Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1882
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg misbruker subutex, knuser og snorter 99% av gangene. Fra 1-5 mg daglig, gjennomsnittlig 2-3 mg daglig. Har holdt på med de i mange år. Jeg tok to mg sub i går, 1 mg morgen og 1 mg kveld. Tok 1 mg op morgenen i dag. Nå nettopp fikk jeg skaffa noe oxy og har nettopp skutt 140 mg. Kjenner litt men ikke særlig mye. Har brukt mye penger +
Risk i dag for å få en euforisk kveld men dette var jævlig skuffende. Å lenge burde man egentlig vente med å ta oxy etter en har tatt subutex for å få eufori og god formen? Har mer men det blir vel bare sløsing .
Har en historie med skyting av opiater mange ganger om dagen. Nå skjer det annenhver mnd eller sjeldnere. Ble bare så jævla skuffa over så dårlig funk etter å ha brukt så mye penger og brukt opp skyte-kvoten min. Skal ikke skyte mer enn 10 ganger i året og klarer å holde meg til det. Hælvete ass! Kan det være at euforien kommer sigene på? E typ 7 min siden siste skudd nå
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kjenner det jo det gjør jeg. Vil fraråde alle å prøve opiater og begynne på det. Det er bare et hælvete som sniker seg på og overtar livet ditt å gjør det myyyye verre.
Vent 24 timer etter du sist tok buprenorphine.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bup gjør vel at effekten fra andre opiater minsker? Mulig jeg husker GROVT feil. Så sjekk opp.
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Joda det stemmer det. Klarte bar ikke la være å ta noen skudd når eg først hadde skaffa i dag. Funker sikkert bedre i morgen. Skal snart begynne på urinprøver i 6 mnd så må kose meg litt før det
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rimelig bortreist å forvente at opiater skal fungere med kroppen full av Subutex. Lykke til med avrusing!
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Joda, fornuften visste om det. Lenge siden eg har hatt no anna enn sub nå. Bare kjipt å bruke så jævla mye penger på oxy og skyte det med så liten effekt. Hater å stikke hull på meg selv med sprøyte og risikoen det innebærer men kjenner at eg bare får mer og mer nok for hver gang. Er letta får at eg no ska begynne på urinprøver. Stor motivasjon som vil holde meg på matta.
Men forventa å merke mer av 140 mg oxy IV når eg har tatt såpass lite sub. Men d Sie jo en del om kor sterkt sub e.

Skal jo begynne på urinprøver snart. Kor langt ned burde eg vere på sub før eg seponere uten for mye ubehag og abstinenser?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Skal jo begynne på urinprøver snart. Kor langt ned burde eg vere på sub før eg seponere uten for mye ubehag og abstinenser?
Vis hele sitatet...
Jeg ville trappet ned til under 1 mg i døgnet.

Det kjipe med sub abstinenser er at det varer lenge iforhold til andre opiater

Veldig vanskelig å slutte med sub etter årevis med daglig bruk om man ikke trapper forsiktig ned
Sist endret av JayHova; 25. januar 2024 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stå på TS, jeg krysser fingrene for deg at du vinner mot avhengigheten
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for støtte og råd.
Nå har eg en plan på å ta 1 mg subb daglig i en uke, deretter 0,5 mg daglig i en uke, og muligens 0,25 mg daglig eller 0,5 mg annenhver dag. Eg legger det ein plass som gjør det tungvindt for meg å få henta. Så da kan eg ikke bare gå bort til skuffen og finne mer om trangen skulle komme, for den kommer, det veit eg.

Har prøvd å slutte utallige ganger, men har bedt helsevesenet om å ta urinprøver før eg får kjøre bil igjen, har lagt alle korta på bordet og sagt at eg vil bort ifra det og ta urinprøver etter eg har trappa meg ned. Kjører uansett ikke rusa, men daglig inntak av sub gjør jo bilkjøring jækla vanskelig. Då e det like greit å være uten lappen en stund så eg får noe ekstra og noe konkret å jobbe for.

Men setter pris på alle råd og innspill på åssen dette kan gå så smertefritt som mulig… vett det vil bli tøft, men om det er noe eg kan gjør for at det skal bli noe lettere så gjerne rop ut
Hvis du går over til mere kortidsvirkende opiat før du slutter, så korter du ned tiden med abstinenser en del.

Mvh
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lurer på hvor lenge oxy funker IV, eller når man kan regne med å få funk etter et skudd? Jeg skøyt tilsammen 240 mg utover hele kvelden i går og ble temmelig stein. Nå har det gått over 12 timer siden siste skudd, vil jeg få noen effekt av 60-80 mg nå?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du smekka i deg 240mg igår kveld så vil ikke en 80mg gi noen rus.
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det funka litt med 80 mg oxy nå faktisk. Det var nok at jeg tok 1 mg sub tidligere på dagen som gjorde at det måtte så heftige mye til for å få funk i går kveld.

Eg høre mye delte meldinger om hva som er best å trappe ned/seponere på, oxy eller sub.
Oxy har eg ikke råd te, men sub har eg nok til å trappe ned i løpet av ca 3 uker. Jeg kjøpte 5 oxy på 80 mg i går litt tilfeldig egentlig, er ikke noe eg bruker å gjøre. Føler jeg er mer ustabil i formen på oxy også syns jeg det er vanskeligere og trappe ned på oxy enn sub.
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke skutt noe på lange tider, men har tenkt lenge at før jeg seponerer og begynner på urinprøver så skal eg skeie litt ut. Har nå 120 mg igjen som eg tar i morgen eller søndag. Deretter blir det 1 mg sub daglig en uke, 0,5 mg daglig en uke deretter 0,25 mg daglig eller 0,5 mg annenhver dag. Hva ville dere gjort? 0,25 mg daglig en uke eller 0,5 mg annenhver dag i en uke?

Kommer jeg til å bli dårlig etter denne utskeielsen på oxy?

Og med en såpass skånsom nedtrapping på sub, kommer eg fortsatt til å bli velsig abstinent?
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå blir det mye spørsmål her men lurer på hvor lemge eg må vente med å ta sub etter eg har tatt oxy?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå blir det mye spørsmål her men lurer på hvor lemge eg må vente med å ta sub etter eg har tatt oxy?
Vis hele sitatet...
Tommelfingerregelen blir vel at du må vente til subben er ute av kroppen før du kan ta oxy. 5-6 halveringer er en fin pekepinn.

Samtidig så er det ikke alltid teori og praksis er likt.
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte nå omvendt, når kan je ta sub igjen etter jeg har tatt oxy? Tok siste oxy for en time siden ca. Har da tatt 400 mg oxy på under et døgn… teit men sånn ble det. Når kan jeg ta sub igjen nå, hvor mye burde jeg ta etter en så heftig dose med oxy?
Du kan ta når du begynner å bli skikkelig dårlig.
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor lang tid kommer det til og ta?
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir eg dårlig eller noe om eg tar sub FØR eg blir skikkelig dårlig?
Har du hørt om å bruke søkefunksjonen eller mann? Faen til mas fra deg når det allerede finnes masse tråder om hvordan å unngå precipitated withdrawals.

Regelen er å vente til du kjenner abstinenser fra opiatet du har brukt før du begynner på med suben. Hvis du ikke gidder å vente til du blir litt dårlig så må du i det minste dosere nok sub til å erstatte effekten av opiatet du har brukt. Altså hvis du kjenner at du begynner å bli dårlig av at suben tar plassen til oxyen på reseptorene så må du fortsette å dra lisser med sub helt til du har nok til å fullverdig erstatte nivået du trengte for å holde deg frisk på oxy. Du må rett og slett bare prøve forsiktig frem.
Anonym bruker
"Uenig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Joda, enig at eg maser, sorry for det. Men eg e ræva på Internett og søke greier. Har prøvd å søke. Takker for dere som har tatt dere tid til å svare her
▼ ... noen uker senere ... ▼
pga virkestoffet Naltrekson som er i subutex får du liten eller ingen rusopplevelse av heroin og tyngre opiater.

Hver gang du tar sub så blokkerer det for reseptorene og det er årsaken til at du ikke får noe rusopplevelse/stimuli
Sist endret av hardoggo; 18. februar 2024 kl. 03:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke naltrexon i subutex. Det er buprenorphin i seg selv som blokkerer for andre opiater. Subuxone inneholder både buorenorphin og naltrokson, men det er for at folk ikke skal skyte det.
Det er naltrekson som blokkerer reseptorene. Du får ikke noe rush hvis du tar heroin etter sub og det er pga av naltrekson. Suboxone inneholder naloxon som er en svak motgift og det kan gi deg ubehag ved innjisering av Heroin.

https://www.forskning.no/partner-alk...-heroin/702281
Sist endret av hardoggo; 18. februar 2024 kl. 07:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kopiert fra felleskatalogen.

SUBLINGVALTABLETTER 2 mg og 8 mg: Hver sublingvaltablett inneh.: Buprenorfin 2 mg, resp. 8 mg, laktose, mannitol, hjelpestoffer. Sitronsmak.

Verken nalokson eller naltrokson i Subutex. Igjen, det er selve buorenorphinen som blokkerer andre opiater/opioder.
Sist endret av FriFugl; 18. februar 2024 kl. 08:15.
Ser naltroxen er fjernet og jeg har heller ikke sagt at noloxon er i subutex, men suboxone

buprenorfinen i seg selv er opiat som gir reseptorene rusfølelse. Men det er naltrekson som blokkerer reseptorene, før hadde subutex denne kombinasjonen. Men det er fjernet, naltrekson som ren behandlingsmetode er tatt opp i en studie hvor de vurderer naltrekson som ren behandlingsform.
Sist endret av hardoggo; 18. februar 2024 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.