Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 736
Har et nummer registrert i mitt navn på et selskap, jeg sluttet i dette selskapet for ca 6 mnder siden, nummeret står fortsatt på meg registrert av selskapet, kan jeg uten å bli økonomisk ansvarlig i ettertid, flytte over dette nummeret til si onecall feks. Uten at de har noen form for juridisk rett til å kreve bruddgebyr fra forrige leverandør?
Sist endret av sorcs; 20. november 2012 kl. 01:16.
Siden firmaet står som juridisk eier så er det ikke mye du kan gjøre uten deres samtykke, og de vil trolig ikke gå med på at de må betale deg ut av en kontrakt. Jeg vet ikke hvem du omtaler som "de", men tidligere leverandør skal selvsagt ha betalt i henhold til kontrakten. Om du tenker på tidligere arbeidsgiver kan føre kravet videre på deg, så er svaret nei, men du kan heller ikke overføre det uten deres samtykke.
Du får heller ikke godkjent "nummerportering" uten at orgnr, stempel osv er på den kontrakten, med bekreftelse på at du skal overta nr.