Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2193
hei, jeg har da en relativt ny pc, som jeg bruker mest til spilling. cod 4.5.6 + crysis, oblivion etc etc. jeg lurer da på om noen har anbefalinger til meg om hvilket operativ system jeg skal bruke.

er en stasjoner pc.
med 8 gb ram 667 mhz.
skjermkort= ati radeon hd 4850 (512mb kort som kan ha directx 10)
prosessor= quadcore amd phenom x4 black edition 9950, 2600 mhz
hovedkort= litt usikker, tror asus m2n-sli deluxe mcp55p
lydkort= inne i hovedkort
netverk= inne i hovedkort
Hardisk= 2 hardisker intern, en på 500 gb 7200rpm en på 1,5 tb 7200 rpm

Håper på noen gode svar
win 7 ? 100 tegn
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Windows 7 64bit.

Eneste valget som er fornuftig.
Crysis er vel bare sluppet til Windows så vidt jeg vet.
da blir det win 7 64 da har kikka litt på det før. takk for hjelp
win 7 , 64 bit er nok det eneste gode OS du kan bruke hvis du stort sett skal spille. du kan jo legge inn et Linux system i tillegg eksempelvis ubuntu
Sitat av coyote93 Vis innlegg
da blir det win 7 64 da har kikka litt på det før. takk for hjelp
Vis hele sitatet...
hvilken versjon? home premium, ultimate osv.
Alltid ultimate
Erklært blond
Sier en ting. TPB og ta av automatisk oppdatering.
Sist endret av Tech373; 27. august 2010 kl. 23:46.
Sitat av NiceNorsk Vis innlegg
Sier en ting. TPB og ta av automatisk oppdatering.
Vis hele sitatet...
Støtter denne
Sitat av NiceNorsk Vis innlegg
Sier en ting. TPB og ta av automatisk oppdatering.
Vis hele sitatet...
hvorfor skal man ta av automatisk oppdatering når det finnes chew-wga og removeWAT?
Sist endret av Mathsterk; 27. august 2010 kl. 23:51.
Tok TPB og Ultimate versjon ja update kan være på, er bare 2 av oppdateringene som sjekker om mang har ekte windows, etter det jeg har fått med meg, og en kan jo selv velge hvilke en laster ned^^
Hva er egentlig forskjellen på Proffesional og Ultimate? og 32bit og 64?
Sist endret av onClipEvent; 29. august 2010 kl. 20:37.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva er egentlig forskjellen på Proffesional og Ultimate? og 32bit og 64?
Vis hele sitatet...
Det kan du lese ditt hjertes lyster tomt om på wikipedia.

Og på Microsofts egne sider.
hmm, gikk tilbake til bruke xp 64 jeg, fikk bedre ytelse i en del spill da. kan klare meg uten dx 10, er ikke noe serlig forskjell før en kommer til dx11
Det er jo ganske spørs. Liksom, på min stasjonære PC som er egentlig ganske gammel bruker jeg Windows 7 Ultimate Alienware Ganske feet
Sitat av Tavish Vis innlegg
Det er jo ganske spørs. Liksom, på min stasjonære PC som er egentlig ganske gammel bruker jeg Windows 7 Ultimate Alienware Ganske feet
Vis hele sitatet...
joda, windows 7 er bra os, og funker fett på gamle pc er:P men killing floor fks gikk ned fra 120 fps til 40 når gikk fra xp til win7. dessuten starter spill senere opp i win7 en i xp. ihvertfall med MITT oppsett.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva er egentlig forskjellen på Proffesional og Ultimate? og 32bit og 64?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions
Sitat av coyote93 Vis innlegg
hmm, gikk tilbake til bruke xp 64 jeg, fikk bedre ytelse i en del spill da. kan klare meg uten dx 10, er ikke noe serlig forskjell før en kommer til dx11
Vis hele sitatet...
Da kan jeg nesten garantere deg at du har gjort noe feil, og \eller mangler noen drivere, dette er ikke expected behaviour.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Da kan jeg nesten garantere deg at du har gjort noe feil, og \eller mangler noen drivere, dette er ikke expected behaviour.
Vis hele sitatet...
kan ikke helt skjønne hva jeg har gjort feil isåfall, lastet ned riktige og oppdaterte drivere til alle enhetene i pc en på både xp og win7. satt opp begge os'a på samme måte, samme innstillinger i spilla også, bortsett fra dx 10 da.

xp hadde vist noen mangler i tilleg til dx10+, kunne ikke instalere nyeste msn eller nyeste itunes-.- så ble dual boot system istedet.
Ikke kjøp ultimate, kjøp heller Home Premium (FFP, full retail, ikke OEM) og bruk en "hack" for å oppgradere til Ultimate, også står det at den er aktivert, og du kan få oppdateringer
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Ikke kjøp ultimate, kjøp heller Home Premium (FFP, full retail, ikke OEM) og bruk en "hack" for å oppgradere til Ultimate, også står det at den er aktivert, og du kan få oppdateringer
Vis hele sitatet...
Hørt om TPB eller?(A) :P
på min stasjonære PC som er egentlig ganske gammel bruker jeg Windows 7 Ultimate Alienware Ganske feet
Sitat av coyote93 Vis innlegg
kan ikke helt skjønne hva jeg har gjort feil isåfall, lastet ned riktige og oppdaterte drivere til alle enhetene i pc en på både xp og win7. satt opp begge os'a på samme måte, samme innstillinger i spilla også, bortsett fra dx 10 da.

xp hadde vist noen mangler i tilleg til dx10+, kunne ikke instalere nyeste msn eller nyeste itunes-.- så ble dual boot system istedet.
Vis hele sitatet...
Hvilket spill er det snakk om?
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Hvilket spill er det snakk om?
Vis hele sitatet...

spilla som fungerer bedre i xp en i win7 er Killing Floor, Wc3 Frozen Throne, Aoe3, Batllefield2 og Zombie Panic, men har uansett løst problemet, dual booter xp og win7
At noen kan vurdere å kjøre Windows XP på en maskin i dag er sprøtt. ett 10 år gammelt Operativ System, men minimal støtte fra produsenten lenger...
Utnytter ikke maskinvaren på langt nær bra nok, og er tungvindt.
Sitat av djxfade Vis innlegg
At noen kan vurdere å kjøre Windows XP på en maskin i dag er sprøtt. ett 10 år gammelt Operativ System, men minimal støtte fra produsenten lenger...
Utnytter ikke maskinvaren på langt nær bra nok, og er tungvindt.
Vis hele sitatet...
HVem snakket om kjøpe noe som helst?:O
Sitat av coyote93 Vis innlegg
HVem snakket om kjøpe noe som helst?:O
Vis hele sitatet...
Han skrev "kjøre".

Noe som jeg forøvrig er enig i, iallefall når du passerer 2GB RAM mtp at 64bit versjonen av XP bare er en "woops la oss lage en port av Itaniumversjonen av Windows2003 i en fei".
ah, sorry, lese feil fra min side-.- vel, tar å dual booter da, bruker kun xp når spiller de spilla som ikke kjører like bra i win7, så for meg har det ikke så mye å si