Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 35652
Såfremt du ikke trenger penger nå ville jeg bare spart på den så lenge som mulig, så den går enda mer opp i verdi.
Ta den på og gå en tur på byen for å se hva folk sier
There you have it.
55.000 rett i lomma!
Spennende! Ville ha beholdt den
Jævli rått.

Kona di kan være glad at ho ikke kasta den alikavel !
Jeg sier bare en ting; Heldige jævel!
Sikkert dumt spørsmål, men hadde de glidelås på den tiden?

Dette var forøvrig meget spennende!
Sist endret av Herremann; 6. oktober 2010 kl. 17:21.
Jepp.

Glidelåsen ble patentert første gang i 1851 av symaskinkonstruktøren Elias Howe (1819-67). Oppfinnelsen ble forbedret flere ganger siden. I 1913 utviklet Gideon Sundbäck et system der de opprinnelig løse enkelthektene ble stanset ut og klemt fast til to tøybånd som så kunne sys på plass ved hjelp av en symaskin. Glidelåser ble vanlige fra 1930-tallet.
Vis hele sitatet...
Og takk til Wikipedia.
Glidelåser ble vanlige fra 1930-tallet
Vis hele sitatet...
wikipedia **titusentegn
Jeg lurer på hvordan denne samlingen endte opp i en falleferdig bondegård. Dette er jo verdifulle og en samler som betaler 55.000,- er jo en person med enorm interesse for 2. verdenskrig. Det er lite troverdig at denne personen bare skal ha lagt det fra seg. Hvem sa at dere kunne ta alle eiendeler dere fant, og hvem var eieren av bondegården?
Sist endret av dav; 6. oktober 2010 kl. 17:24.
Bedre lykke neste gang.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
http://www.snyderstreasures.com/pages/ahflatware.htm

sjekk AHFP-05 , er den knviven men finner ikke pris på den -_-
Vis hele sitatet...
Vet det er off topic, men jeg må bare.

Sjekk ut hva Snyder har for salg, hahaha. Uniformen til Göring, dummeste jeg har sett...

Click image for larger version

Name:	HGUniformTunicOAF.jpg
Views:	1327
Size:	55,8 KB
ID:	8134
han må ha vært ganske høyt oppe..
har hørt at SS-soldater med jernkors har fått utdelt jernkors for å ha drept 100 jøder el.
Skyt meg vist jeg tar feil.
Jeg ler, griner og dør av misunnelse på innsiden akkurat nå! Gratulerer er alt jeg kan si!

Hvis jeg var deg ville jeg fyrt avgårde en epost til William Hakvaag eller Derek Schei og hørt om de kunne vært behjelpelig med en eventuell taksering eller et grovt prisoverslag. Har selv vært i kontakt med William før og han virker som en meget hjelpsom type.
Ja, nå har du ett knall kostyme til Halloween eller eventuelt kostyme party
Sitat av toxicity Vis innlegg
Ja, nå har du ett knall kostyme til Halloween eller eventuelt kostyme party
Vis hele sitatet...
Og en sjanse for juling på gata. Tror ikke alle er like glad i å se en person med nazi uniform. Mange er fortsatt sensitive Mtp. Nazisme
Sist endret av Fusjon; 6. oktober 2010 kl. 19:14.
Gir deg lett 100 lapper for alt sammen!
Neste lønning kan du få betalt.
Ja, jeg er seriøs.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Vet det er off topic, men jeg må bare.

Sjekk ut hva Snyder har for salg, hahaha. Uniformen til Göring, dummeste jeg har sett...

Vedlegg 8134
Vis hele sitatet...
Tjukk Göring.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Gir deg lett 100 lapper for alt sammen!
Neste lønning kan du få betalt.
Ja, jeg er seriøs.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen merkelig grunn tviler jeg på at en attenåring som kaller seg Ondskap og har oppgitt yrke som sofasliter har 100k i måneden.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Av en eller annen merkelig grunn tviler jeg på at en attenåring som kaller seg Ondskap og har oppgitt yrke som sofasliter har 100k i måneden.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i

Men jeg har jobbet 3 år på rad på sei-note. tjener ca 40k hver sommer, så har mer en godt råd til det settet der
legg den ut på ebay
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Heldig du.
Vet om en samler men kjenner han dessverre ikke nok til å hjelpe deg.

Men det du har er del av historie og regner med att ett slags krigs-museum kan hjelpe deg å bli kvitt det.

Jeg ville passet på å være forsiktig å ikke ødelegge noe

Sitat av nemo90 Vis innlegg
legg den ut på ebay
Vis hele sitatet...
Ikke gjør det.
Helsike så heldige folk er for tia a! Først er det en som finner en haug med gullbarer og så kommer du Tipper du får solg den for en ganske pen slant
Er vel noe han har fonne en gang og så har han glemt at han hadde det. Men med tanke på at det ligger på et samlerforum så kan det jo ikke være det heller.

Men prøv å kontakt en eller annen samler/museum og hør med de. Bare ikke spre det til alle
Bare jeg som synes hele "funnet" til trådstarter virker litt suspekt? Bildene i forskjellige formater osv. Misunnelse på han som fant gullbaren i låven til bestefaren? Troll..
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Bare jeg som synes hele "funnet" til trådstarter virker litt suspekt? Bildene i forskjellige formater osv. Misunnelse på han som fant gullbaren i låven til bestefaren? Troll..
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal folk gidde å trolle med det?
Nå er jeg sikkert ekstremt sløv, men hvor kommer dette med gullbarene ifra?
FyyyyyFAEN til heldige folk er nå for tiden.. Gullbarrer i en post og nazi-greier i en annen. Gratulerer! Lykke til med salget, og husk å krev en god sum! ;D
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha! Da var det jeg som var sløv som vanlig...........................
Dette ble spennende!

Bor et yngre ektepar på gården, låven var falleferdig så det var de som ville ha den revet.

Grunnen til at jeg tok vare på det var at en venn av meg fant denne lua for en stund tilbake, og solgte den til en amerikansk forhandler.

Her ligger den nå:

http://therupturedduck.com/WebPages/Otherhdgr/hg98.htm
Så ut som den luen var verd endel kronasjer ja..
Gi 10% til eieren av låven da, syns jeg nesten er fair
Sitat av excubated Vis innlegg
Gi 10% til eieren av låven da, syns jeg nesten er fair
Vis hele sitatet...
ikke gi 10% gi 15%.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
ikke gi 10% gi 15%.
Vis hele sitatet...
Nei forresten 80% og jeg er eieren. Send PM så får du kontonummeret mitt
Hva skjedde med gasse komentaren??
Sitat av drittunge Vis innlegg
Av en eller annen merkelig grunn tviler jeg på at en attenåring som kaller seg Ondskap og har oppgitt yrke som sofasliter har 100k i måneden.
Vis hele sitatet...
Kva om 100 lapper er 100 50 lapper?

Sitat av excubated Vis innlegg
Nei forresten 80% og jeg er eieren. Send PM så får du kontonummeret mitt
Vis hele sitatet...
Nå må no du tenke på at du gav opp dette. Så teknisk sett så er det ikkje ditt. Synd, men sån er det.

Visst du var eigeren av denne nazi låven?
Sist endret av Fyllingz; 7. oktober 2010 kl. 00:46.
Nei, han var ikke det.
si hva du vil om nazister, men de jævlene kunne lage noen stilige klær!
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Sitat av duwd Vis innlegg
si hva du vil om nazister, men de jævlene kunne lage noen stilige klær!
Vis hele sitatet...
De fikk faktisk Hugo Boss til å lage noen av uniformene :P
Sist endret av pr0cyon; 7. oktober 2010 kl. 01:27.
Sitat av pr0cyon Vis innlegg
De fikk faktisk Hugo Boss til å lage noen av uniformene :P
Vis hele sitatet...
Det var vel hugo boss som lagde uniformer for SS offiserene ja ?
en grei måte for å finne ut om det er fake er å klippe av en liten sytrå fra plagga viss det er mulighet for det, så tenn på en og se etter sort røyk fra plast/akryl som dem ikke brukte i klærmateriale på den tia. kult funn håper det er ekte...
Tror ikke på dette et sekund.
skriv freak på et ark legg det sammen med jakka og ta bilde.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Tror ikke på dette et sekund.
skriv freak på et ark legg det sammen med jakka og ta bilde.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal ha gidde å overbevise deg? Hva har han å vinne på det? Enten så har han unifom eller så har han ikkje. Så enkelt er det.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Tror ikke på dette et sekund.
skriv freak på et ark legg det sammen med jakka og ta bilde.
Vis hele sitatet...
Går an å redigere/fake det også...

http://i53.tinypic.com/29p9aa0.jpg
Ble inspirert av denne tråden her til å se Max Manus, igjen!
Sitat av Capital Vices Vis innlegg
Går an å redigere/fake det også...

http://i53.tinypic.com/29p9aa0.jpg
Vis hele sitatet...
Sikkert litt verre å fake det så det faktisk ser ekte ut..
Sikkerhetsklarert
Tviler på at dette er samme uniform som Rudolf på samlerforumet solgte. Det ble jo solgt nå i sommer. Og dette har jo tydeligvis ligget i en låve noe lenger enn et par mnd.
Nope. Er akkurat den samme. Buksa har hull på akkurat samme plass og jakka har også små flekker/hull i stoffet på samme sted som den på samlerforum.
Jeg har sendt nok en mail til Souval ifra samlerforumet. Skal se hva han sier.

Kjapt svar ifra Rudolf som vanlig.

Sitat av Rudolf Souval Vis innlegg

Hei igjen Henrik.

Ettersom jeg skjønner så har det blitt en tråd om dette funnet borte på freakforum eller freak?

Jeg har ingen anelse om hvordan jakken har havnet der, han jeg solgte den til bodde ikke på hamar og bodde ikke på gård. Men han kan jo meget godt ha solgt den videre til noen andre, da ettersom han samler mest på luer. Den ble ihvertfall solgt innenfor landets grenser.

Dette er ikke et umulig funn, jeg kjenner til flere som har vært heldige med slikt inkludert meg selv.

Ellers så kan jeg informere om at jakken er original, og virket på meg urørt.

Jeg kjøpte den ifra tyskland for en stund tilbake.

Jeg sender deg et bilde av begge jakkene ifra i sommer.

Med Hilsen,
Rudolf Souval
Fenrik: Samlerforumet.net

Vis hele sitatet...