Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1838
Yo!

reiser hjem fra thailand om noen dager og lurer på å dra me meg noen brett Romilar, som er 15mg DXM tabletter.

Lurer på om det er noen reguleringer osv på dette, og som ofte, selv om det kanskje ikke er noen spesifikke reguleringer på DXM, er det noen som har erfaringer med tollvesenet og DXM, de kan jo ofte lage trøbbel uten loven i hånd, og ofte har de noen paragrafer som kan bøyes hvorsomhelst!

mengden er uansett ikke av store kvantum, 4 x 10stk brett, 600mg totalt...

men om noen har konkrete efraringer med større kvantum kanskje jeg drar me meg noe mer!
vet ikke om det er lovelig, men send en del i posten.
Og vess det er lovelig der så kan du vel ta dem med, men tollen i norge blir sikkert ikke så glad?

(er ikke sikker på reiser og sånt)
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Det eneste er att det er vel reseptbelagt og er derfor knark så lenge du ikke har resept i følge politiet.

Men sjangsen for du blir tatt er vel ganske liten siden narkohunder ikke kan finne det når det ikke er direkte narkotika.

Vet ikke hvordan loven på det er men de klarer vel som sagt å vri og vende det men tvilsomt ett problem å få det igjennom tollen.

Var ikke det slik att så lenge loven er grei i det landet du er så er det greit å ta med seg?. Husker att folk skulle kjøpe med seg masse dxm fra sverige. Virker dumt da.
charras's Avatar
Trådstarter
tipper det ikke er slik at hvis det er greit thailand er det greit i norge, da hadde jeg fyllt baggen med mye dritt skal du se! heheh.. men finner ikke noen spess klassifiseringer på dxm noen plass.. og det selges reseptfritt som ingrediens i flere hostesafter... ang legemiddler sies det på toll.no at det ikke kan tas inn mer en til personlig forbruk for 3mnd, innen rimelige forhold...

da tenkte jeg å ta med ca. 40 brett.. sier jeg har en kronisk hoste og at disse tablettene ca 3 til dagen lindrer den lidelsen bedre en hostesaft...

men venter på litt mer konkret info fra folk her forhåpentligvis!

også lurer jeg på hva som skjer evt. hvis jeg drar med meg 40 brett og blir stoppa og det viser seg å være reseptbelagt, får jeg bot osv...?

jeg antar også at tollerne er bekjent med at DXM brukes som et rusmiddel, og jeg blir alltid stoppet i tollen, hvertfall fra bangkok så de ser vel på meg som en potensiell "freak"...


ARGG

"I Norge er DXM reseptbelagt, men kan kjøpes uten resept bla.a. i Danmark, USA og mange andre land."

jeje.... får gomle i meg greiene her da! hehe

er forresten DXM i strepsils... som selges på resept i norge nettopp av den grunn...
Sist endret av charras; 23. mai 2006 kl. 13:54.
Er nok ulovlig ja...
Stort sett alt som evt kan brukes som rusmidler er ulovlig i norge pga våre obskure lover når det gjelder legemidler og derivater og annet faenskap.. :/
Men prøv å sende det i posten hvis du skal mellomlande et sted i europa eller noe?
charras's Avatar
Trådstarter
hmmm... har 6 timer i wien til rådighet.. men gidder ikke å risikere noe for et drug jeg sansynligvis ikke kommer til å spise noe spess av... har spist en 350mg dose tidligere og den blei jeg bare dum av... får se hva en 600mg dose gir fra seg...

menmen, hvis det er ulovlig driter jeg i det... hadde ikke takla ei 4000 kroners bot og shit for noe som DXM.... skal loven brytes med rimelig sjangse for å bli tatt skal d kun være i NOKAS sjangeren!
Sitat av charras
hmmm... har 6 timer i wien til rådighet.. men gidder ikke å risikere noe for et drug jeg sansynligvis ikke kommer til å spise noe spess av... har spist en 350mg dose tidligere og den blei jeg bare dum av... får se hva en 600mg dose gir fra seg...

menmen, hvis det er ulovlig driter jeg i det... hadde ikke takla ei 4000 kroners bot og shit for noe som DXM.... skal loven brytes med rimelig sjangse for å bli tatt skal d kun være i NOKAS sjangeren!
Vis hele sitatet...
Hehe, sant nok...
Er nok ulovlig, mulig du bare slipper med en advarsel og konfiskerte droger. Men som du sier, ikke verdt å ta risikoen
du kan ta med 3 mnd forbruk. DXM er verken reseptpliktig eller på narkolista.
3 mnd forbruk og jeg mener det var 4 x 15 mg pr dag som var "dags-dose".
Men husk å ta med kvittering. De "må" ha bevis på at det er kjøpt lovlig

"I norge er DXM reseptbelagt". Det er tull. Det er ikke engang registrert som legemiddel jo. Eneste måten du kan få det lovlig av legen din på er om å søke om registreringsfritak. Altså akkuratt samme greia som med melatonin.
Sist endret av halla; 23. mai 2006 kl. 14:36.
Amen halla, ALT du sa der hadde jeg tenkt til å si, stemmer på en prikk!
men vil likevel legge til at hvis det hadde vært ett EØS land som f.eks Danmark, så kunne du tatt med deg for ett år, men siden det er i Thailand så kan du "kun" ta med for 3 måneder.
Når jeg reiste hjem fra Thailand hadde jeg med meg 80 strips med Icolid og 80 brett med Romilar, mulig det var litt over 3 måneders grensen men jeg ble ikke sjekka, noe som er veldig bra for jeg hadde med myyyye Xanax/BlåValium/Halcion/Testoviron Depot/Anabol Tablets(thai-russere) og..
hehe, så hadde jeg blitt stoppet så tror jeg ikke dem hadde giddi å brydd seg med den lille ekstramengden med DXM
Sist endret av Juno; 23. mai 2006 kl. 16:00.
spankingguru
Worner's Avatar
§4d. Unntak fra krav om innførselstillatelse

Følgene unntak gjelder fra kravet om innførselstillatelse:

a) Privatpersoner kan til personlig bruk innføre en rimelig mengde legemidler innenfor EØS-området,
så sant legemidlene er lovlig ervervet i innkjøpslandet.


Retningslinjer fra Statens legemiddelverk vedrørende inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk

3.1 Reisende

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

Vedkommende må på forlangende av tollvesenet kunne dokumentere at legemidlet er forskrevet til vedkommendes personlige bruk. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring


------------------

Ta å print ut dette og legg det i kofferten. Jeg har ofte opplevd at de som stopper meg i tollen ikke har peiling på lover og regler ang legemidler
charras's Avatar
Trådstarter
juno... hahaha.. ja tror du hadde schlithi dah!

sitter nu 3 timer etter inntak av 600mg DXM, 40stk Romliar...

DETTE ER DET MEST NAZTY SHITTET JEG NOENSINNE HAR BLITT FUCKA PÅ!

okay, halvtime og jeg føler et rush av noe slag og den merkelige visuelle feelen som jeg har merket på DXM tidligere... its okay, litt nervøs som vanlig og lurer på om dette er starten på en reise inn i noe jeg kanskje ikke er klar for whatever... drøyern litt med en musikk DVD og etter ca 45 minutter rusher jeg ganske mye, blir helt FITTERØD i trynet og hele overkroppen begynner å svulme opp, ansiktet ser helt BLOATED ut... neglesprett over hele overkroppen, klart skille midt på magen...

dette neglesprett "rushet" varer ca en time og nå etter 3 timer er jeg rimelig i stand til å bevege meg uten en heftig følelse for å spy og andre generelt ubehag....

dette rusmiddelet får tommelen ned av meg... det var noen øyeblikk inni den totalt ubehagelige situasjonen som var kanskje noe i nærheten av behagelig, men det var små "flash" i kanskje 5 sekunder her og der.. følelsen all over var generelt bare ganske NASTY....

som et akkutt heftig HEFTIG allergiutslett!

er dette normalt for DXM trippere ? jeg mener, jeg har lest at dette er normale side effects, men bare lurer på om de folka som digger denne rusen, takler de alle disse NASTY side effectsene, eller er det bare jeg som er uheldig?

skal jaffal IKKE importere noe DXM!