Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 11869
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har leitet etter flein på alle grassåkere, gravplasser og beitemarker innen for en ganske stor rekkevidde og har hittil funnet for lite til en tripp. Skoglystninger og andre naturlige gressmarker er helt utryddet i mitt område. Alt er ente pløyd om til jorder eller plantet skog på. Så jeg har begynt å leite i andres hager og merker at det fort blir litt mye pes, men jeg finner mye mer også så sånt sett er det verdt det. Problemet er egentlig at naboene til de jeg er i hagen til som ikke er hjemme bryr seg med hva jeg gjør i naboen deres sin hage. Jeg har prøvd å leite både på dag og på natt og på dagtid blir det fort mye tilsnakk og på natters tid så blir de mindre av det, men politiet kommer oftere hvis man først blir oppdaget og med tankepå at man må bruke lys så er det lett for å bli sett. Har allerede hatt to uttrykninger jeg har måtte løpe fra og det har gått bra, men skulle gjerne hatt litt inspirasjon til å gjøre det her så knirkefritt som mulig.
hvis det har seg sånn at de har flein i Hagen, hva med å ringe på? Haha.
Si de har en type sopp som du er på utkikk etter? De fleste folk veit jo ikke forskjell på en matblekksopp og en flein sopp akkurat så
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Duveitikkehvem Vis innlegg
hvis det har seg sånn at de har flein i Hagen, hva med å ringe på? Haha.
Si de har en type sopp som du er på utkikk etter? De fleste folk veit jo ikke forskjell på en matblekksopp og en flein sopp akkurat så
Vis hele sitatet...
Problemet er at hvis de sier nei så vil de jo være på vakt når jeg går inn å plukker allikevel. Da avslører jeg meg på forhånd.
Begynte å tenke tilbake på en kamerat som fortalte meg ei historie. Han og en til tok på seg kjeledresser, så de skulle se ut som arbeiderer, kokte med ei kanne kaffe også. Deretter ringte de på døra og sa de var fra televesenet Han sa dem var der i lenge og sanka flein hehe Lata som de venta på flere "arbeiderer" og drakk kaffe.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fjellape Vis innlegg
Begynte å tenke tilbake på en kamerat som fortalte meg ei historie. Han og en til tok på seg kjeledresser, så de skulle se ut som arbeiderer, kokte med ei kanne kaffe også. Deretter ringte de på døra og sa de var fra televesenet Han sa dem var der i lenge og sanka flein hehe Lata som de venta på flere "arbeiderer" og drakk kaffe.
Vis hele sitatet...
Haha, herlig.
Digital nomade
trippy's Avatar
Har tidligere trasket ute med stort kamera rundt halsen, da har man plutselig mange gode unnskyldninger. "Leter etter en sjelden "xyz" som er observert i området". "Ville bare ta noen bilder av sauene". Har dog aldri plukket i hager, kun sauebeiter
Kartlegg om dagen og plukk om natten?
I gamledager fantes det faktisk et sosialt fenomen som ligner veldig på dette her! Folk, endog mindreårige, tok seg ubedt inn på andres eiendommer og høstet epler fra epletrærne deres uten tillatelse. Det kaltes efter sigende for 'epleslang'. Hvis vi skal tro historikerne var tricket å være diskret, kanskje distrahere husets herre ved å kaste sten på døra, og eventuelt være beredt til å fly som faen hvis man ble oppdaget og gubben kom løpende etter.
Midt på natta/soloppgang lørdag og søndag. Hvis politi/huseier konfronterer deg lat som du er full og si du trodde du så en sjelden gresshopper. Eller "ops, feil hage sorry". Er ikke straffbart å være rar
R.i.p 23.04.2021
Pass på og ikke invandre hagen til noen som fks meg som vile slåt først og spurt etterpå. Finnes folk som tar det som en trussel at det er folk utafor på nattestid! Ikke populært,håper du er flink til og løpe.
Jeg stemmer for metoden til Trippy, si du er på utkikk etter en kjeldent innsekt å ta bilde av. Lær deg litt om den først så har du noe å fortelle om.
Ute på landstedet våres tok vi ca 8 kvadratmeter. Høres kanskje ikke mye ut, men vi flyttet hekken 1 meter inn i naboens eindom, mens han var borte. Vi fikk utrolig mye mer åpent og kunne gjøre mye mer med tenke på "inngangparti til Landet ved sjøen.

Ingen sitter med kart. Finn vikingen i deg og erobre land. Plyndre og voldta... Nei. ikke voldta, for guds skyld!(<- lol, Gud.) Men erorbre og ta til seg verdier. AAAAH! GRRRROOOOOOAOOOOOOAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
Sist endret av Naturgrønn; 18. september 2019 kl. 07:37.
Anonym bruker
"Klar Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sier du jobber med et forskningsprosjekt for å telle opp antall brunsnegler i hager i området.
Når jeg var ute på et sted, så hørte jeg helt seriøst 2 rifleskudd og er rimelig sikker de ble avfyrt på grunn av jeg var der. Og det kom noen lysende etter meg mitt på svarte natten ute i skog i ingenmannsland. Tror de jeg faktisk skulle dø den kvelden lol.
Har gård med dyr. Mener jeg har sett noe. Bare komme å leite