Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5700
Hvilken mengde med valium er dødelig? Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig. Er det snakk om 100 mg, eller nærmere 500 mg?
Det kommer veldig an på. Spørs på toleranse, kvalitet osv. Noen kan dø av mindre, noen av mer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Diazepam Forøvrig står diazepam som eneste legemiddel i felleskatalogen med "letal dose ukjent" Vet om en kar som spiste 1000 mg, våknet dagen etterpå og tok livet av seg på annen måte. Så valium er ganske trygt, men såklart anbefales det ikke å innta idiotiske mengder av noe medikament.

edit: regnestykket blir et helt annet om man blander med alkohol eller andre medikamenter. Ikke gjør det
Sist endret av pidget; 11. februar 2011 kl. 16:07.
100 mg er vanligvis ikke dødelig, nei. Det er dog langt over anbefalt terapautisk dose. LD50 for diazepam er 720 mg/kg for mus, og 1240 mg/kg for rotter (Kilde:Wikipedia).Wikipediaartikkelenom stoffet omtaler to tilfeller der henholdsvis 500 og 2000 mg. ble intatt. Begge havnet i koma, men overlevde.

Husk på at det stiller seg radikalt annerledes om man inntar alkohol eller andre sentraldempende stoffer samtidig!
Sist endret av felix_poker; 11. februar 2011 kl. 16:09.
Trådstarter
12 1
Takk for svar.
Rimelig sikker på at jeg har intatt rundt 50-100 10mg diazepam på en kveld uten større problemer.
Kanskje ikke det smarteste men kanskje det var noe feil med pillene og.

Når du prøver noe nytt så øker du dosene forsiktig viktig regel med alle rusmidler.
Er det vanskelig å gå til psykolog å få valium utskrevet valium/annet beroligende? Litt av og på, men etter 2 år med daglig røyking og amf og kola i helgene er det noen dager får jeg angst av å være blant mennesker (mistenker at det kan være lite søvn, men sover generelt dårlig også), mens andre dager storkoser jeg meg blant så store menneske klynger som mulig da jeg altid har vært oversosial.

Vet dette ble litt oftopic men, Håper på svar =)
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Er det vanskelig å gå til psykolog å få valium utskrevet valium/annet beroligende? Litt av og på, men etter 2 år med daglig røyking og amf og kola i helgene er det noen dager får jeg angst av å være blant mennesker (mistenker at det kan være lite søvn, men sover generelt dårlig også), mens andre dager storkoser jeg meg blant så store menneske klynger som mulig da jeg altid har vært oversosial.

Vet dette ble litt oftopic men, Håper på svar =)
Vis hele sitatet...
Begynn med å fortelle at du har sterk angst i visse situasjoner. Og så kommer det an på hvor grei lege du har. Men for all del ikke fortell at du har ruset deg.
Sitat av Bellami Vis innlegg
Begynn med å fortelle at du har sterk angst i visse situasjoner. Og så kommer det an på hvor grei lege du har. Men for all del ikke fortell at du har ruset deg.
Vis hele sitatet...
Takker for raskt svar
Det er en egen tråd her på forumet, som tar for seg alt av valium.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=177658
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Er det vanskelig å gå til psykolog å få valium utskrevet valium/annet beroligende? Litt av og på, men etter 2 år med daglig røyking og amf og kola i helgene er det noen dager får jeg angst av å være blant mennesker (mistenker at det kan være lite søvn, men sover generelt dårlig også), mens andre dager storkoser jeg meg blant så store menneske klynger som mulig da jeg altid har vært oversosial.

Vet dette ble litt oftopic men, Håper på svar =)
Vis hele sitatet...
En psykolog skriver ikke ut noe som helst. Da må du til lege eller psykiater. Men psykologen kan selvsagt gi legen anbefaling om å skrive ut et bestemt medikament, og da får du i så og si alle tilfeller det medikamentet psykologen anbefaler utskrevet.

Vanskelig?

Det kommer helt an på lege/psykiater/psykolog. Noen er ekstremst restriktive, andre triller piller i hytt og gevær.