Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3330
Jeg ble 18 desember dømt til 5 mnd fengsel for forsøk på erhverv av nakotika( amfetamin).

Saken dreier seg om en postforsendelse som er adressert til min nabo.

Denne postforsendelsen er adressert min nabos husadresse men adresse endret med penn til naboens postkasseadresse.

Denne pakken er sendt fra oslodistriktet den 25 august, etter politiet tidslinje ankommer pakken 11 september og blir først åpnet 18 september.

Denne pakken ankommer aldri bestemmelsesstedet og blir beslaglagt av politiet

Jeg er hos nabo den 4 september hos nabo i ett annet ærende og han spør pga sykdom om jeg kan hente hans post, noe jeg sier ja til.

Jeg henter hans post som da var en regning.

Han beskylder meg for å skulle motta postforsendelsen og pga en postfunksjonær som mener jeg så stresset ut i avhør 14 dager etter jeg var i postboksen der jeg ikke opplyste om navn blir jeg alså dømt til 5 mnd fengsel.

Kommer med fyldigere beskriving etterhvert

Noen som har anbefaling på ankeadvokat?
Er det betinget eller ubetinget fengsel?
Trådstarter
3 0
Ubetinget fengsel, det ble foreslått samfunnsstraff, lenkesoning osv men det ble ikke vurdert.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva, og i hvilke mengder var det snakk om her?
Var dette mørkenett eller kompisforsendelse? Ble det ikke tatt fingeravtrykk av speedposen for å finne avsender?
Trådstarter
3 0
Det var en kompisforsendelse med 50,97 g . Det ble funnet avtrykk av en person i pakken som nu er utskrevet i saken, og som vitnet på at pakken ikke var sendt av han.

Det skal også legges til i saken at naboen som stort sett har narkodommer vært år og pakken ble adressert til fikk 2 mnd ubetinget.
Sist endret av winsick; 1. januar 2019 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Okay, ja folk må være forsiktig å la uproffe folk sende. Og en annen ting hvis man sender ting bruk hansker. Eller det enkleste være lovlydig

Ble det stoppa grunnet lukt eller hvorfor skjedde det?
Sist endret av Kutulu; 1. januar 2019 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk får flere år uten bevis og uskyldig dømt på indisier i narkosaker så du som faktisk var skyldig var heldig som bare slapp unna med 5 mnd.

Bevisene mot deg var to vitner, postmannen som sa du så stressa ut, og kompisen/naboen din som sier det var deg.

Om din nåværende advokat ikke vil anke for deg så er det ingen vits i å anke, de fleste jeg tør å påstå alle forsvarsadvokater er til å stole på og vil ditt beste og kan dem ikke anke så er det fordi de vet det ikke fører fram. Det er dessuten alltid best å forholde seg til den advokaten som har fulgt saken fra starten av for den har best innsikt og oversikt over sak og saksgang. En ny advokat vil kanskje ikke få like god oversikt.

Det svir å bli dømt på indisier men life sucks!
Sitat av winsick Vis innlegg
Jeg ble 18 desember dømt til 5 mnd fengsel for forsøk på erhverv av nakotika( amfetamin).

Saken dreier seg om en postforsendelse som er adressert til min nabo.

Denne postforsendelsen er adressert min nabos husadresse men adresse endret med penn til naboens postkasseadresse.

Denne pakken er sendt fra oslodistriktet den 25 august, etter politiet tidslinje ankommer pakken 11 september og blir først åpnet 18 september.

Denne pakken ankommer aldri bestemmelsesstedet og blir beslaglagt av politiet

Jeg er hos nabo den 4 september hos nabo i ett annet ærende og han spør pga sykdom om jeg kan hente hans post, noe jeg sier ja til.

Jeg henter hans post som da var en regning.

Han beskylder meg for å skulle motta postforsendelsen og pga en postfunksjonær som mener jeg så stresset ut i avhør 14 dager etter jeg var i postboksen der jeg ikke opplyste om navn blir jeg alså dømt til 5 mnd fengsel.

Kommer med fyldigere beskriving etterhvert

Noen som har anbefaling på ankeadvokat?
Vis hele sitatet...
Indisier ja og vitner er dårligste bevis for minnet til menneske endrer seg. det vitenskapelige fenomenet "falske minner" her er psykologiske forskeren Elizabeth Lofthus best på dette området. Finner det helt horribelt at vitner i det heletatt blir brukt i rettsaker. Minner er ikke som en videofilm. Minner er gjenskapninger i hjernen og de er ikke pålitelig.

Her har det godt virkelig feil. Måten politiet høres, validiteten til fornærmedes forklaringer skal gjøres på en bestemt måte med tanke på det. Dette har frisatt utrolig mange i USA.

Er ikke god i juss, men angående saken kan du velge du opprinnelige advokat fordi han har hatt det fra starten eller du kan bytte til en advokat som vil anke. Her kan du legge den fram til flere og en advokat sier ikke ja til det om dem ikke tror du vil tjene på det.

Har en veldig god erfaring med Anne Rivå, tror jeg hun heter. Jeg likte henne ikke så godt først, men hadde egentlig gitt opp saken litt selv. Virker ikke som hun hadde fått med seg noe og jeg hadde en annen advokat først.
Når rettsaken kom hadde hun full kontroll og jeg ble dømt, men slapp fengsel fordi jeg satt i varetekt på full isolasjon med brev og besøksforbud i 4 uker for bevisforspillelses fare med første advokat fra staff kontoret. Det tok lang tid før saken kom opp og jeg var i rusbehandling. Jeg slapp rett og slett unna flere år. Hadde også rundt denne ene saken, masse småsaker. forelegg jeg nektet å godta. bæring av kniv, tyveri, flere mindre narkotika beslag. Alt dette ble bare slettet og det etter en setning av Anne Rivå.



Har du et problem med rus, så vil jeg si at det er gode muligheter til heller å bli dømt til behandling.

Lykke til
Si ja til gluten
6 2
Grensen mellom narkotikaforbrytelse og grov narkotikaforbrytelse går ved 50 gram for amfetamin, så desimalene er ikke på din side. Har de tatt hensyn til renhet/styrkegrad? Jeg mener det skal regnes om til rent stoff, i såfall kommer du glatt under 50 gram. Du kan også be om å få det kontrollveid, hvis det ikke var helt tørt da de veide det vil du antagelig havne under 50 gram etter at det har ligget en tid.

Narkotikalovbrudd - wikipedia

Det skal være mulig med samfunnsstraff ved grov narkotikaforbrytelse også, her er en høyesterettsdom fra 2016 som gir noen føringer:

Samfunnsstraff ved grov narkotikaforbrytelse

Navnet på advokaten som dro i land sammfunnsstraffen er Arild Dyngeland, så det kan jo være et sted å starte.

Han jobber hos Alvheim & Hansen: Arild Dyngeland

Lovdata har en oversikt over norske advokater: Oversikt over advokater og rettshjelpere

Paragrafen.no har en bedre oversikt hvor du kan se hvilke fagområder de sysler med: Advokater i Oslo

Jeg har ingen egne erfaringer å bidra med, men ønsker deg lykke til!
Jeg får ikke helt tak på denne saken. Det er vanskelig å skjønne om du mener du er uskyldig dømt eller om du har gjort det og bare mener bevisene ikke holder.

Så diffust som du uttaler deg rundt hendelsene så mistenker jeg det siste. Og hvis de mistankene er riktig så mistenker jeg at kanskje ikke historien din er helt komplett. Du blir ikke dømt fordi postmannen mente du så stressa ut og «beskyldninger» fra en tidligere straffedømt nabo. Det går bare ikke opp. Hvis du er skyldig, så har de noe mer på deg som du enten ikke vil eller ønsker å si noe om. Eller så har det gått deg hus forbi.

Om historien din er slik du tilsynelatende legger den fram, at du er uskyldig dømt på et åpenbart altfor dårlig grunnlag, så tror jeg en hvilken som helst advokat vil hjelpe deg. Ellers; ta straffen din og bli ferdig med det. Og om du skulle ære så dum å gjenta noe slikt igjen, så bestill nå for søren ikke 50g av et stoff som bikker over i grov narkotikakriminalitet ved 50g.

Uansett, lykke til!
Si ja til gluten
6 2
Jeg tror historien er tilpasset offentligheten, det er jo mer enn nok detaljer der til å identifisere saken. Det er greit for meg, jeg ønsker TS lykke til, uansett hva han har fått eller ikke fått i sin egen eller naboens postkasse

Det er kanskje et dilemma for TS om han skal satse på frifinnelse eller straffereduksjon. For straffereduksjon må han kanskje gjøre noen innrømmelser, som at han har rusproblemer, et ønske om rehabilitering, skolegang, også videre, som stemmer dårlig med at han ahttps://freak.no/forum/login.php?do=login#bsolutt ikke vet hva de snakker om. En god advokat kan sikkert bidra med strategiske valg.
Sist endret av Al Dente; 2. januar 2019 kl. 17:20.