Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1667
morkakespisende
Hei freak!
Som mange av dere sikkert vet har vi nå i Oslo et gratis tilbud for rusmiddelanalyse arrangert av Foreningen Tryggere Ruspolitikk. Er det noen her inne som har prøvd den? Hvordan ser et eventuelt prøvesvar ut? Jeg prøvde å kontakte de via e-post for å spørre om man virkelig må bruke protonmail-adresse, uten svar. Jeg er ikke så plaget av anonymitetsspørsmål.
Med vennlig hilsen
morkakespisende
Trådstarter
Det hadde jo fortsatt vært fint å høre fra dem da! Eventuelt så kan jeg jo si at jeg ikke forstår akkurat hvorfor de er..
Sist endret av supranaut; 10. oktober 2023 kl. 17:24.
Grunnen til at man må bruke protonmail eller countermail er fordi innholdet i mailen blir kryptert. Sender man en epost fra gmail kan denne potensielt leses i klartekst.

Opprett en protonmail, så ser du nok at de svarer ganske fort
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som det står på nettsiden
Henvendelser fra andre e-postklienter enn Protonmail, eller henvendelser som inneholder identifiserende opplysninger, slettes fortløpende uten å bli besvart.
Vis hele sitatet...

Vår primære analysemetode er infrarød spektroskopi, og vårt infrarøde spektrometer er av typen Bruker Alpha II.
Vis hele sitatet...
De pulveriserer og tester det, du kan se skjermen og få forklart eventuelle avvik på resultatet fra spektrometeret. Ingen utskrifter eller lignende.
morkakespisende
Trådstarter
Hahaha
Takk
Anonym bruker
"Arg Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er vanskelig å forstå?

Fordi tjenesten de tilbyr er ulovlig. Dvs besittelse og oppbevaring av ulovlige rusmidler den stunden de har stoffet ditt og andres for å analysere. Såklart brukes kryptert kommunikasjon slik at det ikke finnes digitale beviser på all trafikk av rusmidler, mengder og personalia som kan brukes mot de og brukerne av politiet.
morkakespisende
Trådstarter
Det er også ulovlig å røyke bønne, men faen, vi gjør vel det også en gang i blandt. Stillingen min har litt å gjøre med at jeg ikke syntes det bør være ulovlig. Tror dere det er en reell sjanse for at tilbudet blir stengt ned om folk bruker det hyppigere?
Jeg har prøvd dem to ganger og er veldig fornøyd. Det legges stor vekt på anonymitet, og de ønsker å beskytte både seg selv og de som kommer for å teste. Protonmail gjør dette enklere, da det blir så godt som umulig å spore. Jeg pleier å få tilbakemelding ila. dagen eller tidlig neste dag. De har ikke folk der hele uka, så kan godt hende det er derfor det tar en litt tid.

Og som nevnt over her blir ingen av resultatene skriftlig. De gir deg svaret og dersom du er nysgjerrig kan det hende du får sett skjermen:-)
Sist endret av Pastell; 16. oktober 2023 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pastell Vis innlegg
Og som nevnt over her blir ingen av resultatene skriftlig. De gir deg svaret og dersom du er nysgjerrig kan det hende du får sett skjermen:-)
Vis hele sitatet...
Kan du oppklare en ting for meg?
Hvis de ikke sender deg noe svar skriftlig, så hvordan får du da svaret du sier at man får?
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Kan du oppklare en ting for meg?
Hvis de ikke sender deg noe svar skriftlig, så hvordan får du da svaret du sier at man får?
Vis hele sitatet...
Beklager, her ser jeg at jeg kunne formulert meg bedre.
For å avtale time sender du dem en e-post. Her må du skrive hva du ønsker å teste, og de svarer deg med et tidspunkt der du kan komme innom.

Når man er der tester de stoffet mens du venter, vanligvis +/- 10 minutter. Du får resultatene muntlig når testen er ferdig.
morkakespisende
Trådstarter
Tusen takk for et kjempesvar Pastell
Brukte søkefunksjonen i forkant av å lage tråden og det var lite info.
Sist endret av supranaut; 16. oktober 2023 kl. 17:02.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fant tilfeldigvis at Rusmiddelanalysetjenesten hadde en Spleis ute når jeg tok en titt på ruspolitikk annonser i Facebook ad library



Disse folka gjør en jævlig viktig jobb, derfor jeg deler spleisen.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fant tilfeldigvis at Rusmiddelanalysetjenesten hadde en Spleis ute når jeg tok en titt på ruspolitikk annonser i Facebook ad library



Disse folka gjør en jævlig viktig jobb, derfor jeg deler spleisen.
Vis hele sitatet...
Jævlig trist at vi har så trangsynte folk som styrer landet at et initiativ som dette ikke får støtte..

Sendte inn 100kr, ikke mye men alt jeg kunne avse akkurat nå. Det hoper seg jo opp hvis alle gir!