Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 845
Jeg har tenkt å gjøre ROVen min mer avansert og skal styre de 3 motorene med en microcontroller. er det noen som har peil på hvordan jeg kan skrive et program for å styre roven med pcen?
Det finnes mange som faktisk har peiling på dette, men siden det var litt tynt med svar her, så har jeg lyst til å peke deg i retning Arduino. Er en del prat om dem her inne, og utrolige mengder informasjon rundt om. Open source, programmering i high-level kode og du kan kjøpe modeller som kommuniserer seg i mellom. Kan være ett greit sted å starte. Hvertfall om tanken er at den skal være en AUV. Hvis den skal sanntidskjøres trådløst under vann, så vil du i tillegg trenge noe teknologi for overføring av informasjon under vann. Typ en akustisk kommunikasjonslink som den Kongsbergs Hugin bruker. Her kan nok internett gi bedre svar enn meg.