Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1917
Hei, skal på ferie til kypros i 2 uker...
Det jeg lurte på var om noen av dere vet hvordan tax free på fly fungerer.
Vi har fått bestillings hefte i posten der vi kan kjøpe 1 liter absolutt vodka til 112 kroner.
Alle som reiser er 18 år. Får vi kjøpt sprit på flyet når vi er 18 år? Er det norske eller kypros regler som gjelder her?

Sprit er ikke så veldig billig i Kypros så hadde vært digg med litt billig sprit til å starte turen med :P

Takk for alle svar!
Var til Agia Napa på Kypros i 2002

Hadde jeg vert deg ville jeg ventet til du kom på flyplassen på Kypros.
Var billig sprit på Taxfree der. Men det stemmer at de kjente sprit merkene er dyre.

Men dersom du kjøper den lokale spriten som er tappet på flasker og selges i butikken er den billig (den er helt lik andre sprit flasker, men av ukjent navn).
Den koster ca 50kr for 1 liter (45%). Så det var blandevatnet som kostet flesk der nede.

Vi drakk den 14 dager på rad

PS: Du slipper å vise legg der nede. Husk at du går gjennom en taxfree butikk før du går på flyet. Samme når du kommer hjem til Norge
Sist endret av neXon; 22. mai 2006 kl. 13:41.
Angående deres alder tror jeg det har endel med å gjøre hvilket land flyet/selskapet er registrert i, for i internationalt område vil lovene til landet fremkomstmiddelet er registrert i gjelde.

Ergo: Flyr du AirFrance fra Gardermoen til Paris så kan faktisk en 16 åring få servert alkohol på flyet på bakgrunn av franske lover. Jeg som 18åring (den gang, for lenge siden) måtte vise legitimasjon på at jeg var over 16 år på en flyvning Paris - Houston for å få øl.
Trådstarter
2 0
hmmm

Takk for begge svar. Vi skal reise med Eurocypria som er flyselskap fra Kypros.
Hva er det verste som kan skje hvis vi bestiller tax free til å få på flyet? Kan de nekte oss varene?

Noen ganger ligger jo tax free varene i setet og venter.. Da kan det jo ivertfall ikke være noe problem.

Vet ikke hva import grensen på sprit er i Kypros jeg, men kan vell ikke være mindre enn 1 liter sprit?
Akkurat som i matbutikken så kaster de dere ut hvis du er plagsom og ikke har legitimasjon for å kjøpe ønsket vare.
Jeg bestilte sprit på en flytur til spania da jeg var 18, er som du sier dem legger bare varene i sete og så er det bare å plukke dem med seg. Nå skal det sies at jeg forhåndsbetalte men tror ikke det skal ha noe å si.
Jeg er paa ferie paa Rhodos naa, er vil ikke saa mye prisforskjell. det koster 80 kroner for en Highland bird. En liter...
Absinth en liter 80, roed koster 100 kroner... husker ikke mer...
Sitat av JoSeff
Hei, skal på ferie til kypros i 2 uker...
Det jeg lurte på var om noen av dere vet hvordan tax free på fly fungerer.
Vi har fått bestillings hefte i posten der vi kan kjøpe 1 liter absolutt vodka til 112 kroner.
Alle som reiser er 18 år. Får vi kjøpt sprit på flyet når vi er 18 år? Er det norske eller kypros regler som gjelder her?

Sprit er ikke så veldig billig i Kypros så hadde vært digg med litt billig sprit til å starte turen med :P

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...

Jeg kan gi deg et Korrekt svar for jeg har selv gjort d flere ganger..Da jeg skulle utenlands..(ikke så langt fra dit du skal faktisk) Så bestillte jeg via Internett å saken er at fly personelle/flyselskapet driter i hva du bestiller..seff handler du ikke 20 flasker dram men de bryr seg ikke om d det får du ta med tollerne sier de..Jeg satt nemlig i go'stolen å bestillte meg grønn..Da jeg kom på flyet på vei hjem ble jeg ganske brydd for der stod d faktisk 8 store poser med digg,leker,ØL å masse også..dram,sigg,parfymer..ble så satt ut av hva jeg hadde sitti å bestilt at jeg sa jeg ville levere tilbake halvparten(sa d måtte være en feil) så u just go ahead buddy god tur!!Kim...***