Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3743
hva funker? uten så mye hangover dagen derpå?
har prøvd imovane(zopiclone) og stilnoct uten noe særlig effekt..
rohypnol kanskje? hvor lang er halveringstida på dem?
det skal godt gjøres å finne en medisin som ikke gjør deg slapp, osv dagen etterpå. Innsovnings tabletter er mildere, Vallergan er et godt alternativ.

Sobril eller Alopam, har ikke så høy halveringstid. Selv foretrekker jeg Vival/Valium, siden det er muskelavslappende og antikonvulsiv.
vel verken vival, valium, sobril eller alopam har særlig sedativ virkning
vallergan er det svært mange som har problemer med ift hangover. ville heller gått for sobril eller vival hvis dette er et stort problem. selv bruker jeg vival og imovane kombinert og er fornøyd med det.
Macca's Avatar
Trådstarter
jeg blir ikke trøtt av sobril og vival..
må da opp i veldig høye doser.(25-40mg)
og da er dagen derpå iallefall ødelagt:/
for at innsovningsmedisiner skal funke så må man som regel være trøtt når man inntar dem. jeg må også opp i de mengdene du snakker om hvis jeg overhodet ikke er trøtt i utgangspunktet.
Macca's Avatar
Trådstarter
jau..og jeg er mange ganger nærmere manisk.å da er det så og si umulig..
skal til legen snart.men hva kan man regne med å få når de"vanlige" ikke funker?:/
apodorm/mogadon hvis du er heldig. De er dritsvake men man blir veldig rolig av de . Så er det vel nozinan....som er noe dritt
Sist endret av halla; 9. mai 2006 kl. 21:20.
Synd man ikke markedsfører Dalmane i Norge.

En del psykose medisin er ganske sedative, men det er relativt jævlig etterpå. Så har du jo noen naturprodukter, men... heh.
Grunnen til at så mange har problemer med "hangover" ved bruk av vallergan er at de funker så lenge. De fleste gjør feilen å spise pillene like før de legger seg.. Jeg fikk selv vallergan på resept over lang tid og har en del erfaring med disse pillene, inkludert hangoverproblemet.

Det løste jeg lett ved å begynne å innta pillene 2-3 timer før jeg la meg, gjerne i 21-tiden på kvelden. Tar du dem så tidlig vil virkningen være ute av kroppen før du våkner. Vallergan er så svakt at du ikke blir trøtt av å ta dem, du bare sovner lettere.. Så man trenger generelt ikke være redd for at man skal sovne for tidlig / være for trøtt til favorittserien / fotballkampen / sex med dama selv om man har spist sovepiller...
vallergan gir meg dypere søvn, men hjelper meg ikke en dritt når det gjelder innsovning. den har 2 kjipe bivirkninger:hangover får jeg uansett når jeg tar de på kvelden(tar de alltid minst 2-3 timer før lalling). den andre tingen er at jeg sliter noe jævlig med å komme meg opp om morgenen når jeg har tatt vallergan.

har slitt med innsovningsproblemer i 20 år selv og har prøvd det aller meste som finnes av søvnmedikamenter. apodorm som er nevnt tidligere i tråden, kan absolutt være et godt alternativ. jeg har gode erfaringer med den ift innsovning.
Det er som mxyzptlk sier. Folk flest bruker valargan feil. Dette er en medesin som henger i fra 10 - 12 timer og er derfor ikke noe sjakktrekk å spise på sengekanten, da folk flest ikke sover såppas lenge. Noe som resulterer i at medesinen fremdeles virker etter at man har kommet seg ut av sengen igjen.

Men det er vel kanskje ikke heller uten grunn at man gjerne i fengsel blir proppet full av valargan eller Nozinan, da dette er medikamenter som har en ekstrem lang halverings tid, og fungerer som beroligende. Og som heller ikke er noen medikamenter som er spesielt egnet til å feks. ruse seg på. (Ofte kalt apedop)

Men som alle vet, har stort sett alt det måtte være av piller gjerne en del bivirkninger. Enten om dette måtte være døsighet dagen derpå, eller andre stygge bivirkninger som kommer ved inntak over lengere tid.

Av egen erfaring syns jeg nå faktisk cannabiz er det beste "medikamentet" ovenfor innsovnings eller gennerelle søvnvansker. Røyk en feit pipe kort tid før du skal innta køya og du sovner godt! Relativt lite bivikninger på cannabiz ved begrenset inntak.
nå blir vel kanskje cannabis en smule dyrt i lengden dersom man har langvarige søvnproblem.

Jeg kan absolutt sympatisere, fordi jeg har selv hatt søvnproblemer siden midten av tenårene, og sluttet nettopp med Vallergan fordi den ikke har noe særlig virkning mer, men da jeg først begynte med den var den ganske brukbar, derfor anbefalte jeg den.
Må man på apoteket/være over 18 for å få "skaffet" noe av dette?
Macca's Avatar
Trådstarter
du må ha resept på de meds som er nevn
eller skaffe de på gata
Sist endret av Macca; 14. mai 2006 kl. 11:42.
ikke fuck med innsovninga og søvnen! skal ikke preache så mye men jeg mener at tilogmed nattasen med rev er farlig, selv om jeg selv i de senere tider har røykt mye nattas... uansett.. søvnen er det viktigste du har og ikke bland drugs inn i den.. sliter du med å sovne og sove generelt så ta det som en mann... enten gjør du for lite om dagene ellers så har du nerver.. men ikke spis dop for å sovne... d er så jævlig vanedannende og ødelegger den naturlige søvnen som du trenger mye mer en benzodøs.... rev sover jeg bare 3 timer urolig av så må jeg røyke på ny og sover 3 timer urolig igjen...

eneste som kanskje kan være ett godt sovemiddell er GHB....

jeg har to regler for mitt rusforbruk, ikke noe for å sovne, og ikke noe for kuken... det er to systemer jeg IKKE vil bli 30 og totalt fucked med....
Macca's Avatar
Trådstarter
skal til legen i mårra å høre hva jeg får..så wish me good luck
Hva klassifiserer dere som søvnproblemer? Jeg har alltid, i hele mitt liv, hatt problemer med å sovne fort. Jeg har aldri sett på det som et stort problem, jeg har pleid å ligge våken og tenke og kose meg en stund, og det har jeg ingen ting i mot. Det å våkne opp uten å huske at jeg lå lenge våken er for meg unormalt. Problemene oppstår når jeg legger meg sent(noe jeg alt for ofte gjør) og skal opp tidlig. Det er ikke det at jeg ikke klarer å stå opp, problemet har heller aldri ligget der. Problemet er vel heller at jeg over tid kan bli litt sliten av det. I lange perioder, frem til nå nylig, har jeg stort sett hatt kjæresten på besøk også, og dette gjør innsovningen særdeles mye vanskeligere(jeg klarer ikke slappe av skikkelig når jeg legger meg, i hvert fall ikke når hun sover mye hos meg i lengre perioder), og dersom jeg våkner har jeg vansker med å sovne igjen. Våkner jeg tidlig på morgenen når hun sover hos meg(7-8-9-tiden) kan jeg regne med at jeg ikke sover noe mer.
Jeg har altså ingen problemer med å ligge våken og tenke, men ofte blir jeg stressa og somewhat irritert dersom jeg ikke får sove når jeg vet jeg må tidlig opp.

I mange tilfeller forekommer innsovningsproblemene i like stor grad selv om jeg er møkkasliten og trøtt og har sovet lite. Jeg dupper nesten av på bussen på vei hjem, men vel hjemme blir jeg liggende en god stund.

Så, for å repetere meg selv: Hva anser dere som søvnproblemer? Kunne det vært en idé for meg å snakke med en lege om å få noe jeg kan knaske dersom jeg trenger å få sovet godt ut en natt? Å bruke det på regulær basis er uaktelt uansett, så problematisk er det ikke.
Macca's Avatar
Trådstarter
jeg sover ikke på mange dager noen ganger.eller sover bare om dagen. innsovningsproblemer og. det klassifiserer jeg og legen min som søvnproblemer
STILNOCT
Når det kommer til søvn så skal det ikke mer enn en tablett en god seng og ro i kroppen til så er det natta natta for de fleste..!!!!

Stilnoct funker også veldig bra å ruse seg på...!!!

(Spiser man 10-12 stk så kan det ende i en VELDIG morsom tur rundt oppi hodet sitt...)
( add some alcohol and feel even more pleasure )
hva prater du om de er jo bare dritt å ruse seg på. man føler seg ikke rusa, bare loka
Macca's Avatar
Trådstarter
plutselig blir man veldig opptatt av bildene som flyr,og det å bare svelge og senga som flyter..
(tok 10 10mgs stilnoct)
men gjør dette alene. foreldre som kommer inn når senga flyter er ikke spess populært, da de kan tro du er psykotisk
heh.
Jeg brukte cannabis som såve medisin røyka en joint i 2 tia når jeg la meg, å våkna 100% utvilt neste dag i 6 tia trenger ikke så mange timer søvn når man er så sløv å nesten såver hele dagen uanz
men vill ikke ambefale det da, det er jævli lett å miste styringa på forbruket, å du merker ikke at det er et problem før det er for seint..
vill ikke ambefale deg å ta noe "medisin" for å få såve, fordi da ødelegger du kroppens normale "søvngreier"...
Mitt forbruk på cannabis/andre ting tok helt av etter at jeg begynte å røyke hver natt når jeg skulle såve, hver morgen, og på skolen å sånn.. har vært konstant fjern di siste månene, har røyka minst 3-4g pr dag, til 18mai.. + en halv joint den 19. da slutta jeg
jeg trodde ikke man blei avhengig av cannabis, men det blir en vane eller sånn.. har vært helt ødelagt i kroppen di siste dagene, har ikke fått såve, å har hatt problemer med å få ned mat..
fikk jævli absinenser, å kaldsvetta, og alt d derre.. klarer ikke å slappe av å leve normalt igjen..
men regner med at det går over ganske fort da..
mitt største problem med å såve nå er at hue har begynt å funke igjen, å jeg tenker litt normalt, så alle problemer, å tanker jeg hadde før, har kommi tilbake x10

Jeg fant sånn jævli bra "såvemedisin" i går lese bok jeg har aldri lest bok før, å har lese å skrive vansker, men når jeg åpna boka, å bokstavene begynte å hoppe rundt, å jeg skulle skjønne va di betydde så såvna jeg bare..
gjør noe kjedeli så såvner du
jeg har ikke hatt ett normal "sove mønster" på 12år og jeg er bare 17 år, ble ikke klar over det før jeg var 14 år. går ikke på noe medisin(concerta forte, men det har ikke noe med sovinga å jør.), men jeg sover når det passer meg da. er blit vant med det, skal spøre legen når jeg blir 18 år om medisin pga skole og diverse, legen er klar over det så jeg blir å få medisin.