Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2743
En kompis driver å prater om å lage hasj olje.. jeg veit ikke no om det, men han mener at man kan varme/koke vann, sette en bolle oppi vannet og sakene i en liten skål og blande inn olivenolje, og røre til den brune hasjklumpen løser seg opp i oljen.. Også shotte blandingen i seg.

Noen som har prøvd dette? Funker det fett? Og hvordan er virkningen? Bedre/dårligere/tyngre/lettere/kortere/lengre ect.? Og hvor mye saker burde man bruke til en shot?

Noe mer man burde vite før man prøver, kanskje...?
hva med å teste forså å finne det ut?
Trådstarter
4 0
Sitat av handy.
hva med å teste forså å finne det ut?
Vis hele sitatet...
Gidder ikke prøve om det ikke funker. Bortkasta varer er surt.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Cannabisolje er en mer konsentrert form av THC. Plantesaften er ekstrahert fra cellulosematerialet med et løsemiddel, som så dampes inn til et seigtflytende, oljelignende produkt. Cannabisoljen er en grønn eller brun klisteraktig olje.
Vis hele sitatet...
Sitat hentet fra Folkehelseinstituttets nettsider.

Du får ikke cannabisolje (eller hasjolje som du skriver) ved å gjøre det du beskriver. Derimot får du litt olivenolje med hasj i, som overhodet ikke smaker noe godt. Hva virkning, dosering, etc angår, blir det akkurat det samme som om du spiser det. Søk, og du vil finne mange tråder.
Trådstarter
4 0
Sitat av aybara
Sitat hentet fra Folkehelseinstituttets nettsider.

Du får ikke cannabisolje (eller hasjolje som du skriver) ved å gjøre det du beskriver. Derimot får du litt olivenolje med hasj i, som overhodet ikke smaker noe godt. Hva virkning, dosering, etc angår, blir det akkurat det samme som om du spiser det. Søk, og du vil finne mange tråder.
Vis hele sitatet...
Aha, okay. Takker for infoen!
Linuxnerd
Vet ikke hvordan det funker, men det skal visst gå å bruke aceton til å få ut THC-olje av hasj. Har røkt dette en gang, men syntes ikke det funket spesielt bra, kan ha vært hasjen som var blitt brukt som var dårlig. Men den såkalte THC-oljen så ut som skrap, og funket omtrent på samme nivå som skrap.
Noen vet kanskje noe om denne acetonmetoden?
Man kan ekstrahere canabisolje fra både hasj og marihuana. Dette kan gjøres på forskjellige måte, f. eks. med aceton, alkohol eller andre løsemidler. Noen fungerer bedre enn andre, uten at jeg skal si hvilke det er, da jeg ikke har noen personlig erfaring med denne ekstraheringsprosessen.

http://www.erowid.org/plants/cannabi...bis_info.shtml
http://www.erowid.org/plants/cannabi...s_info13.shtml
http://www.erowid.org/plants/cannabi...is_info9.shtml
man kan IKKE dyrke eller kjøpe et parti toppskudd... si .feks. 100gram... etter å IKKE ha gjort dette, kjøper du 1 liter 60% på polet, eller IKKE ren 96% fra en annen plass..

finn en passende dunk/container for dette, stash IKKE toppskuddet oppi spriten og la det stå i ca 1 mnd... da burde du IKKE få en grønnligfarget sprit som du kan sile vekk de IKKE eksisterende toppskuddrestene fra....

så burde du IKKE sitte igjen med THC sprit....

drikk med måte!
Jeg ble forvirret av inlegget ditt, charras :-P
du må ta mariujana istedet for hasj... ta alt i en doggybag... liten tett pose.... fyll opp med lightergass... legg pottet oppi... rist ei stund... du får da en del veske oppi... hell ut vesken... vent til gassen har fordampet... så sitter du igjen oed oljen smør inn en sigarett eller noe med oljen.. den er sterk...
charras: ett helt hekto, til en liter sprit? Kan det virkelig være nødvendig?
Kan kanskje være greit å skylle det i vann først også slik at man får vekk litt klorofyll.
Burde ikke medføre så mye tap, da thc ikke er vannløselig så langt jeg vet.

swestre: hvis man sitter igjen med noe flytende etter en slik operasjon,
vil man ikke da kunne trekke slutningen at det fortsatt er rester av butan igjen?
funker vel uansett hvordan du får det i deg?
Olje å hasj må jo hvartfall smake helt for jævli!
hadde aldri prøvd det hadde jeg vært deg.
Stikk heller til hemp house å kjøp den største vannbongen dem har, så blir du nok mer fornøyd en om du hadde drukket det greiene du preker om.
"æsh"
Sitat av swestre
du må ta mariujana istedet for hasj... ta alt i en doggybag... liten tett pose.... fyll opp med lightergass... legg pottet oppi... rist ei stund... du får da en del veske oppi... hell ut vesken... vent til gassen har fordampet... så sitter du igjen oed oljen smør inn en sigarett eller noe med oljen.. den er sterk...
Vis hele sitatet...
vor i all verden har du det i fra? har jeg alldri hørt om en gang
Her var det mye rart å se...

GOOGLE FFS!

Men swestre er på god vei iallefall..

Ja, Pot og lightergass kan man lage THC-olje av...
Fremgangsmåten orker jeg ikke forklare. Google it... Finnes mange guider og verktøy til dette..

Ellers så bare smelt tjallen i smør. Og bruk det i brownies eller lignende... Funker fett som faen. Men regn med å være møkkstein i iallefall 12 timer hvis det er bra tjall og du har i en del..
Tar fort en 3-4 timer før effekten kommer så en joint eller tre i mellomtiden er alltid fint å ha..

Edit: Blah, bare følg felix_poker sine linker.. Flinke felixen
Sist endret av Forconin; 22. mai 2006 kl. 10:21.
Løser seg fint opp i varm kokesjokolade også, bare så det er sagt
Sitat av okaminaru
Løser seg fint opp i varm kokesjokolade også, bare så det er sagt
Vis hele sitatet...
Sant, sant

Bare varm tjallen i noe med FETT i...

Forslag:

Smør
Kokesjokolade (Go okaminaru) Magisk sjokolade er digg, legg til litt sopp og du har en virkelig spesiell sjokoladebit.. Hehe..
Olje

Men gjør noe mer ut av det enn å løse det opp og drikke det. Lag noe mat ut av det. Brownies, Vafler, Whatever.. Er for godt til å wastes i noe som kommer til å smake crap
Jeg tror kokesjokolade kan være svært versatilt,
når man først har lagd seg noen gyldne biter.

f.eks.
1 tredjedel espresso, 2 tredjedeler varm/stimet melk + en artig bit kokesjokolade,
og vips; mocca spesialäre :P

Aner ikke om det blir noe godt, må nesten eksperimentere litt.
Marihuana te funker bra det, tørk noen fine buds, knus de og mos gjennom en te-sil. Lag en kopp vanlig te og ha i 1-3 teskjeer av potten (bruke 1 teskje første gang, bruk 2 neste gang hvis du synes 1 skje var for svakt for deg). La det trekke 5-10 minutter, smak til med sukker, husk å drikke opp alt sammen, bunnfallet(potten)også.
Etter 1 til 2 timer sniker rusen seg på og blir sakte sterkere, deretter varer den i flere timer før den sakte forsvinner igjen
Sjekk linkene jeg har postet, for all heavens sake!
Der finner dere både butan og løsemiddel-metoden, godt beskrevet.