Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 606
Har da et problem med at jeg mangler rettigheter for å opprette en fil i et proof of concept program jeg lager. Jeg har googlet uten å finne resultater så håper det er noen her som ser feilen min evt. har muligheten til å sparke meg i riktig retning.

Språket er C# og tuller rundt i Visual web developer 2010 (skolerelatert...)

Kode

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.IO;

public partial class filtest : System.Web.UI.Page
{
    string lagringsDir = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.MyDocuments);
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
    protected void btnTest_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        
        string input = txtinput.Text;
        StreamWriter oWriter = new StreamWriter (lagringsDir);
        oWriter.WriteLine(input);
        oWriter.Flush();
        oWriter.Close();
    }
}
Du forsøker å sende inn stien til "My Documents" til en StreamWriter-konstruktør. Ta en titt på StreamWriter spesifikasjonen: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/fysy0a4b.aspx, spesielt det som står om argumentet:

The complete file path to write to.
Vis hele sitatet...
Du må altså inkludere et filnavn. Antar det er problemet. Om du i tillegg har rettighetsproblemer, som du påstår, er det ikke noe du kan fikse i kode.., da må noen gi deg rettigheter til katalogen/filen. Men jeg antar altså at det var et villspor.

Neste gang bør du inkludere feilmeldingen du får, da er det lettere å hjelpe deg.