtaket den 4. april, før Anon begynte å DDoS-e serverne litt lengre ute i uka.

Om det strider imot visjonen dems er jo ikke tvil, men i sånne sammenhenger syntes jeg det er greit.
Vis hele sitatet...
Bare og se i media nå det, ikke en artikkel om dld! Men hvis anon tar ned ap sine sider igjen så kommer det nok noen "Hackere angriper sidene til ap, IGJEN!" med info om dld i artikkelen
Okey, som jeg sa så tenkte jeg at desse var bare noen som køddet seg.

Men de sa at de skulle slå til hardere mot sony PS3 og no har PS3 blitt hacket og PSN er nede, har verdt det i hele dag.
Jeg trur selv at det da er anonymous, og hvordan vet jeg a det har blitt hacket?

http://blog.eu.playstation.com/

De har nå redigert det, og visst du ikke leste den ikke-redigerte versjonen så er det ikke vits i å trykke på linken!
(Dette har blitt lagt til)
Sist endret av Fyllingz; 21. april 2011 kl. 18:50.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Okey, som jeg sa så tenkte jeg at desse var bare noen som køddet seg.

Men de sa at de skulle slå til hardere mot sony PS3 og no har PS3 blitt hacket og PSN er nede, har verdt det i hele dag.
Jeg trur selv at det da er anonymous, og hvordan vet jeg a det har blitt hacket?

http://blog.eu.playstation.com/

De har nå redigert det, og visst du ikke leste den ikke-redigerte versjonen så er det ikke vits i å trykke på linken!
(Dette har blitt lagt til)
Vis hele sitatet...
Hva har de imot ps3? :S
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av EoT Vis innlegg
Hva har de imot ps3? :S
Vis hele sitatet...
Ikke ps3, Sony.
Sitat av echuz Vis innlegg
Ikke ps3, Sony.
Vis hele sitatet...
Okei, hva har de imot Sony?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
http://static.arstechnica.net/assets/2011/04/op_sony-thumb-640xauto-20867.jpg

there ya go.
Sist endret av Echuz; 21. april 2011 kl. 19:30.