Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1812
Hei,

av ren nyskjerrighet bestilte jeg meg en Raspberry Pi. Har ingen anelse hva jeg skal bruke det til enda. Er det noen som har erfaring med disse? Kan man f.eks installere Android på disse?


Takk for svar
Guttelim: Vis du sjekker ut http://www.raspberrypi.org/archives/1700 så vil du nok finne det meste av informasjon
Det kommer Android, ja

Jeg venter på en fungerende stable release fra RaspXMBC..

Skaff deg en USB extension og monter den bak TVen!
Sitat av sorcs Vis innlegg
Guttelim: Vis du sjekker ut http://www.raspberrypi.org/archives/1700 så vil du nok finne det meste av informasjon
Vis hele sitatet...
Takker! ser bra ut... Fant btw en million tråder om raspberry her så skal lete først neste gang jeg skal opprette en tråd

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Det kommer Android, ja

Jeg venter på en fungerende stable release fra RaspXMBC..

Skaff deg en USB extension og monter den bak TVen!
Vis hele sitatet...
Hva mener du med extension? jeg har 4 usb innganger på pcen..regner med disse kan forsyne den med strøm?
Vanskelig å nå portene bak TV'en! Med HDD'er osv.

PIen er spec'et til 700ma, og en standard USB port leverer 500ma. Bruk en telefonadapter du! (Skal funke med 3.0 porter).
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Det kommer Android, ja

Jeg venter på en fungerende stable release fra RaspXMBC..

Skaff deg en USB extension og monter den bak TVen!
Vis hele sitatet...
RaspBMC funker ganske bra her, ser ingen mangler.

Eller er det kanskje bare jeg som har misset det manglende?
Jeg får Kernal Panic ved hver install, hørt om mange som får det samme ;S
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Vanskelig å nå portene bak TV'en! Med HDD'er osv.

PIen er spec'et til 700ma, og en standard USB port leverer 500ma. Bruk en telefonadapter du! (Skal funke med 3.0 porter).
Vis hele sitatet...
jeg har mine i siden da men uansett ingen 3.0 der så må vel ty til ett adapter som du sier.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Så, noen som har lyst å komme med sine erfaringer med denne dingsen?

spesielt inntresert i hvordan xbmc yter.. og noen som har prøvd med spotibmc plugin til xbmc?
Jeg er litt skuffa over ytelsen når det kommer til xbmc. Tregt og jævlig.
Men konseptet er jo kult, så jeg angrer ikke på kjøpet. Må bare finne på noe annet å bruke den til.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Så, noen som har lyst å komme med sine erfaringer med denne dingsen?

spesielt inntresert i hvordan xbmc yter.. og noen som har prøvd med spotibmc plugin til xbmc?
Vis hele sitatet...
Den kræsja hver jævla gang jeg forsøkte å kjøre spotibmc. Script error av noe slag. Hadde vist noe med hardfloat og softfloat å gjøre. Noen endringer i raspbmc rc4 og rc5. Skjønte aldri tyttebær av greia så jeg ga like greit opp inntil videre.

http://community.spotify.com/t5/Spot...s/idi-p/140972
Sist endret av thomasw; 27. november 2012 kl. 02:11.