Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 853
Har nå skrevet en kalkulator i C++ Notepad++ , men har ikke aning på hvordan jeg åpner den og bruker den er helt n00b2k på dette området her, jeg bare skrev av en kode på nettet for å ha noe å gjøre og nå vil jeg sjekke om jeg klarte de rett så kan du noen poste tips til hvordan jeg kan åpne den og sjekke om den fungerer har bare brukt Notepad++ og event andre tips som kan være greit i Notepad++

Mvh lars Martin!
Du må ha en kompiler. Google "C++ compiler"
Bruk Code::bloks eller visual studio express.
Ikke Dev C++ den har ikke vært oppdatert siden 2004.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Har nå lastet ned mingw men skjønner ikke en dritt videre! kan noe lage en step by spet her hvordan jeg skal gjøre etterpå?
Hvis du er helt n00b burde du kanskje lære deg java eller C# før du begynner med c++? Da får du et mer moderne programeringspråk og bedre verktøy som kan gi deg god støtte i starten.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Har nå lastet ned mingw men skjønner ikke en dritt videre! kan noe lage en step by spet her hvordan jeg skal gjøre etterpå?
Vis hele sitatet...
Du kan lese litt om hvordan du bruker MinGW her: http://www.mingw.org/wiki/MinGWforFirstTimeUsers
Når du har kopiert noe kode fra nettet, og fulgt en steg-for-steg oppskrift for å kompilere, hva føler du at du har oppnådd da?

Alle må begynne et sted, men det forventes at man forsøker å finne ut av enkelte ting selv...