Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 6354
Lurer på om noen har erfaringer med å koke opp Kongen av Danmark drops og tilsette sprit?

Altså lage det på samme måte som man lager hjemmelaget "tyrker"..

Bør vel bli noe samme smaken som Zambuca?

Eventuelt om noen har en fin oppskrift på dette?
Sist endret av zeal; 28. april 2006 kl. 18:48.
Om du skulle fått løst opp Kongen av Danmark... Vil ikke disse stivne igjen når gugga blir avkjølt?
zeal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marken
Om du skulle fått løst opp Kongen av Danmark... Vil ikke disse stivne igjen når gugga blir avkjølt?
Vis hele sitatet...
Det er slike ting jeg lurer litt på.. Altså om noen har prøvd dette?

Edit: den stivner i såfall sammen med spriten? regner med at spriten ikke legger seg for seg selv.. da kan det jo bli "rus-drops"
Sist endret av zeal; 28. april 2006 kl. 18:46.
Ikke når man blander i brennvin, det er ikke i nærheten av å smake zambuca foresten, og det er en positiv ting..

Men det er ganske nammenam
zeal's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale
Ikke når man blander i brennvin, det er ikke i nærheten av å smake zambuca foresten, og det er en positiv ting..

Men det er ganske nammenam
Vis hele sitatet...

Hehe.. Jeg er en av de som liker zambuca.. og jeg synes drikken smaker som kongen av danmark dropsene.. men hvis det er smakfullt uansett så er det vel ikke noe problem
Knus alle dropsa før du koker de, har gjort dette med tyrkisk pepper drops.
Gode greier for de som liker sprit
Dette må prøves en gang. Kan jo bli gjort med det meste av drops. Sånn der røde bringebær drops. Namme
Kongen av Danmark drops og tilsette sprit?


Dette er faktisk veldig godt

Knus dem. tillset litt vann kok "grøten" og tilsett sprit masse sprit
zeal's Avatar
Trådstarter
Skal prøve meg på en sånn en ikveld tenker jeg..

Skal la dere få vite åssen jeg gjorde det, og hva resultatet ble..

Tilsetter hjemmebrent på litt over 90% så regner jeg med det funker ja
spankingguru
Worner's Avatar
Med tyrkisk pepper så holder det å bare hive dropsa oppi en flaske med sprit og så sette flaska i varmt vann en times tid, så har dropsa løst seg opp. Behøver ikke å stresse med å koke og knuse dropsa.
zeal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Worner
Med tyrkisk pepper så holder det å bare hive dropsa oppi en flaske med sprit og så sette flaska i varmt vann en times tid, så har dropsa løst seg opp. Behøver ikke å stresse med å koke og knuse dropsa.
Vis hele sitatet...

Er vel ikke tyrkisk pepper denne tråden handler om da det har jeg jo seff prøvd!

men har iallefall laga drikken nå, dropsa løste seg opp fint, nå gjenstår det å smake
Holder på å lage av kamferdrops nå. Ser bra ut så langt. Bare puttet de oppi en flaske, helte på sprit, og la de i varmt vann. Den har fått fin farge og lukt nå og mesteparten av dropsene er oppløst. Har troen på at dette kommer til å bli en stor hit på eldresenteret!

Det er bare 22% sprit, så jeg er veldig usikker på hvordan det blir..
Sist endret av Abs; 2. mai 2006 kl. 14:39.
zeal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Abs
Det er bare 22% sprit, så jeg er veldig usikker på hvordan det blir..
Vis hele sitatet...

Kommer vel an på blandingsforholdet ditt da

Har drukket opp drikken nå. Det jeg gjorde var følgende:

- Knuste dropsene
- Slengte dropsene oppi en kasserolle med 8 dl vann
- Rørte rundt osv til dropsene var oppløst
- Ventet til det ble litt kaldere før jeg tilsatte 2-3 dl 96% sprit
- Tømte det på flasker
- Ble full!

Fungerte veldig godt for min del, bør drikkes kaldt og du bør helst shotte dette fant jeg ut.

Dropsene oppløste seg helt fint i vannet, og stivnet ikke etterpå heller. (Hadde drikken på flaske i 2 dager før jeg drakk den)

Anbefales!
spankingguru
Worner's Avatar
Som zeal sa til meg så er egentlig ikke denne tråden om tyrkisk pepper, men jeg håper jeg får lov av han til å dele noen forslag om det her alikavel :P

Dere må ikke spe ut blandingen med vann. Da smaker det ikke noe godt. Smaken blir vassen og fæl. Det kan hende det er annerledes hvis man bruker 96% å blander med. Hvis man tilsetter bittelitt sitronsaft så blir den litt friskere.

Drikken er best når den ligger på godt under 0 grader. La den ligge i frysa noen timer før du drikker den

Den blir også bedre hvis den har stått en ukes tid før du drikker den
Sist endret av Worner; 2. mai 2006 kl. 15:02.
zeal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Worner
Som zeal sa til meg så er egentlig ikke denne tråden om tyrkisk pepper, men jeg håper jeg får lov av han til å dele noen forslag om det her alikavel :P
Vis hele sitatet...

Går veldig fint det
Sitat av zeal
Det er slike ting jeg lurer litt på.. Altså om noen har prøvd dette?

Edit: den stivner i såfall sammen med spriten? regner med at spriten ikke legger seg for seg selv.. da kan det jo bli "rus-drops"
Vis hele sitatet...
Hvis du får sprit til å fryse i en vanlig fryser skal du få en hundrings av meg.. Sprit fryser ikke og da gjør heller ikke de knuste og kokte dropsene det heller så sant dropsblandingen ikke er lettere/tyngre enn spriten.

Det er en grunn til at det er sprit i frost- og spylevæske
Skjønner ikke helt hvorfor dere stresser med koking osv? Er jo bare å slenge dropsa oppi spriten, så la den ligge en dag eller to, da er det oppløst.
Har forresten lenge tenkt på å lage kongen av danmark spritshot selv. Har bare aldri fått rota meg til det.
har prøvd med en pose søppeldynga, DET var digg det! drops i sprit er en genial ting imo
Får vel bare rapportere at kamfermiksen min ble utrolig god. Smakte rett og slett bare kamferdrops.
noen som vet åssen en fjortenåring kan skaffe seg en liter med 96? pappa har en type sprit som inneholder 2% av et brekkningsmiddel, har noen et bra triks for å fjerne de 2%???
du kan jo destilere det.

men det krever en del utstyr.. og trolig muligheten til og lage det.

Det som trengs er en kjele. Lett og skaffe.
så en trakt uten tut. henger opned over kjelen. Med en "renne" i yterkantene. med tappe slange oll ned til en beholder (flaske kjele what ever)

du koker da spriten. dampen legger seg inne i trakta. og renner ned til "renna" og vidre til beholderen.

resultat "ren" sprit uten brekningsmiddel.

Men obs dete kan væra farlig. koke sprit kan lage trykk og eksplodere..
Tenker på hjemmebrenneren som lagde sprit av spyleveske i Trøgstad for en haug år siden...
Det står ikke noe hus der mer nei..
zeal's Avatar
Trådstarter
Hvis du leser en del av de trådene som er i forumet her fra før av, eller eventuelt bruker Google for å lete deg fram, så finner du vel en enkel måte å lage deg litt sprit på, trenger ikke være det sterkeste eller friskeste, men du slipper iallefall brekningsmiddelet
hvill det fungere å rense det i avtivt kull? må ikke spriten ha riktit koke temperatur for at bare den skal fordampe og ikke det helvetes breknings dritte, tror det er 40-45 c men jeg er ikke sikker, noen som har erfaringer med dette?
er nok en bestemt temp ja. Men skal jeg ha sprit pleier jeg bare og stikke på polet.
Så jeg har ikke satt meg så godt inn i tempraturenne.

Destilering som jeg har gjort på den måten var med vann. Da jeg skulle fylle endel batterier
Temp på alco er nok en helt annen en vann.

Men jeg vet att man får kjøpt destilerings filtre til vann. (batteri vann)
så jeg vil tru noe slikt vill kunne fungere på sprit og.
Er jo bare og prøve..... Har foresten hørt historier om uteliggere som har rensa rødsprit i gjenom en loff..

foresten sånne hendvendelser til Google.. Er ikke det litt teit.
For i utganspunktet vil jeg mene att alle absolut alle problemstillinger og spørsmål er tattfrem andresteder tidligre.
Dermed finnes det ingen nye spørsmål..... Google vil da kunne svare på alt etter x antal tid leting...

Men da er jo Forum poenget borte...
Sist endret av Trang; 11. mai 2006 kl. 20:00.
Sitat av sko
har prøvd med en pose søppeldynga, DET var digg det! drops i sprit er en genial ting imo
Vis hele sitatet...
Jeg kom nettopp hjem fra danskebåten med 1.4 kilo søppeldynga. Rekk opp handa de som har sprit

Dette hørtes btw utrolig fælt ut.. det er jo feks en type drops der som er nesten besk
Sitat av enis
noen som vet åssen en fjortenåring kan skaffe seg en liter med 96? pappa har en type sprit som inneholder 2% av et brekkningsmiddel, har noen et bra triks for å fjerne de 2%???
Vis hele sitatet...

Destiler det...

kansje ikke så domt?
Jeg tror jeg mener at C2H5OH - etanol - alkohol - fordamper på 77,8°C. Og brekningsmiddelet som blant annet finnes i rødsprit også fordamper ved denne temperaturen. Dermed destilerer du både etanol og brekningsmiddel. Som gjør at du får en ny vidunderblanding = etanol+brekningsmiddel.

Nå som vi får den nye bensintypen bio-diesel (eller var det bio-etanol, husker ikke) så består den av 95% etanol, og 5 % diesel, og litt brekningsmiddel. Så gutter, det er bare å kople seg på nærmeste drivstoffpumpe.

mer edit: etanol fryser i følge min " sikre" kilde: Internett ved ca –111°c
Sist endret av el_bamso; 15. mai 2006 kl. 22:54. Grunn: 77,8, ikke 76,8