Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 738761
Dette viste vi jo, 1200$ var bare en fake topp skapt av Karpeles. Dette må man jo regne med i et fritt marked. Du er din egen bank, men du er også din egen økokrim.
Sitat av Zalderach Vis innlegg
Dette viste vi jo, 1200$ var bare en fake topp skapt av Karpeles.
Vis hele sitatet...
Mener du at det egentlig ikke ble omsatt bitcoin til denne prisen, men at det bare var Karpeles som fikk det til å se ut som dette skjedde? Jeg kan kanskje gå med på at han fikk det til på Mt.Gox, men jeg kan på ingen måte fatte hvordan han har klart å fake det på alle de andre børsene også.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Alle fulgte etter Mt.gox. Den var størst og hadde fokus fra flertallet av traderne.

Ikke ta den rapporten om robotene som manipulerte prisen for god fæsk. Det har kommet masse kritikk til den rapporten i ettertid. Hva som er sant og ikke sant er vanskelig å si. Den er uansett verdt å lese.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tror det aldri vil bli noe stort ut av det egentlig.
Ikke i en så stor skala at det vil ha noe som helst og si for økonomien i verden nå uansett.
Vis hele sitatet...
Da du kom med denne påstanden var den totale verdien av Bitcoin ca. 5 millioner dolllar. I dag er den over 1600 ganger større! I USA kan man betale for Lamborghinier, Teslaer, Land Rovere og Toyotaer med bitcoin. Gjennom Gyft kan man bruke bitcoin til å betale hos giganter som Burger King, amazon.com, Dell, Gamestop, og mange andre jeg ikke orker nevne. http://www.gyft.com/search-results/

Takket være Bitcoin, har selskapet BitPesa klart å redusere kostnaden av å sende penger fra UK til Kenya fra Western Unions 10% ned til 3%! FBI har nettopp auksjonert bort beslaglagte bitcoins til en verdi av mer enn 100 millioner kr. Hundrevis av millioner av dollar blir investert i startups som baserer seg på Bitcoin. Jeg kan selvfølgelig fortsette, men jeg tror mønsteret er klart; Bitcoin har vokst noe helt enormt og er på full fart inn i mainstream.

Er du fremdeles sikker på at Bitcoin ikke vil bli brukt i en så stor skala at det har noe som helst å si for verdensøkonomien?

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg lo da du sammelignet Bitcoin skaperen med Einstein.
Vis hele sitatet...
Ler du like mye nå?
Sitat av Leonidas Vis innlegg
Da du kom med denne påstanden var den totale verdien av Bitcoin ca. 5 millioner dolllar. I dag er den over 1600 ganger større! I USA kan man betale for Lamborghinier, Teslaer, Land Rovere og Toyotaer med bitcoin. Gjennom Gyft kan man bruke bitcoin til å betale hos giganter som Burger King, amazon.com, Dell, Gamestop, og mange andre jeg ikke orker nevne. http://www.gyft.com/search-results/

Takket være Bitcoin, har selskapet BitPesa klart å redusere kostnaden av å sende penger fra UK til Kenya fra Western Unions 10% ned til 3%! FBI har nettopp auksjonert bort beslaglagte bitcoins til en verdi av mer enn 100 millioner kr. Hundrevis av millioner av dollar blir investert i startups som baserer seg på Bitcoin. Jeg kan selvfølgelig fortsette, men jeg tror mønsteret er klart; Bitcoin har vokst noe helt enormt og er på full fart inn i mainstream.

Er du fremdeles sikker på at Bitcoin ikke vil bli brukt i en så stor skala at det har noe som helst å si for verdensøkonomien?



Ler du like mye nå?
Vis hele sitatet...
Hvorfor siterer du noe som ble skrevet for tre år siden, og som allerede har blitt nevnt utallige ganger i denne tråden? Posten ble skrevet da Bitcoin hadde en verdi på under én dollar, og det var svært få som i det hele tatt kunne forestille seg at Bitcoin kom til å stige så mye i verdi og bli såpass utbredt som det er i dag. De få som faktisk så nok potensiale i Bitcoin til å investerte i 2011 er nok rimelig fornøyde i dag, men med mindre du var en av dem har du ingen grunn til å leke etterpåklok.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Hvorfor siterer du noe som ble skrevet for tre år siden, og som allerede har blitt nevnt utallige ganger i denne tråden? Posten ble skrevet da Bitcoin hadde en verdi på under én dollar, og det var svært få som i det hele tatt kunne forestille seg at Bitcoin kom til å stige så mye i verdi og bli såpass utbredt som det er i dag. De få som faktisk så nok potensiale i Bitcoin til å investerte i 2011 er nok rimelig fornøyde i dag, men med mindre du var en av dem har du ingen grunn til å leke etterpåklok.
Vis hele sitatet...
Poenget her er ikke å være etterpåklok. Jeg ønsker å sette søkelyset på bastante idiotpåstander som har ingen basis i virkeligheten. Det er helt greit at han sa at han ikke hadde noe tro på det, men å skråsikkert påstå at det aldri vil bli noe stort er bare idiotisk av han. Jeg tenkte at han kanskje kan lære litt om bastante påstander angående ting han vet ingenting om. Han kan også lære litt om å latterliggjøre folk.
Sitat av Leonidas Vis innlegg
Er du fremdeles sikker på at Bitcoin ikke vil bli brukt i en så stor skala at det har noe som helst å si for verdensøkonomien?
Vis hele sitatet...
om man ikke investerte gikk man glipp av en mulighet. Men jeg vil fortsatt si at BitCoin egentlig ikke er noe veldig stort. Det er stort i veldig små interne grupper - men folk flest har ikke hørt om det. Og folk flest har ikke troverdighet til det.
Sitat av etse Vis innlegg
om man ikke investerte gikk man glipp av en mulighet. Men jeg vil fortsatt si at BitCoin egentlig ikke er noe veldig stort. Det er stort i veldig små interne grupper - men folk flest har ikke hørt om det. Og folk flest har ikke troverdighet til det.
Vis hele sitatet...
Det er på ingen måte umulig at Bitcoin fortsetter å vokse i like stor takt som den har gjort til nå og at det blir enormt. Og det er helt greit å mene at Bitcoin ikke er så veldig stort. Det er det jo heller ikke med en total verdi på ca. 8 milliarder dollar. Jeg bare lurte på om Bombasa var like skråsikker nå som han var før.
Sitat av Leonidas Vis innlegg
Det er på ingen måte umulig at Bitcoin fortsetter å vokse i like stor takt som den har gjort til nå og at det blir enormt. Og det er helt greit å mene at Bitcoin ikke er så veldig stort. Det er det jo heller ikke med en total verdi på ca. 8 milliarder dollar. Jeg bare lurte på om Bombasa var like skråsikker nå som han var før.
Vis hele sitatet...
Ikke umulig - men jeg har ingen tro på at det blir så stort som TS forskynte. Han hadde et utgangspunkt i denne tråden som gjorde at han ble kritisert veldig. Personlig har jeg ikke tro på at jeg kan gå på butikken å kjøpe brød for BitCoins. Ikke tror jeg folk flest vil bytte ut kredittkortet sitt med BitCoins heller. Enkelte vil kanskje - men stor de vil være en minoritet.
Er det noen her på forumet som fortsatt miner? og hvor god hash rate har dere?
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Er det noen her på forumet som fortsatt miner? og hvor god hash rate har dere?
Vis hele sitatet...
Har ingen miner akkurat nå, men venter på 6 THps i august.
Sist endret av Grix; 3. juli 2014 kl. 12:39.
jøss. viste ikke at det kom så tidlig. sitter på 3x 1 THs atm. men da skal jeg ha en sånn også
pris på de?
Sist endret av visualn00b; 3. juli 2014 kl. 12:44.
Sitat av visualn00b Vis innlegg
jøss. viste ikke at det kom så tidlig. sitter på 3x 1 THs atm. men da skal jeg ha en sånn også
pris på de?
Vis hele sitatet...
Var med i et GB så jeg fikk det ekstra billig, $4500, men nå koster de $5100 og leveres ikke før i september: http://www.spondoolies-tech.com/prod...tember-batch-1
Dumpet akkurat et brev fra MTGOX ned i postkassen min.
Hvis noen skulle være intressert kan det leses her:
http://bildr.no/view/aVdBUENL
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hva er forskjellen på "BTC" og "XBT"? Fant en norsk side som selger bitcoins, men som "XBT".
XBT er det ordentlige navnet. Siden valuttaer som ikke er knyttet til et bestemt land skal ha forkortelser som starter med X. (f.eks. er norske kroner NOK). Er vel et håp på at de en eller annen gang skal få en egen ISO-standard, og derfor finner navn som passer med dagens systemer.
Sist endret av etse; 19. juli 2014 kl. 15:32.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
XBT er det ordentlige navnet. Siden valuttaer som ikke er knyttet til et bestemt land skal ha forkortelser som starter med X. (f.eks. er norske kroner NOK). Er vel et håp på at de en eller annen gang skal få en egen ISO-standard, og derfor finner navn som passer med dagens systemer.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Forresten, vet noen her om hvor jeg kan kjøpe bitcoins med VISA, paypal eller SWIFT? Alle sidene som tilbyr visa som betalingsmåte krever enten identifikasjon, som å sende inn bilde av kortet m.m, noe jeg absolutt ikke liker. De andre sidene som tilbyr visa som betalingsmåte, har en begrensning på hvor mye man kan sette inn.

Jeg tar ikke sjansen på å bruke bankoverføring, siden det kan ta opptil 72 timer, og i løpet av den tiden kan BTC valutaen ha endret seg.
Sist endret av Mexxy; 20. juli 2014 kl. 17:53.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Takk for svar.

Forresten, vet noen her om hvor jeg kan kjøpe bitcoins med VISA, paypal eller SWIFT? Alle sidene som tilbyr visa som betalingsmåte krever enten identifikasjon, som å sende inn bilde av kortet m.m, noe jeg absolutt ikke liker. De andre sidene som tilbyr visa som betalingsmåte, har en begrensning på hvor mye man kan sette inn.

Jeg tar ikke sjansen på å bruke bankoverføring, siden det kan ta opptil 72 timer, og i løpet av den tiden kan BTC valutaen ha endret seg.
Vis hele sitatet...
Jeg pleide å bruke http://justcoin.no/. De tar vanlig bankoverføring uten å kreve at du scanner kort eller pass. Markedet der mangler litt likviditet, men om du er tolmodig så venter du til prisen på btc-e.com er den samme som prisen du kan kjøpe for på justcoin, så overfører du bare bitcoinsene over til btc-e for å trade.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg tar ikke sjansen på å bruke bankoverføring, siden det kan ta opptil 72 timer, og i løpet av den tiden kan BTC valutaen ha endret seg.
Vis hele sitatet...
Om du bruker bankoverføring til sturles (http://bitmynt.no/handel.html) er pengene inne samme dag og du får bitcoins samme dag.
Anbefaler bitmynt.no
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Brukte han Sturle. God pris og rask overføring.
▼ ... over en uke senere ... ▼
vet noen her om en legit bitcoin gamble side?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om det lønner seg å investere i bitcoins nå? tenkte siden prisen er gangske lav. ( er helt noob på emne )
Så hadde gjerne tatt imot et bra svar!
Jeg hadde drøyet det noen dager. Denne saken er jo ganske fersk og kommer nok på en eller annen måte til å påvirke markedet.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Jeg hadde drøyet det noen dager. Denne saken er jo ganske fersk og kommer nok på en eller annen måte til å påvirke markedet.
Vis hele sitatet...
Tror du prisen vil stige eller synke fordi noen har hacket satoshi nakamato og vil selge litt info om fyren?
Sitat av villsvin Vis innlegg
Tror du prisen vil stige eller synke fordi noen har hacket satoshi nakamato og vil selge litt info om fyren?
Vis hele sitatet...
Det er jo en mulighet for at den vil synke. Hvis en person/flere personer som sitter på en grei mengde bitcoins får noia grunnet denne saken og velger å kvitte seg med en stor del av de så vil jo markedet oversvømmes og prisen går ned. Er klar over at hacken ikke har noen direkte innvirkning på markedet men miligheten er der fortsatt.
http://www.hardware.no/artikler/payp...bitcoin/163344

Gammelt nytt egentlig, men nå er det ihvertfall bekreftet. Nyheter som dette vil øke bruken og igjen verdien, bruken er altså hovedutfordringen i dag og ikke spekulantene. Kjøp det du har råd til å tape, men finn også måter å bruke noe av de på.
Noen som vet når det kommer flere sider eller?
finnes jo ikke brukbare sider.. eller har jo forsåvidt to stk (veit ikke om jeg får lov å liste opp) men dere vett sikkert hvem jeg mener. Versjon 2 og ag***
Er ikke så altfor glad i tollen, så derfor jeg lurer. (svenske går).
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Noen som vet når det kommer flere sider eller?
finnes jo ikke brukbare sider.. eller har jo forsåvidt to stk (veit ikke om jeg får lov å liste opp) men dere vett sikkert hvem jeg mener. Versjon 2 og ag***
Er ikke så altfor glad i tollen, så derfor jeg lurer. (svenske går).
Vis hele sitatet...
Høres ut som det er dette du mener med "sider": https://vault43.org/chart.php
Sist endret av Grix; 10. september 2014 kl. 00:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hva tenker freaksa om bitcoin nå da? Er det "ferdigt"?
Tviler på at Bitcoin er "ferdigt", det har gått nedover enn hundrings, men ser du tilbake så er verdien forsatt høy til å kunne hente profit av det. Mining er fortsatt mulig om en klarer å skaffe seg gear som har lav nok GHs/W, eller en kan bruke siste generasjon som elektriske ovner nå som vinteren kommer.

Det virker som flere seriøse aktuører snuser på å ta i bruk Bitcoin også, så langt har jo Dell og Overstock hoppet på toget (). Vil tro flere vil åpne for dette, det ryktes at Paypal og Ebay skal starte med Bitcoins snart også, de som har vært en av tidenes motstandere og motkjempere for at det skulle lykkes.

Men om det er en særlig smart invistering å kjøpe Bitcoin i dag er vanskelig å forutse, prisen er "lav" per dag, men i morgen kan den være lavere eller høyere, og om et års tid kanskje verdien er borte eller økt til skyene.
Jeg tror verdien av det vil stige noe sinnsykt veldig snart grunnet paypal.

Edit: Har derfor gått til kjøp av 7 mynter.
Sist endret av Tidspress; 17. september 2014 kl. 23:33.
Noen her som tror/er ganske selvsikre på at verdien vil stige snart, og har investert noe?
noen solgte 500 coins og tanket prisen på bitstamp, here we go again!
Sist endret av Zalderach; 19. september 2014 kl. 14:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har veldig lyst å sende en formell e-post til pizzabakeren eller en lignende bedrift og høre om det er aktuelt for dem å akseptere bitcoin som betaling. Det hadde egna seg svært godt til Bestill online tjenesten deres. Vet ikke helt hvem jeg skal kontakte da jeg ikke finner noe pizzabakeren hovedkontor kontakt.
Sitat av villsvin Vis innlegg
Jeg har veldig lyst å sende en formell e-post til pizzabakeren eller en lignende bedrift og høre om det er aktuelt for dem å akseptere bitcoin som betaling. Det hadde egna seg svært godt til Bestill online tjenesten deres. Vet ikke helt hvem jeg skal kontakte da jeg ikke finner noe pizzabakeren hovedkontor kontakt.
Vis hele sitatet...
Adressen er :
Pizzabakeren Invest AS
Jakob Askelandsvei 19
4314 Sandnes

Annen kontaktinfo hovedkontor :
Tlf. 51 57 85 00
Fax 51 57 85 01
E-mail
Sitat av villsvin Vis innlegg
Jeg har veldig lyst å sende en formell e-post til pizzabakeren eller en lignende bedrift og høre om det er aktuelt for dem å akseptere bitcoin som betaling. Det hadde egna seg svært godt til Bestill online tjenesten deres. Vet ikke helt hvem jeg skal kontakte da jeg ikke finner noe pizzabakeren hovedkontor kontakt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor hadde det egnet seg svært godt for dem?
Viss du bestiller på nett blir du nødt å hente. Viss du betalte med bitcoin kunne de kjørt pizzaen til deg. Da hadde det ikke vært nødvendig å ringe. Når man sitter på pcen og skal bestille mat og vil "forhåndsbetale" hadde det funka dårlig å finne fram ett visa kort eller noe. Da hadde det vært greit å bare kunne overføre btc. I andre land bestiller hvertfall folk mat og betaler med btc og får levert på døra. Det hadde ikke vært veldig spesielt å kunne betale med btc men det hadde hvertfall vært en ekstra mulighet som jeg vil vedde på hadde ført til litt mer salg. Kanskje jeg tar feil? Du er kanskje uenig siden du stilte det spørsmålet, @Zalderach
Hvis du kontakter pizzabakern, henvis gjerne til f.eks. pizza24.no som allerede aksepterer bitcoin, slik at de ser at det fungerer i praksis for deres tjeneste.
Sist endret av Grix; 2. oktober 2014 kl. 22:45.
Jeg bestiller pizza fra Peppes hele tiden på nett, betaler når de kommer på døra, det er 2014 og pizzabakeren har ikke denne løsningen?
Jeg bestiller ofte mat på nettet uten å hverken forhåndsbetale eller hente maten selv.
Dessuten tror jeg f.eks Paypal hadde vært mye mer populært. Andelen som ønsker å betale pizzaen sin med BTC tror jeg er snakk om promille.
Er det mulig å kjøpe bitcoins helt anonymt med spendon? I tilfellet ja, hva er fremgangsmåten.
Jeg vil ikke registrere meg på western union, paypal eller payza, der man må verifisere med sitt telefonnr.

Forslag?
Sitat av sylarius Vis innlegg
Er det mulig å kjøpe bitcoins helt anonymt med spendon? I tilfellet ja, hva er fremgangsmåten.
Jeg vil ikke registrere meg på western union, paypal eller payza, der man må verifisere med sitt telefonnr.

Forslag?
Vis hele sitatet...
Kan prøve https://www.circle.com/en , har hørt det går an å bruke kredittkort der. Ellers har du sturle på bitmynt.no
www.circle.com må man også verifisere via telefonnr.
Hva tenker folk om prisen nå? Har lest mange som sier at mange rike folk og blant annet wallstreet manipulerer prisen ned og samme folka kommer til å presse prisen opp igjen når de får kjøpt nye billigere coins.
En annen ting så har dollaren gått fra 6.1 til 6.5 i det siste. Skjer det ikke en automatisk veksling mellom kroner og dollar når man handler bitcoins på børser?
Ingen på wallstreet manipulerer prisen, kanskje noen av exchangene gjør det, umulig å vite siden det er null oversikt eller regulasjon. Kan godt hende vi ser en omvendt gox her nå, men det er bare å vente til russiske hackere får tak i emails igjen.
hva skjer om russiske hackere får tak i emails igjen? og hva skjedde sist gang? Har aldri hørt noe om det før.
http://www.coindesk.com/bot-named-wi...bitcoin-price/

Senere når russiske hackere fikk tak i motgox databaser fant de emails som bekreftet at det var mtgoxs egene botter som manipulerte prisen. De oppdaget også at Karpales ikke hadde noe test server for ny kode til exchangen og gjorde all dev koding rett på live server lol.

TL DR Prisen var aldri 1100$ men Karpales lurte alle og kom unna med det
Sist endret av Zalderach; 6. oktober 2014 kl. 10:14.