Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3195
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
På denne linken vil du finne en flott guide til å lage dine egne motorer i mange forskjellige størrelser av PVC-rør. Drivstoffet som brukes er 60/40 kaliumnitrat/sukker.


Link
Hvorfor kunne du ikke poste denne posten "raketter" ?
Nå har jo forsåvidt to poster om raketter.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Trådstarter
Fordi denne er mer ryddig. Den forige bærer preg av kaos. Få som gidder å lese gjennom så langt at de kommer til linken.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
+ at raketter er stengt...
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
kunne vi ikke hatt en tråd om alle rakettmotorer?

Og ikke bare KNSU motorer.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Trådstarter
Sitat av Brainiac
kunne vi ikke hatt en tråd om alle rakettmotorer?

Og ikke bare KNSU motorer.
Vis hele sitatet...
Jeg hindrer deg ikke i å lage en howto..
Var det ikke det jeg nylig prvde på?
Overskrift: "raketter"
Men det var visst tydelig at dere misforsto meg, og trodde at jeg var bare ute etter svar.
(spørsmålene var i grunnen for å få tråden i gang)
Sitat av kai0
Var det ikke det jeg nylig prvde på?
Overskrift: "raketter"
Men det var visst tydelig at dere misforsto meg, og trodde at jeg var bare ute etter svar.
(spørsmålene var i grunnen for å få tråden i gang)
Vis hele sitatet...
vis spørsmålene ikke var til deg, kunne du laget en fin liten howtoo selv

men hva med å komme tilbake til topicet?:


hver er best:

1. av å lage coreburneren helt fra dyse til endepropp

eller

2. lage en corebruner fra dyse til du er like langt fra endeproppen som du er fra veggene.
for da vill det kansje være lettere å lage en fallskjerm/BP-ladning til rakketten, uten å stresse med "delay-charges".
▼ ... noen uker senere ... ▼
Leste linken.. så man må ikke smelte sukkeret? å en ting til.. kan man bruke vanlig melis?
Jepp, det er best med melis.
Når du begynner å bli proff innen emnet, bruker du sorbitol eller dextrose i stedet for vanlig sukker, men det betyr ikke så mye i begynnelsen.

Ja, du blander ingrediensene i en boks og smelter dette etterpå.
Kan anbefale nakka-rocketry til rakettinteresserte
Men er det viktig å smelte det a? Det so det ikke noe om i linken.
Sitat av verto
Jepp, det er best med melis.
Når du begynner å bli proff innen emnet, bruker du sorbitol eller dextrose i stedet for vanlig sukker, men det betyr ikke så mye i begynnelsen.

Ja, du blander ingrediensene i en boks og smelter dette etterpå.
Kan anbefale nakka-rocketry til rakettinteresserte
Vis hele sitatet...
Har enkelte ganger opplevd at melis er verre enn vanlig sukker, jeg.
Tja, er vel kansje mulig uten men vil sterkt anbefale å smelte.
jeg har ikke hørt om noen som har fyrt rakett uten å smelte drivstoff.
Ok, men da så.. leste nemmelig denna linken først her, å der sto det ingen verdens ting om å smelte det.. Pussig
Skal ikke si noe sikkert jeg...
Bjølg: Ja, det er mulig at det blir mer klissete og klumpete av melis, men er jo lettere å smelte da.
Selv bruker jeg sorbitol.
Fungerer helt fint uten å smelte, de gjør jo ikke det på den siden slik som dere sier!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hah! man må ikke smelte nei! prøvde i dag.. funker utrolig bra da! bare pass på å ha finmalt KNO3 og melis, bland det godt i et syltetøyglass du rister, så pass på å få presset det bra sammen i røret
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg har laget en liten rakket i dag. Den har svartkrutt motor og er 15 cm lang, men jeg lurer litt på styre pinnen: hvor lang burde den være? Jeg har hørt at man kan ta fingern under dysa og se om den balangserer, dette har jeg gjort og jeg kom opp med en pinne som er veeeldig lang. Tror dere den er for lang? no jeg har gjort galt?



bilde: http://i14.tinypic.com/2qjxis4.jpg
Sitat av pyrogutt
jeg har laget en liten rakket i dag. Den har svartkrutt motor og er 15 cm lang, men jeg lurer litt på styre pinnen: hvor lang burde den være? Jeg har hørt at man kan ta fingern under dysa og se om den balangserer, dette har jeg gjort og jeg kom opp med en pinne som er veeeldig lang. Tror dere den er for lang? no jeg har gjort galt?



bilde: http://i14.tinypic.com/2qjxis4.jpg
Vis hele sitatet...
det ser ut til å stemme det pinnene blir sykt lange :S

på min store KNSU rakett er pinnen 3,3 meter lang + 0,5 kg vekt i ennen.

hvor fikk du tak i pinnen din?
kk...da blir det liftoff i morgen pinnen fikk jeg av en rullegardin ikke mamma skulle ha lengre.



men hvordan har det da seg at pinnene på nyttårs rakketer er så små?
Nyttårsraketter er ikke på langt nær så kraftige som de fleste hjemmelagde.
Det er ikke problem å lage en motor som "dytter" 60kg!
Og, går an å bruke kosteskaft og.
Jeg monterer finner på rakettene mine.