Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1930
Jeg var ute og reiste for noen måneder siden.
På hotell var det fyrverkeri på kvelden.
De hadde noen luftbomber som de skjøt ut i vannet.
Etter noen sekunder kom det et hav av stjerner opp av vannet.

Hvorfor sloknet ikke stjernene i vannet?

[color=red]Crew edit: Gjort om til leselig norsk.[/color]
kan du forklare litt bedre og se over skrivefeil!
Trådstarter
9 0
Det var som en vanlig luftbombe,
bare at alle stjernene kom opp av vannet.

[color=red]Crew edit: Gjort om til leselig norsk.[/color]
Sitat av mmm
Det var som vanelig luft bombe.
Bare at ale stjernene kom op av vane.
Vis hele sitatet...
sry for å påpeke dette, men er det noe feil med tastaturet ditt,eller er du bare elendig til å skrive norsk. for jeg klarer pokker meg ikke å tyde de tekstene som du har skrevet
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Det er umulig å vite hva du mener uten film eller bilde, hvis du ikke beskriver det bedre.

Sitat av andreask970
sry for å påpeke dette, men er det noe feil med tastaturet ditt,eller er du bare elendig til å skrive norsk. for jeg klarer pokker meg ikke å tyde de tekstene som du har skrevet
Vis hele sitatet...
Husk at det er en del som har dysleksi ,
Eller 12-åringer som ikke har lært seg å skrive. :wink:
Trådstarter
9 0
jeg har lit virus på pc en :cry:

[color=red]Crew edit: Denne gidder vi ikke rette, for dette var komplett lættis![/color] :lol:
å dette viruset gjør tastaturet ditt til dyslektiker? ehh..
La mmm være i fred, vis han har dysleksi så skal ikke vi gjøre narr av det!

mmm: kan det kansje ha vært noen miner?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Det du så er en relativt ukjent effekt hvor spesielle plastikk luftbomber skytes ned i vann og kommer opp (flyter) og sprenges. Står en del om det i AFN III eller V. Alt krutt brenner under vann så lenge det er riktig pakket.
Trådstarter
9 0
Takk!
Vet du hvordan man pakker den?

[color=red]Crew edit: Gjort om til leselig norsk.[/color]
Det er som AndersG sier; vann fyrverkeri...
Er rett og slett en vanlig luftbombe... eller en luftbombe som er limt eller festet i en større kule eller hylse slik at den flyter.
Litt vanskelig å forklare...

Har hørt om fontener eller lanser og andre små ting som man fester en "flyte ring" ganske høyt oppe på effekten, slik at tyngden blir i bunnen og den flyte ringen holder den rett i vannet... Da vil effektene sprute ut over vannet...
1 stor bombe fylt med slike flytende lanser, skytes ut på vannet, den er har forsinkelse så den ligger å flyter litt også eksploderer den eller om det er små mortere i den som skyter ut di andre lansene eller effektene. Da blir det mange små f.eks. grønne lys på vannet som lyser, også noen små røde eller rosa rundt om innimellom...
Fin effekt...

Prøve å tegne eller finne noen bilde forklaringer...
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Her er det en film hvor det blandt annet er vannbomber.

http://www.youtube.com/watch?v=CztKCe9d7xY