Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4891
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Hører kanskje ikke til her, men prøver.

Er nykter og svært glad i øl. Altså smaken.

Jeg har drukket i perioder og "har lov" til det. Ingen som reagerer på det og over mange år vist at jeg takler å leve uten stoff og at jeg kan drikke litt av og til.

Det ensste er at i perioder med mye stress føler jeg at får veldig lyst på det hele tiden. Altså hver kveld. Klare rjeg å drikke 2-4 halvlitere er jeg ig sot humør, men drikker jeg mer liker jeg ikke rusen.

Så jeg liker jo mer enn smaken, men smaken er utrolig viktig.


Har begynnt ny jobb, fullfører samfunnstraff og har ganske mye annet ansvar. Trener også styrke og skal løpe en del halvmaraton og maraton i sommer så øl har egentlig ikke plass i livet litt så har valgt å kutte det ut.

Før i tiden elsker jeg vørterøl. Jeg gjør jo det enda men er jo fort 20å kcal i en flake.

Har begynnt å like alkoholfritt øl. Den første smaker som regel svært godt, men nummer to og tre smaker gjerne litt rart.

Har prøvd mack freeze og likte den godt i starten.
. Munkholm White er ganske fin


Mitt spørsmål er. Hva er dere favoritter og er den andre som føler de får nesten like mye ut av alkoholfritt. Tenker ikke å rus, men jeg får litt samme følelse.

Øl smaken slukker tørsten på en helt spesiell måte jeg kjenner igjen fra eg var liten da jeg fikk vørterøl. Er en helt spesiell følelse og jeg får den samme med alkholfritt.


De kan gjerne koste litt siden jeg sjeldent drikker mer enn 2-3 på en kveld.

Jeg liker også alkoholfritt øl som tørstedrikk. Erdinger sin er god, siden du liker Munkholm sitt hveteøl så faller kanskje den i smak.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
Ja testa den. Er fin den. Kjøpte er lager alkoholfri i går.

Er visst ganske Sundt etter trening også. Begynt å drikke alkoholfritt hver gang jeg har trent...

Hvilken butikker kjede pleier å ha erdinger da?

Føler du også at du nesten har fått deg en øl når du tar en.


Bli en bedre feelings en brus liksom
Heineken alkoholfri på flaske er faktisk kjempegod. Anbefaler den.
Sitat av iamaddict Vis innlegg

Hvilken butikker kjede pleier å ha erdinger da?

Føler du også at du nesten har fått deg en øl når du tar en.


Bli en bedre feelings en brus liksom
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noen butikker her jeg bor nå som har den (langt fra det meste), men kjøpte den på velassorterte matbutikker da jeg bodde i en by.

Ja, det gir litt samme følelsen i situasjoner der det hører med å ta seg en øl men du usnsett ikke har tenkt å bli brisen. Brus er ikke det samme i det hele tatt.
Kronenbourg blanc alkoholfri er undervurdert, synes jeg! :P Smaker nesten likt som den vanlige men "mangler noe" i forhold.
Aass Uten er den som smaker mest som vanlig pils IMO.
Jeg har et frivillig hvit år så kjøper mye alkoholfritt øl. Er heldig og bor ikke langt unna Sverige. Min klare favoritt etter å ha prøvd de fleste som er tilgjengelig i Norge og Euro cash i Sverige er denne
https://www.coop.se/handla-online/va...pa-alkoholfri/
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
Den har de her
Heineken er ikke prøvd.

Aas vørterøl er godt. Ass uten syntes jeg var litt kjip. Arendal øl uten alkohol limte jeg ogås godt.

Kronenburg Blanc er godt tips. Elsker de med alkohol. Farlig gode de små flaskene der. Hehe. De har den på butikken her også.

Gulating har kanskje en del også. Vinmonopolet også kanskje?

Skal ta meg en nå. Kjøpte 1 stk mandag og bare 2 igjen så har blitt nesten hver dag, men nå i varmen er det lite som er så godt.

Er visst ganske Sundt ifbm trening. Er mineraler og salt(ph) som er helt likt det som er i kroppen så er visst veldig blad for blodet og restutisjonen.

Hørte tyske OL laget hadde 50.000 Liter Erdinger med seg på Vinter OL. Drakk sikkert ikke opp alt, men fortsatt...
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fripa er fantastisk god
Bedre enn de fleste øl med alkohol.
De gangene jeg drikker uten så blir det Munkholm. Har prøvd mange forskjellige, men har konkludert at Munkholmen er den beste og billigste for meg. Carlsberg sin smaker veldig likt den med alkohol så den kan du jo prøve. Det står på flasken 0,1% alkohol så hvis du er helt fanatisk så er den kanskje ikke noe. Kan være Munkholm og de andre har 0,1 de også,men står ikke på boksene. Vil tro de er pliktig til å informere om det da
Sist endret av Adiantum; 2. juni 2019 kl. 22:53.
Sagene Kjørepils er fin.
BrewDog Nanny State er også bra. denne er riktignok med 0,5% men det er det som gjør den god;den lille gjæring som har slått inn gjør virkelig noe med smaken.
Munkholm er ganske ok..
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
Mye forskjellig mynkholm da. I butikken min er 5 stykk minst.

Synes den hvite er ganske fin. Og hvete er god. Ikke testet lager enda, men standard mynkholm har v re veldig rar ettersmak. Den er god bør du har den i munnen, enn veldig svak og merkelig ettersmak jeg ikke setter pris på. Føler det sammen med Aas uten. Er veldig mange alkoholfrie øl som lukter godt og smaker godt i munnen, men på ettersmaken røper smaken at dette ikke er ekte vare. Tror det er der gjøringen kommer inn.

Det med 0.1% alkohol er bare tull. Masse frukt svi spiser daglig som har mye høyere alkoholinnhold enn det. 0.5 er heller ingenting. Tror de fleste alkoholfrie er rundt 0.5, men sete er ikke nok til at kroppen merker det på noen som helst måte. Det blir forbrent raskere enn det blir tatt opp så i realiteten umulig å bli beruset, end mindre man kan drikke 5 liter i minuttet
Arendals KLAR er den beste alkoholfrie ølen jeg vet om hvertfall.

Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Arendals KLAR er den beste alkoholfrie ølen jeg vet om hvertfall.

Vis hele sitatet...
Deb er fin ja. Godt en del av den