Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1930
hei, jeg har i det siste hatt mye angst anfall
her om dagen ble det så ille at jeg bare måtte gå fra jobb også til legen for å få noe medisiner og sykemelde meg

samme dagen fin jeg sykemelding via nav.no og sendte den videre
men problemet er at jeg har vært så langt nede at jeg bare har skrudd av tlf og ikke klart å prate med arbeidsgiver

har gått 1 uke nå og jeg har ennå ikke pratet med arbeidsgiver.. vet dette var jævlig dumt av meg, men hvis noen her også sliter psykisk så vet dere vel hvor ille det kan bli

sliter jeg i forhold til jobben? hva tenker dere?
Det kommer an på sjefen.
Vil anbefale å ringe (mld om telefon er vanskelig) snarest, så ordner det seg nok
Alle kan få en psykisk knekk.
Jeg vil anbefale en liten dose sobril og en psykolog ,det er mitt tips
eraser's Avatar
Trådstarter
skammelignykter: sjefen er ikke så ålreite så det får meg bare til å kvie meg mer.. men får vel prøve å hive meg i det i morgen

junkiexl76: har vurdert psykolog lenge, men legen min sier det her burde ordne seg av seg selv. har forsåvitt slitt med dette siden jeg var 13, så at det går bort av seg selv skjer nok ikke..

lett å få Sobril fra legen eller ? har fått det av en kompis med ptsd og det hjalp meg veldig mye til å fungere normalt. samme gjelder xanor, men kanskje ikke noe man får med det første
Er ikke noe prob å få benzo av lege ,men det må jo være en dokumentert grunn , jeg ble kidnappet og skutt 3 ganger ,fikk ptss og får 200 25 mg sobril ,og 100 1 mg xanor og 100 apodorm til å sove på
Tyngre preparater burde du være jævla forsiktig med.

Bruk det kun mot den verste angsten, ender du opp med det f.eks fra legen.

Begynner du knaske det daglig så kan du fort ende opp verre enn du er nå. Den dagen du blir fratatt medisinene så er helvete løs, eter du deg avhengig på f.eks sobril.
Sist endret av ImnotEmo.; 2. mars 2018 kl. 20:38.
Sitat av eraser Vis innlegg
skammelignykter: sjefen er ikke så ålreite så det får meg bare til å kvie meg mer.. men får vel prøve å hive meg i det i morgen

junkiexl76: har vurdert psykolog lenge, men legen min sier det her burde ordne seg av seg selv. har forsåvitt slitt med dette siden jeg var 13, så at det går bort av seg selv skjer nok ikke..

lett å få Sobril fra legen eller ? har fått det av en kompis med ptsd og det hjalp meg veldig mye til å fungere normalt. samme gjelder xanor, men kanskje ikke noe man får med det første
Vis hele sitatet...
Du må jo ringe å snakke med sjefen, før eller siden?
Si det som det er.
Sjefen kan ikke sparke deg for dette uansett.
Xanor å slikt, skal du være jævlig forsiktig med, plutselig har du det et mye større problem, enn angst på jobben desverre.
Sist endret av Eyeamare; 2. mars 2018 kl. 20:39.
eraser's Avatar
Trådstarter
hm ja, jeg har nok ikke blitt kidnappet og lignende opp igjennom livet. kjipt å høre.

imnotemo: yeah jeg vet det - men hadde vært greit å kunne fått noe en sjelden uke hvor bare det å komme ut av senga virker umulig

eyamare: ja jeg er fult klar over det, men har bare blitt vanskelig for hver dag som går gått. også begynner jeg å sitte å konspirere og lure osv.. hjernen er ikke alltid min beste venn sånn sett
Sitat av eraser Vis innlegg
hm ja, jeg har nok ikke blitt kidnappet og lignende opp igjennom livet. kjipt å høre.

imnotemo: yeah jeg vet det - men hadde vært greit å kunne fått noe en sjelden uke hvor bare det å komme ut av senga virker umulig

eyamare: ja jeg er fult klar over det, men har bare blitt vanskelig for hver dag som går gått. også begynner jeg å sitte å konspirere og lure osv.. hjernen er ikke alltid min beste venn sånn sett
Vis hele sitatet...
Join the club
Jeg lover deg, jo fortere du får unna den tlfsamtalen, jo fortere får du det adskillig bedre, enn det du sitter å føler på nå Om tlfsamtalen går til hællvette, så er det også mye bedre å sitte med, enn å koke hue på konspirasjonene man finner på ettervært
Jeg vet
Du har minst èn freak med deg, Moi
Ripp that bandaid off!
Sist endret av Eyeamare; 2. mars 2018 kl. 20:51.
Sobril og annen benzo får du rett og slett ikke dersom du har sertifikat på noe kjøretøy.

Lykke til, dette ordner seg!
Forhør deg med lege før du vurderer f.eks Sobril. Tror neppe legen skriver ut Sobril uten at andre muligheter er utprøvd. Det finnes C prep som kan fungere mot angst.

Jeg er ufør pga angst. Beste medisinen for egen del er komme meg mest mulig utenfor husets fire vegger, daglig. Graver du deg ned, som det kan virke som du gjøe nå, så blir det dessvere bare verre

For din del, som er i jobb, så kan det lett bli til at man tyr til f.eks sobril oftere og oftere, fordi det fungerer såpass bra mot angst.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Sobril og annen benzo får du rett og slett ikke dersom du har sertifikat på noe kjøretøy.

Lykke til, dette ordner seg!
Vis hele sitatet...
Nå trykte jeg feil på KP, når jeg skulle sitere deg.. Jaja la gå. Det stemmer aldeles ikke det du sier her. Du kan ha sertifikat på personbil og få sobril av legen din, det er ingen problem. Trådstarter bør snakke med fastlege og arbeidsgiver om problemene. Kanskje fastlege først, og så må man håpe at arbeidsgiver er seriøs. Problemer som angst og depresjon er vanskelig å forstå for de som aldri har sett /opplevd det, men det er luke reelt som andre sykdommer som holder en hjemme fra jobb.
Sorry, feilinformasjon.
Sobril og valium er innafor, annet ikke.

Førekortgruppe 1
Helsekrav oppfylt ved bruk av:

oksazepam inntil 30 mg/døgn eller
diazepam inntil 10 mg/døgn
Helsekrav er også oppfylt ved bruk av følgende legemidler dersom legemiddelet er inntatt minimum 8 timer før kjøring:

zopiklon inntil 7,5 mg /døgn,
zolpidem inntil 10 mg/døgn eller
nitrazepam inntil 10 mg /døgn,
Helsekrav er ikke oppfylt ved bruk av andre benzodiazepiner

Kilde