Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 17430
Hvem av dere her inne får faktisk en rus følelse på PF eller kodein?

Jeg har aldri merket noen form for eufori enda jeg har stappa i meg fem stykk, og jeg har heller ingen toleranse for dette da jeg skjelden bruker det.
Og dette var FØR jeg startet med wellbutrinen som ødelegger hele prosessen av omdannelsen til morfin.

Men det er litt lettere å få dette av legen enn f.eks benzo. Vet ikke hvorfor, men føler det. Så nå sitter jeg har med en pakke PF... som ikke er noe vits for meg å bruke siden jeg bruker wellbutrin, som gjør at kodeinet ikke omdannes til morfin. Så det blir som å spise paracet....
Det handler vel mer om en fysisk følelse av eufori, enn mental. Og hvis rusen din blir ganske svak, kan den sikkert være vanskelig å skille ut fra andre fysiske følelser, også siden det kan skje gradvis. Hvis du prøver å ta sammen med en halvliter øl, blir rusen sterkere.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg som har vett nok til å holde meg unna det meste av illegale og eventuelt livsfarlige stoffer får en fin fin "trip" av to PF + en ibux når jeg har vært hos tannlegen for å trekke visdomstenner iallefall.

Og jeg spiser en god del paracetamol \ ibuprofen jevnlig.
Fikk selv uskrevet PF etter en operasjon, endte med å ta 4 stk av disse uten særlige effekter, foruten en noe dempet følelse av smerte. Hadde aldri rørt PF, og tar vel paracet-lignende stoffer max en gang hvert 3 år. Så nei, merker ingen "rus" på disse tablettene.
Ikke ta PF... om du virkelig skal ha "kodeinen" utav.. knus tabelettene SKIKKELIG og bland det med vann.. rist som du aldrig har ristet noe*hint* i minst 20 minutt.. og la stoffene synke til alt er rolig.. hell over det "rolige" vannet i en annen flaske.. 1 mann burde ha et brekt bein for dette.. =§

to be deleted...
Sist endret av gl0balBall; 11. februar 2011 kl. 00:09.
1 % av befolkningen har et gen som gjør at de kan få ekstrem rus av PF, at kodeinet blir kjempe fort omdanna til morfin, og 7 % har et som gjør at de aldri vil få noe rus av det, at kodeinet blir så treigt omdanna til morfin. Jeg er nok en av de 7 %. Mens de fleste er midt i mellom. Smertestillende er de gode å ha, men nå vil de sikkert ikke ta mine smerter heller pga. antidepressiva.
Sist endret av Dodecha; 11. februar 2011 kl. 14:15. Grunn: rettskrevet
Personlig flyter jeg på den deiligste sky på 2xPF. Kombinert med Nobligan, spesielt depotutgave av nobligan snakker vi 12-20 timer med avslappet, god følelse. Tas det på kveldstid kan jeg faktisk velge drømmer, i en slags lucid-dream-tilstand, og uthvilt og fin om morgenen. Kan minne litt om hasj, men mer euforisk, og "flytende", mens hasj på en måte er mer "hakkete", hvis noen skjønte den. Jeg syns hvertfall PF er konge til rus, selv i små doser.

(Men opiater/opioider kan være skummelt deilig, en må gjerne ha ekstremt god selvkontroll).
Sist endret av Acoshade; 11. februar 2011 kl. 00:29. Grunn: Noen tillegg
Jeg måtte ha to PF bare for å få vekk smerten jeg, uten å ha tatt noen form for opioider før. Tror ikke jeg er noe særlig kodeinkar, levern min er tydeligvis ikke ment for det. Jeg som trodde at jeg var skikkelig heldig når jeg fikk skrevet ut 2x 20 Pinex Forte og greier, neida. Så jeg ble skuffet. Måtte bruke 600mg ibuprofen ved siden av og. Og antihistaminer av mange slag fungerte heller ikke som noe booster.
Har tatt én PF én gang, og ble rimelig borte, men så har jeg aldri rørt noe annet.
Men var veldig merkelig følelse.
Det er så feigt !
Å være blandt den 7 % som aldri vil få noen rus av det. Og i tillegg må ha tredoble doser av alt benzo, enda jeg er mye lettere enn de aller fleste.
Så sitter da her med en resept på PF siden jeg får det slengt etter meg, men ser ikke poenget med det. Skal bytte den mot tjall. Der får jeg i alle fall effekt!

Sitat av wahaj Vis innlegg
Har tatt én PF én gang, og ble rimelig borte, men så har jeg aldri rørt noe annet.
Men var veldig merkelig følelse.
Vis hele sitatet...
Tok min første pf da jeg var 17 og hadde aldri rørt noe annet enn alkohol før. Hadde kyssesyka. Vi hadde ikke paracet, så jeg tok det andre jeg fant i skapet som det sto smertestillende på. Merket ikke noe annet enn at smertene ble vekk.
Sist endret av Dodecha; 11. februar 2011 kl. 14:16.
Jeg får ingen effekt av PF det funker rett og slett ikke i det heletatt, fikk det etter en operasjon og de på sykehuset sa max 4 om dagen. jeg tok 8 stk PF 3 dager på rad uten at det døyvet noe på smertene. Når jeg snakket med de på sykehuset at de ikke funket så sa de: "Hæ? det har vi aldri hørt om før.. Prøv litt til du.." hadde ingen rus av det heller (ikke at jeg var ute etter det heller siden jeg ikke ruser meg.) så jeg kasta de på dag 4.
Sist endret av Dodecha; 11. februar 2011 kl. 14:20. Grunn: rettskrevet
^^ den skulle liksom tilføyes det siste jeg skrev

og vet man ikke skulle ta paracet ved kyssesyka, men jeg fikk ikke den diagnosen før noen uker senere, jeg hadde bare bihulebetennelse ifølge legen
Sist endret av Cherie; 11. februar 2011 kl. 14:13.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Det er så feigt !
Å være blandt den 7 % som aldri vil få noen rus av det. Og i tillegg må ha tredoble doser av alt benzo, enda jeg er mye lettere enn di aller fleste.
Så sitter da her med en resept på PF siden jeg får det slengt etter meg, men ser ikke poenget med det. Skal bytte den mot tjall. Der får jeg i alle fall effekt!
Vis hele sitatet...
Forklar det til legen da, og at du har lest i pakningsvedlegget at Wellbutrin Retard kan virke sånn; og faktisk gjør det. Hvis legen nekter på det og sier nei nei nei så sier du at du tilfeldigvis hørte dette en eller annen gang:

Virkestoffet i Wellbutrin Retard (bupropion) blir metabolisert i lever vi CYP2D6. Dette hemmer nok min metabolisering av kodein (ved å oppta enzym CYP2D6) i for stor grad, og jeg føler ikke at den analgetiske effekten blir god nok. Derfor virker dette sansynelig.

Vi kunne ikke ha forsøkt et tramadol-preparat elle noe annet?. *Huff jeg har så vondt au au*.
Sitat av n00man Vis innlegg
Jeg får ingen effekt av PF. det funker rett og slett ikke i det heletatt... fikk det etter en operasjon og de på sykehuset sa max 4 om dagen... jeg tok 8 stk PF 3 dager på rad uten at det døyvet noe på smertene. Når jeg snakket med de på sykehuset at de ikke funket så sa de: "Hæ? det har vi aldri hørt om før.. Prøv litt til du.." hadde ingen rus av det heller (ikke at jeg var ute etter det heller siden jeg ikke ruser meg..). så jeg kasta de på dag 4.
Vis hele sitatet...
Da skulle du nok hatt noe sterkere enn PF etter en operasjon.
Gikk du på noe som wellbutrin eller andre antidepressiva? Det er noen interaksjoner. Men PF er ikke ment til å ta annet enn smertetopper.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Forklar det til legen da, og at du har lest i pakningsvedlegget at Wellbutrin Retard kan virke sånn; og faktisk gjør det. Hvis legen nekter på det og sier nei nei nei så sier du at du tilfeldigvis hørte dette en eller annen gang:

Virkestoffet i Wellbutrin Retard (bupropion) blir metabolisert i lever vi CYP2D6. Dette hemmer nok min metabolisering av kodein (ved å oppta enzym CYP2D6) i for stor grad, og jeg føler ikke at den analgetiske effekten blir god nok. Derfor virker dette sansynelig.

Vi kunne ikke ha forsøkt et tramadol-preparat elle noe annet?. *Huff jeg har så vondt au au*.
Vis hele sitatet...
Oki, jeg trodde at tramadol også ble omgjort til morfin i leveren? Og at det ikke vil fungere det heller.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Cherie Vis innlegg
1 % av befolkningen har et gen som gjør at de kan få ekstrem rus av PF, at kodeinet blir kjempe fort omdanna til morfin, og 7 % har et som gjør at de aldri vil få noe rus av det, at kodeinet blir så treigt omdanna til morfin. Jeg er nok en av de 7 %. Mens de fleste er midt i mellom. Smertestillende er de gode å ha, men nå vil de sikkert ikke ta mine smerter heller pga. antidepressiva.
Vis hele sitatet...
Approximately 6–10% of the Caucasian population, 2% of Asians, and 1% of Arabs[9] are "poor metabolizers"; they have little CYP2D6, and codeine is less effective for analgesia in these patients (Rossi, 2004). Srinivasan, Wielbo and Tebbett speculate that codeine-6-glucuronide is responsible for a large percentage of the analgesia of codeine, and, thus, these patients should experience some analgesia.[3] Many of the adverse effects will still be experienced in poor metabolizers. Conversely, 0.5-2% of the population are "extensive metabolizers"; multiple copies of the gene for 2D6 produce high levels of CYP2D6 and will metabolize drugs through that pathway more quickly than others.
Vis hele sitatet...
Det var vel dette du snakket om, her gjengitt i litt mer faktuellt format.
Cherie: jeg går ikke på noen medikamenter.
var av den typen PF med 30 mg kodeinfosfat i hver tabelett.
Sist endret av n00man; 11. februar 2011 kl. 14:20.
Da er vel du og blandt oss uheldige da..
Ja, Cherie, du er nok blandt de 7 % som ikke tar opp PF slike andre gjør.
Jeg kjenner ei dame som også er sånn, og hu spiser Nobligan istedet.

Det som er "dumt" med PF er at den gode rusen du får av å ta 3-4 piller om gangen bare kjennes et par-tre dager.
Så blir kroppen liksom immun mot rusen (men ikke den smertestillende effekten).
Så da må en ta pauser før en forsøker igjen.
Sitat av Cherie Vis innlegg
1 % av befolkningen har et gen som gjør at de kan få ekstrem rus av PF, at kodeinet blir kjempe fort omdanna til morfin, og 7 % har et som gjør at de aldri vil få noe rus av det, at kodeinet blir så treigt omdanna til morfin. Jeg er nok en av de 7 %. Mens de fleste er midt i mellom. Smertestillende er de gode å ha, men nå vil de sikkert ikke ta mine smerter heller pga. antidepressiva.
Vis hele sitatet...
Tipper at jeg kanskje er blant den ene prosenten, for jeg blir veldig lett ruset, eller veldig tung i kroppen og susete i hodet av paralgin forte, om det er lenge siden sist, merker jeg det gjerne av bare 1, men synes kanskje pinex forte virker hakket bedre (hva smertestilling angår). Jeg synes derimot den smertestillende effekten av disse preparatene er tilnærmet lik null, dette er i hvertfall min erfaring.
Sist endret av Veggen; 11. februar 2011 kl. 19:45.
Eks dama mistet følelsen i bena i noen timer etter 4 stk vet ikke om det er noe morro men =p
Har prøvd Paralgin Forte én gang, da tok jeg omtrent 5 stk og fikk en veldig svak rus, men smerter og litt småkvalme, så ga faen i det.
Var derimot i England i sommer med en kompis og hadde en kjedelig busstur fra Southampton til London å se fram til. Vi kjøpte da Codis på Boots (Codis fås reseptfritt i England, husker ikke hvor mye den kosta (ganske billig) og inneholder kodein og aspirin. Ingen paracetamol med andre ord.) Kompisen min, som også hadde tatt en del Dolcontin tidligere fikk en veldig fin følelse og sa at det var veldig likt morfinrusen og blablabla. Vi dytta i oss en god del og la det oppi brusflaska og det som var. Jeg ble litt fjern på turen bortover, men kjente etterhvert at jeg ble kvalm. Samma natta så spøy jeg i Themsen ved London Eye og var ganske dårlig. Har ikke reagert sånn på noen piller/rusmidler før... Kommer ikke til å ta det igjen, men for all del, heldige dem som reagerer fint og flott på det.
Jeg må opp i 6 pf for og få noe rus. Og da varer rusen bare en halvtime til en time.
Tok PF en gang for ca 3 uker siden, jeg tok 4 stk. Det var egentlig en veldig behagelig og ''morsom'' rus! Drev å tulla litt med søstrene mine, drev å lekte som bare det med hamsteren til lillesøster (?!) ! Etter hvert som rusen forsvant, så forsvant den bare veldig rolig uten noe form for kvalme eller noe lignende.
Skjønner ikke hva man får ut av å ta PF, rusen varer som oftest ikke så lenge og er veldig sterk mot leveren. I tillegg må man som oftest ta mange tabletter for å få noe funk. Hva er det med PF som får dere til å ta det?
Paralgin Forte er vel å sammenligne med Pinex Forte??

Får PF av legen for ekstreme mens-smerter (har besvimt av smertene før) så jeg er vel kanskje for vant til å merke noe rus? Men husker at i starten når jeg fikk dem så ble jeg pang slått ut av bare en halv. Da sov jeg godt.

Uansett hva slags stoff man dytter i kroppen så tåler man vel mer jo lenger man har brukt det?
Ja, man får toleranse for det jo lengere tid du bruker det og du vil tåle mer -kan være farlig for leveren da siden dette er et jo ganske sterke tabletter, og leveren må jo ta seg av det. Vist du tenker at leveren tåler ikke mer enn en flaske vin og en pakke paracet i samme slengen, da kan du tenke deg at PF er jo ganske mye sterkere enn paracet og mye av det kan få store konsekvenser.

Ja, uansett hvordan stoff du putter i kroppen utover lengere tid vil kroppen tåle det mer og mer.
pf har 400 mg paracetamol, vanlig paracet har 500 mg. så pf er jo svakere for leveren.
man kan få rene kodein piller og.
Ja, men inneholder den ikke flere andre stoffer som kan være skadelig for leveren av for høy dose eller langtidsbruk?
Dette her kune dere fint funnet ut av selv ved enkel søking, men siden jeg sitter her og ikke har noe å gjøre så. Paralgin Forte inneholder 30mg kodein og 400mg paracetamol. Og Pinex Forte inneholder samme mengde kodein men 500mg paracetamol. Inegn andre skadevirkende innholdstoffer i disse to preparatene.
Sist endret av Totskalle; 13. februar 2011 kl. 18:39.
Det er vell det at paracet inneholder så mye annen drit som leveren ikke tåler, PF er sterkere selve medisins innholdet og inneholder ikke like mye drit som det er i paracet.
Jeg tok 2 stk paralgin forte og 4 stk sarotex, virka som faen! og ekstra paracet

Fikk beskjed av legen jeg måtte ta sarotex og paracet for at paralgin forte skulle fungere ordentlig, har misbrukt det lenge men når jeg blanda sarotex og paracet i miksen ble jeg helt blodsprengt i øya og småe pupiller, noe som er uvanelig på pf.
Ekstra paracet? Høres idiotisk ut, er nok paracet i Paralgin Forte fra før. At sarotex kan potensere kan jeg tro på, men ikke den ekstra paracetamolen. Tenk på leveren din du.
gode gud... finn noe annet å ruse dere på enn pf a'...er ikke bra for noesomhelst annet enn magavondt,MEN kodein dobler effekten av de aller fleste beroligende stoffer som fx valium stesolid osv...
Ja, det samme sier jeg -det finnes mange bedre måter å ruse seg på.
Var i grunn bare for å se om noen her faktisk merker noe rus i det hele tatt. Hører mange gjør det, men siden jeg aldri har merket det synes jeg det var litt sært.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Forklar det til legen da, og at du har lest i pakningsvedlegget at Wellbutrin Retard kan virke sånn; og faktisk gjør det. Hvis legen nekter på det og sier nei nei nei så sier du at du tilfeldigvis hørte dette en eller annen gang:

Virkestoffet i Wellbutrin Retard (bupropion) blir metabolisert i lever vi CYP2D6. Dette hemmer nok min metabolisering av kodein (ved å oppta enzym CYP2D6) i for stor grad, og jeg føler ikke at den analgetiske effekten blir god nok. Derfor virker dette sansynelig.

Vi kunne ikke ha forsøkt et tramadol-preparat elle noe annet?. *Huff jeg har så vondt au au*.
Vis hele sitatet...
Funnet ut at faktisk alle b-prep smertestillende blir omdannet av CYP2D6 desverre, så ingen håp. Må nesten legge det fram for legen, kanskje jeg kan få noe som allerede er morfin og ikke må gjennom omdanningsprosessen. Men vet ikke om jeg tør tøye den fine grensen om å spør om et a-prep.

Og hva er det "mest vanlige" å få med minst misbruksstatestikk på a-prep smertestillende?
Sitat av jernkjakan Vis innlegg
gode gud... finn noe annet å ruse dere på enn pf a'...er ikke bra for noesomhelst annet enn magavondt,MEN kodein dobler effekten av de aller fleste beroligende stoffer som fx valium stesolid osv...
Vis hele sitatet...
Morsom kar du,jeg får mye mer behagelig rus-effekt av kodein enn av BENZOER.Kodein kan gi en god euforisk rus oss endel mennesker,mens benzoer,gir ifølge meg kun deilig "rus" når man er veldig stressa eller har sterk angst/depresjon.
Jeg har lang erfaring med alle benzo-preparatene som er til salgs i norge,og kodein er mye bedre og ruse seg på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde spiserørskatarr, og i den anledning hadde jeg skjellig grunn til inntak av noen PF. Tok 6 stk, men takla fortsatt ikke smertene ved å spise... bøff!

Kan jo legge til at dette var første gang jeg inntok noe som helst opioid. (Og siste, by far.)

Har hørt fra èn kompis at PF funker; han tok 12 på en gang, kombinert med dritfyll! Han ble jævla full, men ikke noe å rive av seg skjorta for...
Ta 3-4 stk, så sover du veeeldig godt natta gjennom!

Sitat av pirate Vis innlegg
Har hørt fra èn kompis at PF funker; han tok 12 på en gang, kombinert med dritfyll! Han ble jævla full, men ikke noe å rive av seg skjorta for...
Vis hele sitatet...
12 paraglin forte og "dritfull"? Vet ikke hva du definerer som dritfull, men om han hadde fått skjorta avrevet var det vel på likhuset
Sist endret av Krokodille; 3. mars 2011 kl. 07:41.
Aldri kjent noen ting av Paralgin eller Pinex Forte...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg endte med å prøve å ekstrahere 6 Pinex Forte tabletter og jeg kjente en ganske så behagelig rus, som en svak deilig strøm gjennom hele kroppen. Jeg kan ta 2 tabletter uten å ekstrahere det og det funker like fett, pga paracetamolen forsterker det hele. Jeg tok for mye en gang og spøy natten etterpå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ei boette og 2 pf does the trick for min del. Skal nevnes at mine eneste erfaringer med opiater er av pf utdelt fra lege, mao faa og skjeldne :P
12 Styker de er de jeg må ha for å kome jeg i for, Men russ kaler jeg de ikke, Men har vel gott for lenge på de. Så de er ikke noe å anbefale.Veldig tiltags løs nor en ikke har,Å mage smerter, i form av, Diare ,Kramper ,Vone tanker.
får en meget behagelig/euforisk rus av 3 - 4 paralgin forte, men varer i en halvtime-time maks
Sist endret av PointZero; 6. april 2011 kl. 16:42.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ti stykker så kjener du nok rus,Men de er fint å ta ibuks samtidig 2,3 styker av 200mg.
Tror faktisk at bare av måten du skriver på vil ingen følge rådene dine...
unnskyld hvis dette er et dumt spørsmål. men er kodein sovepille? smertelindrene? føler man en rus på kodein?
Jeg fikk to pinex forte på sykehuset, og det gikk rett i huet på meg. Vet ikke om vekt har noe å si her, men siden jeg veier knappe 42 kg så går ting ofte fort opp i skallen, tåler ingenting av alkohol heller.

Og nei, det var ikke placebo med de pinex fortene, fordi jeg visste ikke hva jeg fikk engang, kunne vært to paracet for alt jeg visste. Og de beklaget det dagen derpå, fordi jeg skulle bare fått en.
3-4 pinex forte og 2 øl, så flyr jeg!
Sitat av thatsmeallright Vis innlegg
3-4 pinex forte og 2 øl, så flyr jeg!
Vis hele sitatet...
3-4pinex forte og 2øl,og masse hasj,så flyr jeg,hehe
jeg fikk palargin forte etter å ha sprukket fingeren i en klemlykke, jeg satt på en rosa sky etter to stk og sovnet etter det...

hørtes ikke særlig sundt ut med 10 pf.... hjelpes... jeg hadde enten spydd, eller sovnet..