Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3371
Min bror holder på med å utvikle oppfølgeren til den første "achtung, die kurve!"-klonen, Zatacka X.

For de som ikke har spilt spillet: Det likner det mye på det klassiske markspillet man får til gamle mobiltelefoner, bare at det er støtte for multiplayer, hvor målet er å få motstanderne til å treffe deg. Endringer i typografien reflekterer hvordan man styrer marklinknende figurer som ikke kan brytes.

Konstruktiv kritikk ønskes.
(Svart-hvitt versjon av logoen er lagt til som vedlegg.)

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=7873&stc=1&d=1281855953
Sist endret av Curious; 15. august 2010 kl. 09:13.
Achtung husker det spillet. Kanon å spille i friminuttene med andre på skolen. Blir helt nostalgisk nå.

Har broren din tenk å lage en oppfølger som er ganske så identisk eller skal han gjøre noe mer utav 'clonen'?
Curious's Avatar
Trådstarter
Han har allerede laget en nokså identisk en, men jobber nå med forskjellige konsepter som spesialangrep, samt støtte for opp til åtte spillere.
Sist endret av Curious; 15. august 2010 kl. 13:00.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Helt grei logo det.

Hva med å prøve å gjøre "X"-en større og bruke den bak der det står "Zatacka"?
Har dessverre ikke PS om dagen, så får ikke lagd no kladd
Curious's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Hva med å prøve å gjøre "X"-en større og bruke den bak der det står "Zatacka"?
Vis hele sitatet...
Jeg har undersøkt muligheten, men konkludert imot, ettersom denne løsningen svekker lesbarheten - både lettleseligheten i navnet, samt rekkefølgen på hva som blir lest. Det skal bli lest "Zatacka X".
Vell, jeg leste zalaka i logoen, Prøv å gjør "t"en tydeligere. ser ut som en L såm den er nå.
Sitat av Time Vis innlegg
Vell, jeg leste zalaka i logoen, Prøv å gjør "t"en tydeligere. ser ut som en L såm den er nå.
Vis hele sitatet...
Agreed. Fin logo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Curious's Avatar
Trådstarter
Andreutkast hvor diverse kritikk har blitt tatt i betraktning:

http://creativebits.org/image/view/11233/_original
ser fortsatt ut som en l i zatacka x.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
ser fortsatt ut som en l i zatacka x.
Vis hele sitatet...
Få øynene dine sjekket.

Den var både lettleselig og relativt grei å se på. (Andre utkast, altså).
Curious's Avatar
Trådstarter
Sitat av mathsterk Vis innlegg
ser fortsatt ut som en l i zatacka x.
Vis hele sitatet...
Du snakker om andreutkastet nå?

Andre som leser "l" i stedet for "t" i Zatacka på andreutkastet?
Sitat av Curious Vis innlegg
Du snakker om andreutkastet nå?

Andre som leser "l" i stedet for "t" i Zatacka på andreutkastet?
Vis hele sitatet...
Ja Øynene mine klarer ikke helt at t'en er helt klemt i sammen med a'ene. Men ellers kul logo Utgivelsesdato?

Jeg ser ganske TYDELIG t`en i andre utkast... Og det uten BRILLER!
Leste det med en gang som t, null problem der, derimot irriterer a'ene meg litt. De overskyter x-høyden en anelse, og selv om dette er helt vanlig, så blir det seende ut som en snodig feil når du kobler den andre a'en sammen med t'en på den måten. Du bør enten justere a'ene så de ikke overskyter x-høyden, eller bryte koblingen mellom den andre a'en og t'en, og jeg vil tro det blir best i forhold til konsept osv å justere a'ene, selv om dette nok er mer jobb å få bra.

I tillegg er det en annen greie med a'ene - alt annet ser ut til å være mer eller mindre monolinjært, men a'ene bryter veldig med det, og da passer de plutselig ikke inn sammen med resten. Antar at de følger samme bue som c'en, men på den blir det ikke like tydelig, og da går det greit.

Dermed er det to punkter som gjør at a'ene bør justeres
Curious's Avatar
Trådstarter
atmoet: Du har et hodt poeng når det kommer til x-høyden til "a" (vil tro "c" lider av det samme). Jeg skal forsøke å forminske dem slik at høyden blir identisk med en x-høyde definert av k og t. Godt observert.

Jeg har utforsket mulighetene for å inkludere a-ene mer i semimonoline-konseptet, men det så rett og slett ikke bra ut.
Var ganske stylish den logoen der, jeg prøvde å lage det litt "røffere" med å prøve å få det til å se ut som om X'en brant.

http://i35.tinypic.com/332xxdl.jpg

Eventuelt noe slikt:
Likte mranders0ns forslag.
Tror dog det hadde sett bedre ut uten flammer på X-en. X-en må ikke skinne gjennom bokstavene, bokstavene skal stå fremst og ikke være gjennomsiktige synes jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Får vel bumpe, når kommer dette ut ?
Det er lagt ut en gratis, open source, alpha-versjon av spillet her:

http://code.google.com/p/zatackax/.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
mranders0n: Interessant forslag. Jeg tror det vil se bedre ut om flammene har akkurat samme farge som X-en. At det ikke er delvis gjennomsiktighet der.
Flammene er for små og skarpe. Jeg støtter også atomet på det faktum at høyre del av 't'en treffer for lavt på 'a'en. Mulig det bare er feinschmakere som irriterer seg over slikt noe. Om 'c'en gir inntrykk av å være a-linjær eller ikke, så er den ikke det. Skulle ønske jeg fikk fullføre noen småting selv slik at det ble perfekt =)
Likte svart-hvitt utgaven av tredje utkast. Og hadde ingen problemer med å se T-en i noen av utkastene. Den ser renere ut i svart-hvitt, synes jeg. Men akkurat det er smak og behag
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg tror det vil se bedre ut om flammene har akkurat samme farge som X-en.
Du burde heller skifte navn til BluescreenX, for det var det jeg fikk av programmet. Med en gang jeg kjørte .exe filen, så kom det en finfin blå skjerm opp.