Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken modell ville du gått for?
a60 - 100,00%
Summer Gamer - 0%
Stemmegivere: 4. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  6 4535
Hei, jeg er helt ny til PC-gaming og lurer litt på om noen her kunne hjulpet meg med å velge, og forklart meg hovedforskjellene på disse to konfigurasjonene:

a60
LINK

Summer Gamer
LINK

Tenker å spille spill som Fortnite, Planet Coaster, Minecraft, Skyrim, COD, Bioshock etc..
"a60" er best
Definitivt a60 ja. Litt tregere CPU på singlecore, men mye bedre GPU.
Sist endret av WinterStone; 2. juli 2019 kl. 01:05.
Trådstarter
Sitat av WinterStone Vis innlegg
Definitivt a60 ja. Litt tregere CPU på singlecore, men mye bedre GPU.
Vis hele sitatet...
Takk! Det var det jeg også tenkte / antok (ut i fra min noe begrensede forståelse) – men hvis a60 er så mye bedre, hva gjør at a60 er rimeligere enn "Summer Gamer" ?

Er det ellers noen stor forskjell eller fremtidige begrensninger med tanke på typen prosessor (Intel vs AMD) og motherboard?

Jeg bruker mac til daglig, så dette er en litt ny verden for meg
Ganske enkelt at AMD er mye billigere enn intel både på CPU å hovedkort. Uten at kvaliteten er noe lavere. Tidvis heller bedre vil jeg si.

edit : Har ikke sjekket priser så nøye i det siste, men kan vel anta at AMD 2nd gen som den CPU'en er, er enda billigere nå siden 3rd gen er like rundt hjørnet.


For oppgraderingsmuligheter er AMD MYE bedre da de har bakoverkompabilitete i veldig mye større grad enn Intel.

Med intel må du stort sett kjøpe nytt hovedkort om du skal ha ny CPU, men for AMD som nå er på AM4 platformen, vil du greit kunne oppgradere til neste generasjon på samme hovedkort ved en senere anledning.

Om du har råd ville jeg kanskje gått in på konfigurer selv å scroll ned til hovedkort for å velge : ASUS TUF B450M-PLUS GAMING, Socket-AM4 Hovedkort, mATX, B450, DDR4,2x PCIe-x16, 1x M.2, USB 3.1

Rett under 800kr mer, men betydelig bedre hovedkort. Ikke at det i utgangspunktet er noe galt med det i standardoppsettet.
Sist endret av WinterStone; 2. juli 2019 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av WinterStone Vis innlegg
Om du har råd ville jeg kanskje gått in på konfigurer selv å scroll ned til hovedkort for å velge : ASUS TUF B450M-PLUS GAMING, Socket-AM4 Hovedkort, mATX, B450, DDR4,2x PCIe-x16, 1x M.2, USB 3.1

Rett under 800kr mer, men betydelig bedre hovedkort. Ikke at det i utgangspunktet er noe galt med det i standardoppsettet.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! USB-C er nice
AMD lansere masse nytt utstyr om 1 liten uke, så du vil nok spare noen kroner på å vente til etter det.(7.juli)