Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 521
tåler ikke alkohol(IBS) og sliter litt med mild angst. Jeg er da på søken etter et sosialt glidemiddel som er sentraldempende. Ketamin bruker jeg i helgene (1g måneden) men jeg vil bruke det litt mindre og heller veksle med en sentraldempene (+ evt pycadelica)

hvilken av de vanligste sentraldempende er "sunnest" med minst potensiale for abstinenser? og hvilkene fungerer med pycadelicka?

prøde xanax for nylig og funket veldig bra men er jo svært avhengihets skapende samt det dreper nesten effekten av pycadelica helt.

GHB virker som et godt alternativ?

Pregabalin? fant først ut at det fantes i dag og det virker som om det gir en benzo aktig effekt men mindre avhengihetsskapende? kan umulig se for meg hvor jeg skal skaffe dette dog

er det mulig å fks ta noe GHB en dag, Pregabalin/xanax en annen uten noe krysstoleranse eller kryssavhengihet?
Samtlige av dem er avhengighetsskapende og svært skadelige. Du har ett bedre alternativ. Bli rusfri. Forresten mange som har blitt kvitt ibs med elimineringsdiett. Kjenner folk som gikk carnivore en periode for så å se hva de tålte og ikke tålte av annen mat.
For deg passer det nok best med Pregabalin/Lyrica. Eller Sobril. Men vil du at effekten skal komme fort og vare lenge så kanskje heller Valium, som har en halveringstid på rundt 2-3 døgn. Men ikke ta det fast, da blir du avhengig og må gjennom noen ganske ubehagelige abstinenser.
Sist endret av einsteindragon; 15. februar 2024 kl. 21:30.
Trådstarter
17 0
er det sånn at noen sentraldempenede lingner på GABA men ikke virker inn i gaba systemet? vil det si at man kan bruke begge om værandre uten at de bygger krysstoleranse/avhengihet?

FKS Pregabalin 1 gang i uken, GHB 1 i uken, 1 xanax annen vær uke.

disse gir lingene rus men påvirker ikke værandre i forhold til avhengihet osv?

Sitat av FriFugl Vis innlegg
Samtlige av dem er avhengighetsskapende og svært skadelige. Du har ett bedre alternativ. Bli rusfri. Forresten mange som har blitt kvitt ibs med elimineringsdiett. Kjenner folk som gikk carnivore en periode for så å se hva de tålte og ikke tålte av annen mat.
Vis hele sitatet...
jeg er nogenlunde rusfri allerede, ketamin i helgene er under kontroll, gikk nettop 1 1/2 måned uten. ryker weed sånn 2 dager i uken
IBS har jeg hatt problemer med i 10år+ prøvd alt under solen

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
For deg passer det nok best med Pregabalin/Lyrica. Eller Sobril. Men vil du at effekten skal komme fort og vare lenge så kanskje heller Valium, som har en halveringstid på rundt 2-3 døgn. Men ikke ta det fast, da blir du avhengig og må gjennom noen ganske ubehagelige abstinenser.
Vis hele sitatet...
pregabalin høres "best ut" hvor often kan man ta dette uten at risikere avhengihet/abstinenser ? kan man ta det med pykadelica? vis jeg tar dette 1 gang i uken og evt litt GHB i helgen vil det da fucked med samme GABA system?
Sist endret av Sulli; 15. februar 2024 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan godt bruke det i 1-2 uker uten at du blir avhengig. Disse virker ikke på GABA, det er det benzodiazepiner som Sobril, Valium og Xanax som gjør.

Jeg tror ikke det er krysstoleranse mellom Pregabalin og benzo, men kan muligens være litt krysstoleranse mellom benzoer og GHB. Men ikke slik at du vil merke det. Jeg hadde skyhøy toleranse på benzo da jeg i en periode for noen år siden tok GHB. Fikk allikevel kraftig rus og sovnet av 10 ml.
Men på GHB så går toleransen fort opp.

Benzodiazepiner virker forresten ved øke aktiviteten i GABA A reseptorene, mens benzolignende som Imovane virker ved å binde seg til GABA B.
Vet ikke helt hvordan GHB virker, men det er ingenting som er GABA, det er diverse reseptorer i hjernen. Mange medisiner og rusmidler virker ved å binde seg til diverse GABA reseptorer, men det er ikke sånn at man kan ta GABA.
Sist endret av einsteindragon; 15. februar 2024 kl. 22:06.
Trådstarter
17 0
ok, takk!

virker som om GHB fungerer på gaba(b) ? sikkert mere complext enn det men kort google søk sier så værtfall.
så blir det å skaffe seg Pregabalin å prøve dog gudene vet hvor jeg skal finne det
Sitat av Sulli Vis innlegg
ok, takk!

virker som om GHB fungerer på gaba(b) ? sikkert mere complext enn det men kort google søk sier så værtfall.
så blir det å skaffe seg Pregabalin å prøve dog gudene vet hvor jeg skal finne det
Vis hele sitatet...
Kan sikkert stemme det, GHB er ikke noe jeg selv vet så mye om.
Når det kommer til ting som har med hjernen å gjøre så er svaret gjerne veldig komplekst.