Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1747
Heisann godtfolk. Er innlagt på dps døgn og har vært det i 2 døgn nå, skal være 3 uker. Har vært uten hasj i 4 dager nå. Abstinensene var verst frem til i går, våkna i morges og følte meg egentlig veldig bra. Spørsmålet mitt er, vil det bli verre igjen fra her, eller tror dere symptomene er på vei ned? Legen mente det kunne svinge veldig, og at dag 5 var verst etter hennes erfaring. Men hva mener dere? Tror dere det blir verre igjen?
Min erfaring er at det er en dalende kurve og at det ikke svinger. Godt jobba av deg å møte opp!
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Min erfaring er at det er en dalende kurve og at det ikke svinger. Godt jobba av deg å møte opp!
Vis hele sitatet...
Takk er mye bedre her enn jeg egentlig trodde, helga går litt saktere siden det ikke er så mye opplegg da, men blir mer fart i morgen ☺️ ja vi satser på det, er egentlig ikke så vanskelig å gå uten merker jeg.
Angst er sterke greier. Bra du ikke hørte på den. Den kan få selv den minst farlige ting til å virke som dommedag. Vær stolt av deg selv.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Angst er sterke greier. Bra du ikke hørte på den. Den kan få selv den minst farlige ting til å virke som dommedag. Vær stolt av deg selv.
Vis hele sitatet...
Ja merker det selv, hodet overtenka veldig i dagene før. Men folk her er veldig trivelige og flinke, takk så mye!❤️

Vet det høres rart ut at ting er bedre allerede, men føler meg som en ny person allerede, psyken er på vei opp, føler meg uthvilt og opplagt til tross for at jeg står opp grytidlig. hadde aldri trodd jeg skulle føle meg så bra på så kort tid.
Sist endret av Idek13378; 11. februar 2024 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kan komme en dipp. Veien oppover er humpete, men målet er verdt det.

Jeg var kronisk stoner. Nå tar jeg meg en kveld en gang eller to i måneden. Har det mye bedre nå.
Sist endret av Astro Man; 11. februar 2024 kl. 12:56.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første ukene uten hasj er verst. Men bare følg aktivitetsplanen, vær på treningsrommet, løp deg tur ute så du er utmatta til kvelden og deilig å legge seg. Ikke bruk pc og mobil på kvelden. Ikke bruk tv rommet. Da sover du tusen ganger bedre

Godt å høre at du har det bra der
Ja er veldig forberedt på opp og ned turer, så får vi se hvordan formen blir Ila uka
Vær kritisk til evt. medisiner de prøver å prakke på deg der inne. Kan bli veldig flat av det.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Vær kritisk til evt. medisiner de prøver å prakke på deg der inne. Kan bli veldig flat av det.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt enig i det. Selvom man kan oppleve å bli flat ved oppstart på enkelte medisiner, så er det å starte opp med nye medisiner mens man er innlagt mye bedre enn å starte opp når man er hjemme. Inne vil de se hvordan medisinene påvirker deg, man har samtaler tre ganger om dagen eller mer ved behov og de vil justere dose eller bytte preparat så fort de ser at man får negative reaksjoner. Det er mye bedre å gå gjennom den oppstartsfasen med tett oppfølging og observasjon av fagpersoner og lege enn å holde ut i månedsvis hjemme fordi man ikke vet om det er normalt eller ikke og ikke klarer å beskrive med ord hvordan man føler seg. Inne så ser de det.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Vær kritisk til evt. medisiner de prøver å prakke på deg der inne. Kan bli veldig flat av det.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Fordi man vet selv bedre enn legene, ikke sant?
Får seroquel til innsovning og det funker fjell.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Stemmer. Fordi man vet selv bedre enn legene, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Som regel ja. De fleste leger ville aldri i verden ha funnet på å spise psykofarmaka selv. De få legene som faktisk har gjort det bruker tiden sin på youtube for å advare mot det. Når det er sagt så sier jeg ikke at det ikke finnes tilfeller der det kan være nødvendig ( hjelp til søvn osv i en periode), men i de fleste tilfeller skaper det bare mer psykisk og fysisk sykdom. Jeg har sett nok av tragiske utfall og har nok av egne erfaringer til å uttale meg. Ble forresten knivstukket 2 ganger i ryggen av en som ble sinnsyk av å gå på SSRI antidepresiva. Han stakk ned 2 til de neste dagene før han ble tatt. Psykiatrien er fullstendig ødelagt.
Er du på DPS kun for hasj? Er det virkelig så ille å bare kutte ut bruken?

Jeg minnes litt om Dette infamøse klippet.

Jeg prøver oppriktig å skjønne greia, ikke noe negativt mot deg. Men om folk lurer på hvorfor cannabis fremdeles er ulovlig så er jo nettopp slike saker som det her grunnen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Som regel ja. De fleste leger ville aldri i verden ha funnet på å spise psykofarmaka selv. De få legene som faktisk har gjort det bruker tiden sin på youtube for å advare mot det. Når det er sagt så sier jeg ikke at det ikke finnes tilfeller der det kan være nødvendig ( hjelp til søvn osv i en periode), men i de fleste tilfeller skaper det bare mer psykisk og fysisk sykdom. Jeg har sett nok av tragiske utfall og har nok av egne erfaringer til å uttale meg. Ble forresten knivstukket 2 ganger i ryggen av en som ble sinnsyk av å gå på SSRI antidepresiva. Han stakk ned 2 til de neste dagene før han ble tatt. Psykiatrien er fullstendig ødelagt.
Vis hele sitatet...
Dette er total bullshit fra ende til annen. De fleste leger tar ikke medisiner?

Du kan da ikke ta "leger" på youtube som god fisk for noe som helst. Hvem som helst kan ta på seg en frakk, kalle seg en lege og spre dritt på youtube. Les heller medisinske journaler og forsningsartikler.

Det finnes ingen industri som er mer ettergått og strengere enn legemiddelindustrien.
Nå sa jeg ikke alle medisiner. Jeg snakker om psykiatri. Forøvrig er legemiddelindustrien sannsynligvis den mest korrupte i hele verden. Ingen bransje har fått mer bøter fir forskningsjuks en dem. Jeg ble selv offer for denne kyniske bransjen på mer en en måte. Kom meg ut av det ved ett mirakel, men har flere venner som har gått til grunne på grunn av 'trygge og effektive legemidler uten alvorlige bivirkninger'. Spesielt SSRI, men også mange av de andre medisine de bruker. Har en venn nå som blir tvangsmedisinert med Risperdal. Han er helt ødelagt av bivirkninger. Når han klaget doblet de bare dosen. Fy faen sier jeg bare.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Er du på DPS kun for hasj? Er det virkelig så ille å bare kutte ut bruken?

Jeg minnes litt om Dette infamøse klippet.

Jeg prøver oppriktig å skjønne greia, ikke noe negativt mot deg. Men om folk lurer på hvorfor cannabis fremdeles er ulovlig så er jo nettopp slike saker som det her grunnen.
Vis hele sitatet...
Nope, sliter mye psykisk og hasjen har vært en støtte for de psykiske problemene mine, har døyva ned alt med rus. Er derfor jeg er der. Hasjen er ikke det verste, at jeg brukte rus for å rømme er det verste. Nå får jeg hjelp for det så da blir det bedre forhåpentligvis
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Nope, sliter mye psykisk og hasjen har vært en støtte for de psykiske problemene mine, har døyva ned alt med rus. Er derfor jeg er der. Hasjen er ikke det verste, at jeg brukte rus for å rømme er det verste. Nå får jeg hjelp for det så da blir det bedre forhåpentligvis
Vis hele sitatet...
Okey, takk for svar. God bedring, dette ordner seg!
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Nå sa jeg ikke alle medisiner. Jeg snakker om psykiatri. Forøvrig er legemiddelindustrien sannsynligvis den mest korrupte i hele verden. Ingen bransje har fått mer bøter fir forskningsjuks en dem. Jeg ble selv offer for denne kyniske bransjen på mer en en måte. Kom meg ut av det ved ett mirakel, men har flere venner som har gått til grunne på grunn av 'trygge og effektive legemidler uten alvorlige bivirkninger'. Spesielt SSRI, men også mange av de andre medisine de bruker. Har en venn nå som blir tvangsmedisinert med Risperdal. Han er helt ødelagt av bivirkninger. Når han klaget doblet de bare dosen. Fy faen sier jeg bare.
Vis hele sitatet...
Høres ut som det er de som administrerte medisinene og ikke legemiddelindustrien som har skylda når det gjelder kompisen din. Har sett risperdal funke bra på de som trenger det. Har også sett leger forskrive det feil med både for høy og for lav dose.

Jeg tenker at man bør prøve så langt det går å ikke ta medisiner. Det er ikke fordi jeg syns de er så farlige men det beste er jo å klare det uten.

Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Okey, takk for svar. God bedring, dette ordner seg!
Vis hele sitatet...
Bra at du er tilbake!
Sist endret av Astro Man; 11. februar 2024 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Okey, takk for svar. God bedring, dette ordner seg!
Vis hele sitatet...
Takk❤️❤️
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Som regel ja. De fleste leger ville aldri i verden ha funnet på å spise psykofarmaka selv. De få legene som faktisk har gjort det bruker tiden sin på youtube for å advare mot det. Når det er sagt så sier jeg ikke at det ikke finnes tilfeller der det kan være nødvendig ( hjelp til søvn osv i en periode), men i de fleste tilfeller skaper det bare mer psykisk og fysisk sykdom. Jeg har sett nok av tragiske utfall og har nok av egne erfaringer til å uttale meg. Ble forresten knivstukket 2 ganger i ryggen av en som ble sinnsyk av å gå på SSRI antidepresiva. Han stakk ned 2 til de neste dagene før han ble tatt. Psykiatrien er fullstendig ødelagt.
Vis hele sitatet...
Hm men det du sier er ikke sant. Nå har jeg vært innlagt xx antall ganger gjennom livet og møtt på alt fra kjente NRK nyhetsprofiler, til psykologer og psykiatere til leger og prester som har vært innlagte pasienter og fått det bedre med medisiner.

Og det er ikke noe argument at du kjenner en som ble sinnsyk av å gå på SSRI til at alle bør unngå det. Det er hopetall av tikkende bomber, drapsmenn og brutale voldsmenn med psykoselidelser eller humørlidelser som kan leve et normalt liv med medisiner og ikke være til fare for andre lenger.
Føler meg litt verre igjen i dag. Ikke fysisk men psykisk. Hodet føles veldig tungt og føler meg veldig trøtt og sliten. Tenker jeg kommer til å sove bra i natt. Har ikke noe sug mer, skjønner ikke at jeg røyka hver eneste dag helt ærlig.
Fuck Mr. Plod!
Er det noen andre som har erfaringen at de fysiske abstinensene som svette, frysninger, dårlig søvn osv osv. Er betydlig sterkere om man forventer de, gruer seg til de og henger seg opp i de?

Har flere ganger de siste måndene tatt meg en 1-7 dagers og jeg merker svert lite til abstinens? Veldig mye mindre en da jeg nettopp hadde startet å røyke daglig.

Jeg har ikke lest mye om abstinens i det siste, så jeg vet ikke spesefikt hva eller når det er værst.

Hvis man tror at man kommer til å ligge våken i 2 dager med masse masse svette, hvor mye av svetten er placebo?

Tive seg opp kl 07.00 også ha en kjempe aktiv dag med masse ytre stimuli så sovner jeg fortere edru enn jeg gjør med nættings.

Upopulær mening?
Tror det er litt hauset opp, men det er lett å holde det gående fordi "man ikke får sove uten" det gjør jeg å!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
skjønner ikke at jeg røyka hver eneste dag helt ærlig.
Vis hele sitatet...
Hehe ikke sant!!! Det er den tanken jeg sitter igjen med når jeg ser tilbake på hvordan jeg levde og kastet bort livet til stoner life i mange år også. Der og da trodde jeg det var selve gleden i livet men etter jeg slutta tenker jeg bare wtffff så dum jeg var. Fått nytt syn på livet, mye fetere lommebok og et helt anderledes liv til det bedre. Men det skjedde over tid, ikke over natta så når du til tider kommer til å føle livet meningsløst og vil begynne å røyke igjen for en trøst så ikke gjør det. Hold ut et år så lover jeg det ikke frister mere, og fem år fra nå lover jeg du har et mye bedre og mer innholdsrikt liv du aldri kunne forestille deg
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Er det noen andre som har erfaringen at de fysiske abstinensene som svette, frysninger, dårlig søvn osv osv. Er betydlig sterkere om man forventer de, gruer seg til de og henger seg opp i de?

Har flere ganger de siste måndene tatt meg en 1-7 dagers og jeg merker svert lite til abstinens? Veldig mye mindre en da jeg nettopp hadde startet å røyke daglig.

Jeg har ikke lest mye om abstinens i det siste, så jeg vet ikke spesefikt hva eller når det er værst.

Hvis man tror at man kommer til å ligge våken i 2 dager med masse masse svette, hvor mye av svetten er placebo?

Tive seg opp kl 07.00 også ha en kjempe aktiv dag med masse ytre stimuli så sovner jeg fortere edru enn jeg gjør med nættings.

Upopulær mening?
Tror det er litt hauset opp, men det er lett å holde det gående fordi "man ikke får sove uten" det gjør jeg å!
Vis hele sitatet...
Snakka med legene her om nettopp dette, og de mente at man skulle ikke undervurdere abstinensene, men de mente st mye av de var psykiske. Mange har brukt Hasj til å døyve ned mye traumer, slik at når de slutter, så kommer alle de tunge følelsene og tankene tilbake for fullt. Og det kan være tøft for mange. Legen min mente at svette osv var en reel bivirkning av å slutte med hasj, og hun sa at mange får ganske ille søvnproblemer i ettertid, var nok derfor de gir meg seroquel for at jeg ikke skal tenke så mye på søvnen når jeg er her. Men ja, merker at abstinensene ikke er så ikke som jeg hadde tenkt, men de er der fortsatt. Er mer ukomfortabelt bare, ikke vondt, bare kroppen som får litt sjokk når den plutselig ikke har jevnt inntak av thc mer.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Er det noen andre som har erfaringen at de fysiske abstinensene som svette, frysninger, dårlig søvn osv osv. Er betydlig sterkere om man forventer de, gruer seg til de og henger seg opp i de?
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare snakke for meg selv men dette er hva jeg opplever.

Konstant svetting. Dette vet jeg er fysiologisk.
Innsovning kan jeg gå med på er delvis psykisk, da jeg faller lettere til ro når jeg skal sove. Hadde jeg klart å falt til ro uten hasj så hadde jeg selvfølgelig holdt meg unna nættingser.

Men jeg er enig i det siste. Hvis jeg har noen pauser som jeg ikke kommer meg utenom så pleier det å gå fint.
Er jeg ufrivillig uten nattingser er det litt værre.
Er ikke mange dagene til offisielt 2 uker Clean. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å holde meg unna tbh.