Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 9245
Sannheten er nå at TS ikke vil få borteboerstipend. Han må da ha 1 time eller 1,5 timer lang skolevei, eller så må det være slik at det er problem å bo hjemme i huset med foreldrene. Så stipend støtte må du se langt etter. Inntrykket jeg har er ihvertfall at det ikke er noe problem, du er bare lei av å bli snakket til?

Og hvorfor skal de som jobber betale ekstra bare for at du vil flytte, tenk om alle 16 åringer tenker sann, flerfoldige milliarder ekstra må brukes på at unger sier at de er lei av foreldra sine. Ikke for å være en gledesdreper, men du må nok bo hjemme med foreldrene dine, om de ikke er villig til å betale så og si alt.
Jeg har flyttet for meg selv nå som 18 åring, synes egentlig det går greit. Fokuser gjerne litt på økonomi så slipper du å leve på nuddler til lønningen kommer..
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Foreldrene mine har ingen inntekter. Jeg skal garantert søke jobb, men du sier at du arbeider annenhver helg og noen ettermiddager. Er dette nok?

Takk for svar alle sammen!
Vis hele sitatet...
Vist foreldrene dine ikke har inntekter, kan du få mye stipend. Kombiner dette med jobb, og du lever et godt liv!

Fremst at du er økonomisk smart
Sist endret av senmord; 22. april 2013 kl. 12:51.
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Sannheten er nå at TS ikke vil få borteboerstipend. Han må da ha 1 time eller 1,5 timer lang skolevei, eller så må det være slik at det er problem å bo hjemme i huset med foreldrene. Så stipend støtte må du se langt etter. Inntrykket jeg har er ihvertfall at det ikke er noe problem, du er bare lei av å bli snakket til?

Og hvorfor skal de som jobber betale ekstra bare for at du vil flytte, tenk om alle 16 åringer tenker sann, flerfoldige milliarder ekstra må brukes på at unger sier at de er lei av foreldra sine. Ikke for å være en gledesdreper, men du må nok bo hjemme med foreldrene dine, om de ikke er villig til å betale så og si alt.
Vis hele sitatet...
han må bo 4 mil fra sine foreldre for å få støtte
Sist endret av Passe fjern; 22. april 2013 kl. 12:54.
Rather exquisite
insistens's Avatar
66 8
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Jeg vil regne med barnevernet og skolestipend (bortebostipend) dekker det som trengs å dekke?
Vis hele sitatet...
På papiret vil det fungere, men du må regne med uforventede utgifter 24/7
Sitat av Passe fjern Vis innlegg
han må bo 4 mil fra sine foreldre for å få støtte
Vis hele sitatet...
Eller ha 3 timer reisetid tur / retur.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Sannheten er nå at TS ikke vil få borteboerstipend. Han må da ha 1 time eller 1,5 timer lang skolevei, eller så må det være slik at det er problem å bo hjemme i huset med foreldrene. Så stipend støtte må du se langt etter. Inntrykket jeg har er ihvertfall at det ikke er noe problem, du er bare lei av å bli snakket til?

Og hvorfor skal de som jobber betale ekstra bare for at du vil flytte, tenk om alle 16 åringer tenker sann, flerfoldige milliarder ekstra må brukes på at unger sier at de er lei av foreldra sine. Ikke for å være en gledesdreper, men du må nok bo hjemme med foreldrene dine, om de ikke er villig til å betale så og si alt.
Vis hele sitatet...
Dette intrykket sitter du nok igjen med siden ikke jeg har utdypet meg i hvorfor jeg vil flytte hjemmefra
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ja virker som folk har veldig ulike meninger med denne saken, har ikke logget meg inn her på lenge men alt går supert i min verden i allefall, jeg flyttet hjemmefra i fjord rundt 1 Januar om jeg husker rett.
Har fulltidsjobb, har ikke dødd, måtte leve på vann og brød i noen uker tho, men jeg krever veldig lite annet en motivasjon og enkel mat for å komme meg igjennom(var veeeeldig bestemt om å ikke flytte hjem til mor og far). Om dere har noen spørsmål vil jeg svare så godt jeg kan. Mvh sput9k

Skrev i feil tråd, my bad
Sist endret av sput9k; 17. februar 2014 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg syntes det var helt topp å bo alene som 16 åring, var dog ikke helt alene da jeg bodde med min daværende kjærste, men elsket den nye tilværelsen!
Var heldig å fikk leid et VELDIG billig hus, som i grunn var for stort for oss, men vi betalt bare en "symbolsk sum" på 800 kr siden det var noen i familien hennes som eide det, og ikke akkurat hadde økonomiske problemer.
Ingen hadde inntekt, men begge fikk barnetrygden, pluss at jeg fikk farsbidraget mitt.
På den tiden var jeg vilt kleptoman, så mat, alkohol og klær var ikke akkurat de største utgiftene.