Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  155 11951
Den beste konserten jeg har vært på, er Guns N' Roses.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
amster - 9 april?
Vis hele sitatet...
Nei, er ikke sikker hvor det er jeg..
Det er enten i Mars eller Mai ! Gleder meg
Sist endret av Effage; 8. november 2010 kl. 09:17.
Metallica, In Flames, Killswitch, Lamb of god og The Cumshots!
EDIT: og slipknot!
Sist endret av Gj3dda; 8. november 2010 kl. 09:27.
Pink Floyd var fenomenal live, hele bandet altså. Hadde vært noe å sett Animals spilt live. Frank Zappa også.

Av nåtidens kaliber kan vel diverse prog band nevnes. Porcupine Tree, Opeth, Dream Theater, Pain of Salvation og The Mars Volta alle leverer fantastiske show.

Er energi noe du er ute etter kan Protest The Hero nevnes.
http://www.youtube.com/watch?v=pUCG38BmscM
Infected mushroom uten tvil
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Motorpsycho!
Grinderman og Kaizers Orchestra.
internasjonale synes jeg selv om dem begge er nevnt før Rammstein og Iron Maiden er det feteste jeg har sett live

nasjonalt synes jeg Immortal var noe av det feteste live.
Sist endret av elirdir; 8. november 2010 kl. 11:08.
Pink Floyd skal visstnok ha hatt en god del fantastiske liveshow, og så har jeg hørt mye om at Muse er veldig bra live, men jeg står fremdeles på at In Flames er blant de beste live!
Prince på Roskilde var uten tvil helt fantastisk, de første 20 minuttene var ikke så nevneverdig, men når det virkelig ble disco funkies, da var alt helt fenomenalt. Aldri hatt det så gøy før! Var ganske sentimentalt å stå og se på alle som ble tårevåte da Lean On Me ble spilt, samt Purple Rain, hehe

Desidert beste konserten jeg har vært på er vel Røyksopp i fjor på Roskilde.

Så digga jeg Manfred Mann live, heh
For band å spilla bra live handler om mer enn bare musikken de spiller, de må også lage show og få med seg publikum, noen mange band gjør bedre enn andre.

Selv skulle jeg gjort mye for å oppleve det opprinnelige Pink Floyd live i sin storhetstid
Ville gitt mye for å få juling av Nick Cave på en The Birthday Party konsert back in the days.
Til alle dere som sier Muse, takk. De er i min mening uten tvil det beste livebandet. Har vært så heldig og fått oppleve dette med mine egne øyne i Spektrum, det var virkelig amazing!
bring me the horizon leverer et show du aldri vil glømme!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av n5k Vis innlegg
Seigmen (så dem 6-7 ganger "før i tiden", men den aller beste var avskjedskonserten på Folken i Stavanger)
Vis hele sitatet...
Du skulle vært i Operaen. Det var sykt. Syktsyktsykt. En av konsertopplevelsene jeg virkelig gjerne skulle gjenopplevd, husker jeg etter de første to sangene tenkte at jeg godt kunne betalt dobbelt så mye for billetten, om så konserten skulle sluttet der og da. Helt ubeskrivelig bra.
Må legge til Black Sabbath Så de i Spektrum noen år tilbake. Genialt!
Kvelertak og bigbang er kjempebra live. litt forskjellige sjangrer men bra musikk uansett
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
AC/DC - ingen over, men mange under
Sitat av noobface Vis innlegg
For band å spilla bra live handler om mer enn bare musikken de spiller, de må også lage show og få med seg publikum, noen mange band gjør bedre enn andre.

Selv skulle jeg gjort mye for å oppleve det opprinnelige Pink Floyd live i sin storhetstid
Vis hele sitatet...
Enig! Men noe av det aller værste, eller kvalmeste jeg vet, er band hvor vokalisten eller andre begynner å vinke med hennene og slikt kødd i store mengder for å få med seg folket. Da prøver de for hardt, noe som ikke fungerer på stemningen, i min mening. Det handler om å få med seg publikum på artistens opplevelser, vitser, komentarer, sceneshow, men ikke tvangspresse dem til å runke artistenes ego.
Glemte nesten deftones, helt klart et av det beste bandet i verden. Det er klasse over stemmen til chino .
Kiss!! mest va kanskje men. kara begynner å bli gamle. slayer, children of bodom, iron maiden er og kanon
Sitat av -Robin- Vis innlegg
Kiss!! mest va kanskje men. kara begynner å bli gamle. slayer, children of bodom, iron maiden er og kanon
Vis hele sitatet...
Maiden er knall
Sikkert nevnt før men jeg mener at Green Day er det beste livebandet
SLAYEEEEEEEEEEEEER
Sist endret av Ginnungagap; 9. november 2010 kl. 20:42.
Jeg sa det tidligere i tråden, Metallica vinner denne lett. De var knall begge gangene jeg så dem (før Lars ble i "utakt"), lyden var massiv. Det var skikkelig liv i folket også. Det var herlig.
Har også sett konserter med 250 000+ folk, det er sykt. Av samme band.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Jeg sa det tidligere i tråden, Metallica vinner denne lett. De var knall begge gangene jeg så dem (før Lars ble i "utakt"), lyden var massiv. Det var skikkelig liv i folket også. Det var herlig.
Har også sett konserter med 250 000+ folk, det er sykt. Av samme band.
Vis hele sitatet...
Bare synd Cliff strøyk med.. Trur Metallica hadde strukket seg enda lenger med han
Sitat av Effage Vis innlegg
Bare synd Cliff strøyk med.. Trur Metallica hadde strukket seg enda lenger med han
Vis hele sitatet...
Tjaaa.. De er vel verdens største metallband, og har vært det siden 90-tallet. Så hvor mye lenger de kunne ha kommet vet jeg ikke helt!

Men til de beste livebanda så må jeg si Metallica, Jackson Browne, Big Bang, og Kurt Nilsen
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Metallica, In Flames, Killswitch, Lamb of god og The Cumshots!
EDIT: og slipknot!
Vis hele sitatet...
og seigmen for faen. Hvordan kunne jeg glemme det? Uforglemmelig opplevelse.
HONNINGBARNA, HONNINGBARNA!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tool. HER er et klipp fra når de spilte Ænema i 2010. Jeg vet ikke noe om lydkvaliteten her siden jeg ikke har lyd for øyeblikket!
Altså, tidenes beste er ikke lett å si. De aller feteste er nok døde og begravet eller langt fra sin toppform.
Jeg kunne godt tenke meg å se f.eks Jimi Hendrix trio live, Miles bandet i live evil perioden, Albert ayler (nesten samma faen med hvem), John coltrane quartet, Sun Ra, Frank Zappa (som tidligere nevnt), Charlie Parker, Joy division (10 tegn), Beatles og Pink floyd (altså pink floyd, ikke Roger Waters nesten prosjekt) for å nevne noen fra nær fortid.

Det kunne også vært sjukt fett å gå laaangt tilbake. En kammerkonsert med f.eks Franz Liszt, Mozart, Bach, Chopin eller Paganini.

Av dagens artister er det selvfølgelig også noen/mange som har mye å komme med, men at noen overgår fortidens storhet kan jeg vanskelig forestille meg. Bjørk gjør mye fett live (og i studio), Peter Brötzmann er helt sjuk og fet, samma med Mats Gustavson --> chicago tentet er helt drøyt energisk og sløyt.

Mange klassiske orkester spiller vanvittig bra live (selv om noen kanskje ikke vil omtale det som liveband?) og presterer nok muligens den rent faktisk musikalsk/teknisk sett beste livemusikken. Det skader heller ikke at orkestersalene er designet for fantastisk akustikk og at musikken hele tiden er i fokus.

Nüvel. Fett live betyr for meg at det låter fett. Sceneshow, lyssetting, ablegøyer er fett nok, så lenge det (helst) forsterker eller (i det miste) ikke forstyrrer/ødelegger for musikken.
Dr hook var et helt fantastisk liveband! http://www.youtube.com/watch?v=fJu6Up9w2Hc

Ubegripelig morsomt. De ser ut som om de hadde det fantastisk kjekt på scenen

The grateful dead var også helt fantastisk http://www.youtube.com/watch?v=lVdTQ3OPtGY
Green Day er magisk. Fylte opp milton keanes eller noe i England og spilte for 60000 folk 2 dager på rad. 120000 på to dager blir bra show. Pluss at de er underholdene samtidig som de spiller en konsert.
Arcade Fire på Hove '07 var magisk. Ellers Tool på Quart, frysninger og tårevåte øyne fra første tone på Stinkfist.
Utrolig hvor mange som har nevnt Tool i forhold til det jeg ventet. Hørte først Tool for overkant av to år siden ved en tilfeldighet. Da var det ytterst få av de jeg kjenner som hadde hørt om Tool før, og det er fortsatt ingen av mine venner som hører noe særlig på det.. Det er noe som anbefales på det sterkeste. Nå skal det sies at jeg ikke ennå har hørt de live though, kun opptak
Av de bandene jeg har sett så er det INGEN som overgår Slipknot som liveband. og ja; jeg har sett endel :P
Verdens kjedeligste liveband som jeg har sett er Slayer. De er jævlig bra på cd, men dritkjedelige live... de kunne like godt ha satt pappfigurer på scenen og spilt av musikken fra en cd.
Motorpsycho. ingen tvil!!
Kunne virkelig gjort hva som helst for å se Pink Floyd rundt 1979!
Må si Pete Doherty. Har både sett The Libertines, babyshambles og Doherty-Solo live. Mektig imponert hver gang. Ellers synes jeg Slipnot, Kent, Placebo fortjener store menger ros.
Green Day vinner på show og morro på scenen, mens Led Zeppelin vinner på live skils
El Cuero! Stor live, vanvittig energi og tilstedeværelse, per dags dato det beste livebandet i Norge!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Veit ikke om de er nevnt før i tråden; Queen.
the prodigy var utrulig rå på døgnvill så der går min stemme, har ikke vært på noe annet stort tho :P
Dead By April
The Prodigy, Behemoth, Nile, Neil Young, Jean Michel Jarre, Bjørn Berge og Judas Priest er noen band/artister som virkelig har gitt meg bakoversveis live.

Har biletter til den ene Roger Water's gig'en neste år. Regner igrunn med det og kommer til å ligge i øvre sjiktet.

Også ere jo alltid stas med Øystein Sunde live.

Irriterer meg også vilt at jeg aldri fikk med meg Pantera live. Og sku gjerne sett Sepultura rundt 93/94.

Ser mange nevner Slipknot. Har også hørt mange ganger tidligere at de skal være suverene live. Men så de da de varma opp for Slayer i 2004 eller no sånt. Hadde hørt såpass mye bra om live showa dems at jeg gleda meg stort, men saaatan å skuffa jeg blei. Hadde dem bare en dårlig dag?
Så Muse live på Roskilde, hadde enorme forventninger, men det var veldig skuffende.

De beste bandene jeg har sett live:

Roger Waters i London 2007
Bigbang, alle konserter
Kings Of Convieniece Roskilde 2010
Tidenes beste er veldig vanskelig for den yngre generasjon å si noe om, og da regner jeg med de aller fleste under 30 (!)

Dagens beste liveband er uten tvil Muse. Jeg har vært på én konsert på Oslo spektrum (2009) samt én performance på Hove (2010) og må bare si at de gjør alt -perfekt-. Drømmen er, og vil alltid være, å få oppleve noe slikt på Wembley, og ikke minst skulle jeg ønske at jeg kunne dra tilbake i tid for å få med meg andre store, som også er nevnt, på denne arenaen; Queen f.eks.