Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 6975
Hei er det noen som har noen bra tips til en god dram?
noe godt å blande med, som eks, drops osv....

da altså med Hjemmebrent (hæmbreint)

Drikker for det meste -karsk, appelsinjus, og tyrker,
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sement-blander!
Fløte, appelsinjuice-drink.
Legg fløte eller bailey på bunnen av glasset, og slå forsiktig appelsinjuice over, slik at det ikkje blander seg.
Appelsinjuice er surt, og melk som får sure ting i seg klumper seg...effekten er en klump i munnen når en drikke den !
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Det første du bør gjøre for å få deg en "god dram" er å bytte til skikkelig sprit. Deretter kan du ta turen hit: www.webtender.com og surfe litt.
Trådstarter
44 0
Sitat av Marken
Det første du bør gjøre for å få deg en "god dram" er å bytte til skikkelig sprit. Deretter kan du ta turen hit: www.webtender.com og surfe litt.
Vis hele sitatet...

øh...har skikkelig sprit !
Sitat av Marken
Det første du bør gjøre for å få deg en "god dram" er å bytte til skikkelig sprit. Deretter kan du ta turen hit: www.webtender.com og surfe litt.
Vis hele sitatet...
fult mulig og lage gode drammer av heimbrent for dei mer kresne sjeler...
Sist endret av Xelerator; 15. mai 2006 kl. 22:49.
er dokke heilt på tryne eller? er ingen prob å lage gode drammer med hjemmebrent.
HB, sprite å litt roses lime.
konge!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Blander man drammer? Jeg har alltid hatt intrykket av at en dram, det er bart. I følge ordboken er det en gammel apoteker-måleenhet...
Neutral Good
Mith's Avatar
Trodde også en dram var bart brennvin. Har du bare hb er det vel bare å søke på drinker med vodka på google.
Gin og appelsinjuice er topp! Smaker syrlig juice og ikke noe sprit
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Cannablizz
Gin og appelsinjuice er topp! Smaker syrlig juice og ikke noe sprit
Vis hele sitatet...
Gin er jo helt klart best med tonic water. Hvis jeg blander noe som helst med appelsinjuice liker jeg å ha i en dash sprite, både for at juicen skal bli mindre sur for magen og for å få bobbler. Bare et lite hint
Noe mer harry en hb og appelsinjuice skal du vel lete lenge etter. Det var slik en drakk da'n var 15
Er vel egentlig enig. Men det fungerer ennå
Drikker jo igrunn sjeldent og lite. Men skal prøve med sprite.
4cl Tequila
10cl appelsinjuice
En dæsj grenadine

og plutselig har man en Tequila Sunrise
Battery og HB!
Synes det er kjempegodt! ;D
Sitat av Sigh
Battery og HB!
Synes det er kjempegodt! ;D
Vis hele sitatet...
Det er knall godt iskaldt
denne e knall god
du finner noen drink mixer på www.textfiles.com for så på drugs/coktails

HB / vodka 1/4 (eventuelt meir)
appelsin (1-2båter)
scheepers 2/4
sprite 1/4
is

kast allt i mixeren og mos d. mmmm...

andre gode tips:

HB og slush
(brain cooler eller kva det heiter no, det kicker noe vilt! særlig visst du får brain freeze )
Epleplukker
Dram skal ffs være rein, det er jo det det handler om. En liten sterk en! Det er jo meninga at den skal brenne litt i halsen. Derfor synes jeg HB suger til det, det smaker piss hvis man ikke blander det ut. (Eller slik var det for 3-4år siden, nå smaker det piss uansett)
Sitat av SkiM
Dram skal ffs være rein, det er jo det det handler om. En liten sterk en! Det er jo meninga at den skal brenne litt i halsen. Derfor synes jeg HB suger til det, det smaker piss hvis man ikke blander det ut. (Eller slik var det for 3-4år siden, nå smaker det piss uansett)
Vis hele sitatet...
ehh, HB er ihvertfall bedre enn all vodka du får kjøpt på polet i norge ihvertfall.
Epleplukker
Se på nicket ditt da mann(?)
Nei, HB er ikke bedre enn all vodka jeg får kjøpt på polet. Fordi HB har ikke fast smak eller innhold, det er opptil den som produserer det. Jeg sier at det jeg har smakt smaker piss.
Sitat av SkiM
Dram skal ffs være rein, det er jo det det handler om. En liten sterk en! Det er jo meninga at den skal brenne litt i halsen. Derfor synes jeg HB suger til det, det smaker piss hvis man ikke blander det ut. (Eller slik var det for 3-4år siden, nå smaker det piss uansett)
Vis hele sitatet...
Jeg ser for meg at en dram er f.eks : HB og f.eks cola,fanta osv
men men
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Blir det ikke en drink da? Muligens en primitiv drink, men likeså en drink.
Les hva han skriver da...

Sitat av general
Hei er det noen som har noen bra tips til en god dram?
noe godt å blande med, som eks, drops osv...
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg forstår det er han ute etter å sette smak på HB'n ved hjelp av for eksempel drops. Det høres ut som en god ide. Kjøp inn ei pakke hvit fishermans friend, kongen av danmark eller random digg drops. Knus disse og løs dem opp i 3-4 dl 40% sprit. Blir nice drammer det...

Mennneee... Hjemmebrent lizzzom? Plis. Kjøp noe som går an å drikke...
spankingguru
Worner's Avatar
Hvis man skal mikse noe som ikke smaker sprit i det hele tatt så må jo veldig god hjemmebrent være best? Der har man jo ikke noe annet enn bare ren spritsmak, men i feks vodka så har man jo vodkasmaken
Brennevin og Cola
Brennevin, Schweppes Grape Soda, en dæsj sitron og en teskje brunt sukker
Brennevin, Mountain Dew og Sprite
En type sprit vi nordmenn har liten eller ingen kjennskap til må være grappa, italiensk brennevin laget av druekjernerester etter vinproduksjon.
Tok med meg ei flaske hjem fra roma nå nylig, og det var utrolig godt å nippe til et par glass grappa med isbiter i hver kveld. Blank sprit med litt drueettersmak, kan ikke sammenlignes med f.ex HB-ettersmaken eller vodka-ettersmaken. Ambefales virkelig å smake på. Litt uvant i begynnelsen, men du blir ganske glad i den.

Jeg prøvde aldri å blande den ut med noe, så på det som unødvendig på grunn av smaken.
Selvfølgelig ikke like godt som whisky/coqnac, men allikevel å ambefale å smake.

Med vodka ville jeg faktisk "ambefale" vodka+pepsi max 50/50. Husker ikke hvorfor jeg likte det, men synes det passa veldig godt når jeg drakk det.
blanda me en type saft her for litt sida..kjente faktisk ikke hb smaken..
var ikke så gale heller
  • 50/50 sprit/battery(eventuelt annen energidrink) så fyller du opp resten av glasset med sprite/7up
  • sprit, litt fun light (bringebær er eneste jeg har prøvd) og fyll opp resten av glasset med sprite/7up

Har igrunn gått temmelig lei disse drinkmiksene, men hater å prøve ut nye drinkmikser i tilfelle de ikke er gode, da er liksom kvelden ødelagt.
Drikker sjeldent, så spiller liten rolle.

Og over til HB vs Polvarer, man kjenner forskjellen. Jeg brukte "god" hb før, alikevell kjenner man forskjell. Polvarer smaker mindre sprit hvis man kjøper et rent spritslag som feks [COLOR=Blue]Jelztin[/COLOR] [COLOR=Red]<3[/COLOR]
Sist endret av RayMonk; 20. mai 2006 kl. 15:03.