Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem får din stemme i 2011?
Rødt 77 6,86%
SV 45 4,01%
AP 152 13,55%
SP 24 2,14%
Venstre 170 15,15%
KRF 16 1,43%
Høyre 172 15,33%
FRP 238 21,21%
Andre 54 4,81%
Ingen 174 15,51%
Stemmegivere: 1122. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  381 49273
Jeg velger å gi min stemme til Ap,av den grunn at jeg ikke greier helt å ta de mer røde partiene seriøst,mye vissvass og politikere uten god nok kvalitet fks Oddny Miljeteig(grøss).
Har også sansen for Høyre,de utaler seg fornuftig og jeg synes spesielt Per Kristian Foss er en kjempepolitiker,men når jeg reflekterer over egen situasjon,så blir Ap det riktige valget da jeg er takknemlig for at vi har et velferds-system som fungerer og oppfordrer til å få alle på fote,selv om man har litt motvind.
Synes lite godt om Frps privatiserings politikk,og jeg synes folk må tenke seg godt om,hvilken situasjon de er i selv, eller om de ønsker å stemme Frp ene og alene for invandringspolitikken deres (sier ikke at alle som stemmer Frp tenker slik) men jeg har opplevd flere ganger at folk som ikke har fulgt det fnugg med på noe som har med politikk å gjøre,velger å stemme Frp av overnevnte grunn.
Skal ikke stemme. Stort sett alle politikere er arbeidssky fjols som lever av å lyve. Ikke mener de det samme som meg heller.

Overasker meg ikke dersom AP får en drøss sympatistemmer, så kan de rævkjøre oss enda mer.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Skal ikke stemme. Stort sett alle politikere er arbeidssky fjols som lever av å lyve. Ikke mener de det samme som meg heller.

Overasker meg ikke dersom AP får en drøss sympatistemmer, så kan de rævkjøre oss enda mer.
Vis hele sitatet...
Ved å ikke stemme gjør du at hver eneste stemme til AP betyr mer. Hvis du virkelig bryr deg og skal klage på all "rævkjøringen" får du værsågod å stemme også.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Skal ikke stemme. Stort sett alle politikere er arbeidssky fjols som lever av å lyve. Ikke mener de det samme som meg heller.

Overasker meg ikke dersom AP får en drøss sympatistemmer, så kan de rævkjøre oss enda mer.
Vis hele sitatet...
Om du ikke stemmer, har du ingenting å klage for.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Jeg velger å gi min stemme til Ap,av den grunn at jeg ikke greier helt å ta de mer røde partiene seriøst,mye vissvass og politikere uten god nok kvalitet fks Oddny Miljeteig(grøss).
Har også sansen for Høyre,de utaler seg fornuftig og jeg synes spesielt Per Kristian Foss er en kjempepolitiker,men når jeg reflekterer over egen situasjon,så blir Ap det riktige valget da jeg er takknemlig for at vi har et velferds-system som fungerer og oppfordrer til å få alle på fote,selv om man har litt motvind.Synes lite godt om Frps privatiserings politikk,og jeg synes folk må tenke seg godt om,hvilken situasjon de er i selv, eller om de ønsker å stemme Frp ene og alene for invandringspolitikken deres (sier ikke at alle som stemmer Frp tenker slik) men jeg har opplevd flere ganger at folk som ikke har fulgt det fnugg med på noe som har med politikk å gjøre,velger å stemme Frp av overnevnte grunn.
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at systemet fungerer? 1/3 av statsbudsjettet fordeles via NaV noe som bekrefter at det IKKE fungerer. Det er alt for lett å få alt for mye støtte over alt for lang tid. Den norske økonomien er ikke bærekraftig nok til at vi kan opprettholde de nivåen som er i dag over lang tid (+ 15 år). Mange ledige/syke/uføre har det ØKONOMISK alt for godt til at de har noe insentiv til å komme tilbake i arbeid. Det er skremmende hvor mange i Norge som benytter seg av ulike trygdeordninger rett og slett fordi de ikke gidder å jobbe.
Sist endret av pappagutt; 3. september 2011 kl. 11:53.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Det er skremmende hvor mange i Norge som benytter seg av ulike trygdeordninger rett og slett fordi de ikke gidder å jobbe.
Vis hele sitatet...
Ja, hvor mange er det?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Om du ikke stemmer, har du ingenting å klage for.
Vis hele sitatet...
Hvis du stemmer kan du ikke klage, da er det din skyld at du har fått ett parti til å gjøre dritt. de er avhengig av din stemme til å gjøre faenskap.
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Hvis du stemmer kan du ikke klage, da er det din skyld at du har fått ett parti til å gjøre dritt. de er avhengig av din stemme til å gjøre faenskap.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo også slik at folk gjerne stemmer på partiet de er mest enig med, en manns faenskap er en annen manns god politikk. Det er nesten litt morsomt med alle disse sofasitterne som klager på det og det partiet som om det var styggen sjøl som sto bak, men som nekter å stemme selv. Om du ikke stemmer er det jo klart at dine interesser blir dårlige representert i stortinget.
Seff, men da har du ikke deltatt på det og da kommer det ufrivillig fram.

Nei, mine interesser er ikke likt i stortinget, noe jeg skjønner veldig godt
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Nå er det jo også slik at folk gjerne stemmer på partiet de er mest enig med, en manns faenskap er en annen manns god politikk. Det er nesten litt morsomt med alle disse sofasitterne som klager på det og det partiet som om det var styggen sjøl som sto bak, men som nekter å stemme selv. Om du ikke stemmer er det jo klart at dine interesser blir dårlige representert i stortinget.
Vis hele sitatet...
Hva om man prinsipielt er negativ til alle partiene, eller kanskje partipolitikk og mediasirkuset rundt det generelt? Jeg skjønner "sofavelgerne" veldig godt, selv om jeg selv velger å ta del i galskapen.
Sitat av EoT Vis innlegg
Hva om man prinsipielt er negativ til alle partiene, eller kanskje partipolitikk og mediasirkuset rundt det generelt? Jeg skjønner "sofavelgerne" veldig godt, selv om jeg selv velger å ta del i galskapen.
Vis hele sitatet...
Nå har vi jo et represantativt demokrati i Norge, og det er strengt tatt det man må forholde seg til. Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan være prinsipielt mot hva alle partiene mener, og om det er hele konseptet med representativt demokrati man er mot så hjelper det i alle fall ikke å unnlate å stemme. Disse sofavelgerne du snakker om klager også gjerne på for høye avgifter/innvandrere/ap/you name it, så jeg kjøper ikke den.
ler høyt av folk som angriper AP og ønsker FRP i spissen.

""FRP : bruk all olje, bruk oljefond,billigere sprit, billigere drivstoff, mindre skatt, salg av alkohol på bensinstasjoner, sende ut innvandrere.""

Hvor faen tror dere vi kan få penger til alt dette? Oljefondet? Det ville ikke vart lenge før dette ble skrapt av hvert eneste øre. Og hva skulle vi gjøre da?

Politikken til FRP er helt usannsynlig, og retter politikken sin etter hva som er populært eller ikke. Er ikke merkelig at FRP-stemmere er den delen av befolkingen som har lavest gjennomsnittlig IQ (94) . Går en på en helt uhyre harry plass, der det kuleste som er, er volvo, gravemaskiner og hjemmebrent så vil denne befolkningen garantert være FRP-stemmere. Vertfall det jeg har lagt merke til utifra undersøkelser som viser valg %er fra plass til plass.

Tror dere virkelig et parti uten noen som helst plan eller egen ideologi kan styre bedre en AP?
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Mener du virkelig at systemet fungerer? 1/3 av statsbudsjettet fordeles via NaV noe som bekrefter at det IKKE fungerer. Det er alt for lett å få alt for mye støtte over alt for lang tid. Den norske økonomien er ikke bærekraftig nok til at vi kan opprettholde de nivåen som er i dag over lang tid (+ 15 år). Mange ledige/syke/uføre har det ØKONOMISK alt for godt til at de har noe insentiv til å komme tilbake i arbeid. Det er skremmende hvor mange i Norge som benytter seg av ulike trygdeordninger rett og slett fordi de ikke gidder å jobbe.
Vis hele sitatet...
Du har nok helt rett. Norge er full av dumsnille godtroende folk som nekter å se noe negativt i mennesker eller menneskeheten som helhet. Jeg er jo humanist selv, og er jo glad i snille folk, men det er noe som heter dumsnillhet, og det er jeg sterkt imot. Det går faktisk an å gå det ondes ærend ved å være for løssluppen, liberal og snill. Skulle ønske flere kunne ha innsett dette, og at snillhet ikke er løsningen på alle problemer.
Sitat av Sapplin Vis innlegg
ler høyt av folk som angriper AP og ønsker FRP i spissen.

""FRP : bruk all olje, bruk oljefond,billigere sprit, billigere drivstoff, mindre skatt, salg av alkohol på bensinstasjoner, sende ut innvandrere.""

Hvor faen tror dere vi kan få penger til alt dette? Oljefondet? Det ville ikke vart lenge før dette ble skrapt av hvert eneste øre. Og hva skulle vi gjøre da?

Politikken til FRP er helt usannsynlig, og retter politikken sin etter hva som er populært eller ikke. Er ikke merkelig at FRP-stemmere er den delen av befolkingen som har lavest gjennomsnittlig IQ (94) . Går en på en helt uhyre harry plass, der det kuleste som er, er volvo, gravemaskiner og hjemmebrent så vil denne befolkningen garantert være FRP-stemmere. Vertfall det jeg har lagt merke til utifra undersøkelser som viser valg %er fra plass til plass.

Tror dere virkelig et parti uten noen som helst plan eller egen ideologi kan styre bedre en AP?
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis falt i den vanlige FRP-hater gruppa.
FRP vil bruke et par prosentpoeng mer enn vha vi gjør idag, av oljefondet. Det betyr ikke at vi vi bare tømme det og drikke oss fulle, oljefondet kommer fortsatt til å øke. Du sier billigere alkohol, billigere bensin og salg av alkohol på bensinstasjon. Vel, å kutte i avgiftene vi allerede har koster da faktisk ingenting, verken på alkohol eller bensin, vi vil fortsatt tjene på det. Å selge alkohol på bensinstasjon koster da heller ikke noe for staten, og fungerer svært godt i blandt annet Danmark.

Har du i det hele tatt lest partiprogrammet til FRP?
Å dra frem gjennomsnittlig IQ osv er bare helt bak mål, og et dårlig forsøk på å undergrave frp velgere.
Neutral Good
Mith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dice Vis innlegg
Du sier billigere alkohol, billigere bensin og salg av alkohol på bensinstasjon. Vel, å kutte i avgiftene vi allerede har koster da faktisk ingenting, verken på alkohol eller bensin, vi vil fortsatt tjene på det.
Vis hele sitatet...
Hvor vil du da hente de tapte inntektene fra avgiftskuttene på alkohol og bensin? Staten vil jo nødvendigvis få inn mindre hvis den krever inn mindre avgifter og dette må dekkes på andre poster. Hvor?
Sitat av Dice Vis innlegg
Å selge alkohol på bensinstasjon koster da heller ikke noe for staten, og fungerer svært godt i blandt annet Danmark.
Vis hele sitatet...
Danmark har et mye høyere alkoholkonsum en Norge. Vi vet at konsum og tilgang går hånd i hånd og at et høyere konsum skaper mer problemer. Hvordan får du da regnestykket ditt til å gå opp? Økt tilgang til alkohol fører til økt konsum som fører til økte utgifter for staten. Ergo, salg av alkohol på bensinstasjoner koster staten masse penger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av EoT Vis innlegg
Hva om man prinsipielt er negativ til alle partiene, eller kanskje partipolitikk og mediasirkuset rundt det generelt? Jeg skjønner "sofavelgerne" veldig godt, selv om jeg selv velger å ta del i galskapen.
Vis hele sitatet...
Folk er flinke til å gløyme at val er ein av mange demokratiske kanaler. Andre kanaler er media, organisasjoner og partidemokrati. Finn eit parti, påverk det i nternt. I ein lokalvalkamp som angår kommunen kan eit par-tre personer som melder seg inn i eit parti og tar tak i ting i lokallaget utrette ekstremt mykje på kort tid - langt meir enn ved å stemme...
Sitat av Dice Vis innlegg
Du har tydeligvis falt i den vanlige FRP-hater gruppa.
FRP vil bruke et par prosentpoeng mer enn vha vi gjør idag, av oljefondet. Det betyr ikke at vi vi bare tømme det og drikke oss fulle, oljefondet kommer fortsatt til å øke. Du sier billigere alkohol, billigere bensin og salg av alkohol på bensinstasjon. Vel, å kutte i avgiftene vi allerede har koster da faktisk ingenting, verken på alkohol eller bensin, vi vil fortsatt tjene på det. Å selge alkohol på bensinstasjon koster da heller ikke noe for staten, og fungerer svært godt i blandt annet Danmark.

Har du i det hele tatt lest partiprogrammet til FRP?
Å dra frem gjennomsnittlig IQ osv er bare helt bak mål, og et dårlig forsøk på å undergrave frp velgere.
Vis hele sitatet...
Å bruke mer enn vi gjør i dag, vil bety at vi bruker mer enn den gjennomsnittlige realavkastningen, noe som betyr at det ikke vil øke, med unntak av skattene vi drar inn fra oljesektoren selvfølgelig. Norge er en veldig inflasjonsutsatt nasjon, og det virker som om FRP-ere ikke forstår at å bygge ut veier osv. krever enorme investeringer, som fører til økt etterspørsel, som fører til inflasjon. Da er Norges Bank nødt til å sette opp styringsrenta og vips, plutselig ble det mye dyrere å eie bolig til 5 mill enn de 13 000 (kreativt utregnede) kronene FRP hviner om at det vil koste å innføre eiendomsskatt.

FRP-er: "Da kan vi jo bare hente inn utlendinger, så blir det ikke inflasjon". Jo det gjør det!! Etterspørsel fra en utlending er det samme som en som bor i landet, med mindre dere mener disse utenlandske veiarbeiderne skal ha med seg alle forsyninger fra hjemlandet for det årslange oppholdet i Norge. I tillegg vil da kapital forsvinne ut av landet, som påvirker driftsbalansen vår negativt, og vi får da dårligere råd til ytterligere investeringer.

Og i forhold til innvandring: Vi tar inn svært få innvandrere i dag. Når Per-Willy sier han vil slutte å ta imot asylsøkere, tror jeg ikke han skjønner hva det innebærer. Vi er pålagt å ta inn disse, og vi gir fortsatt avslag til mange av de. Hvis du vil oppnå null flyktninger i Norge, må vi melde oss ut av FN, men hei! Vi kan jo samarbeide med Nord-Korea og andre fremtredende nasjoner som ikke er medlem av FN
Og for europeiske innvandrere, gjelder det samme. Hvis vi skal slutte å ta inn polakker, svensker osv. Ja, da får vi bare drite i de gunstige handelsbetingelsene vi får gjennom EØS, og bryte totalt med EU.

Det burde nærmest innføres et krav om grunnkurs med bestått karakter i samfunnsøkonomi og samfunnsfag for å få lov til å stemme, spesielt hvis du skal stemme høyrepopulistisk
Sist endret av vikke123; 4. september 2011 kl. 02:18.
Jeg har forhåndsstemt RØDT, både i kommunen og på fylkestinget (Narvik og Nordland).
Første gang Rødt stiller til valg i Narvik, og jeg har store forhåpninger til at de kan få litt orden på sakene.
I Tromsø har Rødt virkelig gjort en kjempejobb i mange år. Derfor ligger Rødt an til å få hele 8 prosent av stemmene i Tromsø. http://www.nordlys.no/nyheter/valg/article5721554.ece

Rødt er et parti som virkelig kan og vil forbedre samfunnet til alle innbyggernes beste, Rødt fungerer som korrupsjonsjegere i mange kommuner, og en stemme til Rødt er med på å sikre rødgrønt flertall (Rødt er ofte i vippeposisjon og kan hindre de blå rovkapitalistene i å komme til makta).
Sitat av vikke123 Vis innlegg
FRP-er: "Da kan vi jo bare hente inn utlendinger, så blir det ikke inflasjon". Jo det gjør det!! Etterspørsel fra en utlending er det samme som en som bor i landet, med mindre dere mener disse utenlandske veiarbeiderne skal ha med seg alle forsyninger fra hjemlandet for det årslange oppholdet i Norge. I tillegg vil da kapital forsvinne ut av landet, som påvirker driftsbalansen vår negativt, og vi får da dårligere råd til ytterligere investeringer.
Vis hele sitatet...
Årslangt opphold? Har du hørt om ukependling? En spanjol som jobber her i 1-4 uker av gangen vil ikke kreve de samme ressursene som en person som bor her et helt år.


Og i forhold til innvandring: Vi tar inn svært få innvandrere i dag. Når Per-Willy sier han vil slutte å ta imot asylsøkere, tror jeg ikke han skjønner hva det innebærer. Vi er pålagt å ta inn disse, og vi gir fortsatt avslag til mange av de. Hvis du vil oppnå null flyktninger i Norge, må vi melde oss ut av FN, men hei! Vi kan jo samarbeide med Nord-Korea og andre fremtredende nasjoner som ikke er medlem av FN.
Vis hele sitatet...
Det er da flere land som har brutt FN resolusjoner uten å ha meldt seg ut, uten at jeg mener vi skal gjøre det.


Og for europeiske innvandrere, gjelder det samme. Hvis vi skal slutte å ta inn polakker, svensker osv. Ja, da får vi bare drite i de gunstige handelsbetingelsene vi får gjennom EØS, og bryte totalt med EU.
Vis hele sitatet...
Tror de færreste har problemer med EU/Eøs, men så har vi Schengen-avtalen som er litt mer omstridt da man ikke har kontroll på hvem som kommer inn og ut av landet.

Det burde nærmest innføres et krav om grunnkurs med bestått karakter i samfunnsøkonomi og samfunnsfag for å få lov til å stemme, spesielt hvis du skal stemme høyrepopulistisk
Vis hele sitatet...
Så kommer det typiske røde antidemokratiske pisset.
"Den som ikke er enig med meg bør ikke få lov til å stemme"
Sitat: "Årslangt opphold? Har du hørt om ukependling? En spanjol som jobber her i 1-4 uker av gangen vil ikke kreve de samme ressursene som en person som bor her et helt år."

Veldig smart det der ja, som Hagen og Frp går i bresjen for, å la spanjoler få jobbene og sende norske arbeidstakere ut i arbeidsledighet! Med redusert arbeidsledighetstrygd blir det også skikkelig lønnsomt for staten. Litt kjipt for nordmenn, men drit i det liksom.

I utgangspunktet er dette forslaget om å ta inn spanjoler til å bygge veier helt idiotisk. Men det blir dobbeltidiotisk at det skal være, i verdenssammenheng, høytlønnede spanske arbeidere på spanske arbeidsvilkår. Arbeidere fra India på indiske vilkår vil være langt rimeligere.
Sitat av Hervander Vis innlegg
Sitat: "Årslangt opphold? Har du hørt om ukependling? En spanjol som jobber her i 1-4 uker av gangen vil ikke kreve de samme ressursene som en person som bor her et helt år."

Veldig smart det der ja, som Hagen og Frp går i bresjen for, å la spanjoler få jobbene og sende norske arbeidstakere ut i arbeidsledighet! Med redusert arbeidsledighetstrygd blir det også skikkelig lønnsomt for staten. Litt kjipt for nordmenn, men drit i det liksom.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at vi mangler kvalifisert arbeidskraft her i landet, og ikke omvendt?? Ellers kunne jeg ikke brydd meg så veldig mye om noen av de norske veiarbeiderne ble sittende uten jobb når man ser hvor dårlige de er på jobben sin.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du er klar over at vi mangler kvalifisert arbeidskraft her i landet, og ikke omvendt?? Ellers kunne jeg ikke brydd meg så veldig mye om noen av de norske veiarbeiderne ble sittende uten jobb når man ser hvor dårlige de er på jobben sin.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan det står til i de forskjellige yrker. Syns det er ok å gjøre dette i helt spesielle prekære situasjoner, men er redd for at det vil spre seg. Når du først har godtatt det på ett område, kommer alle andre og krever det samme for å banke ned kostnadene. Uansett synes jeg Spania er et dårlig valg. Albania er billigere.
Tror ikke norske veiarbeidere er dårlige i jobben, tror de er meget dyktig faktisk.
Politikere og veiplanleggere derimot, er svært dårlig. Arbeiderne kunne sikkert bygd brede, flotte avenyer med midtdelere og hvit- og gulstripe, hadde de bare fått muligheten. Det er ikke arbeidernes feil at veiene er smale, asfalten er syltynn, autovern mangler etc.
Sitat av Hervander Vis innlegg
Veldig smart det der ja, som Hagen og Frp går i bresjen for, å la spanjoler få jobbene og sende norske arbeidstakere ut i arbeidsledighet! Med redusert arbeidsledighetstrygd blir det også skikkelig lønnsomt for staten. Litt kjipt for nordmenn, men drit i det liksom.
Vis hele sitatet...
Hva er alternativet? Kun bruke allerede sprengt norsk arbeidskraft, som er svært dyr i drift i forhold til arbeidere fra kontinentet, som attpåtil vil forursake inflasjon om man skal sette i gang et storstilt samferdselsløft? Om du ikke visste det er det mangel på arbeidskraft i dette landet, og en av grunnverdiene i EU/EØS samarbeidet er fri flyt av arbeidskraft og frie anbud. Konkurranse er også positivt for norske entrepenører og deres klienter.

Å leie inn utenlandske entrepenører vil ikke automatisk gjøre at deres norske motstykker blir arbeidsledige. Man kan bruke både utenlandsk og egen arbeidskraft.
Sist endret av Flexxnes; 4. september 2011 kl. 20:43.
og en av grunnverdiene i EU/EØS samarbeidet er fri flyt av arbeidskraft og frie anbud. Konkurranse er også positivt for norske entrepenører og deres klienter.

Jeg er imot EU/EØS-samarbeidet og fri flyt av arbeidskraft og frie anbud.
Privatisering og konkurranseutsetting er ikke positivt, i noen tilfeller er det det, men generelt ikke. Når vi nå snakker om vei, ble ikke kostnadene økt med ca 80% etter delprivatisering og konkurranseutsetting av Statens vegvesen? Husker ikke om det var så ekstrem kostnadsøkning, men mener å erindre 80%. Uansett var det snakk om økning, og ikke forminskede kostnader.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Å leie inn utenlandske entrepenører vil ikke automatisk gjøre at deres norske motstykker blir arbeidsledige. Man kan bruke både utenlandsk og egen arbeidskraft.
Vis hele sitatet...
Jo det betyr det, med mindre du ønsker at inflasjonen skal løpe løpsk.

Husk også at å leie inn utlendinger vil føre til at penger forsvinner ut av landet
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Jo det betyr det, med mindre du ønsker at inflasjonen skal løpe løpsk.
Vis hele sitatet...
Jeg formulerte meg uklart, beklager for det. Mente på et nasjonalt plan, og ikke lokalt med enkeltanbud på f.eks. èn strekning. Ser en på lokalt plan er det klart at om man skal bygge ut èn enkelt vegstrekning og et anbud fra et firma fra kontinentet vinner er det klart at den lokale entrepenøren står med en ordre mindre.
Men om en ser ut fra det store bildet er saken at de fleste norske entrepenørfirmaene står med fulle ordrelister og sprengt kapasitet. For å kunne gjennomføre et sårt trengt samferdselsløft må man ty til å leie inn utenlandske arbeidere slik situasjonen er i dag, i tillegg til de norske arbeiderene.

Jens Stoltenberg sa det selv for noen år siden;
"Det som er helt sikkert, er at vi er avhengig av hjelp utenfra. Vi trenger flere arbeidstakere i anleggsbransjen, og ikke minst trenger vi mer konkurranse – at flere utenlandske entreprenører deltar."

Om EU's indre marked er en positivt for Norge er et annet tema. I og med at vi har sluttet oss til avtalen (EØS) må vi gjøre slik vi er forpliktet, og ikke gi norske selskap særlige fortrinn innen anbudskonkurransen.
Sist endret av Flexxnes; 5. september 2011 kl. 18:10.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phillips_curve

Reflekter litt over Phillips-kurven, og tenk hva som vil skje hvis arbeidsledigheten holder seg på samme nivå som nå, samtidig som man øker etterspørsel fra utlandet
Hvorfor klarer ikke AP og ordne nok sykehjemsplasser og fikse veiene her i landet? Penger har vi nok av, er en grunn til av vi er ett av verdens rikeste land.

Hvorfor skal dem absolutt spinke og spare så jævlig når vi har enorme inntekter på olja vår. Jeg ser virkelig ikke hva det er dem tenker.. Går ann å bruke litt penger på oss selv uten å blakke oljefondet.
Skummelt mange som stemmer FrP AP på meg.
Kunne jeg bare ha tatt opp noe her, noe som sikkert har vært diskutert flere ganger.

I dag var de skolevalg på skolen min, regner med at de fleste vet hva dette går ut på.
Jeg gikk en liten runde hos de forskellige partiene. Arbeidspartiet virket veldig greit, greie mennesker som hadde det samme synet som meg angående mange ting. Personene der var laidback og heller ikke falsk.
Så var det KrF, hvor jeg stakk etter at de tok opp homoseksuellt ekteskap og var strengt i mot det.
Så var det rød ungdom, helt greit parti, men ikke noe for meg.
Høyre hadde også sine argumenter, men det var veldig mange åpenbare ting de kom med.
Venstre, samme som rød ungdom.
Sv, likte dem ikke i det hele tatt, merkelige folk, som kom med rare påstander og visste virkelig ikke hva de snakket om.
Men så, så kom jeg til Frp. Det første jeg hører er, her, ta en gratis kondom! Jeg takket pent nei. Representanten spurte om jeg ville høre litt om partiet, selvfølgelig ville jeg det! Han kommer med masse påstander om billig øl, røyk og skjenketider. Jeg er jo enig i at alkohol og skjenketidene er latterlige, men det hjelper da ikke noe for landet . Jeg sa dette til ham. Så prøvde han å overtale meg med at hvis jeg stemte frp kom de til å fjerne plomber i moped, noe som jeg bryr meg fint lite om. Han hadde enda ikke klart å overtale meg sånn som han hadde klart med de andre. Så kom det dummeste jeg har hørt. ''Ja du forresten! Donerer du 50-100 kr i året tar vi deg med på danmarksturer og lignende, og drikker oss drita fulle! Det har i hvert fall ikke de utlendingene hos AP!'' Jeg bare lo og stakk jeg.
Jeg møtte sikkert på feil person og, men uansett. Det blir så drøyt å forføre ungdommer med billig sprit og røyk. Det verste er at alle går fem på virker det som.
Når utsagnet om AP kom ble jeg mildt sagt litt sjokkert. Jeg så på han at han skjønte han ikke burde sagt det og han ble litt flau, men uansett.
Det jeg egentlig vil fram til er, at jeg blir lei av FrP som prøver å få stemmer på de dummeste måtene.

Jeg er jo ikke 18 enda, men i skolevalget stemmer jeg nok AP. Greie folk, hadde en god diskusjon, flere av partiets representanter kom og hilste, og sa det de ville tilføre.

Ble litt wall of text, men ble så irritert!
Sist endret av happy violence; 6. september 2011 kl. 21:48.
Stemmer nok på NKP !
Bare for å spore litt av......jeg bor i Bergen, å Fillip Rygg å mange andre vil legge ned skolene her i Bergen, så jeg skal ihvertfall ikke stemme på KRF....Vet faktisk ikke hva jeg skal stemme......
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Hvorfor klarer ikke AP og ordne nok sykehjemsplasser og fikse veiene her i landet? Penger har vi nok av, er en grunn til av vi er ett av verdens rikeste land.

Hvorfor skal dem absolutt spinke og spare så jævlig når vi har enorme inntekter på olja vår. Jeg ser virkelig ikke hva det er dem tenker.. Går ann å bruke litt penger på oss selv uten å blakke oljefondet.
Vis hele sitatet...
Du uttaler deg uten å ha noen innsikt eller kunnskaper. Alt dette er prosesser som tar tid, man kan ikke bare spytte ut hele oljefondet med en gang. Det regner jeg med at også du skjønner innerst inne.

I Trondheim har Arbeiderpartiet forøvrig oppnådd full sykehjemsdekning, og jobber nå mot å kunne tilby enkeltrom til alle eldre:
http://www.adressa.no/nyheter/politi...cle1690257.ece

Kan forøvrig anbefale deg å lese litt grunnleggende om statsøkonomi, så ser du raskt at FRPs regnestykker aldri kommer til å gå opp :-)
Sist endret av danielsk; 6. september 2011 kl. 22:11.
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Skummelt mange som stemmer FrP AP på meg.
Vis hele sitatet...
Skummel mange som stemmer på AP og SVikere som har åpnet våre grenser for hele verden, også for dem som ikke har tenkt å jobbe, de som undergraver våre vestlige frihetsverdier og de som begå ran, voldtekt og annen grov kriminalitet. Du får leve videre i fantasiboblen din du. Sannheten kommer nok for en dag.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Hvorfor klarer ikke AP og ordne nok sykehjemsplasser og fikse veiene her i landet? Penger har vi nok av, er en grunn til av vi er ett av verdens rikeste land.
Vis hele sitatet...


Ja, det er absolutt en grunn til at vi er ett av verdens rikeste land. Vi har en kontrollert økonomisk politikk, som holder inflasjonen i sjakk. Skal vi spytte inn mye penger i økonomien går det skeis. Det bygges veier i et enormt tempo og det skapes også enormt med sykehjemsplasser.

Grunnen til at vi er ett av verdens rikeste land, er ikke fordi vi har olje, det er en vanlig misoppfatning. Det er hvordan vi har brukt pengene generert fra oljevirksomheten, som gjør oss til verdens rikeste land med over en million innbyggere. Sykehjemsplasser er i tillegg også i stor grad et lokalt tema, og en prioritering kommunen må gjøre. Det er for dumt, etter min mening, av Høyre og FRP å klage over at de ikke har nok penger i Oslo når det kommunale skattenivået er så lavt, og de bruker budsjettet på å bygge om Holmenkollen, og å bytte ut alle a-endelser i gatene på Frogner.

Eksempel på land som har brukt mye utenlandsk arbeidskraft for å bygge ut infrastruktur for å unngå inflasjon: Spania. Spania investerte enorme mengder kapital i veiutbygging og utbygging av feriekolonier osv. Her leide de inn mye arbeidskraft fra utlandet, blant annet Tyskland. Ja, infrastrukturen ble selvfølgelig mye bedre, men den er nyttesløs i dag, fordi Spania ikke har penger igjen til å stimulere økonomien sin, siden disse pengene har forsvunnet ut av landet. Jeg vil i allefall ikke at dette skal skje med Norge. Og venter vi noen år nå, så skal vi se at veinettet vårt kommer opp på internasjonal standard
Sist endret av vikke123; 7. september 2011 kl. 01:33.
Noen fra Vestfold her? Vurderer Venstre, men samtidig så lover de så mye at jeg er hypp på AP.

Noen som har satt seg inn i hva de kommer til å gjøre?

Sv er egentlig veldig gode i Vestfold. Er litt hypp på å stemme SP også egentlig.

Er egentlig høyre-side når det er stortingsvalg.
Beethoven på crack
Shitfaced3207's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jeg tror de fleste ville foretrukket å være fattige i USA enn i Nord Korea eller Cuba..
Vis hele sitatet...
Jeg ville nok heller vært fattig i Cuba enn i USA for å være ærlig. I Cuba får en hvertfall medisinsk hjelp og husly uansett hvilken inntekt du har, hvor tilfellet i USA er at du kan dø på venterommet i et sykehus mens administrasjonen venter på å få vite om du er forsikret eller ikke.

I grunnen veldig usakelig å dra fram Nord Korea som et eksempel da dette er et militær-diktatur og alt annet enn en kommunistisk stat. De har en planøkonomi, ja, men det alene er ikke nok grunnlag for å sette en stat i båsen "kommunisme".
Jeg stemmer FRP.
Nå har FRP en del idiotisk politikk som å fjerne eiendomskatter, bompenger og få røyk osv billige og nedsatt aldersgrense. Men FRP har også en del gode poeng, hvertfall for kommunen jeg bor i.

Men hadde det vært stortingsvalg hadde jeg nok ikke gått for FRP.
Sist endret av Kognito; 7. september 2011 kl. 11:44.
Er glad det er så mange som stemmer FRP.

Kan godt skjønne hvorfor folk hater FRP. Partiet blir fremstilt som rasister, noe som ikke er tilfellet. Men man er nødt å kunne forstå at innvandringen er et seriøst problem når integreringen av innvandrerne er såpass latterlig at de bare blir sendt på asylmottak uten å bli integrert i samfunnet. At Oslo er en slum med gjengkriger og narkotika-salg på gatene om 30 år er ikke u-realistisk, nei det er ikke det.

At FRP blir å senke landet økonomisk er bare forbaska tull. At en kommune har fått 100 millioner i underskudd, skal ikke Siv Jensen stå ansvarlig for.
Jeg støtter Siv Jensen og hun er nok den som er best egnet som leder for partiet den dag i dag.


AP er sosialister og vil at alle skal DELE med hverandre. Det jeg elsker med FRP er at de er FOR økonomisk frihet. Hvor jævla idiotisk er det ikke å måtte betale skatt for å eie et hus? Ap er ikke annet en mafia som driver med pengeinnkreving. AP innfører mer og mer avgifter for å dra inntekter på oss vanlige folk og det er ikke greit. AP er FOR at befolkningen ikke skal kunne tenke selv eller gjøre egne avgjørelser. Jens er ei barnehagetante som ikke tror at folk kan gjøre egne valg.

I går spurte jeg 58 randoms på msn jeg ikke kjenner hva dem ble og stemme. De fleste sa AP. Og når jeg spurte hvorfor sa de at Jens var så flink å holde landet samlet.....

Skal sies at nesten alle som sa AP var kjerringer. Prøvde å føre diskusjon med mange av disse, men pga. dem uvitenhet for hva partiet faktisk stod for, så ga jeg opp.

Det er ikke noe nytt at AP får stemmer fra folk som bare følger saue-flokken eller fra folk som er ekstremt uvitende om hva partiet faktisk står for og tror at "Jo de står for likeverd, da stemmer jeg deeeet..."

Håper inderlig FRP med Siv Jensen kommer til makta neste valg. Jens er en sleip og falsk jævel med et uskyldig blikk som hjernevasker folk og lyver dem i trynet. Hva godt har kommet med AP i spissen de siste årene? Si meg det. Hvorfor kan vi ikke bruke noen kroner på sykehjemsplasser til disse stakkars gamlingene? Kjenner en 40 år gammel kar her i bygda som må bo hjemme med foreldrene og pleie dem, skifte bleier på dem fordi sykehjemmet her i kommunen ikke har plass til dem. Hvilket land bor vi egentlig i??! Herregud.

FRP blir å bruke mer penger på oss selv, og det trenger vi akkurat nå. Jens er mer opptatt av hvordan resten av verden ser på norge og hvor snill og gavmild vi er. Hva er galt i å hjelpe oss selv før vi slenger fullt av millioner hvert år ut til u-land?
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Er glad det er så mange som stemmer FRP.

Kan godt skjønne hvorfor folk hater FRP. Partiet blir fremstilt som rasister, noe som ikke er tilfellet. Men man er nødt å kunne forstå at innvandringen er et seriøst problem når integreringen av innvandrerne er såpass latterlig at de bare blir sendt på asylmottak uten å bli integrert i samfunnet.
Vis hele sitatet...
For meg er det et viktig aspekt ved liberal innvandringspolitikk (som forøvrig verken AP eller FrP vil føre, Norge har en konservativ innvandringspolitikk per dags dato) som får null fokus i media; humanisme og globalisme. Jeg er antinasjonalist og jævlig stolt av det. Derfor verdsetter jeg en somaliers liv like mye som en nordmann sitt. Dette er egentlig noe jeg synes bør være åpenbart for en hver som kaller seg humanist, men nåvel, slik er det ikke. Det er så ekstremt snevert å kun fokusere på nordmenn sine goder.

Situasjonen i Norge er relativt bra. Mange av skyggesidene ved det norske samfunnet er grunnleggende integrert i dets struktur, og har ingenting med innvandring å gjøre. Asylpolitikken er forkastelig, ja, og bør bli forbedret. Dette har dog fint lite med innvandrerstopp å gjøre.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
At Oslo er en slum med gjengkriger og narkotika-salg på gatene om 30 år er ikke u-realistisk, nei det er ikke det.
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden har du dette fra? I så fall vil det være pga. fattigdom og en feilslått narkopolitikk, ikke pga. innvandring.

Resten av innlegget ditt...
Sitat av Oterhals Vis innlegg


AP er sosialister og vil at alle skal DELE med hverandre. Det jeg elsker med FRP er at de er FOR økonomisk frihet. Hvor jævla idiotisk er det ikke å måtte betale skatt for å eie et hus? Ap er ikke annet en mafia som driver med pengeinnkreving. AP innfører mer og mer avgifter for å dra inntekter på oss vanlige folk og det er ikke greit. AP er FOR at befolkningen ikke skal kunne tenke selv eller gjøre egne avgjørelser. Jens er ei barnehagetante som ikke tror at folk kan gjøre egne valg.
Vis hele sitatet...
Her var det mye hersketeknikker og misoppfatninger om hvordan et demokrati fungerer... I tillegg til den vanlige kapitalistiske (mis)oppfatningen om at omfordeling skaper MINDRE økonomisk frihet for befolkningen.
Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men etter å ha lest all reklamen som er dumpa inn i postkassa mi ser det ut som jeg skal stemme på høyere.
Sitat av EoT Vis innlegg
For meg er det et viktig aspekt ved liberal innvandringspolitikk (som forøvrig verken AP eller FrP vil føre, Norge har en konservativ innvandringspolitikk per dags dato) som får null fokus i media; humanisme og globalisme. Jeg er antinasjonalist og jævlig stolt av det. Derfor verdsetter jeg en somaliers liv like mye som en nordmann sitt. Dette er egentlig noe jeg synes bør være åpenbart for en hver som kaller seg humanist, men nåvel, slik er det ikke. Det er så ekstremt snevert å kun fokusere på nordmenn sine goder.

Situasjonen i Norge er relativt bra. Mange av skyggesidene ved det norske samfunnet er grunnleggende integrert i dets struktur, og har ingenting med innvandring å gjøre. Asylpolitikken er forkastelig, ja, og bør bli forbedret. Dette har dog fint lite med innvandrerstopp å gjøre.
Vis hele sitatet...
Så det spiller ingen rolle for deg om kvinner ikke kan ferdes fritt i gatene etter mørkets frambrudd lenger pga fare for voldtekt? Du bryr deg ikke om at enkelte innvandrergrupper holder på sitt hjemlands verdier i forhold til ytringsfrihet og kvinners stilling i samfunnet? Mange av dem er umulig å integrere fordi de avviser vårt samfunn og de verdiene samfunnet er tuftet på. Mange av dem lærer seg ikke norsk. Selv etter å ha bodd mange år i landet. Dette er jo noe undersøkelser viser.

"Mer enn tre av fire innvandrerbarn i Oslo er født i Norge. Flertallet av dem klarer ikke å følge en vanlig skoletime på norsk."
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/...2011/1.7749893

Jeg definerer meg også som humanist, men samtidig er jeg også svært realistisk, og jeg skjønner at vi ikke har noen plikt til å ofre vår egen livskvalitet og sikkerhet for å hjelpe en brøkdel av verdens fattige. Innsatsen må gjøres i forhold til diplomati, internasjonale avtaler og å hjelpe disse folkene lokalt der det er effektivt å gjøre det. Vi redder ikke den fattige del av verden ved å importere analfabeter til våre egne land. Du får bare ha fortsatt tro på at det multikulturelle prosjektet skal lykkes til slutt selv om det tilsynelatende er mislykket allerede i startgropen. Et annet poeng er at politikken som føres er udemokratisk.

"Stadig flere nordmenn er misfornøyde med integreringspolitikken, og 53,7 prosent av de spurte i en ny undersøkelse vil stenge grensene for innvandrere."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080136

Hvor mye vold, kaos og elendighet må til før blåøyde tilhengere av masseinnvandring får opp øynene?
Sitat av homoludens Vis innlegg
Så det spiller ingen rolle for deg om kvinner ikke kan ferdes fritt i gatene etter mørkets frambrudd lenger pga fare for voldtekt? Du bryr deg ikke om at enkelte innvandrergrupper holder på sitt hjemlands verdier i forhold til ytringsfrihet og kvinners stilling i samfunnet? Mange av dem er umulig å integrere fordi de avviser vårt samfunn og de verdiene samfunnet er tuftet på. Mange av dem lærer seg ikke norsk. Selv etter å ha bodd mange år i landet. Dette er jo noe undersøkelser viser.
Vis hele sitatet...
Du putter mange ord i munne på meg nå. Jeg bryr meg om alt dette, og mener det er vårt ansvar å skape det samfunnet vi ønsker. 1. generasjon med innvandrere er selvfølgelig ikke like norske som mormora di, men det er vel heller ikke noe utelukkende negativt. Jeg mener situasjonen blant 2. og 3. generasjon er helt annerledes, og dette er de viktigste faktorene.
Sitat av homoludens Vis innlegg
"Mer enn tre av fire innvandrerbarn i Oslo er født i Norge. Flertallet av dem klarer ikke å følge en vanlig skoletime på norsk."
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/...2011/1.7749893
Vis hele sitatet...
Dette er trist, men ikke noe som ikke kan fikses. Hva er egentlig poenget ditt med denne linken?

Sitat av homoludens Vis innlegg
Jeg definerer meg også som humanist, men samtidig er jeg også svært realistisk, og jeg skjønner at vi ikke har noen plikt til å ofre vår egen livskvalitet og sikkerhet for å hjelpe en brøkdel av verdens fattige.
Vis hele sitatet...
Men livskvaliteten til nordmenn har jo økt de siste årene, til tross for denne såkalte masseinnvandringen. Hvor reelt er egentlig problemet du snakker om? Vet du hvor mange som er ekstremt takknemlige for at de har kunnet komme til Norge? Hvor mange som har blitt reddet fra døden? Hvis du er humanist, bør du virkelig anerkjenne dette, og så veie det opp mot problemene vi visstnok så hardt får føle her i Norge.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Innsatsen må gjøres i forhold til diplomati, internasjonale avtaler og å hjelpe disse folkene lokalt der det er effektivt å gjøre det. Vi redder ikke den fattige del av verden ved å importere analfabeter til våre egne land. Du får bare ha fortsatt tro på at det multikulturelle prosjektet skal lykkes til slutt selv om det tilsynelatende er mislykket allerede i startgropen.
Vis hele sitatet...
Det er mye som kan og bør forandres i Norge, og mange faktorer som spiller inn, men jeg er virkelig glad for at vi har fått nye mennesker inn i dette området. Innvandrere er også flinke (nesten for flinke) til å sende penger tilbake til familiene sine, noe som antagligvis er den største u-hjelp strømmen med penger fra vesten. http://www.ssb.no/ssp/utg/200406/08/

Noen bedre måte å hjelpe den 3. verden på, kan jeg ikke tenke meg. Vi kan utdanne, samarbeide og få innsikt i u-landsproblematikk på en helt ny måte nå.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Et annet poeng er at politikken som føres er udemokratisk.

"Stadig flere nordmenn er misfornøyde med integreringspolitikken, og 53,7 prosent av de spurte i en ny undersøkelse vil stenge grensene for innvandrere."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080136

Hvor mye vold, kaos og elendighet må til før blåøyde tilhengere av masseinnvandring får opp øynene?
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over dette, og jeg synes det er ekstremt trist at nordmenn flest har denne oppfatningen. Jeg synes du skal tenke over de innvandrerne du kjenner og reflektere over situasjonen. Så utrolig mange fine mennesker som har kommet til dette landet de siste årene.

Jeg veit ikke jeg, problemet er vel at jeg ikke ser så mye vold, kaos og elendighet, men tvert imot masse positivt ved innvandringen (som på ingen måte er en masseinnvandring, selv om jeg sikkert ville støttet dette også).
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 8. september 2011 kl. 11:39.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Er glad det er så mange som stemmer FRP.

Kan godt skjønne hvorfor folk hater FRP. Partiet blir fremstilt som rasister, noe som ikke er tilfellet. Men man er nødt å kunne forstå at innvandringen er et seriøst problem når integreringen av innvandrerne er såpass latterlig at de bare blir sendt på asylmottak uten å bli integrert i samfunnet. At Oslo er en slum med gjengkriger og narkotika-salg på gatene om 30 år er ikke u-realistisk, nei det er ikke det.

At FRP blir å senke landet økonomisk er bare forbaska tull. At en kommune har fått 100 millioner i underskudd, skal ikke Siv Jensen stå ansvarlig for.
Jeg støtter Siv Jensen og hun er nok den som er best egnet som leder for partiet den dag i dag.


AP er sosialister og vil at alle skal DELE med hverandre. Det jeg elsker med FRP er at de er FOR økonomisk frihet. Hvor jævla idiotisk er det ikke å måtte betale skatt for å eie et hus? Ap er ikke annet en mafia som driver med pengeinnkreving. AP innfører mer og mer avgifter for å dra inntekter på oss vanlige folk og det er ikke greit. AP er FOR at befolkningen ikke skal kunne tenke selv eller gjøre egne avgjørelser. Jens er ei barnehagetante som ikke tror at folk kan gjøre egne valg.

I går spurte jeg 58 randoms på msn jeg ikke kjenner hva dem ble og stemme. De fleste sa AP. Og når jeg spurte hvorfor sa de at Jens var så flink å holde landet samlet.....

Skal sies at nesten alle som sa AP var kjerringer. Prøvde å føre diskusjon med mange av disse, men pga. dem uvitenhet for hva partiet faktisk stod for, så ga jeg opp.

Det er ikke noe nytt at AP får stemmer fra folk som bare følger saue-flokken eller fra folk som er ekstremt uvitende om hva partiet faktisk står for og tror at "Jo de står for likeverd, da stemmer jeg deeeet..."

Håper inderlig FRP med Siv Jensen kommer til makta neste valg. Jens er en sleip og falsk jævel med et uskyldig blikk som hjernevasker folk og lyver dem i trynet. Hva godt har kommet med AP i spissen de siste årene? Si meg det. Hvorfor kan vi ikke bruke noen kroner på sykehjemsplasser til disse stakkars gamlingene? Kjenner en 40 år gammel kar her i bygda som må bo hjemme med foreldrene og pleie dem, skifte bleier på dem fordi sykehjemmet her i kommunen ikke har plass til dem. Hvilket land bor vi egentlig i??! Herregud.

FRP blir å bruke mer penger på oss selv, og det trenger vi akkurat nå. Jens er mer opptatt av hvordan resten av verden ser på norge og hvor snill og gavmild vi er. Hva er galt i å hjelpe oss selv før vi slenger fullt av millioner hvert år ut til u-land?
Vis hele sitatet...
Hva er det med dere FrP-ere og deres merkelige syn på verden. Du sier at Jens Stoltenberg hjernevasker beflkningen. Skjønner ikke helt grunnlaget du har til det.
Det er en grunn til at ikke FrP har hatt makten før og det er akkurat pga deres forvridde syn på ting. Vi har det så godt her i landet at folk kommer med smådetaljer på ting som er "urettferdig"
Og eindomskatten er ikke så høy som de skal ha det til, vi betaler 200 kr hver andre måned og eiendommen vår er ikke akkurat liten.
Frp vi også ha bedre veier og det er nesten det eneste de setter fokus på. Det og sykehjemsplasser. Tingen er at Frp ikke har tenkt noe særlig igjennom om hvordan det kan bli bedre. For da får de rike bedre sykehjemsplasser og de fattige dårligere/inegn sykehhjemsplass pga de ikke har penger til det. Ta Amerika f.eks.
Og hvordan har de penger til alt dette hvis de skal senke skattene? Bruke opp hele oljefondet på veier? Noe dere bør få inn i hodet er at penger ikke vokser på trær.
Da blir vi heller ikke noe velferdsammfunn, så hvordan i alle dager kan Frp gjør ting bedre?
Så var det vår kjæreste Siv Jensen. hun driter på draget hver eneste gang hun åpner kjeften og dere som skylder på media, Endrer de på noe hun sier på tv-live? Hun damen er så lite humanistisk at det ikke skulle hvert lov.

Hvis du vil ha en liten smak av hvordan Frp vil være hvis de vinner stortingsvalget, kan du flytte til USA og teste det ut.
Der man må betale flere tusener i måneden og forsikringer, der de må bruke 100 000 i året på gode barneskoler. Hvilket samfunn er dette?
jeg stemte pansjonistpartiet
Jeg er folkeregistert i en kommune som jeg ikke bor i. Er vel egentlig ulovlig siden jeg da skatter til en annen kommune, men jeg har mine grunner. Derfor blir det ingen stemme fra meg dette året, da jeg gir faen i den kommunen jeg er registrert i.

Hadde valgt høyre om jeg var registrert i den kommunen jeg holder meg i.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg er folkeregistert i en kommune som jeg ikke bor i. Er vel egentlig ulovlig siden jeg da skatter til en annen kommune, men jeg har mine grunner. Derfor blir det ingen stemme fra meg dette året, da jeg gir faen i den kommunen jeg er registrert i.

Hadde valgt høyre om jeg var registrert i den kommunen jeg holder meg i.
Vis hele sitatet...
Jeg er i akkurat samme posisjon som deg, men det tok meg 2 minutter på biblioteket å forhåndsstemme.

Selv om jeg hater kommunen, klarte jeg fint å bruke to minutter på å forsøke å gjøre den litt mindre jævlig.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Men man er nødt å kunne forstå at innvandringen er et seriøst problem når integreringen av innvandrerne er såpass latterlig at de bare blir sendt på asylmottak uten å bli integrert i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Er det derfor FrP vil innføre lukkede asylmottak? Det må jo hjelpe veldig på integreringen i samfunnet.
Sitat av EoT Vis innlegg
Du putter mange ord i munne på meg nå. Jeg bryr meg om alt dette, og mener det er vårt ansvar å skape det samfunnet vi ønsker. 1. generasjon med innvandrere er selvfølgelig ikke like norske som mormora di, men det er vel heller ikke noe utelukkende negativt. Jeg mener situasjonen blant 2. og 3. generasjon er helt annerledes, og dette er de viktigste faktorene.
Vis hele sitatet...
Tja, integreringen av 2. og 3. generasjons innvandrere er vel ikke utelukkende en solskinnshistorie det heller? Det man ser tendenser til er at mange innvandrergrupper henter ektefelle i hjemlandet, slik at integreringen må startes på nytt hele tiden. Hva er yrkesdeltagelsen for kvinner i enkelte innvandrermiljøer? Er det noen tendenser til at enkelte innvandrergrupper krever spesialtilpasninger i det offentlige rom, der man kanskje kunne ha forventet at tilpasningen gikk den andre veien? Hva viser Brochmannsutvalgets konklusjon angående nettobidraget til det norske samfunnet for enkelte grupper innvandrere? Har det norske samfunnet råd til stor innvandring av disse gruppene? Er pakistanerne som har bodd her i nærmere 40 år integrerte?

"Gigantisk drosjesvindel i Oslo"
http://www.nettavisen.no/innenriks/article296383.ece

Dette er trist, men ikke noe som ikke kan fikses. Hva er egentlig poenget ditt med denne linken?
Vis hele sitatet...
Poenget er å konkretisere at integreringen går dårlig. Hvorfor gjør den det? Er det fordi norske politikere ikke bryr seg nok? Er det fordi det norske samfunnet ikke bruker nok ressurser på dette?

Men livskvaliteten til nordmenn har jo økt de siste årene, til tross for denne såkalte masseinnvandringen. Hvor reelt er egentlig problemet du snakker om? Vet du hvor mange som er ekstremt takknemlige for at de har kunnet komme til Norge? Hvor mange som har blitt reddet fra døden? Hvis du er humanist, bør du virkelig anerkjenne dette, og så veie det opp mot problemene vi visstnok så hardt får føle her i Norge.
Vis hele sitatet...
Nordmenn lever fortsatt høyt på oljepenger. I resten av Europa og verden forøvrig går det dårligere. Det vi også har sett er flere overfallsvoldtekter i norske gater, mer organisert kriminalitet, mer narkotikakriminalitet, grovt ran og gjengkriminalitet. Nylig ble en mann skutt ned på åpen gate. Er dette en utvikling du ønsker styrket i Norge? Du vet godt at denne utviklingen i stor grad kommer av åpne grenser og slepphendte politikere. Det er ikke "norske" nordmenn som begår denne kriminaliteten. Dessuten er det ikke reelle flyktninger, og folk som kommer hit for å være ærlige og jobbe for føden som er problemet her. Det at du prøver å skyve denne gruppen foran deg tyder bare på at du har et følelsesmessig forhold til innvandringspolitikken og ikke et forhold basert på fakta og realiteter.

Det er mye som kan og bør forandres i Norge, og mange faktorer som spiller inn, men jeg er virkelig glad for at vi har fått nye mennesker inn i dette området. Innvandrere er også flinke (nesten for flinke) til å sende penger tilbake til familiene sine, noe som antagligvis er den største u-hjelp strømmen med penger fra vesten. http://www.ssb.no/ssp/utg/200406/08/

Noen bedre måte å hjelpe den 3. verden på, kan jeg ikke tenke meg. Vi kan utdanne, samarbeide og få innsikt i u-landsproblematikk på en helt ny måte nå.
Vis hele sitatet...
Vi får direkte erfaring med hvordan det er å bo i et land som er preget av korrupsjon, neoptisme, uro, kaos og vold ihvertfall. Tror vi vet godt hva som feiler U-landene, og løsningen er ikke å sørge for at vi får det like jævlig.

Jeg er klar over dette, og jeg synes det er ekstremt trist at nordmenn flest har denne oppfatningen. Jeg synes du skal tenke over de innvandrerne du kjenner og reflektere over situasjonen. Så utrolig mange fine mennesker som har kommet til dette landet de siste årene.
Vis hele sitatet...
Synes du det er rett at politikerne turer fram akkurat som de vil i innvandringspolitikken når et flertall av innbyggerne er skeptiske til utviklingen? Synes du det er greit at alle som kritiserer innvandringen og islam blir stemplet som rasister og Breivik-sympatisører?

Jeg veit ikke jeg, problemet er vel at jeg ikke ser så mye vold, kaos og elendighet, men tvert imot masse positivt ved innvandringen (som på ingen måte er en masseinnvandring, selv om jeg sikkert ville støttet dette også).
Vis hele sitatet...
Selvsagt følger det noe positvt med innvandringen, f.eks. god og eksotisk mat, men det veier ikke opp for at vi på sikt får et mer kaotisk og voldelig samfunn. Dessuten har Norge skyhøy innvandring i forhold til andre land i Europa. Det at vi skal ha en streng innvandringspolitikk er bare propaganda fra venstresiden.

"Blant de 35 europeiske land som Eurostat publiserer befolkningstall for, hadde Norge den tredje høyeste veksten i 2009"

http://www.ssb.no/emner/08/05/10/oa/201103/brunborg.pdf

Veksten skyldes ikke at norske kvinner har blitt mer aktive i senga. Utviklingen skyldes i all hovedsak høy innvandring.