Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 9435
Nå er det opprør i London igjen. Med jevne mellomrom ser vi slike opprør i London, men også andre hovedstader i Europa. Vi har sett det i Paris, Berlin, Istanbul, Oslo og mange andre steder.

Jeg lurer på, hva tror dere er grunnen til dette? Hvert opprør får sin forklaring i media, men personlig tror jeg det er mer bak det. Jeg tror dette er undertrykt sinne som kommer til syne med en gang noen får en unnskyldning til å gjøre opprør. Hva er det som fører til disse følelsene? Hva er det med dagens samfunn som gjør at folk føler for å gjøre opprør? Er det kanskje på tide at det skjer noe i en stor skala i Europa?
Personer gjør ofte opprør pga. de ikke er fornøyd med noe.

Simple as it is.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Layzi Vis innlegg
Personer gjør ofte opprør pga. de ikke er fornøyd med noe.

Simple as it is.
Vis hele sitatet...
Ja? Og det jeg lurer på og vil ha diskusjon rundt er, hva er det folk ikke er fornøyd med?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ja? Og det jeg lurer på og vil ha diskusjon rundt er, hva er det folk ikke er fornøyd med?
Vis hele sitatet...
fattigdom... arbeidsledighet osv, mange sm blir frustrerte for at dem jobber tolv timer å tjener ti kroner mens eierne tjener tusensvis.. pengefordelingen er riv ruskene gal..
Jeg er missfornøyd med samtlige som daglig oppholder seg i og rundt stortinget.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
fattigdom... arbeidsledighet osv, mange sm blir frustrerte for at dem jobber tolv timer å tjener ti kroner mens eierne tjener tusensvis.. pengefordelingen er riv ruskene gal..
Vis hele sitatet...
Så da er kanskje opprørene godt begrunnet da? Jeg mener, hva er forskjellen på disse opprørerene og opprøret i Libya? Bortsett fra det faktum at det er et mye større opprør, men det har da vel også mye med media å gjøre? Media er jo veldig kjapt på slike saker og kaller opprørerne for "pøbler" og at de kun er ute etter å lage bråk.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Personlig tror jeg det er fordi UK er verdens mest overvåkede og undetrykte moderne land.

Det eneste som kanskje er verre, må være USA.. Men de er litt mer subtile på overvåkningen sin
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Så da er kanskje opprørene godt begrunnet da? Jeg mener, hva er forskjellen på disse opprørerene og opprøret i Libya? Bortsett fra det faktum at det er et mye større opprør, men det har da vel også mye med media å gjøre? Media er jo veldig kjapt på slike saker og kaller opprørerne for "pøbler" og at de kun er ute etter å lage bråk.
Vis hele sitatet...
Ja, dette er hva de blir stempla som. Det ligger alltid noe mer bak et opprør, som det utløsende; at politiet skjøt en ubevæpna (?) familiemann, og det bakliggende; den mildt sagt føcka situasjonen i England...

Skjønner godt at briter tar til gatene, og enda bedre hvorfor innbyggerne av Middelhavsstatene gjør det.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av EoT Vis innlegg
Ja, dette er hva de blir stempla som. Det ligger alltid noe mer bak et opprør, som det utløsende; at politiet skjøt en ubevæpna (?) familiemann, og det bakliggende; den mildt sagt føcka situasjonen i England...

Skjønner godt at briter tar til gatene, og enda bedre hvorfor innbyggerne av Middelhavsstatene gjør det.
Vis hele sitatet...
Jeg forstod det som at han var bevæpnet, og begynte å skyte først..
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Jeg må innrømme at slike opprør ofte er et lite friskt pust i den politiske hverdagen. Jeg mener at Vest-Europa har gått fra et tydelig klasseskille med eliten som undertrykker arbeiderne, til et system som lett kan skjule undertrykkingen. Vi har "demokrati", men når det kommer til at politikerne skal gjøre det de faktisk lover har vi ikke så veldig mye å si. Hvor er demokratiet, når de vi stemmer på ikke gjør som de har lovt? Da er vi ikke med å bestemme da vel?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg forstod det som at han var bevæpnet, og begynte å skyte først..
Vis hele sitatet...
Godt mulig, jeg har egentlig ikke satt meg inn i saken, derav (?).

Ja, for å være ærlig synes jeg det virker som om Europa går i feil retning; fra en grad av demokrati til en enda lavere grad. EU er også ganske skumle saker, som jeg virkelig håper mister grepet sitt. Jeg veit at mange mennesker mener man må revurdere EU og dets plass i det politiske bilde i Europa.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av EoT Vis innlegg
Godt mulig, jeg har egentlig ikke satt meg inn i saken, derav (?).

Ja, for å være ærlig synes jeg det virker som om Europa går i feil retning; fra en grad av demokrati til en enda lavere grad. EU er også ganske skumle saker, som jeg virkelig håper mister grepet sitt. Jeg veit at mange mennesker mener man må revurdere EU og dets plass i det politiske bilde i Europa.
Vis hele sitatet...
Å innføre en enda høyere politisk makt over den allerede dominerende eliten er nok feil vei for demokratiet ja. Det er vel hovedgrunnen til at jeg er i mot EU. De har vel også bevist ekstreme mengder med overvåkning innenfor EU, mener jeg leste noe om en type roboter de hadde brukt til overvåkning rundt omkring i storbyer i EU? Også har du jo DLD som er presset på av EU. At vi i det hele tatt godtok dette... Herregud.
For meg virker dette som en gjeng ungdommer som har sett sitt lys i å drive bråk i skjul av protestene som oppsto i forbindelse med skytingen. Den underliggende grunnen vil være arbeidsledigheten, og den evige drømmen i å skaffe seg et bedre liv. Når denne blir undertrykket til et visst punkt blir du "tvunget" til å gå ut i gatene og plyndre og ødelegge. For hva annet bedre har du å ta for deg når du ikke er i jobb, ikke har du penger, og kanskje allerede involvert i et kriminelt miljø? Når velferdspengene ikke strekker til, og moralen for å sette seg tilbake på skolebenken er lik null?

Fact being, vi kommer nok til se en del utslag av opprør i forbindelse med arbeidsledig ungdom, men dette er ikke nærheten av prostestene i Midtøsten som i hovedsak handlet(handler) om kampen for demokratiet og korrupte ledere. Storbritannia har en velutviklet infrastruktur de færreste vil være med på å rasere, og jeg tviler på at protestene vil vare mer enn et par dager før det gir seg.
Sist endret av RadioSlave; 8. august 2011 kl. 10:10.
Opptøyene i London skyldes for tiden at en ung mann ble skutt og drept av politiet. Startet hvertfall som en demonstrasjon mot det.
opptøyene i London denne gangen skyldes at politiet drepte en ung mann som vennegjengen så på som uskyldig, og dermed lage opptøyer om det.

hva som skjedde i den opprinnelige saken om hvorfor han døde \ ble drep kan jeg bare spekulere i

Bølgen av plyndring og vold fortsetter etter at britisk politi skal ha skutt og drept en person under uklare omstendigheter i London torsdag
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10097371
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
opptøyene i London denne gangen skyldes at politiet drepte en ung mann som vennegjengen så på som uskyldig, og dermed lage opptøyer om det.

hva som skjedde i den opprinnelige saken om hvorfor han døde \ ble drep kan jeg bare spekulere i



http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10097371
Vis hele sitatet...
Ja men når slike hendelser kan spre seg på denne måten og føre til opprør i storbyer er det vel noe annet som er grunnleggende galt.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Så da er kanskje opprørene godt begrunnet da? Jeg mener, hva er forskjellen på disse opprørerene og opprøret i Libya? Bortsett fra det faktum at det er et mye større opprør, men det har da vel også mye med media å gjøre? Media er jo veldig kjapt på slike saker og kaller opprørerne for "pøbler" og at de kun er ute etter å lage bråk.
Vis hele sitatet...
Det meste av nasjonale medier i de forskjellige landene har en egen-interesse av at det ikke oppstår plutselige utskiftelser av regimet. Hvordan tror du media i Egypt omtalte opprørerne som var der? Jeg tør vedde på at det ikke var som modige frihetskjemper for et friskt demokrati.

I England, og i EU generelt er det gedigne klasseskiller, det er stor arbeidsledighet og mange av landene har stor gjeld grunnet helt merkelig økonomisk politikk (nesten så man kunne tro det var gjort med hensikt), konstant overvåkning og dårlig integrering pga de 'åpne' landegrensene.

Personlig så mener jeg at svært få av de vest-europeiske landene har demokrati lengre. Politikerne vi stemmer inn er yrkespolitikere med spisse albuer som er mer motivert av personlig makt enn å jobbe for folket - så når de en dag kommer på f.eks Stortinget, hva er gitt at de vil jobbe/stemme i henhold til sakene 'du' ønsket? DLD er et godt eksempel på dette - ikke en del av valgkampanjen, tatt opp perfekt mellom to terminer og alle stemte vel for. Vi lever desverre i et tilnærmet demokratisk diktatur, - de gjør hva de vil, men du kan få velge hvem som får herje rundt.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Nå er det opprør i London igjen. Med jevne mellomrom ser vi slike opprør i London, men også andre hovedstader i Europa. Vi har sett det i Paris, Berlin, Istanbul, Oslo og mange andre steder.

Jeg lurer på, hva tror dere er grunnen til dette? Hvert opprør får sin forklaring i media, men personlig tror jeg det er mer bak det. Jeg tror dette er undertrykt sinne som kommer til syne med en gang noen får en unnskyldning til å gjøre opprør. Hva er det som fører til disse følelsene? Hva er det med dagens samfunn som gjør at folk føler for å gjøre opprør? Er det kanskje på tide at det skjer noe i en stor skala i Europa?
Vis hele sitatet...
I Aten var i alle fall grunnen folkets misnøye pga goder som ble fratatt. Feks enslige døtre fikk pensjon etter avdøde far. Pensjonsalderen var 50 for de fleste. Når slike ting endres til det verre så reagerer folk med sinne. Berettiget? Nei, etter min mening. Massesuggesjon og latskap kan føre til så mye rart.
Sitat av xxkashmir Vis innlegg
I Aten var i alle fall grunnen folkets misnøye pga goder som ble fratatt. Feks enslige døtre fikk pensjon etter avdøde far. Pensjonsalderen var 50 for de fleste. Når slike ting endres til det verre så reagerer folk med sinne. Berettiget? Nei, etter min mening. Massesuggesjon og latskap kan føre til så mye rart.
Vis hele sitatet...
Nå får du skjerpe deg, grekere jobber og har jobba mye lengere dager enn hva nordmenn gjør. Vil gjerne se kilder på at pensjonsalderen lå på 50 år og. De enorme kuttene staten nå vil gjennomføre har grekerne all grunn til å reagere på.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ja men når slike hendelser kan spre seg på denne måten og føre til opprør i storbyer er det vel noe annet som er grunnleggende galt.
Vis hele sitatet...

det er jo sant, men hva de mener er galt utover at han ble drep vet jeg ikke, og det er skremmende og se hvor fort sånne opprør sprer seg til andre land som også begynner med opptøyer, da også som regel av en helt annen grunn men ble inspirert av de som startet.
Et land som går 20 år uten noe liknende er et tegn på et problem... eller noe liknende, sa Thomas Jefferson.
Lavutdannede forstår ikke poenget med demonstrasjoner. De tror det handler om å hevne seg mot samfunnet. De skjønner ikke hva slags makt en fredelig demonstrasjon har.

"Familiemannen" som ble skutt var forøvrig en kjent kriminell. Han ble tatt av politiet fordi han var mistenkt for våpenhandel. Det er ingenting som tyder på at han ikke er skyldig bortsett fra at han må ha vært temmelig dum da han trekker våpen på en politimann. Det fins åstedsbevis for at han avfyrte våpen i bilen og man fant pistolen han brukte. En skal være i konspirasjonshumør om man tror at han var uskyldig.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Jeg må innrømme at slike opprør ofte er et lite friskt pust i den politiske hverdagen. Jeg mener at Vest-Europa har gått fra et tydelig klasseskille med eliten som undertrykker arbeiderne, til et system som lett kan skjule undertrykkingen. Vi har "demokrati", men når det kommer til at politikerne skal gjøre det de faktisk lover har vi ikke så veldig mye å si. Hvor er demokratiet, når de vi stemmer på ikke gjør som de har lovt? Da er vi ikke med å bestemme da vel?
Vis hele sitatet...
Mye av poenget her blir vel at du ikke kan fortsette og stemme på de du er misfornøyd med. Du er fri til å stemme på hvem du vil, evt lage et nytt parti. At du ikke bruker demokratiet ordentlig (mistenker at mange er like passive) kan du ikke forvente noe annet.
Hvis du mener at en kamerat er en rævva kamerat så fortsetter du vel ikke å henge med han?

Ellers tror jeg opprøret i England går mye på generell frustrasjon. Det er et ganske annet samfunn enn Norge med tydelige klasseskiller og mye overvåking f.eks. Nå etter finanskrisa er det også utrolig mange som mister jobbene sine og et av de regjerende partiene går stort sett imot alt de sa i valgkampen.
Sitat av EoT Vis innlegg
Nå får du skjerpe deg, grekere jobber og har jobba mye lengere dager enn hva nordmenn gjør. Vil gjerne se kilder på at pensjonsalderen lå på 50 år og. De enorme kuttene staten nå vil gjennomføre har grekerne all grunn til å reagere på.
Vis hele sitatet...
Mener å ha lest at grekerne jobber i snitt ca 2150 timer i året, mens nordmenn har i snitt bare 1650 eller noe slikt, men klarte ikke finne noen ordentlige kilder nå.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Mener å ha lest at grekerne jobber i snitt ca 2150 timer i året, mens nordmenn har i snitt bare 1650 eller noe slikt, men klarte ikke finne noen ordentlige kilder nå.
Vis hele sitatet...
Samtidig har de vel Europas laveste produktivitet om jeg ikke husker feil. Har da ingenting å si hvor lenge man er på jobb om ingenting blir gjort?
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Mye av poenget her blir vel at du ikke kan fortsette og stemme på de du er misfornøyd med. Du er fri til å stemme på hvem du vil, evt lage et nytt parti. At du ikke bruker demokratiet ordentlig (mistenker at mange er like passive) kan du ikke forvente noe annet.
Hvis du mener at en kamerat er en rævva kamerat så fortsetter du vel ikke å henge med han?

Ellers tror jeg opprøret i England går mye på generell frustrasjon. Det er et ganske annet samfunn enn Norge med tydelige klasseskiller og mye overvåking f.eks. Nå etter finanskrisa er det også utrolig mange som mister jobbene sine og et av de regjerende partiene går stort sett imot alt de sa i valgkampen.
Vis hele sitatet...
Problemet er vel litt mer dyptgående enn som så. Hvordan tror du det ville gått å starte opp et nytt parti der jeg sier at de andre partiene kun farer med løgn og ikke vil det beste for folk flest, men kun er opptatt av personlig makt? Jo man ville blitt latterligjort i media, og profilerte politikere ville gått ut og sagt "Vi har det best fugnerende demokratiet i verden, hva i all verden er det du klager på?". Det skal nok litt mer til for å bekjempe korrupsjon og maktsultne politikere enn å "Bruke demokratiet ordentlig", for denne muligheten er så godt som ikke-eksisterende.
Ask not what your country can do for you, but what you can do for your country...
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av olavXO Vis innlegg
Ask not what your country can do for you, but what you can do for your country...
Vis hele sitatet...
"Ask not what your country can do for you, but what you can do for the power hungry, corrupt, rich elite that claims to represent the country."
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Problemet er vel litt mer dyptgående enn som så. Hvordan tror du det ville gått å starte opp et nytt parti der jeg sier at de andre partiene kun farer med løgn og ikke vil det beste for folk flest, men kun er opptatt av personlig makt? Jo man ville blitt latterligjort i media, og profilerte politikere ville gått ut og sagt "Vi har det best fugnerende demokratiet i verden, hva i all verden er det du klager på?". Det skal nok litt mer til for å bekjempe korrupsjon og maktsultne politikere enn å "Bruke demokratiet ordentlig", for denne muligheten er så godt som ikke-eksisterende.
Vis hele sitatet...
Hvis det hadde vært et reelt problem, burde det gå an å argumentere for det med både bevis og logikk og dermed vinne støtte for ditt parti. Du trenger ikke si at de andre lyver, men peke på hva de faktisk lyver om. Største problemet er nok å få folk til å bry seg nok til å bruke de demokratiske virkemidlene. Hvis du får til det kan nok ting endre seg om mange er enige med deg. Selv er jeg ikke det.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Hvis det hadde vært et reelt problem, burde det gå an å argumentere for det med både bevis og logikk og dermed vinne støtte for ditt parti. Du trenger ikke si at de andre lyver, men peke på hva de faktisk lyver om. Største problemet er nok å få folk til å bry seg nok til å bruke de demokratiske virkemidlene. Hvis du får til det kan nok ting endre seg om mange er enige med deg. Selv er jeg ikke det.
Vis hele sitatet...
Du har ett poeng der, jeg mener, jeg er veldig glad for at vi lever i ett demokrati og at vi kan se, høre og si stort sett det vil vil, men det er vel kansje fordi vi har det så godt at mange av oss ikke gidder å ta i bruk til virkemidlene vi har for å fremme demokrati..

Jeg ser meg selv som eksempel, jeg har nesten aldri tid til å reise til stemmelokalene for jeg er som regel alltid opptatt med noe myye "viktigere" som f.eks og spille playstation eller rette ut bøyde kleshengere..
Man kan da vel på ingen måte si at tjuvpakk som stjeler tv'er er en kritikk på overvåkning i samfunnet. Det er idioter uten noe å ta seg til.
Følger situasjonen live på VG nå, uten kommentering. Media skriver svært lite om årsaken og det gjør at jeg føler meg like blind som da det begynte i Egypt. Er jo i teorien samme problemet; Folk mot regjering, bare de blir kalt ungdommer og pøbler. Desinformasjon splitter folket.

Kan forestille meg at det var sånn demonstrasjonene be omtalt før de gikk ut av kontroll i Midt-østen å.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Hvis det hadde vært et reelt problem, burde det gå an å argumentere for det med både bevis og logikk og dermed vinne støtte for ditt parti. Du trenger ikke si at de andre lyver, men peke på hva de faktisk lyver om. Største problemet er nok å få folk til å bry seg nok til å bruke de demokratiske virkemidlene. Hvis du får til det kan nok ting endre seg om mange er enige med deg. Selv er jeg ikke det.
Vis hele sitatet...
De lyver ikke direkte, men bruker propaganda til å rettferdigjøre oljeboring og distrubisjon, en enorm våpenindustri og voldelig fremtreden i Midt-Østen. De opprettholder også et system som er diskriminerende og uetisk, samt relativt ineffektivt på flere plan.

Det er jævla vanskelig å få til noe, når man ikke allerede er på toppen, derfor opprettholdes det gamle. Når var sist du så en av de eldre "demokratiske" statene virkelig forandre seg? Makta vipper bare frem og tilbake mellom tilnærmet like partier.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Så hva skjer egentlig i England? Noen som har noen gode nyhetssider å vise til der man kan lese om annet enn "pøbler" og "tyveri"? Det er jo helt klart at det er noe annet bak disse opptøyene enn at en fyr ble skutt av politiet når det i tilegg har spredd seg til andre byer.
Når de lavere sosiale klasser føler seg undertrykket og diskriminert så skal det ikke så mye til før det smeller. Regjeringen har kuttet både i studietilbud og velferd, noe som resulterte i studentopprør i fjord og dette i år. Politivold er veldig ofte en utløsende faktor i denne typen opprør, noe vi så i feks. Hellas i 2008.
I Hellas var også store deler av venstresia, med bla. kommunistpartiet og store fagforeninger med på demonstrasjonene for å få til en systemforandring, men siden Thatcher rensket Storbritania for sosialisme har jeg liten tro på at man ser den samme støtten i England i dag. Uten et skikkelig apparat til å backe opp demonstrasjonene blir det nok rimelig fort slått ned av ordensmakten, uten å egentlig ha fått utført så mye annet enn utrykke missnøye.
Blir kvalm av å se på dem. Dette har ingen ting med politikk å gjøre, det er tapere som ser en mulighet til å stjele og leke tøffe ovenfor vennene sine. Dette er de samme ungdommene som går i demonstrasjoner for EDL. (hvis man tar bort muslimene) Utrolig nok får de støtte av enkelte her på forumet når de "demonstrerer mot politivold" eller hva nå grunnen deres er, mens de blir hatet når de demonstrerer for EDL.

Dette er de samme menneskene.
Vil ikke si at å demonstrere mot politivold ved å vise vold mot politi fungerer særlig.
likte det jeg leste i vg.. var pga en fyr ble drept..

han som ble drept hadde skutt mot en politimann, truffet han i brystet.. politiet overlevde pga en walkietalkie han hadde i brystlomma, men skjøt tilbake i selvmord og drepte vedkommende..
Haloiz freaks, ny på forumet, vær hilset..
Etter det jeg har lest på vg skjøt ikke Mark Duggan mot politiet, men at politiet skjøt først. Han var bevæpnet med en pistol. Kulen som traff politimannen kom fra et annet politivåpen.
Dette har lite med "demonstrasjonene" i England å gjøre, plyndring og hærværk rettferdigjør ikke drap..
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ragheadmuffin Vis innlegg
Haloiz freaks, ny på forumet, vær hilset..
Etter det jeg har lest på vg skjøt ikke Mark Duggan mot politiet, men at politiet skjøt først. Han var bevæpnet med en pistol. Kulen som traff politimannen kom fra et annet politivåpen.
Dette har lite med "demonstrasjonene" i England å gjøre, plyndring og hærværk rettferdigjør ikke drap..
Vis hele sitatet...
Velkommen til forumet

Desverre er det slik at av og til er opprør siste utvei. Vi har mange gode ting i dagens samfunn som har sitt opphav i vold og opptøyer.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Så hva skjer egentlig i England? Noen som har noen gode nyhetssider å vise til der man kan lese om annet enn "pøbler" og "tyveri"? Det er jo helt klart at det er noe annet bak disse opptøyene enn at en fyr ble skutt av politiet når det i tilegg har spredd seg til andre byer.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2011/08/08/n...riks/17603390/
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Desverre er det slik at av og til er opprør siste utvei. Vi har mange gode ting i dagens samfunn som har sitt opphav i vold og opptøyer.
Vis hele sitatet...

Det er åpenbart at disse som står bak opptøyene, ikke er blant de skarpeste knivene. Det eneste de gjør er å ruinere livene til helt uskyldige mennesker. Masse folk som går konkurs fordi livsverkene deres gikk opp i flammer.

Disse som driver med opptøyer er bare kriminell pøbel.
Jeg hørte Gaddafi har sendt ut et presseskriv der han anerkjenner opprørerne i London som Storbritannias rettmessige regjering!
De som holder på der borte nå er bare drittunger som synes det er gøy å knuse og stjele. De legitime ikke-voldelige demonstrantene er vel borte for lengst.
brukertittel
Widow's Avatar
Er det virkelig så vanskelig å forstå hvorfor de gjør opprør?
De er arbeidsløse ungdom med lite eller ingen skolegang, som føler at samfunnet har sviktet dem.
De har få eller ingen framtidssutsikter. Jeg forstår hvorfor de gjør opprør, og føler med den hjelpsesløsheten de må føle hver dag. Selvfølgelig er det galt å drive hærverk, og det burde helst være ikke-voldelige demonstrasjoner.

Jeg håper bare at regjeringen i Storbritannia tenker seg om, og ikke gjør det samme som Sarkozy under opptøyene i forstedene i Frankrike. Altså å sette inn tøffere politi, og slå hardt ned på det, og dermed tie problemene i forstedene. Opptøyene i Frankrike og Hellas startet også på en lignende måte som det vi ser skje nå i England.
Det er bare en jævla unnskyldning for å ta med seg en 42 tommers tv hjem, ikke noe annet. Eneste grunnen de går til angrep mot politiet er når butikka er tomme og de har ikke noe annet å gjøre.

Jeg blir kvalm av at folk faktisk sympatiserer med disse pøblene
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ying-baby.html

Den kommende natten får vel pøbla smake sin egen medisin
http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/h...n-3555596.html
Sitat av Widow Vis innlegg
Er det virkelig så vanskelig å forstå hvorfor de gjør opprør?
De er arbeidsløse ungdom med lite eller ingen skolegang, som føler at samfunnet har sviktet dem.
De har få eller ingen framtidssutsikter. Jeg forstår hvorfor de gjør opprør, og føler med den hjelpsesløsheten de må føle hver dag. Selvfølgelig er det galt å drive hærverk, og det burde helst være ikke-voldelige demonstrasjoner.
Vis hele sitatet...
Du misforstår. De er ikke frustrerte. De er rett og slett voldelige utskudd som liker å lage bråk. Hvis det bare var snakk om hjelpeløshet hadde de ikke ranet folk, tømt butikker, osv.
Det er fryktelig lett å fordømme denne typen opprør når man ikke forstår hverken samfunnet rundt eller situasjonen folkene lever i.
"Du misforstår. De er ikke frustrerte. De er rett og slett voldelige utskudd som liker å lage bråk. Hvis det bare var snakk om hjelpeløshet hadde de ikke ranet folk, tømt butikker, osv."

Korrekt.

Her er det i hvert fall ingen vits i opplyse om noe som helst. Det er jo tydelig at MOD er antirasist.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
"Du misforstår. De er ikke frustrerte. De er rett og slett voldelige utskudd som liker å lage bråk. Hvis det bare var snakk om hjelpeløshet hadde de ikke ranet folk, tømt butikker, osv."

Korrekt.

Her er det i hvert fall ingen vits i opplyse om noe som helst. Det er jo tydelig at MOD er antirasist.
Vis hele sitatet...
Det er en fordel å argumentere for meningene sine.
Jeg har påpekt et par grunner til at dette skjer, samt trukket paralleller til lignende opprør i Europa.
Svarene som kommer er i kategorien "jeg blir kvalm av slike pøbler" til at "de er voldelige utskudd uten moral" uten i det hele tatt å reflektere over det engelske samfunnet, klasseskillet eller på annen måte prøve å forstå hvorfor det skjer.

Hvis man mener noen er kvalme utskudd uten moral så er det jævlig greit å kunne forklare hvorfor og ikke bare stikke hodet i sanden og si "fordi de ikke respekterer ro og orden."
Vanligvis så uttaler man seg ikke om ting man ikke har greie på og ikke engang forsøker å forstå.

Hvis folket ikke har brød, kan det jo spise kake.