Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3637
Da skjedde det med meg også. Jeg betaler månedskortet mitt hver måned (og viste dette til kontrolløren), men etter å ha blitt dumpa av typen glemte jeg helt å fornye månedskortet mitt som gikk ut en halvtime tidligere.

Fikk dermed bot i Bergen by.

Jeg viste ikke legitimasjon, oppga et navn som er en variasjon av mitt eget navn (en bokstav unna det offisielle - ikke feil i stavelse, men altså to forskjellige navn) og underskrev i fete blokkbokstaver som ikke er min normale håndskrift. Kontrolløren ba meg om å se navnet på Facebook appen på mobilen min, men der bruker jeg igjen et annet navn enn mitt eget.

Kontrolløren ringte meg dog på NRet jeg oppga (hørte på musikk selvfølgelig når dette skjedde) og tok et kjapt blikk på mobilen min for å se at hun hadde ringt korrekt. Måten jeg til slutt fikk bikkja av ryggen min på var ved å be hun søke meg opp på 1881.

Jeg tenker dette bør være en lett sak å unngå? Sier at noen brukte identiteten min og at jeg randomly ble oppringt av et nr men ikke tok tlf. Kommer inn på kontoret og oppgir tre signaturer som selvfølgelig samkjøres mens blokkbokstavene ikke gjør det.

Hva tenker dere? Vet reglene innenfor dette har endret seg litt de siste årene, og ønsker spesielt tilbakemelding fra folk i Bergen. Setter veldig stor pris på svar.
Her kan du bare være ærlig og så sende klageskjema. De pleier å være greie på sånt. Har funket for meg i alle fall.
Vet ikke om Ruter appen brukes for transport i Bergen også, men klageskjema finner du her.
Sist endret av sinkpad; 3. oktober 2019 kl. 20:18.
Takk for svar - min erfaring er dog ikke at de er greie på sånt. Har ikke noe tro på å få boten trukket på den måten og kommer nok ikke til å gidde å prøve heller.
Sitat av kårtesireen Vis innlegg
Takk for svar - min erfaring er dog ikke at de er greie på sånt. Har ikke noe tro på å få boten trukket på den måten og kommer nok ikke til å gidde å prøve heller.
Vis hele sitatet...
Du har ingenting å tape på prøve, de kan være greie.
Bedre å ha prøvd å kanskje få den trukket enn å måtte betale den uansett er det ikke? Tar jo ikke akkurat lang tid å fylle ut og sende inn.
Sitat av kårtesireen Vis innlegg
Takk for svar - min erfaring er dog ikke at de er greie på sånt. Har ikke noe tro på å få boten trukket på den måten og kommer nok ikke til å gidde å prøve heller.
Vis hele sitatet...
Dersom du kan bevise det du sier om faste betalinger og at det stemmer at det er snakk om en halvtime for et månedskort så bør det gå helt fint.

Du har potensiale til å rote deg inn i mye større problemer med holdningen din om du skal begynne å klage når du allerede har forsøkt å oppgi falskt navn.
Å lure folk som har peiling på håndskrift er forresten ganske vanskelig og det er ikke bare å skrive navnet sitt 3 ganger på ett ark, det er ikke akkurat vanskelig å skaffe til veie eldre signaturer du har gitt fra deg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg ble busta "uten" kort for noen måneder siden. Problemet da var at jeg hadde gyldig årskort, men ny mobil, og app-migreringen ikke tok med seg billetten. Jeg betalte på stedet, men fikk refundert hele greia senere etter å ha klaget ved hjelp av skjemaet på ruter.no.

Du har pleid å betale, da bør det egentlig være greit. At de skal være helt nazi på den ene halvtimen er vel mulig, men virker usannsynlig.

Spørsmålet er vel kanskje heller om diverse shenanigans med navn og nummer gjør at du stiller en del svakere enn hvis du hadde vært samarbeidsvillig.
Sommeren for to år siden fikk jeg 3 bøter med ganske korte mellomrom fordi telefonen min skrudde seg av plutselig nå og da, hadde ikke kjøpt billett akkurat i denne perioden, men har alltid gjort det tidligere. Sendte bare klage og sa at jeg er god betaler, men at jeg dessverre har hatt en telefon i ustand og ba om at hevet beløpet. Fikk mail noen dager senere om at bøtene ble hevet.
Jeg pleier å kjøpe 6-månder hos Skyss i slengen, og sist gang ble jeg tatt i kontroll 2 dager etter at kortet mitt gikk ut. Hun skrev ned navn, nummer, bla bla, ingen om og men, og gikk videre. Jeg fikk aldri en bot i posten, og dette er vel godt over et år siden. Om det virkelig var en halvtime etter, så kan det jo være du er like heldig som meg, og at hun tenkte seg om en gang til, siden du ikke nevner at du har fått selve boten enda (: