Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1526
Kan jeg bruke ketamin for å ta nedturen på crystal meth (ICE)?? Eller er methen rett og slett for sterk
Anonym bruker
"Lettet Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenker du k-Hole eller bare noen linjer?
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ketamin varer såpass kort så ser ikke på det som noe som kan hjelp mot nedtur. Du kan risikere å bare bli mer svimmel og kvalm
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenker du k-Hole eller bare noen linjer?
Vis hele sitatet...
Har massevis så samme faen egentlig bare noe som
Gjør jeg slipper bli psykotisk
Anbefaler å høre på albumet " Music for Psychedelic Therapy - Jon Hopkins " for best mulig opplevelse i hølet, det er et av flere album ketaminklinnikene bruker i ketamin assistert behandling når pasientene høler

Er det R eller S ketamin eller mix?
Sist endret av Silkehale; 14. februar 2024 kl. 17:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ketamin er en av få ting som (når jeg før brukte speed) gjorde at jeg kunne sove normalt og leve et normalt liv med jobb. LITT ketamin og litt hasj. Så sov jeg egentlig veldig godt.
Anonym bruker
"Skeptisk Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde funke fint det.
Sitat av Silkehale Vis innlegg
Anbefaler å høre på albumet " Music for Psychedelic Therapy - Jon Hopkins " for best mulig opplevelse i hølet, det er et av flere album ketaminklinnikene bruker i ketamin assistert behandling når pasientene høler

Er det R eller S ketamin eller mix?
Vis hele sitatet...
70/30 blanding av R/S
Ifølge vendor iallefall
Funket det mot nedtur?
Sitat av Lycke Vis innlegg
Funket det mot nedtur?
Vis hele sitatet...
Har ikke noe meth enda så har ikke fått testet. Vil bare forbrede meg litt, hater nedtur så jævlig og kan bare forestille meg hvordan den er på ice
Anonym bruker
"Snakkende Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Har ikke noe meth enda så har ikke fått testet. Vil bare forbrede meg litt, hater nedtur så jævlig og kan bare forestille meg hvordan den er på ice
Vis hele sitatet...
Nedtur på meta kan være ganske brutal og varer en god stund. Jeg har bare tatt det en håndfull ganger, men i mitt tilfelle synes jeg Diazepam, Alprazolam eller noe antipsykotika som quetiapin/seroquel er det som funker best. Husk å få i deg vann og noe næring før du avslutter.
Min filosofi de drøyt fem årene jeg lefla med speed var at jeg måtte finne meg i stå i nedturen hvis jeg skulle "gjøre meg fortjent" til oppturen og stukinga. Tror det var sterkt medvirkende til at jeg til slutt klarte å legge det på hylla. Det, og at jeg holdt på å kjøre livet i grus.

Men de gangen jeg ikke hadde det i meg å stå i skjiten så var 25mg quetiapin/seroquel min beste venn. Ketamin oppdaget jeg desverre ikke før etter speeden var lagt på hylla.

Gi gjerne en update når du har fått testet hvor bra det funker for deg.
Dere som har brukt ice, hva gir værst og/eller lengst nedtur? Jeg liker å skyte vanlig pepper hvertfall men vet ikke hvordan det er med crystal. Vil også teste å røyke det. Kan forestille meg at spising gir lengst nedtur i og med at det varer lengst
Så et intervju med Josh Homme fra Queens Of The Stone Age og han sa at nøkkelen til å ikke bli helt ødelagt av crystal var å spise det eller snorte det i stedet for å røyke. Litt for lett å redosere og overdosere når man røyker eller noe sånt, inntaksmåten ble veldig moreish og gjorde folk for tweaka muligens.
Har fått meth gratis et par ganger av folk som ikke ville ha det(burde lukta lunta). Ikke i krystall da, det kom som en gulbrun gugge som jeg spiste fordi det var umulig å kakke opp. Kunne ikke fatte hvorfor noen ville ha det fremfor vanlig pepper, så lenge som det varte og så kjip nedturen var. Første 12-15 timer var fett, de neste 36-40 var bare kjipe og fulle av paranoia og ubehag.
Ville satsa på noe skikkelig heavy antipsykotika for å tvinge seg ned tror jeg eller bare kjøre på uten fallskjerm og kræsjlande som faen så du virkelig får avsmak.

link til Neal Brennans podcast med det Homme intervjuet
Sist endret av Bothrops; 15. februar 2024 kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er bare en måte å unngå nedtur på og det er å aldri stoppe.
Forresten, hvordan er det med redosering? Er det som med speed at etter X antall timer så får man ikke eufori uansett hvor mye man smeller i armen og bare blir mer våken eller hvordan er det?
Sitat av Opponent Vis innlegg
Er bare en måte å unngå nedtur på og det er å aldri stoppe.
Vis hele sitatet...
Stopper du ikke så ender du med å bli psykotisk. Ikke gøy å plutselig våkne opp på sykehus med håndjern festet til senga og få høre at du hadde blitt psykotisk og drept 50 mennesker.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Stopper du ikke så ender du med å bli psykotisk. Ikke gøy å plutselig våkne opp på sykehus med håndjern festet til senga og få høre at du hadde blitt psykotisk og drept 50 mennesker.
Vis hele sitatet...
Det var litt å ta i synes jeg.. men man skal uansett være forsiktig og ha respekt for stoffet!
Psykisk ustabil
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var litt å ta i synes jeg.. men man skal uansett være forsiktig og ha respekt for stoffet!
Vis hele sitatet...
Jeg synes faktisk at vi allerede har mistet respekten for stoffet, det skjedde når vi i Norge begynte å foreskrive det mot blant annet depresjon. For meg høres det ut som en unnskyldning for å få ruse seg på det. Ketamin hører ikke hjemme noe annet sted enn der den i utgangspunktet ble brukt; Som narkose.
Sitat av Borderline Vis innlegg
Jeg synes faktisk at vi allerede har mistet respekten for stoffet, det skjedde når vi i Norge begynte å foreskrive det mot blant annet depresjon. For meg høres det ut som en unnskyldning for å få ruse seg på det. Ketamin hører ikke hjemme noe annet sted enn der den i utgangspunktet ble brukt; Som narkose.
Vis hele sitatet...
Blir jo ikke psykotisk av ketamin da... han mener meth
Er redd mange som ellers aldri ville tenkt tanken på å bruke ketamin / mdma nå etter å ha sett mange artikler om at det nå brukes medisinsk i Norge. At de tenker at da kan man kjøpe det å gata og"selmedisinere' hjemme. Mange som har tenkt litt av hvert om andre ting oppigjennom og vi så jo hvordan det gikk. Slippery slope, there it go's.
Sist endret av FriFugl; 15. februar 2024 kl. 22:43.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Er redd mange som ellers aldri ville tenkt tanken på å bruke ketamin / mdma nå etter å ha sett mange artikler om at det nå brukes medisinsk i Norge. At de tenker at da kan man kjøpe det å gata og"selmedisinere' hjemme. Mange som har tenkt litt av hvert om andre ting oppigjennom og vi så jo hvordan det gikk. Slippery slope, there it go's.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo i sammenheng med samtaleterapi og veldig kontrollerte doser med rent stoff hos klinikkene. Men har faktisk troa på at det å bli dissosiativ på ketamin kan ha en hellbredende/positiv effekt på depresjon, selv om det gjøres hjemme i gamingstolen.

MDMA derimot må man følge et opplegg det blir jo mest brukt mot PTSD og Traumer, hvor man lett kan snakke om ekstremt vansklige ting med terapauten fordi mann er helt uredd på MDMA
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Er redd mange som ellers aldri ville tenkt tanken på å bruke ketamin / mdma nå etter å ha sett mange artikler om at det nå brukes medisinsk i Norge. At de tenker at da kan man kjøpe det å gata og"selmedisinere' hjemme. Mange som har tenkt litt av hvert om andre ting oppigjennom og vi så jo hvordan det gikk. Slippery slope, there it go's.
Vis hele sitatet...
Der er jeg enig. Synes dem heller burde promotere fleinsopp! Alle har godt av en sopptur en gang i året eller noe slikt. Skjønner ikke hvordan mdma skal hjelpe med depresjon egentlig. Kan se formålet med ketamin men ikke med molly
Sitat av Borderline Vis innlegg
Jeg synes faktisk at vi allerede har mistet respekten for stoffet, det skjedde når vi i Norge begynte å foreskrive det mot blant annet depresjon. For meg høres det ut som en unnskyldning for å få ruse seg på det. Ketamin hører ikke hjemme noe annet sted enn der den i utgangspunktet ble brukt; Som narkose.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som får dette utskrevet man får det enten på sykehus eller i privatklinikk med god oppfølgning. Med gode kliniske studier som viser gode resultater av behandling av depresjon, utbrenthet og PTSD. Tro meg norge hadde aldri i verdene godkjent ketamin til dette formålet uten god dokumentasjon på at det fungerer. Hvis vi skal gå tilbake til utgangspunktet for bruken, så får vi gi det tilbake til hestene=)

Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Der er jeg enig. Synes dem heller burde promotere fleinsopp! Alle har godt av en sopptur en gang i året eller noe slikt. Skjønner ikke hvordan mdma skal hjelpe med depresjon egentlig. Kan se formålet med ketamin men ikke med molly
Vis hele sitatet...
Det er som jeg skriver over her at man tar stoffet og er ruset under samtaleterapien, så man kan snakke fritt og åpent om at man har blitt misbrukt eller andre ekstreme ting som at man har opplevd krig og flukt. MDMA fjerner all frykten og man kan snakke helt fritt og bearbeide det mye lettere under terapien. Det blir en snarvei til å åpne seg opp om ting som potensielt ville tatt måneder/år med terapi å fikse
Sist endret av Silkehale; 15. februar 2024 kl. 23:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De som er mest imot å bruke Ketamin, MDMA og andre stoffer til å behandle diverse psykiske lidelser er som oftest de som vet ingenting om det og aldri har prøvd det selv.
Ketamin spesielt er ikke spesielt avhengighetsskapende. Samme gjelder de fleste andre psykedeliske stoffer.
Folk hadde sikkert de samme motargumentene da de begynte å gi ritalin til folk med ADHD
Sitat av Silkehale Vis innlegg
Folk hadde sikkert de samme motargumentene da de begynte å gi ritalin til folk med ADHD
Vis hele sitatet...
Akkurat ritalin skjønner jeg ikke hvordan folk kan ruse seg på ass. Det er jo 0 eufori kun noia og suicidalitet hele veien for meg iallefall
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Akkurat ritalin skjønner jeg ikke hvordan folk kan ruse seg på ass. Det er jo 0 eufori kun noia og suicidalitet hele veien for meg iallefall
Vis hele sitatet...
Det er veldig heftig når man tar det IV eller ved plugging. Bruker ikke sprøyter men kjenner mange som er ville etter Ritalin pga enormt rush. Dette opplever jeg av plugging også, fungerer ganske momentant, dosen blir mye kraftige også, så vær forsiktig dere som prøver.

Ritalin har ofte fæl nedtur, men denne kan begrenses ved å kun ta en dose, det er særlig ved gjentatt dosering det blir værst, men personlig trenger jeg benzo uansett som regel, hjertebank og paranoia er mye verre enn det er på amfetamin.