Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 979
P-Freak fra 2009
4 1
Hei!

Nå har det seg slik at jeg dessverre har klart å knuse skjermen på mobilen min. Jeg hadde litt hell i uhell, da det bare er glasset over skjermen som er knust, ikke selve skjerm-modulen. Det jeg lurer på nå er hva den enkleste måten med kortest ventetid det finnes for å fikse dette? Jeg ser vha. et google søk at det er endel steder som tilbyr å fikse slike skader ved å sende inn mobilen. Men dette impliserer jo ventetid som jeg egentlig ikke har mye av. Tilbyr for eksempel Elkjøp, Power el. reperasjon av slike skader slik at jeg bare kunne levert mobilen inn til butikken? Hvis noen har noen andre forslag så settes dette stor pris på! Det viktigste for meg er som sagt kortest mulig ventetid.

Takk på forhånd!
Frankrikes Solkonge
Ulempen med nyere mobilskjermer i dag er at de er limt til LCD-skjermen, så du må mest sannsynlig bytte ut hele skjerm-modulen uansett. Tror det beste valget ditt blir å finne et lokalt firma. Du kan evt. prøve å søke på Finn.no og se etter folk i nærheten av deg som reparerer mobiler. Skjerm er relativt raskt å fikse når hele byttes ut, men det er vel individuelle forskjeller mellom reparatørene.
Sitat av kake 47 Vis innlegg
Hei!

Nå har det seg slik at jeg dessverre har klart å knuse skjermen på mobilen min. Jeg hadde litt hell i uhell, da det bare er glasset over skjermen som er knust, ikke selve skjerm-modulen. Det jeg lurer på nå er hva den enkleste måten med kortest ventetid det finnes for å fikse dette? Jeg ser vha. et google søk at det er endel steder som tilbyr å fikse slike skader ved å sende inn mobilen. Men dette impliserer jo ventetid som jeg egentlig ikke har mye av. Tilbyr for eksempel Elkjøp, Power el. reperasjon av slike skader slik at jeg bare kunne levert mobilen inn til butikken? Hvis noen har noen andre forslag så settes dette stor pris på! Det viktigste for meg er som sagt kortest mulig ventetid.

Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Når jeg jobbet innen rep av mobil og gps så fantes det mange «under bordet garanti» sjapper. Dvs garanti utgår fullstendig og garantien som blir opplyst gjelder kun på den reparasjonen som ble gjort.

Det er forøvrig omtrent like lenge siden det holdt å bytte kun touch panelet. I dag, i 99% av tilfellene er skjerm og touch en enhet.

Hva slags tlf? Hvor gammel?

På slike skader hjelper det ofte å bytte hos steder som tilbyr under bordet garanti.

Sertifiserte serviceverksteder er ofte nødt til å sende de dyreste delene fra garanti rep tilbake til produsent som RMA for å få betalt direkte fra produsent. Det gjelder stort sett skjerm og hovedkort. Hvis de ikke godkjenner RMA så får de ikke betalt og bytte av spesielt skjerm er ofte vesentlig mye dyrere enn man skulle tro og håpet
P-Freak fra 2009
Trådstarter
4 1
Det gjelder en Samsung A04. Så elektrovare-butikker slik som Power og Elkjøp tilbyr ikke reperasjonstjenester av denne typen?
Er ingen stor ekspert, men med den telefonen der så tror jeg det faktisk fort kan lønne seg å kjøpe ny istedenfor å fikse skjermen. Tror skjermen er sånn godt over halve verdien på den modellen.
ny skjerm koster rundt 800kr, så må du muligens kjøpe verktøy for å bytte den ut, kommer for opp i 1000-1200kr totalt.
pluss at du må lære deg å bytte den selv. noe som i og for seg er helt gjennomførbart, men når telefonen er såpass billig er det kanskje like greit å kjøpe en ny. men det er ikke fryktelig vanskelig å bytte selv om du har litt teknisk kompetanse. Jeg lærte meg å bytte skjermer, batteri og hovedkort på iphone 3 til iphone 7 bare for jeg ble forbannet over hele opplegget rundt reprasjoner.
Sitat av eekamouse Vis innlegg
ny skjerm koster rundt 800kr, så må du muligens kjøpe verktøy for å bytte den ut, kommer for opp i 1000-1200kr totalt.
pluss at du må lære deg å bytte den selv. noe som i og for seg er helt gjennomførbart, men når telefonen er såpass billig er det kanskje like greit å kjøpe en ny. men det er ikke fryktelig vanskelig å bytte selv om du har litt teknisk kompetanse. Jeg lærte meg å bytte skjermer, batteri og hovedkort på iphone 3 til iphone 7 bare for jeg ble forbannet over hele opplegget rundt reprasjoner.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke orginal del for å si det sånn. Samsung selger faktisk de fleste deler til deg om du er med i Samsung Club. Var hvertfall slik for 4-5 år siden. Faktisk den ene tingen som gjør Samsung bedre enn iPhone