Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  155 11950
Jeg personlig elsker å høre band live, og hører som regel liveopptak istedetfor studioversjoner.

Mine favoritter er
Muse - http://www.youtube.com/watch?v=pzpGk44UXKQ
Bruce Springsteen - http://open.spotify.com/track/31UJsGtQSom5H0cNCdPD8u (lang intro, men sykt bra)
Iron Maiden - http://www.youtube.com/watch?v=nra-8...eature=related

Muse er nok det beste livebandet jeg noen gang har hørt trur jeg. Makan til sinnsyk vokalist + genial musikk. Dette er noe de fleste kunne likt.

Bruce Springsteen, mannen er ikke av de mest ferske artistene. Husker jeg var på konsert hvor han holdt på i 3 timer. Hvordan han får til å prestere så godt er for meg, helt uvirkelig nesten.

Iron Maiden er et av mine favorittband. Prøv å hør på "Rock in RIo 2001". Under denne konserten var vokalisten Bruce Dickinson foskjølet, enda klarer han å få et sinnsykt trøkk når han synger.

Hvilket band er det beste live synes du? Kom gjerne med fler !
Muse er i min mening, uten tvil det beste liveband.
Ta en titt på liveopptakene av Queen. Helt fantastisk! =)
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Ta en titt på liveopptakene av Queen. Helt fantastisk! =)
Vis hele sitatet...

Queen er veldig bra og !
Særlig bohemian rhapsody
Judas Priest. Utan tvil. Høyr heile Unleashed in The East eller sjå ein av desse:
http://www.youtube.com/watch?v=_IvAQdJxN58
http://www.youtube.com/watch?v=TXToYkkSg9M

Iron Maiden og Deep Purple kjem rett etter.
Enig i at live musikk er fantastisk.
Men det er ikke alle som kan levere live.

Gigger bandet D.A.D med blandt annet It's after dark
Nephew med feks Police bells

Ellers blir det lokale band her i nord. Har ikke vært på så mange festivaler/konserter slik at jeg kan utvide mitt repertoar.
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Aqua titegn
Vis hele sitatet...

Du tuller?
Internasjonalt: Lamb of God

Nasjonalt: The Cumshots med Kaizers Orchestra og Dunderbeist like etter.
The Killers har stålkontroll på festivaler, har gode minner fra Hove. http://www.youtube.com/watch?v=Z40fhBxcg54

Sigur Ros er også fantastiske live http://www.youtube.com/watch?v=XSISTIeE0f8
Jeg mener Eric Clapton er sinnsykt mye bedre live enn studio, kjører noen helt syke soloer. Henger også på med Judas Priest, Iron Maiden og Queen.

Men det jeg ser med f.eks. Rob Halford i Judas Priest er at han ikke alltid får det til, dette er kanskje ikke så rart.. går nok hardt på stemmen når han synger sånn

Jeg har hørt noen dårlige live av Clapton, men det er svææært få.
Sist endret av OlavGal; 7. november 2010 kl. 21:46.
Tool - Sober, live 1993
Santana solo -> Det der må ha vært helt magisk å fått med seg live, under innflytelse av en magisk substans.
Sist endret av daaa; 7. november 2010 kl. 21:45.
nMadrugada er fantastisk live. Makan til røst Sivert Høyem har, når alt klaffer!
Sitat av daaa Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Jeg hadde faktisk sykt lyst til å dra på Roskilde for en stund siden kun på grunn av Tool hehe
Sitat av Effage Vis innlegg
Du tuller?
Vis hele sitatet...
Ja
Beste som jeg har hørt selv live er In flames og lamb of god .
Earthless, Pink Floyd
Sitat av Neocon Vis innlegg
Pink Floyd
Vis hele sitatet...
Skal på Pink Floyd til våren eller.. The Wall er vel kanskje bedre å kalle det..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Muse, Tool, Dave Matthews Band...
Noe av det beste jeg har sett live må være Lamb of God (Rockefeller i mars), Seigmen (så dem 6-7 ganger "før i tiden", men den aller beste var avskjedskonserten på Folken i Stavanger), Meshuggah (den gangen de var bra - rett etter de slapp Future Breed Machine), Placebo på Rockefeller i 2000 og Deftones på Quart i 2001 (eller kan det ha vært 02?)

Har sett endel band som blir omtalt som noe av det beste som er av live acts - f.eks. Motorhead. De har skuffet meg hver gang...
Pink Floyd! Ingen over, ingen under.
Ohh.. vannskelig å velge. Har sett så mye som har vært utrolig bra. Gidder ikke basere band på live-skills utfra DVD'er og opptak da jeg synes det er en helt annen stemning å være der selv. Hører heller ikke på liveopptak for blir så depressiv når jeg tenker at jeg burde vært der selv. Derfor lister jeg opp band jeg faktsik har sett live og kan bedømme utifra mine preferanser.

Nasjonale band som har rocket ass er vel:
-Big Bang. Sett dem tre ganger, og det har alltid vært sykt bra stemning, og de har alltid levert knallbra konserter.
-Thomas Dybdal. Har sett han 6 ganger live. Alt fra bitte små intimkonsereter med 30 stk i publikum til store konserter på noen av de større scener i Norge. Kan ikke si jeg har blitt skuffet noengang.
-Dum Dum Boys. Fytterakkar'n, disse gutta kan levere bra konserter. Trøkk og allsang hele veien igjennom.

Internasjonale artister:
-Judas Priest. Så dem på Roskilde i '08. Det var magisk å se disse gamle herremennen rocke så hardt
-Teddybears STHML. Hadde ingen forventinger egentlig. Men må bare si at konsereten dem holdt på roskilde i sommer virkelig har satt seg i minnet. Sto first row og det var superfett. Absolutt noe å få med seg. Hoppet på meg gnagsår i skrittet
-ACDC, need i say more?
-Rammstein. Helt fantastsik... Trøkk fra en annen verden. Eksplosjoner, fyrverkeri, flammer og et band som gir ALT. Det var helt villt.
-Gorillaz. Roskilde i sommer. Et band som består av fiktive karakterer kan også holde bra konserter. Selv om man ikke fikk Snoop eller Lou Reed var det insane. 26 stykker på scenen samtidig var det meste jeg telte til. Bra band, også utenfor studioet.

Artister som har skuffet:
-Bob Dylan. Kjedelig fyr på scenen, allikevel er jeg glad jeg har sett han live. Men, det holder med den ene gangen tror jeg. Om han ikke drar på en festival og det ikke er noe annet jeg MÅ se.
-Deep purple. Ikke akkurat skuffende. Men, når man tenker på hvor fantastiske de var i sine yngre dager skulle jeg ønske jeg var 20 i 60-70 årene.
-Black Sabbath(originalbesetning). Det var fett når jeg så dem, for 6 år siden eller noe. Men etter å ha sett litt fler konserter så tenker jeg tilbake og sitter igjen med et inntrykk av at de ikke presterte helt 100% på den konserten.
-Them Crocked Voltures. Kjeeeedelig konsert, dårlig lyd, og et band som strot sett spiller for sin egen del. Med en besetning som er så profilierte musikere burde man vente seg mer. Eneste positive med denne konserten var at man fikk se John Paul Jones.
The Script! Sjeldent talent vokalisten har, høres utrolig bra ut live.

http://www.youtube.com/watch?v=zoe00rmEAQA - Video før de ble 'kjente'.
The Prodigy. Det er alltid en vanvittig energi på konsertene dems.
Kvelertak må være det råeste livebandet i Norge! Aldri sett et band som lager så mye lyd og energi i et så lite lokale (Felix, Lillehammer)!
Merkelig at ingen enda har nevnt Prince...

Prince!

Merkelig at ingen enda har nevnt Prince...

Prince!
Merkelig at ingen enda har nevnt Prince...

Prince!
Er så mange å velge mellom :-o Her er en av mine norske favoritter;

http://www.youtube.com/watch?v=rNLy9XiRubU

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Merkelig at ingen enda har nevnt Prince...

Prince!

Merkelig at ingen enda har nevnt Prince...

Prince!
Vis hele sitatet...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Merkelig at ingen enda har nevnt Prince...

Prince!
Vis hele sitatet...
Nå har det i hvert fall blitt nevnt nok!

Slenger meg på det meste som de andre har sagt her egentlig, vanskelig å velge ut en av de.
Tool - 10 000 days tour.

Showet var sykt bra, med utrolig bra bruk av effekter/bilder/videoer. Passet perfekt med det litt dystre Tool-uttrykket. Dessuten var de mer sammensveiset enn ved tidligere tourer, dvs mindre småfeil, rett og slett fantastisk bra, særlig Danny var stødig som en gud gjennom hele settet.
Ikke det at jeg er superfan av Rammstein, men de er helt sinnsykt bra live!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av moret
-Gorillaz. Roskilde i sommer. Et band som består av fiktive karakterer kan også holde bra konserter. Selv om man ikke fikk Snoop eller Lou Reed var det insane. 26 stykker på scenen samtidig var det meste jeg telte til. Bra band, også utenfor studioet.
Vis hele sitatet...
+1

Musikken til Gorillaz blir mye mer harmonisk og levende live.
Alle artistene samlet på en gang gjør hele konsertopplevelsen fantastisk.

Clint Eastwood ft. Snoop Dogg @ Glastonbury
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Merkelig at ingen enda har nevnt Prince...

Prince!
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi jeg ikke syntes Prince var en kul konseret. Trodde det skulle bli tøft, men endte med å stå 2 timer å vente på å få dra hjem..
Sitat av daaa Vis innlegg
Tool - Sober, live 1993
Santana solo -> Det der må ha vært helt magisk å fått med seg live, under innflytelse av en magisk substans.
Vis hele sitatet...
Oi ! Faen så rå den Tool videoen var. Mange takk.
Ozzy Osbourne! Så ham på døgnvill i september. Det blir litt småpauser inni mellom, men fortsatt en fantastisk konsert. Bandet var awesome.
Ugress er bra live. Bare sier det
Sitat av moret Vis innlegg
Kanskje fordi jeg ikke syntes Prince var en kul konseret. Trodde det skulle bli tøft, men endte med å stå 2 timer å vente på å få dra hjem..
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i den. Så Prince på roskilde, og syntes det var tamt. Sto å så på en times tid, da gadd jeg ikke mer. Syns jeg var dårlig :P


Synes In Flames er sinnsykt bra live. Høyt energinivå og sterk vokalist.
Metallica, er det noe spørsmål? Hvertfall av de jeg har sett, synes de var bedre live enn rolling stones. Tror pink floyd ville tatt kaka tho
Gåte var jo ganske kjent for å være et råbra, kanskje Norges beste liveband. kan nok si meg enig i det, og ikke bare fordi de er favorittbandet mitt - for jeg har sett mange andre band som helt klart har vært kjempebra live - men fordi de faktisk gjorde hele opplevelsen til noe utenomjordisk og vakkert. :'-)

Trash Talk har jeg sett live to ganger, og selv om jeg ikke er spesielt fan av bandet var de helt sjuke live. verdt å få med seg i hvert fall.
Beste Norske etter min mening

Inne: Cumshots
Ute: Immortal
Sitat av Effage Vis innlegg
Skal på Pink Floyd til våren eller.. The Wall er vel kanskje bedre å kalle det..
Vis hele sitatet...
amster - 9 april?
Bruce Springsteen. Mannen holder jo på i 3 fantastiske timer!

Av norske liker jeg muligens Skambankt best. Trøkk!
De jeg liker best er helt klart Dave Matthews Band! Hadde vært helt epic å fått billetter til en av deres konserter men, ser desverre ikke ut til at jeg får se de me det første http://www.youtube.com/watch?v=hYt_3ZKEIKI
jeg så Shpongle live i London for ett år siden, maken til sceneshow, stemning og musikk skal man lete lenge etter.
Det regnes vel ikke som et typisk liveband, siden det er så mye mer enn bare bandet som er på scena når de først er live, men at noe kommer til å toppe den opplevelsen med det første har jeg mine sterke tvil til.

http://www.youtube.com/watch?v=eZvI-kurJho
Jeg er sjokkert over at Eagles ikke allerede er nevnt når man snakker om verdens beste liveband Sitter på jobb så youtube er no-go. Så leite opp video'er får dere gjøre sjæl.
Sist endret av Haagens; 8. november 2010 kl. 08:22.