Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2793
Dette er et tema vi kan diskutere va som kan sje vis man fester en rakett fast på en pill å skytter den med en bue ?

men va kan kje ?
Jeg vet man ikke kan brukke pilen ommigjenn for den er helt sprengt.

Men jeg er litt fersk på dette forumet men har lest reglende 3 ganger å har søka på dette temaet ,men ingen svar. Derfor oppretter jeg denne tråden så jeg kansje kunne få noen tips?

vis noen har noe å si så bare skriv det inn .
plis ikke hver offtopic,jeg ville satt stor pris på det.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
for rissikabelt.
Raketten vil bare fly villt rundt.
Er det ikke bare å prøve da?
Vet at kineserene gjorde det når de begynnte å lage BP
De senndte de på båter Veldig effektivt siden pilene fløy mye lenger + at det de traff tok som regel fyr.
Men det høres risikabelt ut ja.
Trådstarter
19 0
Ja jeg kan si meg enig i at det er risikabelt men det må jo prøves en gang.

Ellers vil det aldrig funke vis ingen gidder å prøve det.
Sitat av plankepeter
men va kan kje ?
Vis hele sitatet...
Ja, hva kan skje?
Er da ikke så vanskelig å tenke seg til!
Sikkert stilig å prøve, men ikke nødvendig å ha en tråd om det.
Vil vel bli noe alla en 2-stegs rakett.
Trådstarter
19 0
Jeg tenkte bare å spørre noen om de viste va som kunne sje .Det kan godt ver at det blir noe alla men jeg har ikke prøvd det selv en gang ennå men jeg må være helt sikker før jeg tester det ut.
Noe lignende gjore jeg før, teipa to grisehyl/speedfire på en pil, tente skjøt. Ja den fløy lenger. Tenker du på en nyttårsrakett så tror jeg den er litt for tung i forrhold til pilen. Det blir også litt vannsklig å time lunta når den kan sprenge i tryne ditt hvis du ikke timer riktig.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av iBang
Noe lignende gjore jeg før, teipa to grisehyl/speedfire på en pil, tente skjøt. Ja den fløy lenger. Tenker du på en nyttårsrakett så tror jeg den er litt for tung i forrhold til pilen. Det blir også litt vannsklig å time lunta når den kan sprenge i tryne ditt hvis du ikke timer riktig.
Vis hele sitatet...
motoren brenner jo i noen sek da og da reagerer man jo før den sprenger
Trådstarter
19 0
Det er et godt spørsmål , men jeg tenker ikke på en stor nyttårsrakket bare en liten rakett med lang lunte.

Men viss du er uforsikktig kan du enne opp med avsprengt ansikt eller noe lignende.
Kan jo ta av den delen som sprenger så slipper man ihvertfal det problemet + at den flyr lenger :wink:
Reinert med beine !
griped's Avatar
ja eller kan jo lagfe sin egen rakett og tape den på pila
hveit jo ikke hva slags pill (hvor lang hvor tung den er) men man kan jo tenke seg at den vil ha noe av den samme effekten som en helt vanlig styre pine så hvis du skyter den ut i ganske bratt bane blir vel ikke forskjellen så stor. det som vel kan gi uventede konsekvenser er vel vekt og rotasjon på pila. hvis du bruker en stinger rakket (roterende rakket uten pinne)hvis du klarer og få rotasjonen til pilen og raketten til og jobbe sammen slik at de roterer rundt verandre kan det vel skje noe men hva veit jeg ikke.

hvis du vill ha en to stegs rakket må du finne en måte og løse rakketen fra pila på, mitt forslag binn pila fast med lunter. men da har man det problemet at pila kommer ned igjen og hvis det du har er en ordentlig bue bør du være sikker på at du ikke har noen innen rekkeviden.
Trådstarter
19 0
Ja et godt tips , det kan jo skade noen vis den treffer noen innen rekkevidde.

Men jeg tenkte mest på å sendet den pilen ute på et jorde.

Jrg er ikke sprø i hode. :wink:
Det kunne vert lurere å bruke armbryst isåfal.
Da slipper du å stresse med at pila må ligge rett og at du må stramme buen og at du må jør det før lunta brenner ut :wink:
Sitat av Masclet
Det kunne vert lurere å bruke armbryst isåfal.
Da slipper du å stresse med at pila må ligge rett og at du må stramme buen og at du må jør det før lunta brenner ut :wink:
Vis hele sitatet...
skal du lage et armbrøst så kjøper du 200-400 stk normale strikker, tvinner 5-8 sammen med hverandre og lag så en lang gjede av alle strikkene, burde kunne skyte en pil opp til 500 meter
Trådstarter
19 0
Du jør bare alle tingene du må gjøre først .

så tenner du lunta og skytter den opp i luften til slutt blir det et praktfullt fyrverkeri.
Det er umulig å tenne lunta mens du strammer buen.
Isåfal kan dere vere to og han andre tenner :wink:
Trådstarter
19 0
Dette er en god ting armbrøst .
Da vill ikke rakketten smele i hånda mi før jeg for fyrt den opp i luften.
Men vis armbrøst kan sende pillen opp til 500-600 metter opp , da vill rakketten fly høyere opp, men hvor mye høyere vill den fly ?
du vill klare å skyte en pil fra et godt armbrøst nesten 200 meter opp
Trådstarter
19 0
Ok det er høyt nokk
men pillen vill fyke enda lengre opp til slutt men hvor høyt vill den fly. :wink:

foresten du bruker en rakket på størelsen med en tørkerull.?!
Og du tror virkelig armbørstet/buen/whatever har kapasitet til å løfte den pila med en tung rakett på noe særlig? En rakett på størrelse med en tørkerull? Jaja, du skal få leve i håpet, gutt. Bare sørg for ikke å ha noe eksplosivt i den raketten.

edit: Tosk.
serriøst.. kan det ikke komme en regel mot noobish idiotisk mongo posting, blir så lei meg av å se folk som lager sånne tråder, ser jo at alle er ti år gamle. Halvparten klarer ikke skrive norsk en gang. jeg trodde en stund at dette forumet sku bli noe bedre en det gamle men det ser ikke sånn ut nå, er jo bare dritt om dagen da..
Vi har jo nybegynnertråden...
Jeg synes WIP klarer seg bra i forhold til NFF, da NFF ble mer som en chat.
Men noen personer på forumet kunne nok kansje trenge en liten oppstarmming.
Denne tråden ble bare dum. Det er jo bare å tenne lunta å skyte?
Jeg er helt enig med dere. Denne tråden vise bare att plankepetter er lite kreativ, å klarer ikke å se hva som er logisk.

Selfølgelig så vil "trusten" til raketten få pilen til å gå lenger, personlig syns jeg at det er stor "waste" av en rakett. Dessuten kan det være farlig og gjøre.

Å ja! "?.(Hva sjer viss man fester en rakket på en pill?.)" er litt uproft, "Rakett på pil" hadde vært myyyye betre.
Plankepetter gå ut å prøv, men bruk hodet!
Skjønner ikke helt vitsen med å måtte skyte en rakett. Den er jo lagd til å gå oppover selv!
Sitat av ymrilix
serriøst.. kan det ikke komme en regel mot noobish idiotisk mongo posting, blir så lei meg av å se folk som lager sånne tråder, ser jo at alle er ti år gamle. Halvparten klarer ikke skrive norsk en gang. jeg trodde en stund at dette forumet sku bli noe bedre en det gamle men det ser ikke sånn ut nå, er jo bare dritt om dagen da..
Vis hele sitatet...
Vel, vi hadde egentlig aldri trodd vi kom til å få behov for en slik regel, i og med at det går under hva vi kaller "sunn fornuft". Viser vel bare hvor feil det går an å ta. Jeg mener dette forumet er bedre enn det gamle, i og med at modereringen her er strengere enn på nFF-pyro, pluss det faktum at dette er et rent kjmi/pyro/eksplosivforum. Nuvel, det er nok offtopic nå. Men ja, jeg er enig med at det er mye dritt *HOST* for tida, men vi får nok kvitta oss med han, eh... det snart.

Jeg tror jeg går og henger meg.

SE DEN FINE HENGELÅSEN!