Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 862
Kort og godt. Jeg har en metode: public int finnTotaltAntallAnmeldelser() { i klassen Avdeling, denne metoden skal finne totalt antall anmeldelser (nyttige + ikke nyttige) i klassen Anmeldelse.

Hvordan kan jeg få "tilgang" på verdiene i klassen anmeldelser, og hvordan kan jeg skrive en for-løkke som kan
"lese" totalt antall anmeldelser?
Sist endret av Spelly; 27. mars 2011 kl. 21:10.
Er en anmeldelse en String i en array?

som

String [] anmeldelser= {"blabalbal","mer blablabla"};


//finne antall anmeldelser
int antall = anmeldelser.length();

//eller
int count++;
for(String anmeldelse : anmeldelser) {
count++;
}
int antall = count;
Sist endret av perols_; 27. mars 2011 kl. 21:28.
Han skriver at Anmeldelse også er en klasse.

Eksisterer anmeldelsene inni en avdeling? Uten klassedefinisjoner er det ikke sikkert nøyaktig hvordan man gjør det, men det virker på meg ærlig talt ganske trivielt - simpelthen ha en for-løkke som looper gjennom arrayet med anmeldelser og så inkrementer tellere for nyttige og ikke-nyttige basert på hver enkelt anmeldelse.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Han skriver at Anmeldelse også er en klasse.

Eksisterer anmeldelsene inni en avdeling? Uten klassedefinisjoner er det ikke sikkert nøyaktig hvordan man gjør det, men det virker på meg ærlig talt ganske trivielt - simpelthen ha en for-løkke som looper gjennom arrayet med anmeldelser og så inkrementer tellere for nyttige og ikke-nyttige basert på hver enkelt anmeldelse.
Vis hele sitatet...
Takker for forslag.
Hadde det vært mulig å fått et kode-eksempel på hvordan dette kan gjøres?
I og med at det sikkert er en skoleoppgave og at jeg ikke har fått noen klassedefinisjoner så er det lite fristende. Du får heller lese litt opp på tellere og iterasjon, det blir ikke særskilt vanskelig bare fordi det er snakk om objekter.