Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 6211
Hallo. jeg har tenkt å lage en bong av en glass flaske, men hva kan jeg bruke til "downstem" ikke noe plastikk (kan smelte). og hvilken lim kunne jeg bruke til å tette hullet?
Hvorfor ikke bare invistere 100-200,- på en skikkelig bong?
Skal det være vannbong eller tørrbong den du ønsker å lage?
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Hvorfor ikke bare invistere 100-200,- på en skikkelig bong?
Skal det være vannbong eller tørrbong den du ønsker å lage?
Vis hele sitatet...
Skal med downstem til en tørrbong? :P


OT: Hvorfor ikke plastikk? Feks ett hult kosteskaft fra sånne koster med brett som alle har. Du kan smelte det til flasken så det blir tett og bruke noe annet(som ikke er helsefarlig) på toppen som kopp. Usikker på om det funker å med glassflaske though :P
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Hvorfor ikke bare invistere 100-200,- på en skikkelig bong?
Skal det være vannbong eller tørrbong den du ønsker å lage?
Vis hele sitatet...
Er enig med den. Vist du skal begynne å røyke med bong fast kan du lige godt kjøpe...
Jeg pleier å handle brønn og rør med pakning fra forhandlere, men så kjøper jeg en god gammaldgas grans pils flaske...Vasker denne og bruker en drill og et diamantbor..Det går også med glassbor, men det er litt vanskeligere..
http://groovy-glass.com/images/noveltybeer.jpg
Sitat av nickrrr Vis innlegg
Er enig med den. Vist du skal begynne å røyke med bong fast kan du lige godt kjøpe...
Vis hele sitatet...
ville ikke kjøpt bong til 100 spenn til å røyke fast på:P da må man i allefall bestille fra utlandet ellers koster det ganske mye mere
http://www.grasscity.com/
Store fine acrylbonger til under 100-lappen :P
Trådstarter
17 0
kunne de tynne glassrøra fra naturfagsalen funke?
Sitat av pigsnot Vis innlegg
kunne de tynne glassrøra fra naturfagsalen funke?
Vis hele sitatet...
Glassrør kan du smelte toppen av og legge rist/folje på, så får du en liten steamroller! Men pass på at røret ikke er brukt...
Sitat av pigsnot Vis innlegg
kunne de tynne glassrøra fra naturfagsalen funke?
Vis hele sitatet...
Reagensrør altså? Er ikke dette litt unødvendig og dårlig?
Da er de jo mye bedre å bare ta det i en vanlig håndpipe
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Legger til noen bilder jeg fant på kameraet av en gammel bong jeg lagde, egentlig ganske dårlig, har brukt samme "stem" i 3-4 macgyver bonger Har kjøpt meg bong nå.

Bare ikke bruk sølvpapir eller noe sånn drit.
lex123: den risten eller hva det er som du har i fyllingen, er ikke hullene for store? Faller ikke mekket i gjennom?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av OJ66 Vis innlegg
lex123: den risten eller hva det er som du har i fyllingen, er ikke hullene for store? Faller ikke mekket i gjennom?
Vis hele sitatet...
Brukte den bare til ren hasj av god kvalitet (sorting). f. eks grønt ville jeg ikke lagt der, men du kan nok lage mye bedre selv (lagde den på 2 min, fordi den andre flaska gikk det hull på.
Jeg har blitt veldig lei av sølvfolie på tørrbong. Så hvor skal jeg få tak i slik som du har, med kanskje litt mindre hull i?
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Jeg har blitt veldig lei av sølvfolie på tørrbong. Så hvor skal jeg få tak i slik som du har, med kanskje litt mindre hull i?
Vis hele sitatet...
Rist?

Hvis du bor i Bergen kan du gå på wichy eller scorpius.. koster vel 15-20 kr for en pakke med rister. 5 stk tror jeg. Mange størrelser og tetthet på de der hullene..
Sist endret av skolms; 6. april 2010 kl. 23:18.
Nice, men hver gang eg har vært på Scorpius ved sentralbadet så har de stengt to minutter før eg har kommet der
Sitat av lex123 Vis innlegg
Legger til noen bilder jeg fant på kameraet av en gammel bong jeg lagde, egentlig ganske dårlig, har brukt samme "stem" i 3-4 macgyver bonger Har kjøpt meg bong nå.

Bare ikke bruk sølvpapir eller noe sånn drit.
Vis hele sitatet...
ser ikke helt at cola-boks er mye bedre enn alu-foil.. Riktignok ikke rista, men det blir mer enn nok varme til å spy ut mye dritt fra boksene og!
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Nice, men hver gang eg har vært på Scorpius ved sentralbadet så har de stengt to minutter før eg har kommet der
Vis hele sitatet...
Da går du der to minutter tidligere da
Har lagd et par tørrbonger med stor suksess.

"Bong-laging for dummies" xD

Hva jeg har brukt:
1. En glassflaske (Jeg liker de som er gjennomsiktige. Syns San Miguel-flaskene er veldig fine.)

2. Glassborr og drill (Kan kjøpes på Clas Ohlson)

3. Nippel (Kan kjøpes på Clas Ohlson)

4. Pipe-rist (Kan kjøpes på Narvesen og andre steder)

Hva gjør du?
1. Lag et lite hakk i flaska der du vil at brønnen skal stå (Så ikke borret skal skli og hullet blir der du vil det skal)

2. Sett deg på kne med flaska mellom beina, og få gjerne en kompis til å helle litt vann mens du borrer så ikke glass-støv flyr over hele rommet.

3. Lag hullet like stort som nippelen så den akkurat sklir ned i hullet

4. Hvis du vil ha et eget hull til choke og ikke vil løfte opp brønnen hver gang du skal trekke inn så gjentar du punkt 1 og 2 og lager hullet så stort som du trenger det.

5. Skyll godt! Varmt vann og hele pakka. Du kan gjerne sette den i oppvaskmaskinen.

6. For å tette rundt brønnen funker aluminiumsfolie fett. Den må nok byttes etterhvert, men kan brukes flere ganger.

7. Enjoy! Hvis man ikke har noe å røyke, kan man etterhvert skrape av driten som haver nedi bongen for en liten røykings.
Sist endret av Jellow; 7. april 2010 kl. 14:30.
du kan finne rist i vasken, ligger etpar for å regulere vannstrålen, lirk fram en derifra og du er en perfekt rist. OBS. tar du for mange (skal være endel) så begynner vannstrålen å bli spredt og ja.. ikke pen å se på
Trådstarter
17 0
jeg fant hva jeg skal bruke til bowl/downstem (skal skjære av der det er rødt) link:http://img407.imageshack.us/img407/7224/bilde0037.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/85/bilde0038.jpg
men hva kan jeg feste den med(lim?)?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av pigsnot Vis innlegg
jeg fant hva jeg skal bruke til bowl/downstem (skal skjære av der det er rødt) link:http://img407.imageshack.us/img407/7224/bilde0037.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/85/bilde0038.jpg
men hva kan jeg feste den med(lim?)?
Vis hele sitatet...
Det er vel glass?
Trådstarter
17 0
ja, det er glass.
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Jeg har blitt veldig lei av sølvfolie på tørrbong. Så hvor skal jeg få tak i slik som du har, med kanskje litt mindre hull i?
Vis hele sitatet...

Til rist er det lurt å investere i et sprut-filter. Det kan klippes opp til perfekte rister. Koster rundt 20-40 kr, og kan kjøpes på nille, jernia og lignende butikker:)
Sist endret av rute_; 7. april 2010 kl. 22:45.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av rute_ Vis innlegg
Til rist er det lurt å investere i et sprut-filter. Det kan klippes opp til perfekte rister. Koster rundt 20-40 kr, og kan kjøpes på nille, jernia og lignende butikker
Vis hele sitatet...
Er ikke de litt for tette? Vi har en sånn liggende, og man ser jo såvidt hullene.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Er ikke de litt for tette? Vi har en sånn liggende, og man ser jo såvidt hullene.
Vis hele sitatet...
Kommer vann seg igjennom så må da røyk og komme seg igjennom.
Trådstarter
17 0
skal bruke en sil til rist, fant en med små hull.
men kan jeg bruke noe her til å "lime" fast downstemen?
http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/ .
det var en høytemperatur silikon der som tålte 250+ grader.
funker den? blir den stiv eller myk?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Leste på et engelsk forum engang at du måtte skaffe lim som ikke utgir noe slags kjemikalier i luften, la det stå over natta etter du har limt, så alle slags kjemikalier har fordampa. Litt vansklig å forklare men, du kan jo kanskje lure inn spørsmålet hvis du går på biltema, spør om lim som ikke avgir farlige gasser eller noe.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Kommer vann seg igjennom så må da røyk og komme seg igjennom.
Vis hele sitatet...

Så klart.

Hvis man orker å rense risten etter hvert tredje trekk så fungerer det jo fint.
Sitat av skolms Vis innlegg
Så klart.

Hvis man orker å rense risten etter hvert tredje trekk så fungerer det jo fint.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, så noe mellomstørrelse hadde vært fint.
Mener selvfølgelig at Corona-flaskene er veldig fine, og ikke San Miguel...
1- Tom, ren, plastflaske
2- Bit av en hageslange
3- Koppnøkkel
4- Metall filteret fra en vann kran

Lag 1 hull langt nede på flasken, et hull lengre opp, dytt filteret oppi koppnøkkelen og koppnøkkelen oppi hageslangen. Dytt hageslangen i det nederste hullet på flasken. Legg weeden oppi koppnøkkelen og fyll litt vann i flasken, happy smoking!
- Detta blir like bra som en bong du betaler flere hundrelapper for
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Lager en litt annen type bong jeg, men den funker fett
guider litt kjapt:

Du trenger:
-Tom 1\2 liter plastikk brusflaske (cola)
-Lighter
-Litt folie
- litt teip.
- nål

1. Du begynner med å lage en choke på sia, med å smelte et lite hull i flaska, som du kan tette med en finger.
2. Du lager et litt stort hull 90 grader vinkel fra choken.
3. Du legger en passe stor bit med folie over hullet og teiper den fast.
4. Du stikker hull i folien, en 5-10 hull er passe. Bruker øredobb her, og ikke nål.
5. Legg det du skal røyke på folien, hold inne choken, og sett fyr til bongen er fylt med røyk. Pass på å holde munnen forran tuten på flaska, og trekk svakt inn ( for å få bedre fyr på det som skal tennes)

Og voila, en lettålage bong som varer så lenge du vil