Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2648
Er på uke 3 nå uten benzo. Cold turkey. Er så dårlig at jeg knapt orker å bevege meg ut av døra, og andre gjøremål. Har super angst føles som jeg skal svime av hver minutt for å si det mildt. Osv. Er det normalt dette Andres erfaringer?
Hva/hvor mye gikk du på?
Sist endret av Cocktail; 26. august 2019 kl. 15:17.
Rivo ca 6 mg, sobril ca 50 mg valium ca 20 mg + xanor. Ca per dag i over 2 år av og på
R.i.p 23.04.2021
Ja her tok det langt over 2år før jeg ble kvit de værste følelsene og følte meg 'normal igjen. Spiste benz daglig i 10-11år og det var snakk om mengder pr dag. 5x 2mg riv 4ganger om dagen og masse annet drit. Angsten dukker opp enda men har følelsen og å ha en vis kontroll over livet. En sjelden gang går jeg på en smell enda og da blir jeg helt ødelagt i et par mnd bare etter noen dager med misbruk.. ligg unna benzo det er et skikkelig møkkadop.
Shit såpass lenge omg :'(
Sitat av vanskelig&slutt Vis innlegg
Shit såpass lenge omg :'(
Vis hele sitatet...
Det vil garantert ikke ta så lang tid for deg. Personen over deg har som hen sa, misbrukt 5 ganger så lenge som deg. Du er langt på vei, og om ikke lenge så vil hver dag og natt bli bedre og bedre. I ditt tilfelle så snakker vi måneder før abstinenser gir seg, ja det er lenge, men det er heldigvis ikke årevis.
Sant det du skriver bombok.... selv om det er j.....vanskelig & se noe lys i tunnelen for abstinensene mine akk nå. Noen flere med erfaringer om benzo abstinenser?
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skrev dette våren 2018.

Slutte med Rivotril.

Forhistorie.

Om meg selv, mann i 40-50 åra.

Juni 2006: Stort skiveprolaps, sykemeldt 14 dager, Paralgin forte av legen, store smerter, problemer med vannlating. På beina slutten av juli, klarte ikke gå trapper resten av året, søvnproblemer.

Q1 2007: Fremdeles smerter, store problemer med trapper ( bommer på trinnet oppover, klarer ikke gå ned) Paralgin forte, 100% jobb, økende søvnproblemer.

April 2007: Nytt prolaps en skive lenger opp. sykemeldt 14 dager. Paralgin forte.

Sommer 2007: Store ukontrollerte muskelbevegelser/skjelvinger/kramper i venstre bein, særlig under kne, paralgin forte. 100% jobb. Begynner å få store problemer med søvn, sover skjeden mere en 2-3 timer sammenhengende, legen gir Imovane 7,5 mg kveld.
henvist nevrolog.

des 2007, time nevrolog, hen finner at jeg har 60-70% følsomhet igjen i venstre bein, Tramadol dep, PF, henviser meg til test for å finne hvor nerver er skada (nevrografi).

Henviser også til nevrologen på riksen i Oslo. der taes det røntgen og MR, og en ny Nervografi. konklusjon er nerverotskader som er uopprettelige, dette skjer frem mot

Aug 2008: blir jeg 50% sykemeldt, og får 0,5 mg Rivotril + imovane, hver kveld, dette gjør at jeg endelig får sove litt lenger, er bare oppe ca. 1-2 gang om natta ( kramper/smerter)

Aug2009: over på 50% AAP (inn i NAV systemet), endel hit og dit, litt anker på vedtak. grei saksbehandler.

Vår 2010: Søker 50% uføretrygd.

Jan 2013: 50% ufør fra NAV. står nå på Tramadol dep. PF ved behov, 0,5 mg Rivotril og 7,5 mg Imovane. sliter med smerter/skjelvinger/kramper (24/7), som nå også skjer over kne opp til lyske.

Vår 2014 smerteklinikken AHUS, dropper tramadol, settes på Dolcontin, trappes opp over 6 mnd til 2* 30 mg, PF ved behov, Rivotril+ Imovane


Aug 2016 ny førerkort-forskrift. må slutte med Rivotril om jeg fremdeles skal ha førerkort, bestemmer meg sammen med fastlegen for og trappe ned raskt, halverer dosen til 0,25 mg,

Det er det mest jævlige jeg har opplevd,sover ikke mer en 1 til 1,5 time om gangen, kramper (som om jeg ikke hadde det fra før) rastløs av en annen verden, sur, (sier kona) sjefen er informert, og får nesten frie tøyler der. etter 3 uker, er abstinensen på retur,

3 uker senere: dropper jeg ned til 0.125 mg, samme igjen bare verre, i tillegg skjelver jeg og blir en kranglefant (sier kona), sitter i 10 min, går rundt i stua 10 min osv, omtrent her blir appetitten borte, søvne er svært problematisk kan ikke ta mer en 7,5 mg imovane (førerkort)

4 uker senere: droppet til ca 0.06 mg, det hele gjentar seg, men ikke like jævlig,

3 uker etter dette: dropper jeg ned til 0,03 mg, abstinensen forsterkes nok en gang, men holder ut,

5 uker senere: spiser jeg bare små ( 0.01 mg ) smuler hver kveld, holder på med dette til midten av

november 2016: Da er jeg på 3 dagers fylleslag, og tenker det er en fin greie å slutte til, jeg slutter helt, det blir en lite hyggelig juleforberedelse, mot slutten får jeg også hetetokter, kan sitte stille å se på TV, det er 22 grader i stua, og jeg silsvetter. Frostrier er heller ikke ukjent. og jeg får øresus.

Medium november 2016: Jeg sluttet med Rivotril, og jeg skal aldri ta de igjen.

Har aldri tatt de for rus, men kun terapeutisk, den eneste rusen, jeg har hatt er eufori under opptrappingen av Dolcontin (morfinsulfat), står i dag på 2*30 mg Dolcontin (30 mg morgen og kveld), PF når det blir for jævlig etter jobb. og imovane 7,5 mg før leggetid, Rivotril er en effektiv medisin for søvn, den demper ukontrollerte muskelbevegelser og kramper, men jeg ble nok....... avhengig!

april 2018, kjenner fremdels endringer etter å ha slutta med rivotril for ca 18 måneder siden, humøret er vesentlig livligere, drømmene har kommet tilbake (det tok over 6 mnd), men jeg sover ikke nok, det gjorde jeg på rivotril. har av og til hetetokter, (kan være alderen) jeg har fremdele øresus, venstrebeinet lever sitt eget liv, og legen forteller meg at slik blir det.

I hele denne perioden drakk jeg moderate mengder med alkohol 1 til 2 ganger i uka, men jeg hadde en periode våren/sommern 2009 da jeg oppdaget og utnyttet alkoholens smertestillende effekt, det er ikke mye som kan måle seg med (flat)fylla for å bli kvitt smerter, hadde skikkelig problemer med å slutte å drikke da sommerferien var over, har også hatt et par blackuots på o,5 mg rivotril og alkohol (sprit), og minst en gang dumma meg skikkelig ut med kone og unger tilstedet.


tilgi skrivefeil!
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns ikke det var vanskelig å slutte. Men på dårlige dager eller i «svake» øyeblikk har jeg veldig lyst på. Men klarer å la det være. Mine beste tips er å holde deg opptatt å i aktivitet. Ut i frisk luft og trening
Takk for svar det værste er angsten hele tiden. Og blir små redd for at det ikke blir bedre, siden d har gått 3 uker��Noen flere med erfaring?

Har super angst som jeg aldri har før :'( utmattet, mistet følesen i kroppen/lammelse. Muskelsmerter, tinitus, ser dårlig, dårlig matlyst,mageprob, dårlig søvn osv. U name it. Helt j...aldri følt meg så sjuk før. Orker knapt noe. Noen tips Anyone?

Tar truxal (c preperat) 25×4-5. Hjelper lite :'(
Sist endret av vanskelig&slutt; 30. august 2019 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du hørt om bpc 157? Verdt å lese litt om.

BPC-157 skal ha egenskaper som kan hjelpe på alt fra sentralnervesystemet etter bruk av for mye sentralstimulerende, alkohol, dempe toleransen for benzo, opiater, hjelpe med abstinenser. Egenskapene er mange, kan leses om her:

https://mybiohack.com/blog/bpc-157-p...-pl-10-pld-116
https://tb-500.com/blogs/articles/bp...ing-powerhouse

Mange har brukt dette som hjelpemiddel med og slutte på stoff/alkohol.
Har ikke hørt om det. Hva er det ? er det lovlig å kjøpe?
R.i.p 23.04.2021
Åssen er formen ts? Går det bra?