Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1144
Entra saken blir mer og mer uhyggelig.
Nå viser det seg at Trond Giske var informert om det mislykkede kuppforsøket rundt ansettelsen av Olsø som ny toppleder allerede i mai. 5 av 9 styremedlemmer stemte mot ansettelse av Trond Olsø.

Etter at Giske hadde fått denne informasjonen så reduserte Giske antallet styremedlemmer fra 9 til syv. Som vi husker var jo 4 styremedlemmer for ansettelse av Tronds Giske nære venn Olsø.

Med redusert antall styremedlemmer var jo plutselig 4 stemmer for Olsø flertall med knappest margin.

Er dette nepotisme og kameraderi?
Sist endret av ompapa; 11. oktober 2012 kl. 21:20.
Om det er nepotisme per def. vet jeg med sikkerhet ikke, men vi kan vel fastslå med sikkerhet at nepotisme-lignende prosesser også i Norge - på begge sider/alle sider av det politiske spekteret.

Nå har vi i tidligere tider hatt masse om FrP og deres skandaler, nå er det to store skandaler innad i Arbeiderpartiet som dekkes intenst av pressen. Jeg mener vi kan med dette si at den norske pressen ikke er *så* venstrevridd som enkelte der ute vil ha det til, i og med den harde og intense jakten på skyldige personer i saker som angår AP direkte.

I tillegg vil jeg si at norsk korrekthet kan gi politikere og næringslivsfolk litt vann over hodet, til og med de greier ikke å gjøre alt korrekt/perfekt etter
Sist endret av aeon_illuminate; 11. oktober 2012 kl. 21:30.
Vel her er definisjonen:

Sitat av Ordmålsordboka
nepotis'me -n (fra fr el. it., av lat. nepos 'barnebarn, nevø') begunstigelse av slekt og venner ved besettelse av stillinger
Vis hele sitatet...
Om alt det som skrives om saken nå virkelig stemmer så føler jeg at vi beveger oss fra nepotisme og farlig nært ren korrupsjon.

Er det virkelig slik det skal være i Norge? At vi som nasjon ikke er noe bedre en Hellas, Italia og andre gjennom-korrupte stater?

Håper vi får en rask avklaring i denne saken og det er slett ikke bra at både Jens Stoltenberg og Trond Giske er totalt fraværende i saken og velger å tie nå.

Hva har egentlig skjedd i denne saken?
Sist endret av ompapa; 11. oktober 2012 kl. 21:35.
etter "standarden" - derfor skjer disse tilfellene. Bevisst eller ubevisst, menneskelige feil er det.


(fullstendig offtopic: Faen i h*****te det irriterer meg noe mektig at redigerings-tida på innleggene på Freak er maksimalt 5 minutter!! Hvorfor den korte tida? En sak å ordne opp i neste versjon /update av systemet her? -- Det her er et diskusjonsforum, folk bør få tid til å skrive ned korrekte innlegg..)
Sist endret av aeon_illuminate; 11. oktober 2012 kl. 21:36.
La oss nå holde oss til denne saken. Hva som har skjedd i andre partier er off-topic.

Vi kan ikke gjøre det så enkelt at vi kan si at "det er greit, Giske gjorde bare en feil".
Han representerer store verdier i Entra som næringsminister.
Ja stemmer det du sier. Det er en sterk kultur/ukultur innad i det store Arbeiderpartiet for kameraderi. Denne kulturen/ukult. har dem hatt fra gammelt av.. Så ja, man kan så og si kalle Entra-saken nepotisme - men, jeg vil samtidig presisere at det er ikke et kjempealvorlig tilfelle av nepotisme heller..

Bra er det ikke uansett. Flere sånne, og dagens regjering vil begynne for alvor å grave sin egen grav. Ikke at jeg nødvendigvis er politisk motstander av dagens regjering, men dette som jeg skriver er bare er konklusjon etter å ha fulgt litt med i disse (negative) sakene.
Sist endret av aeon_illuminate; 11. oktober 2012 kl. 21:46.
Jeg er heller ingen motstander av arbeiderpartiet for de har tross alt gitt oss velferdsstaten.
Men jeg er veldig kritisk til det som for meg virker som en svært uheldig kultur som har fått fotfeste i regjeringen.

Noen få uheldige grep bryter ned alt det arbeiderpartiet har brukt de siste 60-70 år på å bygge opp.
Dette tror jeg også kan være med å skade regjeringen frem mot neste valg.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
(fullstendig offtopic: Faen i h*****te det irriterer meg noe mektig at redigerings-tida på innleggene på Freak er maksimalt 5 minutter!! Hvorfor den korte tida?)
Vis hele sitatet...
Det handler vel om at det ikke skal være mulig å ødelegge debatter ved å for eksempel slette et innlegg eller endre for mye på det..

De 5 minuttene er vel først og fremst ment for å korrigere skrivefeil...
Sist endret av Intet_Inside; 11. oktober 2012 kl. 22:02.