Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1349
Jeg har alvorlig fatigue etter en skade for mange år siden å fungerer ikke i jobb, har prøvd ved mange tilfeller og det ender alltid opp med at det funker en liten periode så sier det rett og slett stopp...

Yrket mitt er tømrer, en ganske fysisk krevende jobb, jeg liker jobben veldig godt men begynner å tenke kanskje jobben er for krevende for min mentale kapasitet...

Hvilket yrke er 'lett' fysisk men samtidig givende? (Ikke noe bibliotekar eller den slags)
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Er det lov å spørre om hvordan skade du har? da det virkelig kunne ha hjulpet oss å peke deg i riktig retning..

Kanskje maskin fører kunne vært noe for deg? Altså hjullaster dumper eller graver... Krever lite fysisk innsatt og er veldig givende psykisk.
Noe innen transportyrket kanskje?
Sitat av Absurd Vis innlegg
Er det lov å spørre om hvordan skade du har? da det virkelig kunne ha hjulpet oss å peke deg i riktig retning..

Kanskje maskin fører kunne vært noe for deg? Altså hjullaster dumper eller graver... Krever lite fysisk innsatt og er veldig givende psykisk.
Vis hele sitatet...
Traumatisk hodeskade eller ervervet hjerneskade mener jeg det heter på fagspråket.. Har lite innsyn å forståelse i min egen skade men har også alvorlig fatigue som gjør en hverdag for 'normale folk' uoverkommelig for min del..

Tenkte også noe i den retningen ville vært lettere..
Sist endret av esselte12; 16. oktober 2019 kl. 23:43.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Traumatisk hodeskade eller ervervet hjerneskade mener jeg det heter på fagspråket.. Har lite innsyn å forståelse i min egen skade men har også alvorlig fatigue som gjør en hverdag for 'normale folk' uoverkommelig for min del..

Tenkte også noe i den retningen ville vært lettere..
Vis hele sitatet...
Jeg føler med deg. Selv har jeg vært på kanten med amfetamin missbruk og mistet min drømme jobb som følge av det, og i skrivende stundt så vil jeg si at jeg heller ikke ville tenk meg en 8 timers arbeids dag som gjennomførlig. men joa etter noen år etter min egen smell så er jeg tilbake på jobb, og jeg kjenner på det hver dag at " dette her klarer jeg ikke ", men ved enden av hver dag så har jeg jo fått det til. Og jeg jobber ved samlebånd på fabrikk.. Hvis de problemstillingene du tar opp er veldig reelle så må du kanskje vurdere å komme deg inn i nav som uføretrygdet? ( Her synes jeg det er viktig at man ikke anser en ytelse som uføretrygd som en ende, eller parkering, det var kanskje det for 10 år siden, men nå finnes det faktisk veier ut av uføretrygd og hvis forholdene er som du sier så kanskje du skal ta det i betraktning at dette er en mulighet ).

Og hva er dine interesser? det finnes så sykt mange kule jobber at man ikke kan drømme om alt en gang, det er så mye fett du kan gjøre å få betalt for det at du må ikke la fantasien sette grenser..
Sitat av Absurd Vis innlegg
Jeg føler med deg. Selv har jeg vært på kanten med amfetamin missbruk og mistet min drømme jobb som følge av det, og i skrivende stundt så vil jeg si at jeg heller ikke ville tenk meg en 8 timers arbeids dag som gjennomførlig. men joa etter noen år etter min egen smell så er jeg tilbake på jobb, og jeg kjenner på det hver dag at " dette her klarer jeg ikke ", men ved enden av hver dag så har jeg jo fått det til. Og jeg jobber ved samlebånd på fabrikk.. Hvis de problemstillingene du tar opp er veldig reelle så må du kanskje vurdere å komme deg inn i nav som uføretrygdet? ( Her synes jeg det er viktig at man ikke anser en ytelse som uføretrygd som en ende, eller parkering, det var kanskje det for 10 år siden, men nå finnes det faktisk veier ut av uføretrygd og hvis forholdene er som du sier så kanskje du skal ta det i betraktning at dette er en mulighet ).

Og hva er dine interesser? det finnes så sykt mange kule jobber at man ikke kan drømme om alt en gang, det er så mye fett du kan gjøre å få betalt for det at du må ikke la fantasien sette grenser..
Vis hele sitatet...
Trist å høre, men det vil nok mest sansynlig gå seg til med tiden om du klarer å holde deg unna den giften..

Jeg har tett oppfølging av NAV og apperater rundt meg, men det er litt tidlig enda.. Anslår jeg vil bli 60-80% ufør da det alltid krasjer når jeg havnet opp på en 30% cirka.. (30% i jobb)

Men har den siste tiden begynt og tenke på bytte av yrke.. Siden det er ikke sikkert jeg noen gang kommer til å bli bra.



Interesser var et vanskelig spørsmål, det er vel noe fysisk arbeid egentlig. Har en god del datakunnskaper ifra ungdomstiden men føler jeg vil bruke kroppen min fysisk.

Drømmen min er å jobbe på anlegg , men den drømmen er mest sannsynlig bare å legge på hylla
Sist endret av esselte12; 17. oktober 2019 kl. 00:00.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Trist å høre, men det vil nok mest sansynlig gå seg til med tiden om du klarer å holde deg unna den giften..

Jeg har tett oppfølging av NAV og apperater rundt meg, men det er litt tidlig enda.. Anslår jeg vil bli 60-80% ufør da det alltid krasjer når jeg havnet opp på en 30% cirka.. (30% i jobb)

Men har den siste tiden begynt og tenke på bytte av yrke.. Siden det er ikke sikkert jeg noen gang kommer til å bli bra.



Interesser var et vanskelig spørsmål, det er vel noe fysisk arbeid egentlig. Har en god del datakunnskaper ifra ungdomstiden men føler jeg vil bruke kroppen min fysisk.

Drømmen min er å jobbe på anlegg , men den drømmen er mest sannsynlig bare å legge på hylla
Vis hele sitatet...
Yes heldigvis så har jeg insett mine egene feil, og kommer nok ikke til og gjenta dem... Men heldigvis så har jeg også fått god opfølging av nav og lignende så vi har klart å komme frem til et fin oplegg der jeg skal komme tilbake til arbeids livet ( jeg har jobbet siden jeg var 13 år og har ingen utdanning, men jeg ser egentlig på megselv som heldig da jeg har sett både det beste og værste i livet :P )

Har du noen begrunnelse for at du tror anlegg er noe å droppe? Jeg tror egentlig det kan være ypperlig for deg... Selv så er jeg nok det man kan betegne som en "shitkid" eller jeg har iallefall hvert det, nå har jeg vel blitt voksen. Men iallefall poenget mitt med det var at jeg fant ikke megselv eller skjønte mitt eget potensiale før jeg begynt å kjøre store maskiner og jobbe med ting jeg aldri hadde tenkt meg.

Så jeg må bare spesifisere at hvis du har interesse for å jobbe innen anlegg så ligger du faktisk super bra ann, det er så mange stillinger der ute som trenger folk som deg...

Selv kommer jeg aldri til å holde på en jobb jeg ikke liker, for for meg er det viktig og glede meg til å dra på jobb hver dag og å ta stolthet i det arbeidet jeg utfører. men det skal jeg si det at det er ganske mange som ikke har det utgansgspunktet, så hvis du har en genuine interesse for anlegg så ligger du faktisk sykt bra ann! Men bare husk å bruk nav og andre hjelpe apperater rundt deg for det det er verdt. Det er et privilegium å ha så fete apparater rundt seg, og ikke minst så er de nesten kun der for å tilfredstille dine krav. ikke vær redd for å fortelle dem hva du vil , ikke vær redd for å være urealistisk når du forteller dem det, OG IALLEFALL IKKE VÆR REDD FOR Å SI NEI hvis de prøver å få deg med på noe du ikke vil. De er der for deg og det er viktig at du utnytter for å dekke dine egene interesser og ikke demmes sine

Jeg må også bare legge til at 30% er drit bra ... ikke tenkt på at andre folk jobber mer du er deg liksom. og du må bare ta det derfra.
Sist endret av Absurd; 17. oktober 2019 kl. 00:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.