Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1806
Hei,

Har fått kjøpt meg et gammelt hus. Huset er i grei stand, men ønsker å fornye det.
Jeg har en bestefar som er veldig engasjert og fremstår som om at han ønsker å hjelpe meg med hele huset. Vi har holdt på i 3 uker 12timer om dagen.
Han har jobbet som tømrer hele livet, men er idag pensjonert.

Han nekter å ta imot betaling. Det eneste jeg har fått gitt han til nå er en ny hammer og noen liter med blank god drikkevare.

Når huset er ferdigstilt(3-4-5-6-7mnd), ønsker jeg å gi noe tilbake.
Har nevnt for han en syden/utenlandstur, men tror oppriktig han mener når han sier at han ikke er interessert i dette.

Kan dere komme med forslag om noe som jeg kan gi tilbake til han?
Han er forøvrig gift, mange barnebarn(meg inkl) og har "alt han trenger".

Prisklasse 15-30.000,-.
Helt ærlig... tror bare han vil synes det er veldig ubehagelig om du kjøper noe til 30.000 til ham. Han vil gjøre dette for deg. Symbolske gaver er fint, ellers er sikkert den beste gaven å besøke ham ofte og ha et godt forhold til ham. Det kommer sikkert et tidspunkt der du får god mulighet til å stille opp for ham, han blir jo eldre.
Sydentur er absolutt ingen dum ide, er det 2 ting gamle folk liker så er det enten å bygge skur/terrasse/pusse opp generelt eller å dra til hellas, prøv å få han me på det siste der
Jeg tipper han får utrolig mye glede ut av å bare kunne hjelpe deg! Hadde jeg vært din bestefar hadde jeg aldri forventa noe i retur.
R.i.p 23.04.2021
En hundevalp?
Sitat av *pi Vis innlegg
Helt ærlig... tror bare han vil synes det er veldig ubehagelig om du kjøper noe til 30.000 til ham. Han vil gjøre dette for deg. Symbolske gaver er fint, ellers er sikkert den beste gaven å besøke ham ofte og ha et godt forhold til ham. Det kommer sikkert et tidspunkt der du får god mulighet til å stille opp for ham, han blir jo eldre.
Vis hele sitatet...
Dette. Behold de 30, han vil ikke ha dem. Samle familien til middag, det setter han evig mye høyere.
Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Dette. Behold de 30, han vil ikke ha dem. Samle familien til middag, det setter han evig mye høyere.
Vis hele sitatet...
Også tar du familiebilde med huset. Fotoutskrift i ramme og du har tidenes julegave.
Vært der, gjort det.
Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Dette. Behold de 30, han vil ikke ha dem. Samle familien til middag, det setter han evig mye høyere.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Den der var verdt en KP

Sitat av Dough Vis innlegg
Også tar du familiebilde med huset. Fotoutskrift i ramme og du har tidenes julegave.
Vis hele sitatet...
Du også fikk en KP av meg!

Jeg synes dette var veldig gode/flotte ideér, og foreslår nøyaktig det samme selv
Sist endret av SaerDnAX; 19. september 2019 kl. 04:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, hold en fest til hans ære, der familien er samlet. Ikke dytt på ham noe han helt klart sier han ikke vil ha.
Sist endret av Mokkasinen; 19. september 2019 kl. 08:42.
Tusen takk for svar.
Samle familien er greit, det hadde jeg gjort uansett!
Kan jeg videre få noen tips om "småting" som han kunne satt pris på?
Håper en av dere har et eller annet å komme på!
Hva liker bestefaren din da?
Virker som han liker snekring så kanskje noe håndverks museum etc?

Eller en tur i et småfly. Enten langs noen av fjordene i Norge eller i området han kommer fra om det er fint fra luften.
Ta bilder mens dere holder på. Kjøp en fin ramme med plass til flere bilder, lag en liten montage av prosessen. Hell lag 2 tipper det er gode minner for dere begge. Det + en god middag tipper jeg han hadde satt pris på