Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1049
Noen kloke hoder her som har peiling på ansiennitet?
Yrke det gjelder er butikkmedarbeider og organisasjonen er Handel og Kontor.

Ifølge tariffen skal jeg begynne på minimum trinn 3 grunnet studiekompetanse.
Tingen er at jeg begynte å jobbe der litt av og på siste året på videregående, og har vært ansatt av og på i 3 år med varierende arbeidsmengde.

Under 15t pr uke reguleres opp et trinn per to år, over 15t pr uke reguleres et trinn opp per år, hvordan skal man da regne ut faktisk ansiennitet?

Er det snittet gjennom hele året, eller er det et krav om 15 timer per uke (utenom ferier) for å gå opp et trinn per år?

Jobber ikke ved den arbeidsplassen nå, men vurderer å gå over dit ettersom jeg antar jeg får bedre lønn der så bare prøver å finne ut hvilket trinn jeg bør ligge på.

Samtidig: kravet for ub-tillegg er 12 timer pr uke, er dette 12 timer pr uke basert på uke til uke, eller snitt gjennom måneden? Altså 48 timer pr måned (i snitt)?
Hvorfor ikke henvende seg direkte til Handel og Kontor?
Så får du et garantert korrekt svar kjapt i stedet for å vente og se hva Freak måtte tro og mene om saken.