Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3884
Har røyket en gang i uken i et år nå, med kompiser eller noen ganger alene. Er 18 år.

Når jeg røyker så sliter jeg med å trekke det helt ned, jeg presser veldig hardt ned og kjenner at det klør/brenner i halsen, men ikke så mye "lunge" smerte så er veldig usikker på om jeg i det hele tatt inhalerer det.

Rusen kommer så og si ganske kjapt, føler meg avslappet, dummere, tåkete og litt tung/lett i kroppen, litt floaty følelse, svimmel og dissosiert.

Sliter veldig med at jeg tenker i ettertid " Er rusen kanskje bare placebo og jeg failer helt? " er ganske sikker på at jeg føler meg ruset, men vi vet alle at placebo er veldig sterkt.

Føler liksom ikke at jeg kan ta et LUNGEDRAG. Føler egentlig bare at jeg tar det ned i halsen og ut igjen, eller gjør jeg det da riktig vist halsen gjør vondt og jeg hoster?

Er dette en typisk hasj rus på 0.5 joint med noen drag?

Så og si hver gang jeg røyker alene blir jeg utrolig kvalm, og det ødlegger rusen helt! Lurer på om det kan ha noe med tobakken å gjøre, men jeg har jo gjort dette i et år no!

Har enda ikke kastet opp heldigvis. Jeg prøver mitt beste å unngå det.
Sist endret av CaptainCrunch; 31. desember 2017 kl. 22:42.
Anonym bruker
"Arktisk Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
bruker du nikotin ellers?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
bruker du nikotin ellers?
Vis hele sitatet...
Nei, bare når jeg røyker hasj.
Ta en klump og sett den på feks en spiker eller skrue med flatt hode. La den brenne en liten stund(varierer ut i fra type og kvalitet), blås ut flammen og sett et glass over. Så inhalerer du med et sugerør når du løfter glasset forsiktig. Fuck å røyk tobakk når du ikke er vant til det.
Anonym bruker
"Kjent Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er usikker på om du inhalerer riktig - inhaler fra piffen/jointen konstant til lungene har blitt fylt. Det vanligste måten å inhalere røyk på er å fulle opp munnen, deretter trekke det ned i lungene.
Hvis du gjør den første metoden som jeg nevnte så er det umulig å ikke få røyk ned i lungene. Du kommer garantert til å hoste, men slik er det.

Typisk hasjrus på 0.5 er nok til å sette en vanlig stoner ned i sofaen. Noen trekk? En mildere rus. Hvis du kun røyker hasj så kan du jo prøve å røyke cannbis/weed med lite tobakk, eller en helt rein joint hvis du har penger til det.
Det er tobakken, røyk det rent.
Sist endret av Fiskesaus; 1. januar 2018 kl. 00:41.
Anonym bruker
"Imponert Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv å finn en svakere type røyk til å mekke med. Marlboro Light kjenner jeg nesten ikke noe nikotin av, men du finner sikkert svakere også. Spis noe sunn og fresh mat før du røyker. Kan også være at du rett og slett trekker for hardt. Ta deg god tid, ikke røyk for fort - kos deg med jonern. Eller, kanskje du bruker for mye sigg i mekket, eller at du ikke mekker riktig? Kommer litt an på typen hasj, men ta deg også god tid til å mekke og sørg for at det blir skikkelig blandet med tobakken/riv det opp i bitte bitte små biter hvis den er klisssete.

Eller, kanskje du røyker på noe drittbønne? Eller kanskje bønna rett og slett er alt for sterk for deg? Finn en rutinert stoner, få han til å se på shiten din og spør hva han synes om den. Få han til å mekke en jo for deg. Skjer dette både med weed og bønne? Jeg har kompiser som ikke tåler bønne, men tåler weed - og vica versa. Eller, kanskje ikke fyrings er noe for deg?

Det ble mye forskjellig virrvarr, men jeg ramset bare opp alt jeg kunne tenke på hehe.
Anonym bruker
"Imponert Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ellers, finnes det også diverse urter som kan substituere tobakk. Finnes på nett og diverse smartshops. Prøv å mekk mini mini mini joints istedenfor 0.5.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Røyk det rent. Jeg bruker det bare rent i bong både grønt og brunt, røyker ikke tobakk til vanlig men prøver jeg å røyke tobakk så hoster jeg meg dønn ihjel av bare ett halvt trekk med tobakk/sigarett selvom jeg bonger cannabis hver eneste dag.

Cannabis er medisin ikke bland det med gift
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som du prøver å svelge røyken. Ta den bare inn i munnen og si "hallo" eller noe innover. Altså trekk pusyen mens du sier det.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Røyk det rent. Jeg bruker det bare rent i bong både grønt og brunt, røyker ikke tobakk til vanlig men prøver jeg å røyke tobakk så hoster jeg meg dønn ihjel av bare ett halvt trekk med tobakk/sigarett selvom jeg bonger cannabis hver eneste dag.

Cannabis er medisin ikke bland det med gift
Vis hele sitatet...
Majoriteten blander med tobakk. Grønt er også hardere for halsen å trekke rent. Blir mildere om du har litt tobakk i. Og billigere.
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Majoriteten blander med tobakk. Grønt er også hardere for halsen å trekke rent. Blir mildere om du har litt tobakk i. Og billigere.
Vis hele sitatet...
Uenig, hvordan blir det billigere? Man trenger jo ikke ta mer grønt en man pleier. Det blir bare litt mindre røyk i bongtrekket. Og du sparer penger du ville brukt på tobakk. Jeg røyker ikke tobakk til vanlig så det blir bare mye verre og ha med tobakk.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har akkurat samme følelse, men kun når jeg røyker rent på pipe. Får samme følelse som deg og jeg er definitiv fjern
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Majoriteten blander med tobakk. Grønt er også hardere for halsen å trekke rent. Blir mildere om du har litt tobakk i. Og billigere.
Vis hele sitatet...
Det er sant at majoriteten blander med tobakk, men det gjor jo ikke nikotin noe mindre jævlig for de som ikke ellers bruker nikotin. De gangene jeg har røyka med majoriteten har nikotinen bare ødelagt for min del.

Ren weed synes jeg personlig bare river mindre enn blanda med nikotin, både i joint og pipe. Hasj kan selvsagt rive litt mer, men hvis man deler hasjen opp i bittesmå biter og heller røyker litt om gangen så går det og helt fint.

Til TS så anbefaler jeg glass-metoden som ble nevnt tidligere, eventuelt bare kjøp deg en billig pipe eller onehitter i glass. Da kan du røyke både hasj og weed uten nikotin, så slipper du nikotinsjokk hver gang du røyker. Sjekk maryjanes, de har masse bra glass. Anbefaler ikke metallpipene.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Røyk det rent. Jeg bruker det bare rent i bong både grønt og brunt, røyker ikke tobakk til vanlig men prøver jeg å røyke tobakk så hoster jeg meg dønn ihjel av bare ett halvt trekk med tobakk/sigarett selvom jeg bonger cannabis hver eneste dag.

Cannabis er medisin ikke bland det med gift
Vis hele sitatet...
Cannabis er en plante som kan brukes som medisin.
Det er ikke kun og enbart en medisin.


Sitat av CaptainCrunch Vis innlegg
Har røyket en gang i uken i et år nå, med kompiser eller noen ganger alene. Er 18 år.

Når jeg røyker så sliter jeg med å trekke det helt ned, jeg presser veldig hardt ned og kjenner at det klør/brenner i halsen, men ikke så mye "lunge" smerte så er veldig usikker på om jeg i det hele tatt inhalerer det.

Rusen kommer så og si ganske kjapt, føler meg avslappet, dummere, tåkete og litt tung/lett i kroppen, litt floaty følelse, svimmel og dissosiert.

Sliter veldig med at jeg tenker i ettertid " Er rusen kanskje bare placebo og jeg failer helt? " er ganske sikker på at jeg føler meg ruset, men vi vet alle at placebo er veldig sterkt.

Føler liksom ikke at jeg kan ta et LUNGEDRAG. Føler egentlig bare at jeg tar det ned i halsen og ut igjen, eller gjør jeg det da riktig vist halsen gjør vondt og jeg hoster?

Er dette en typisk hasj rus på 0.5 joint med noen drag?

Så og si hver gang jeg røyker alene blir jeg utrolig kvalm, og det ødlegger rusen helt! Lurer på om det kan ha noe med tobakken å gjøre, men jeg har jo gjort dette i et år no!

Har enda ikke kastet opp heldigvis. Jeg prøver mitt beste å unngå det.
Vis hele sitatet...
Røyker du rent gress er det mye lettere å trekke. Det kommer ann på hvor feit den er selvfølgelig men sånn generelt så er det mye mindre harsh enn spliffen
Sist endret av memes; 4. januar 2018 kl. 05:01.
Jeg liker og "brenne" sigaretter med lighter forsiktig til papiret er brunt, synes mekket smaker renere og ikke like hardt for halsen. Jeg bruker ca 0.3 på en sigarett. Bruker som regel Marlboro light hundreds. Som nevnt tidligere, ta deg god tid med både mekk og røykinga min personlige erfaring er og aldri overtenke rus, bare flyt med

Forøvrig kjenner jeg flere som sliter litt med det du beskriver, de røyker kun på bong med isbiter og vann.

Håper det ordner seg !
Skal man absolutt bruke tobakk uten å røyke til vanlig, anbefaler jeg på det sterkeste Kent White sigaretter. Disse inneholder minimalt eller ingen nikotin.
har/hadde akkurat samme problem.Trekker jeg ned som "normale" folk så blir jeg spy kvalm og det ødelegger hele greia. Eneste som funker for meg er å dra ett drag og la det rulle ut av munnen og inn i nesa mens jeg puster inn med nesa.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du over/under bitt i munnen? Det kan gjøre at du trekker inn feil, at du drar det inn i kjeften før lungene. Prøv hold tenne likt eller fortenna øverst bak undertann.
Om man vil blande ut med noe kan man også bruke diverse teer, for eksempel ren grønn te Orker ikke søke opp noe nå men om jeg ikke husker feil var det å røyke grønn te en tradisjon i Kina før i tiden.
Sist endret av LeX3D; 5. januar 2018 kl. 15:15.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Skal man absolutt bruke tobakk uten å røyke til vanlig, anbefaler jeg på det sterkeste Kent White sigaretter. Disse inneholder minimalt eller ingen nikotin.
Vis hele sitatet...
Og om du toaster den med en lighter først og blåser i siggen hardt vil du fordampe nikotin og andre unødvendige stoffer. Anbefales. Greier ikke mekke lengre uten å blåse gjennom siggen. Smaksforskjellen er markant.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og om du toaster den med en lighter først og blåser i siggen hardt vil du fordampe nikotin og andre unødvendige stoffer. Anbefales. Greier ikke mekke lengre uten å blåse gjennom siggen. Smaksforskjellen er markant.
Vis hele sitatet...
True, true!

Pleide å bruke aluminiumsfolie jeg, da. Ta ut tobakken, legg den over folien og ha lighter under til det begynner å ryke fra tobakken. Bare prøv å ikke brenn den, så vær forsiktig. Da blir den knusktørr etterpå, og optimal hvis man liker det jeg kaller "pulvermekk".

NB! Det blir en helvetes til lukt når man roaster sigg/tobakk. Så gjør det på et sted med god gjennomtrekk, eventuelt utendørs, dersom man må gjemme seg for "mamma"
Sist endret av TrippyKing; 8. januar 2018 kl. 16:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.