Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 931
Går for tiden på andre året internasjonal markedsføring ved BI, men jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg vil drive med markedsføring i en fast jobb.
Dilemmaet mitt er om jeg skal fullføre bachelor graden slik at dette 1,5 året ikke bare har vert waste.
Er liksom snakk om 150k i lån uten noe å ta med seg eller 300k i lån og jeg har med meg et vitnemål.

Til neste år skal jeg jo evt til utlandet og det virker jo kanongøy samtidig som jeg får en grei + på cvn på grunn av utenlandsopphold.

Det jeg igrunn kunne tenke meg er å starte et eget selskap men dette er jo veldig tidkrevende samtidig som en må ha en god ide og noe kapital. Det skal selvsagt en del til for å lykkes, men det er her jeg tenker at utdannelsen fra BI kan ihvertfall hjelpe med det grunnleggende.

Dersom jeg ikke starter mitt eget selskap så ser jeg for meg at jobber på treningsstudio osv hadde vert kanongøy men dette er jo drittbetalt i forhold til hva jeg kan tjene dersom jeg tar noe relevant til utdannelsen min.

Tanker om hva jeg bør gjøre?
Spørsmålet er vel heller om du føler at studiet er interessant nok til at du vil fortsette uavhengig av hva du skal jobbe med. Med andre ord, hvis studiet er pyton og du ikke finner noe glede i å gå på skolen er det åpenbart hva du bør gjøre, men om det faktisk er gøy så kan det være verdt å fullføre. Selv om du ikke skal jobbe med markedsføring er ikke bacheloren bortkastet, du vil få bruk for det du har lært eller måten du har utviklet deg på i en eller annen sammenheng etter hvert uansett.

For å ta en liten anekdote:
Kjørelæreren min har studert pedagogikk i fem år, og sier «og så ble jeg kjørelærer», som om studiene ikke var relevante for det endelige yrket hans. Jeg påpekte for han at han var en usedvanlig god kjørelærer, og at fem år med pedagogikk antakeligvis spilte en stor rolle. Plutselig er det ikke så vanskelig å se for seg hvordan en bachelor i markedsføring kan komme til å hjelpe deg i fremtiden selv om det ikke er det du jobber med direkte.
Synes du burde fullføre. Selv om du ikke er 100% på om du vil jobbe med noe som er relevant med graden din er det flere fordeler med å fullføre : f.eks er ikke noen arbeidsgivere så nøye på hvilken utdannelse en søker har, så lenge søkeren har fullført en grad på høyere nivå. En annen mulighet er å søke seg inn på en mastergrad innenfor et felt du er mer interessert i, og da er det greit å ha med seg en bachelor.
Takker for svar, tror jeg fullfører. Synes ikke at stoffet på skolen er noe serlig pyton, det er jo litt gøy. Som dere sier er det ihvertfall ikke noe negativt og ha med seg videre.