Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3123
Hei

Nå som jeg bor litt ut i skogen, har jeg ikke tilgang til veldig raskt internet. Jeg sitter her med 5mpbs fra nextgentel, og raskere kan jeg ikke få.

Jeg ble nylig tipset av en venn om at jeg kunne kanskje få nett via radio. Han forklarte ikke så mye, men han nevnte at det kunne være raskere og kanskje billigere...

Kan noen bekrefte dette og kanskje fortelle meg litt mer?

Takk
Mobilt bredbånd du snakker om?

Det og er ganske tregt og ustabilt.
Har du 5mpbs så tror jeg det er det beste du kan få.
Ser ut til at Broadnet tilbyr dette.

RADIOLINJE
Løser geografiske utfordringer raskt og enkelt.
Broadnet leverer radiolinje med de samme grensesnitt og protokoller som de øvrige internett-aksessene. Radiolinje kan løse eventuelle geografiske utfordringer raskt og enkelt.

Overføringshastighet på 6 Mbps til 1 Gbps

PRISER OG BESTILLING:

Broadnets internett tjenester prises i hvert enkelt tilfelle.

Ta kontakt med oss i TotalCom på 80065065 for et tilbud til din bedrift.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om de leverer til privatkunder da.
grims's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Mobilt bredbånd du snakker om?

Det og er ganske tregt og ustabilt.
Har du 5mpbs så tror jeg det er det beste du kan få.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tror ikke han mente mobilt bredbånd. Håper ikke det fordi ja det er ikke noe tess

Sitat av junkpal Vis innlegg
Ser ut til at Broadnet tilbyr dette.



Vet ikke om de leverer til privatkunder da.
Vis hele sitatet...
Så bra ut det der, men er redd at det blir svindyrt, plus at det nok er beregnet på bedrifter
Sist endret av grims; 9. januar 2013 kl. 14:32.
Du tenker på microtik du

Hvis du bor i mysen sånn ifølge profilen din, så har jeg ikke funnet noen som leverer der.
Å ha et bredbånd der kvaliteten står på hvordan været er gir resultater deretter. Bor du i tillegg litt klønete til (midt i svarteste granskogen) blir det rimelig ustabilt. Jeg hadde sjekket alle andre muligheter før jeg hadde gått for radiobredbånd.
Er ice nettverk en muliget? Eller er nexgentel raskere?
For ordens skyld greit å nevne at raskere internett ikke automatisk betyr bedre internett, ettersom responstiden har mye å si. Responstid på trådløst vil variere veldig, noe en vil merke spesielt når en bruker 2G/3G etc.
grims's Avatar
Trådstarter
Sitat av trauMa Vis innlegg
Er ice nettverk en muliget? Eller er nexgentel raskere?
Vis hele sitatet...
ICE skjer ikke. 6GB i måneden? Det bruker jeg på en dag. Plus at jeg bor i skogen (ikke i svarteste hølet akuratt men..) nærme en vei. Tror nok at signaler hadde det blitt dårlig av. Har NextGenTel nå. 5mpbs, raskere blir det ikke. Har undersøkt på flere nettsider og kapaks, hvor det står at jeg har kobberlinjer, max 6080 kb/s per trådpar. Bor apåtil 3km unna sentralen...

Sitat av DfenZ Vis innlegg
Å ha et bredbånd der kvaliteten står på hvordan været er gir resultater deretter. Bor du i tillegg litt klønete til (midt i svarteste granskogen) blir det rimelig ustabilt. Jeg hadde sjekket alle andre muligheter før jeg hadde gått for radiobredbånd.
Vis hele sitatet...
Har gjort det. Ingen tilbyr mer en 5mpbs her i området, noe som er forbanna dritt tregt.
Sist endret av grims; 9. januar 2013 kl. 16:20.
Hjemme bruker vi radiobredbånd. Hvis du syns at 5mbit er tregt så bør du for all del unngå radiobredbånd. Det er ihvertfall min erfaring.

Huset ligger ganske greit åpent ut mot et jorde. Oppi åsen står det en antenne som "beamer" signalene 1-2km ned til en boks på veggen. med Eidsiva får vi 3mbit ned og 600kb opp. Det duger til mitt bruk som jeg vil tro er normalt. Men raskt er det ikke. Stabiliteten er overraskende god til å være basert på radiobølger i fri luft. Har vært oppimot storm ute og det har fungert ypperlig. Mulig det kan mislike kulde, hadde en episode da passerende snøscooter knelte nettet. Men var bare en omstart av systemet som skulle til for å få det opp igen.

kort sagt: Du vil ikke få noe særlig bedre ytelse av radiobredbånd.
grims's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
Hjemme bruker vi radiobredbånd. Hvis du syns at 5mbit er tregt så bør du for all del unngå radiobredbånd. Det er ihvertfall min erfaring.

Huset ligger ganske greit åpent ut mot et jorde. Oppi åsen står det en antenne som "beamer" signalene 1-2km ned til en boks på veggen. med Eidsiva får vi 3mbit ned og 600kb opp. Det duger til mitt bruk som jeg vil tro er normalt. Men raskt er det ikke. Stabiliteten er overraskende god til å være basert på radiobølger i fri luft. Har vært oppimot storm ute og det har fungert ypperlig. Mulig det kan mislike kulde, hadde en episode da passerende snøscooter knelte nettet. Men var bare en omstart av systemet som skulle til for å få det opp igen.

kort sagt: Du vil ikke få noe særlig bedre ytelse av radiobredbånd.
Vis hele sitatet...
Jaja, er visst ikke noe får meg... Får vell flytte tilbake til Jeløya der de visst nok har fått altibox kun et par måneder etter jeg flyttet ut X_X

Og Ja, nettfart betyr MYE for meg. Bruker det så mye at med 5mpbs føles det ut som om jeg kaster bort halve dagen :/
Sist endret av grims; 9. januar 2013 kl. 16:39.
Sitat av grims Vis innlegg
Jaja, er visst ikke noe får meg... Får vell flytte tilbake til Jeløya der de visst nok har fått altibox kun et par måneder etter jeg flyttet ut X_X

Og Ja, nettfart betyr MYE for meg. Bruker det så mye at med 5mpbs føles det ut som om jeg kaster bort halve dagen :/
Vis hele sitatet...
5mbps burde jo holde mer enn nok til surfing, youtube, gaming og streaming?
Sier seg selv at du ikke får streamet 1080p, men 720 eller 480 burde da gå greit?

Hvis ikke så kan du jo alltids sette på torrenter om natta og ha dem ferdige innen du står opp.
grims's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
5mbps burde jo holde mer enn nok til surfing, youtube, gaming og streaming?
Sier seg selv at du ikke får streamet 1080p, men 720 eller 480 burde da gå greit?

Hvis ikke så kan du jo alltids sette på torrenter om natta og ha dem ferdige innen du står opp.
Vis hele sitatet...
Surfing går greit, youtube også greit, gaming går greit og streaming går greit. Men det som ikke går greit er at det tar evigheter og laste ned ting. Steam backupen min av The Witcher 2 var plutselig borte, måtte laste hele spillet på nytt og det tok rundt 10 timer. Jeg laster ned mye rart, men med 5mpbs linje får jeg ikke gjort rare greiene på de timene jeg har fri... Og jeg tror at vi alle er enige med at 5mpbs ikke er noe bra
Sitat av grims Vis innlegg
Surfing går greit, youtube også greit, gaming går greit og streaming går greit. Men det som ikke går greit er at det tar evigheter og laste ned ting. Steam backupen min av The Witcher 2 var plutselig borte, måtte laste hele spillet på nytt og det tok rundt 10 timer. Jeg laster ned mye rart, men med 5mpbs linje får jeg ikke gjort rare greiene på de timene jeg har fri... Og jeg tror at vi alle er enige med at 5mpbs ikke er noe bra
Vis hele sitatet...
Lær deg til å laste ned på natta.
Å skaffe deg radiointernett tror jeg neppe vil hjelpe mye.
Å lære planlegging høres ut som en bedre plan ja

Selv jeg med 50 ned tar heller å laster ned ting utenom "hjemetiden" så ting da enten er ferdig til jeg skal bruke det, eller bare for å unngå at det potensielt ødelegger for andre ting jeg holder på meg (streaming f.eks)

Nettbruken ble mye bedre etter jeg innså hvor greit det er.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Hjemme bruker vi radiobredbånd. Hvis du syns at 5mbit er tregt så bør du for all del unngå radiobredbånd. Det er ihvertfall min erfaring.

Huset ligger ganske greit åpent ut mot et jorde. Oppi åsen står det en antenne som "beamer" signalene 1-2km ned til en boks på veggen. med Eidsiva får vi 3mbit ned og 600kb opp. Det duger til mitt bruk som jeg vil tro er normalt. Men raskt er det ikke. Stabiliteten er overraskende god til å være basert på radiobølger i fri luft. Har vært oppimot storm ute og det har fungert ypperlig. Mulig det kan mislike kulde, hadde en episode da passerende snøscooter knelte nettet. Men var bare en omstart av systemet som skulle til for å få det opp igen.

kort sagt: Du vil ikke få noe særlig bedre ytelse av radiobredbånd.
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring er kulde og masse snø de perfekte forholdene for radiosignaler =)
grims's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Lær deg til å laste ned på natta.
Å skaffe deg radiointernett tror jeg neppe vil hjelpe mye.
Vis hele sitatet...
Jeg er nå klar over at radionett ikke er noe bra. For det andre sover jeg i samme rom som PC'n, og liker ikke lyden den lager.

Sitat av Ueland Vis innlegg
Å lære planlegging høres ut som en bedre plan ja

Selv jeg med 50 ned tar heller å laster ned ting utenom "hjemetiden" så ting da enten er ferdig til jeg skal bruke det, eller bare for å unngå at det potensielt ødelegger for andre ting jeg holder på meg (streaming f.eks)

Nettbruken ble mye bedre etter jeg innså hvor greit det er.
Vis hele sitatet...
Selvsagt kan jeg gjøre det mens jeg er på skolen, men dette liker ikke min mor, at PC'n står på hele dagen altså :P. Nå som hun ikke vet hvordan man slår av en PC, angriper hun sikringene istedet, vanligvis slår det av alt strøm i huset uten at hun klarer og få det på igjen uten min hjelp, men men..
Sist endret av grims; 9. januar 2013 kl. 19:16.