Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3583
Dette er noe jeg har lurt på, men ikke funnet noe godt svar på. Hvor utbredt er bruken av metamfetamin i Norge? Jeg har fått det for meg at det ikke er veldig utbredt, om det eksisterer i det hele tatt? Har aldri blitt tilbudt det, og vet ikke om noen som selger. Leser heller aldri om det i avisene.

Er det noen som vet dette? Nå spør jeg bare fordi jeg er nysgjerrig og ønsker å vite så mye som mulig. Og hvordan er prisene på dette i forhold til andre stoffer?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det finnes, prisen jeg har vært borti er lik den amfetamin har, nå fikk jeg ikke testet dette med et EZ-kit eller lignende, men jeg velger å stole på personen.
Jeg vet også av at det ikke er særlig uvanlig eller vanskelig å få tak i i hovedstaden.

Utgangspunktet til denne tråden er litt tvilsomt, husk reglene sier at vi ikke kan diskutere gatepriser på stoff samt at vi ikke kan si noe spesifikt om tilgjengeligheten om stoff i spesifikke områder.
Med andre ord, begynner tråden her å skli ut mot praktisk informasjon om anskaffelse av stoffer, så bryter den reglene.
Ja, jeg vil presisere at jeg IKKE er på utkikk etter hvordan jeg kan skaffe stoffet. Kun kunnskap om det.
Bruken av meth er VELDIG utbredt i Norge.Vi er det landet i Europa som bruker mest methamfetamin.
Og det morsomme i det hele,er at folk bruker det uten å vite det selv.Dem trur dem kjøper vanlig amf,men så er det meth/eller en miks av amf å meth.Alle som bruker speed regelmessig her i Norge har sannsynligvis fått i seg meth uten å vite om det selv.
Det beslaglegges mer meth enn amf i Norge på årsbasis,og det tallet øker for vært år som går.Meth er i ferd med å ta over markedet,om noen år så vil det være veldig lite amfetamin igjen.
Sist endret av JayHova; 4. oktober 2013 kl. 11:34.
Om du ser på denne statistikken som sirius fremstiller(side 94):
http://www.sirus.no/filestore/Import...Norge20123.pdf

så viser det at som nevnt at metamfetmin er mye mer utbredt enn vanlig amfetamin. den tar forsåvidt bare for seg tall om kor mange beslag og ikkje mengde. Men man kan si at metamfetamin er lettere å få tak enn amfetamin. Om amfetaminen er er blandet meth vet er noe annet, hørt at brukeren i Norge liker at rusen er mer intens og begynner kjappere, derfor vil det vel være lønnsomt for dealeren og selge stoffet blandet?
Meth er så mye jævligere en normal amfetamin. Dette er ikke en moralsk tråd altså; jeg ville bare nevne at nedturen og bieffektene gjør at meta definitivt ikke er værdt det i forhold til vanlig amfetamin.
Hvis man i tillegg regner Craze med i statistikken så er det mange som har fått i seg meth.

http://www.athleticx.net/articles/co...ner-stimulant/
Sist endret av uaexed; 4. oktober 2013 kl. 12:24.
Jeg har ikke sett ren amfetamin på over 1 år hvertfall..
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Om du ser på denne statistikken som sirius fremstiller(side 94):
http://www.sirus.no/filestore/Import...Norge20123.pdf

så viser det at som nevnt at metamfetmin er mye mer utbredt enn vanlig amfetamin. den tar forsåvidt bare for seg tall om kor mange beslag og ikkje mengde.
Vis hele sitatet...
Se på side 98 i rapporten,der står det mengde kilo som er beslaglagt av de forskjellige stoffene.I år 2000 ble det beslaglagt 93kg amfetamin,å kun 2,2kg meth.
I 2011 er det hele snudd på hodet,da ble det beslaglagt 75kg amfetamin,å hele 163kg meth.Dette på såvidt 10år.
Hvordan vet dere hva dere får da? Jeg merker jo at det er litt forskjellig fra gang til gang både med hensyn til virkninger og varighet, hvor lett/vanskelig det er å spise/sove osv. men vet jo aldri om det er det ene eller det andre likevel. Nå tar jeg stort sett små doser og såpass sjeldent at jeg ikke får noen nedtur av betydning. Kanskje virkningen er mer forskjellig om man kjører på med en kvarting i slengen?
Metamfetamin er vanligere en "vanlig amfetamin"
Sånn har det blitt uavhengig av geografiske plassering.
Kjøpt mye elendig speed i oslo som du ikke får solgt andre steder i landet..

Tror det kanskje er kilder her som faktisk fortsatt selger god gammel amfetamin.

Må ikke høre på de såkalte "rusekspertene" her inne, er 90% folk uten helt den store lisverfaringen som ser på ulovlige rusmidler helt unyansert motpolen til de som sier at "bruker du narko er du ferdig"

To grupper mennesker som er like unynanserte og tåpelige i mine øyne.
Dette gir seg utslag nå da, når man ser mer og mer emner handler om abstidenser en selve "opplevelsen" av stoffet, mange som har gått på sin første smell her nå ja.

Velkommen til virkeligheten, det gjør vondt.

Du kjenner forskjellen etterhvert.
Noe speed tar det bare så jævla lang tid og lange på.
Du regner med 12 timer våketid og ender opp med 20

Ikke tro at meta er noe helt sinnsyke greier som blåser håret ditt bakover, du kommer nok bare til å se på det som "god speed" Og kjøpe det samme søppelet neste helg.

Joda funker bra som partydop det da
Sist endret av steinarr; 4. oktober 2013 kl. 23:29.
Er alle metaamfetaminer tatt med i betraktningen på disse statistikkene? Tenker da feks på MDMA
Tror jeg har fått i meg metamfetamin en gang. Den var veldig myk og ble som brunost nesten i ei varm myntlomme på en sommerdag. Spiste en liten dropp og var oppe totalt wired i 48 timer. De siste 10 timene var driiit kjipe, lå paranoid som faen på en soffa og venta på å bli henta for jeg skulle hjem. Hoppa rundt som en spurv hver gang jeg så et billys der jeg lå og spionerte på veien.
Jævlig slitsomt, men den må være noe av den heftigste speeden jeg noengang har hatt i meg. Føltes veldig clean selv om den tok det alt for langt og jeg sløste bort mesteparten av effekten ved å bare stuke rundt, what else is new. Kunne sikkert vært gøy hvis jeg hadde brukt det til no fornuftig, kunne sikkert shina 300 kvadrat på ti timer på det greiene der.

vanlig pepper er mer laidback sitte oppe og prate om emo greier hele natta. På meth ommøblerer du hele kåken til hvis du kan, og skrur fra hverandre xboxen bare for å høre hva det var som lagde den rare lyden som kanskje var der, men sannsynligvis ikke. Kanskje den bare var i hodet, også skygge folka i øyekroken. Sov godt asap.
Sist endret av Bothrops; 5. oktober 2013 kl. 02:40.
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Er alle metaamfetaminer tatt med i betraktningen på disse statistikkene? Tenker da feks på MDMA
Vis hele sitatet...
Unnskyld? No vet ikke jeg stort om den kjemiske oppbygninga til MDMA, men vet den skal være like amfetamin. og skal visst vil også slå ut på amfetamin på tester, men det er to veldig forskjellige rusmidler. Beskrivelsen av rusen til meth er jo helt forskjellig kontra MDMA. Samme med faren, MDMA er et av de mer ufarlige rusmidlene, mens metamfetmin er blitt til et at de mest avhengighetsskapende middelet ute på markedet? Samme med tiden det kom til landet og var stort. MDMA var var det ekstreme mengder av 80-90- tallet og Meth kommer først nå. Men ifølge Sirius så tar de ikke med MDMA med ecstasy tabletter er måleenehten, kan jo henge sammen med veldig lave forekomster av ren MDMA.
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Unnskyld? No vet ikke jeg stort om den kjemiske oppbygninga til MDMA, men vet den skal være like amfetamin. og skal visst vil også slå ut på amfetamin på tester, men det er to veldig forskjellige rusmidler. Beskrivelsen av rusen til meth er jo helt forskjellig kontra MDMA. Samme med faren, MDMA er et av de mer ufarlige rusmidlene, mens metamfetmin er blitt til et at de mest avhengighetsskapende middelet ute på markedet? Samme med tiden det kom til landet og var stort. MDMA var var det ekstreme mengder av 80-90- tallet og Meth kommer først nå. Men ifølge Sirius så tar de ikke med MDMA med ecstasy tabletter er måleenehten, kan jo henge sammen med veldig lave forekomster av ren MDMA.
Vis hele sitatet...
Regner med han refererer til det faktum at MDMA er 3,4-metylendioksimetamfetamin. Men jeg tviler sterkt på at MDMA inngår i meth-statistikken, i og med at det finnes egen statistikk på ecstasy.